2016-06-26, 00:33
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
(FB) Varför var Zlatan så hypad i media innan EM?

Förstår att det är svårt att hålla rätt på all dynga du spyr ut på forumet.
Ja Thern passar inte in där, så varför jag skrev hans namn där är en gåta. Vaket av dig, du som hävdade att Henke spelade i en skotsk liga som var rankade som 24:e i Europa och länkade till en wikisida med en dagsaktuell rankinglista som stöd för detta. Ett litet framsteg, grattis! Förvisso var det inte tidigare idag jag skrev det, eller ens igår med tanke på vad klockan är. Men du får rätt för den ändå.
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Det handlar om hur pass bra grekiska ligan var på 70-talet eller nordkoreanska var på 60-talet.
Jaså? Upplys mig då, för om det har jag ingen aning.
Citera
2016-06-26, 00:44
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av introverto
Jaså? Upplys mig då, för om det har jag ingen aning.

Du fäster ju så oerhört stor vikt vid de här sex matcherna i VM-74 där man förlorar lika många som man vinner, samt de här fyra dubbelmötena i Europacupen 1979 mot mästarlag från Österrike mm. Då kan man ju titta på spelare med liknande meriter från den tiden. Problemet är ju att du inte har någon koll överhuvudtaget på Panathinaikos-spelarna. De spelade i en för dålig liga helt enkelt.
Citera
2016-06-26, 00:48
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Du fäster ju så oerhört stor vikt vid de här sex matcherna i VM-74 där man förlorar lika många som man vinner, samt de här fyra dubbelmötena i Europacupen 1979 mot mästarlag från Österrike mm. Då kan man ju titta på spelare med liknande meriter från den tiden. Problemet är ju att du inte har någon koll överhuvudtaget på Panathinaikos-spelarna. De spelade i en för dålig liga helt enkelt.
Och med det vill du ha sagt att...?

Lyft du samma diskussion i Grekland, om Greklands bästa fotbollsspelare, så ska du nog se att någon runt bordet kommer nämna Panathinaikos-laget från -71. Sen varför du försöker blåsa upp det till att handla om världens bästa spelare genom tiderna förstår jag inte...
Citera
2016-06-26, 00:51
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Och med det vill du ha sagt att...?

Lyft du samma diskussion i Grekland, om Greklands bästa fotbollsspelare, så ska du nog se att någon runt bordet kommer nämna Panathinaikos-laget från -71. Sen varför du försöker blåsa upp det till att handla om världens bästa spelare genom tiderna förstår jag inte...

Ligaspel. Vecka ut & vecka in. Vilka möter man?

Är ju svårt för en grek att vara Sveriges bästa.
Citera
2016-06-26, 00:59
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Ligaspel. Vecka ut & vecka in. Vilka möter man?

Är ju svårt för en grek att vara Sveriges bästa.
Ligaspel som sagt. Jag har inte dragit upp MFF:s SM-guld under Bosses era, och det av orsaken att ett SM-guld med MFF inte är så märkvärdigt. Hade han däremot tagit upp, ja vi drar till med Degerfors, från tvåan och vunnit Allsvenskan året därpå så hade prestationen varit större.

Att Zlatan vinner ligan med Juve är inte någon sensation direkt, särskilt inte när motståndarna är köpta. Inte heller i Inter eller Milan, då dessa lag vid den tiden var dominerande i toppen av Serie A (Inter har väl tappat det helt numera). Så gäller även PSG. I de lagen Zlatan har spelat så krävs det internationella titlar, något Zlatan saknar. Han fick väl en UEFA-cup på köpet i Barca samma säsong som han sumpade CL för dem.
Citera
2016-06-26, 01:08
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ligaspel som sagt. Jag har inte dragit upp MFF:s SM-guld under Bosses era, och det av orsaken att ett SM-guld med MFF inte är så märkvärdigt. Hade han däremot tagit upp, ja vi drar till med Degerfors, från tvåan och vunnit Allsvenskan året därpå så hade prestationen varit större.

Att Zlatan vinner ligan med Juve är inte någon sensation direkt, särskilt inte när motståndarna är köpta. Inte heller i Inter eller Milan, då dessa lag vid den tiden var dominerande i toppen av Serie A (Inter har väl tappat det helt numera). Så gäller även PSG. I de lagen Zlatan har spelat så krävs det internationella titlar, något Zlatan saknar. Han fick väl en UEFA-cup på köpet i Barca samma säsong som han sumpade CL för dem.

