Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-10, 08:45
  #1
Medlem
Jag har märkt mer och mer med muslimska tjejer mellan 15 - 30 års åldern tröttnar och delar ej sina meningar med islam och koranen!
Varför?
Citera
2016-06-10, 08:56
  #2
Medlem
AlfaQhards avatar
Precis som pojkarna inser de att det finns ett värdigare och roligare liv utanför Koranen, skillnaden är att pojkarna vrider och vänder på reglerna så de får det bästa från koranen och utanför.
Citera
2016-06-10, 09:25
  #3
Medlem
Dr3s avatar
Den västerländska frestelsen blir för stor.
Citera
2016-06-10, 10:13
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr3
Den västerländska frestelsen blir för stor.

På Södermalm i Stockholm, kring Mariatorget, kan man allt oftare se unga gravida svenska kvinnor rullandes barnvagnar innehållandes mörkhyade blandbarn.

Tror att i Stockholm, särskilt på "söder", bland svenskar anses det som progressivt och framåt att bli muslim och att skaffa många barn med nyimporterad kriminell muslimsk kille, och sedan uppfostra barnen att bli fundamentalistiska muslimer. Detta för att berika sverige mångkulturellt.
Citera
2016-06-10, 10:23
  #5
Medlem
Dr3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redwoodmarin
På Södermalm i Stockholm, kring Mariatorget, kan man allt oftare se unga gravida svenska kvinnor rullandes barnvagnar innehållandes mörkhyade blandbarn.

Tror att i Stockholm, särskilt på "söder", bland svenskar anses det som progressivt och framåt att bli muslim och att skaffa många barn med nyimporterad kriminell muslimsk kille, och sedan uppfostra barnen att bli fundamentalistiska muslimer. Detta för att berika sverige mångkulturellt.

Jag säger det skulle en närstående kvinna i min familj få för sig att bli muslim då jävar slår det hus i helvete.
Citera
2016-06-10, 11:29
  #6
Medlem
Honey.B.Blues avatar
I korta drag tröttnar muslimska tjejer på koranen för att de lockas av den svenske killen... som uppvisar annan gentilitet gentemot henne.
Han tar inte henne för given, som den muslimske mannen.. han låter henne andas, vilket är attraktivt.


Den svenske killen/mannen.. har mycket gott generellt omdöme, att vara hennes like, hennes stöttepelare och hennes soulmate.

Detta saknar koranen i sina verser att förmedla.. därför tröttnar hon på muslimska brödernas ramsor, och vill fly rakt in i famnen på den ödmjuke svenske killen, som hon lärt sig leka med.. bakom ryggen på släktens spioneri.

Och hon kommer ej heller att koma tillbaka, med mindre hon får rejäla mutor.. att hållas kvar som fjättrad gårdsget i koranistiska helvetet.
Citera
2016-06-10, 16:11
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av effaklar
Jag har märkt mer och mer med muslimska tjejer mellan 15 - 30 års åldern tröttnar och delar ej sina meningar med islam och koranen!
Varför?

Vadå, muslimska tjejer?

Vem har sagt att dom ens är äkta muslimer då? Såvida dom ej är från Saudi-Arabien är chansen minst 90 % att deras förfäder först var kristna. Tror du jag anser en person vara muslim, om deras förfäder blev det genom hot, tvång och våld? Skiiiitsnack!

Minst 90 % av alla muslimer idag är egentligen kristna från början, om man inte är en Saudi-Arab. Man ska fan veta sitt ursprung. Jävla förrädare.. Detta säger jag då 90 % av alla Mellan Östern utanför Saudi-Arabien var kristna innan muslimer började mörda och hota andra folkslag utanför Saudi-Arabien på 600-talet. Mord har aldrig någon preskriptionstid, eller hur?
__________________
Senast redigerad av FakYuToo 2016-06-10 kl. 16:19.
Citera
2016-06-10, 16:26
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
I korta drag tröttnar muslimska tjejer på koranen för att de lockas av den svenske killen... som uppvisar annan gentilitet gentemot henne.
Han tar inte henne för given, som den muslimske mannen.. han låter henne andas, vilket är attraktivt.


Den svenske killen/mannen.. har mycket gott generellt omdöme, att vara hennes like, hennes stöttepelare och hennes soulmate.

Detta saknar koranen i sina verser att förmedla.. därför tröttnar hon på muslimska brödernas ramsor, och vill fly rakt in i famnen på den ödmjuke svenske killen, som hon lärt sig leka med.. bakom ryggen på släktens spioneri.

Och hon kommer ej heller att koma tillbaka, med mindre hon får rejäla mutor.. att hållas kvar som fjättrad gårdsget i koranistiska helvetet.

Hur mycket av det du nämner tror du verkligen stämmer?
Jag tror absolut inte att muslimska tjejer tröttnar på Koranen.. Det är få som läser den öht..
Jag tror däremot att du blandar ihop kontexten och försöker utvinna något mot religion..
Muslimer eller utlänningar gifter sig inte med svenskar bara för att man tröttnar på sin egen kultur eller religion.. Jag ska berätta för dig vad som lockar ungarna..

1. Du får bättre möjligheter att komma ut på arbetsplatser om du är gift med en svensk..

2. Bättre förmåner i bostadsköer och banklån och annat..

3. Säkrare framtid eftersom tjejen vet att Sverige är baserad på en rasistiskt system..

4. Hon vill ha saker som hon vet att bara en etablerad svensk kan erbjuda..
Citera
2016-06-10, 16:32
  #9
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Hur mycket av det du nämner tror du verkligen stämmer?
Jag tror absolut inte att muslimska tjejer tröttnar på Koranen.. Det är få som läser den öht..
Jag tror däremot att du blandar ihop kontexten och försöker utvinna något mot religion..
Muslimer eller utlänningar gifter sig inte med svenskar bara för att man tröttnar på sin egen kultur eller religion.. Jag ska berätta för dig vad som lockar ungarna..

1. Du får bättre möjligheter att komma ut på arbetsplatser om du är gift med en svensk..

2. Bättre förmåner i bostadsköer och banklån och annat..

3. Säkrare framtid eftersom tjejen vet att Sverige är baserad på en rasistiskt system..

4. Hon vill ha saker som hon vet att bara en etablerad svensk kan erbjuda..
Roande inlägg av dig..

Du förnekar m.a.o att tjejerna kan tröttna på heders-tuggandet som flickorna utstår?
De har ju en muslimsk social kontext, som kontrasterar mot deras EGEN VILJA, förstår du inte att de har sin fria vilja och ATTRAHERAS av den svenske mannens värde.. som inte llatför sällan den muslimske sedelärande killen, vilken följer koran, och självklart vill att tjejerna följer den så som han själv, hur ska han annars skaffa sig SIN likatänkande partner tänkte du?

Underskatta inte muslimska broderskapets äktenskapsmarknad, det finns väldigt krasst tänkesätt där, precis som i allt annat, att hon kanske är eller gått och försvenskats/deomkratiserats. börjat tilltalas av sekulär livsgållning.. är det såå konstigt för din konklusionsförmåga?, är alltså ingen möjlighet på kartan tänkte du?

Det första du tänkte, var att jag var "antiteist" och antimuslim.. utifrån att tjeerna själv, inte jag.. påvisar utmattningssyndrom.
Citera
2016-06-10, 16:44
  #10
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Rasistiskt system, vad i h-e påstår du??

Hr det med den fritänkande flickan att göra, som vill in i demokrati?

IR5.. du håller dig långt under ribban för vad detta topic handlar om, att komma dragandes med rasism, utifrån att utländska flickor attraheras av svensk samhällsmodell där svenska killar lockar, har att göra med isf personkemi, du verkar indirekt ej tillerkänna tjejern att öht ha en egen skalle... om de tröttnat på korantugget, och vill ägna sig åt annat, dör att kanske som bonus.. få dessutom bättrr interaktion med samhället... vad är då problemet?

du säger att det är rasistiskt problem, att hon tänker tanken att frångå koran och haditism, för att kanske vilja göra sig hemmstadd i den svenska kultursfören, vad är det jävla problemet för dig med det?