Så det är därför du har Gunnar Nordahl före Bosse Larsson alltså? Hans tid i Degerfors.
Citera
2016-06-26, 01:14
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Så det är därför du har Gunnar Nordahl före Bosse Larsson alltså? Hans tid i Degerfors.
Nej, det beror på 43 landslagsmål på 33 matcher, fem skytteligasegrar på sju år i Italien, OS-guld och skytteligaseger i samma turnering samt att han var Sveriges första proffs. Bosse ligger närmare Henke &co än Nordahl.

Nordahl är nog den enda riktiga gigant vi haft i världseliten. I hans sällskap fanns Gren och Liedholm, men jag tycker inte de kommer upp i hans nivå. De kan slåss om Mål-Ottos tiondeplats på listan jag skrev i denna tråden. Eller om vi ska sätta Zlatan där istället kanske?
Citera
2016-06-26, 01:29
Medlem
Fjodorovs avatar
Under sexton år i MFF spelade Bosse Larsson 546 matcher, gjorde 289 mål, vann sex allsvenska guld och fyra cupguld, vann skytteligan tre gånger, Guldbollen två gånger och var med och fick Svenska Dagbladets bragdguld för finalplatsen i Europacupen 1979.

Också jämförelser med Franz Beckenbauer under sin tid i Tyskland.

Bosse är stor, en legendar som tyvärr nämns alldeles för lite i 08:a-kulten som svarar för en stor del av vår media.
Citera
2016-06-26, 05:35
Medlem
Zaedrewss avatar
Det är sjukt att ens påstå Zlatan kommer vara betraktad som en av tidernas största. Karln vann fan med noll stort med både klubblag som landslaget. En som mest kom till åttondel med landslag ska vara tidernas främsta! Herrejösses! Lägg ner... Idioter som ens påstår skit som det.
Citera
2016-06-26, 05:37
Medlem
DrLECTERs avatar
ZLATAN!
Du har varit Sveriges genom tidernas bästa fotbollspelare och bland topp 3 i hela världen.
Att se Dig i lanslaget har varit en enda stor plåga - för att konstatera hur lite dina medspelare har i fötterna.
Du aldrig fått ta emot någon medalj i fotbollssammanhang på Europa eller Världsmästerskapen.
Det kommer att dröja länge innan vi får se en sådan här spelare i gult och blått.

Stundstals såg det ut som det var Zlatan och ett antal korpgubbar som han spelade med.

Och när Erik Hamrén t o m sätter på sig kavajen så avslöjar han vilken 10 öres tränare han varit.

Kom ihåg Tommy Svensson 1994 när Sverige tog brons i USA. Tommy satt som brukligt i landslagsfärgerna - han höjde sig inte över mängden - men hans lag tog nära på GULD den gången.
Sverige hade i semi Brasilien i brygga men Romario fick tyvärr in ett mål bakom Ravelli. Tänk om haft Zlatan den gången!!!
Citera
2016-06-26, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrLECTER
ZLATAN!
Du har varit Sveriges genom tidernas bästa fotbollspelare och bland topp 3 i hela världen.
Att se Dig i lanslaget har varit en enda stor plåga - för att konstatera hur lite dina medspelare har i fötterna.
Du aldrig fått ta emot någon medalj i fotbollssammanhang på Europa eller Världsmästerskapen.
Det kommer att dröja länge innan vi får se en sådan här spelare i gult och blått.

Stundstals såg det ut som det var Zlatan och ett antal korpgubbar som han spelade med.

Och när Erik Hamrén t o m sätter på sig kavajen så avslöjar han vilken 10 öres tränare han varit.

Kom ihåg Tommy Svensson 1994 när Sverige tog brons i USA. Tommy satt som brukligt i landslagsfärgerna - han höjde sig inte över mängden - men hans lag tog nära på GULD den gången.
Sverige hade i semi Brasilien i brygga
men Romario fick tyvärr in ett mål bakom Ravelli. Tänk om haft Zlatan den gången!!!

Nej. Det var inte nära Guld. Sverige hade inte en kvalificerad målchans mot Brasilien.
Citera
2016-06-26, 10:01
Medlem
Citat:
Zlatan Ibrahimovic hade en särställning under sin vistelse på det svenska spelarhotellet I Nice.

Enligt Le Parisien förbjöd den svenska superstjärnan bland annat personalen från att ta bilder på honom.

Och dessutom ska han ha krävt jordgubbar och vispgrädde till frukost inför matchen mot Belgien.

http://www.expressen.se/sport/fotboll/fotbolls-em/zlatans-hotellkrav-forbud-mot-bilder/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in