.... att det kan finnas färre flickor att välja mellan, när gossen väl färdig med ramsorna, ska ut och köpa sig en "äkta flicka" och upptäcker att de inte ens tagit till sig pojkarnass "vidsdomsramsor" som de väl hade för att bedyra, vilka blivande äkta män, de ska bli...

du fattar inte vad utstuderad hederskultur med religiös fundamentalism i botten, kan vara för unga tjejer i de krav som ställs idag?

hon kanske önskar att han isätllet för att langa upp koranen, drar fram böcker som är lite matnyttigaistället, påstår du att koranen bjuder på livsvisdom att ha nytta av också år 3090? om det är grus i maskineriet alleredan, efter en massinvandring som redan visar sig ropa rasist så fort en fundamentalistisk koranvers eller hadit, inte smälter in så som koranisten VILL, då är det alltså rasism för handen?



Jag ser själv unga kvinnor, som pustar och frustar enormt, under sina slöjor.. hjälper inte att de gör sig sexiga med sminket .. de har ändå ett bagage att axla, som de nog tusan tröttnar på.. lite så där tio ggr om dagen... vilka verkningar det får i längden, återstår att se!

men nöjda ser de inte direkt ut att vara alltid. och blir de gladare när de blivit 20 år äldre tror du?

har det med rasism at göra? LOL!!!
Citera
2016-06-10, 16:51
  #11
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Vet du, den svenske killen tar henne i handen, låter håret fladdra ust så fritt som hon enbart själv väljer.. och väl hemma, inga korsförhör med svartsjukedramor.

Jag enbart förklarar för dig, vad spom kan hända när muslimska killar sitter och pluggar koranramsor i tron att alla flickor vill ha just en koranrabblare hemma.. istället för en kille, som vill uppleva världen med henne, där hennes vilja inte är underordnad utan där hennes önskningar på många sätt bejakas och direkt förverkligas, det är liskom trevligt att få ett bostadskontrakt och arbetskontrakt, klart ja.

Det får man inte av att sitta med koranen och dunka pannan i golvet och tro att gud ska hjälpa till.. det är det, hon VET.

Hom kan ju vara t.ex begåvad med högre IQ och därför.. känna utmattningen i att enl hedersprincipen, ändå.. stanna kvar och lida..

ur min synvinkel, har rasism nada med hennes pustande och tristess att göra.. absolut intet.

unga flickor/unga damer tänker inte i de termerna du drog upp.. de vill må bra, vad annars?? de vill ha en om inte köksmaskin, så iaf förr eller senare göra det som svenska eller västerländska flickor vill och uppnår.. vissa av muslimska kvoten, vill direkt att killen de drar med, kan förstå att hon kanske inte känner sig inbjuden i moskén, men varför? för att hon måste ikläda sig rollspelandet, hcuklet på och tänka så som farmor eller mormor gjorde, eller kanske en blivande svärmor, klagar på att hon inte knyter löjan på rätt sätt? när hon egentligen vill slita av sig slöjan, det är den sanningen, du blundar så hårt för.

och desperat kontrar med politik istället, både gudstron och religionspaketet som hon "tillhör"" kan faktiskt kännas obekväm för henne, svårt att förstå det?

för möbel är hon ju inte, vi snackar om levande individers relation till koranism.. väl? men.. de befinner sig ändå i en västerländsk kontext, som konkurrerar. valet är inte särskilt svårt, för en flicka som behöver viss grund att stå på, långt innan hon blir den där presumtiva koranförsvararen.. det finns ju passager där hon måste försaka.. att inte ges lova att dr av sig sina 4 lager plagg, är en sak tillräckligt nog, att legitimt få spader.


om det är den viktiga delen av islam, det handlar om, sedan att läara sig prioritera rätt.. vite mannen.. ska då placeras sist i ledet.. hon ska ju lära sig att fortsatt älska enbart koranrabblare.. dt blir sv årt för henne att möta den mannen som då egentligen passar hennes psyke bättre, jag menar att den personkemi hon behöver... kan helt ignoreras, ändå är tjejen en människa, som inte ser rasism i att attraheras av en svensk kille.

fattar icke hur du känner vittring av rsism, så fort en muslimsk tjej, tröttnar på islam, och eventuellt.. dras till svensk kille, vad har du egentligen för skum livssyn och människosyn ????

djupt förbryllande
__________________
Senast redigerad av Honey.B.Blue 2016-06-10 kl. 17:00.
Citera
2016-06-10, 18:16
  #12
Medlem
Ni har en poäng där och jag förstår att dom sviker sin religion pga den otroliga kvinnosynen koranen har.
Oftast går dom och blir tillsammans med invdrandrar män med kristen bakgrund och det gillar vi! 😊
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback