Citat:
Ursprungligen postat av
Alpha101
Surt sa räven har jag tidigare kommenterat dina inlägg.
Men här börjar det skvätta av svårartad desperation samtidigt.
Nu skulle det kanske kunna vara så att det här är en av de sk osäljbara lägenheterna som mäklaren i tråden talade om. Men då har mäklaren fel, iom att denna budats upp till nuvarande nivå.
Med senaste bud blir kapital och månadskostnad ca 3849. Låter väl överkomligt för att få bo där det är som mest attraktivt. Eller ca 142/månad och kvm.
Hade vi haft marknadshyra hade man troligen kunnat hyra den för ca 4100/mån. (Då har jag lagt på lite för underhåll mm).
Tog en extra titt på den och ser den saknar ugn också haha. Balkong saknar den också.
Toan kommer man ju knappt igenom vid handfatet när man vill tömma tarmen, kul att fastna vid handfatet och få skruva ner det varje gång man måste göra nummer 2. Man är ju psykiskt sjuk ifall man bor med stockholmsdusch och får stå på muggen och duscha.
Det här är en gammal lyhörd papperskex fastighet där 27 kvadratarn var inkvartering för pigorna och hissvakten bodde under arbetsveckorna. När veckan var slut flydde dessa fattighjon troligtvis detta råttbo illa kvickt.
Bor du i ett sånt här råttbo och tror du är hipp för att det ligger vid tågspåret i stan? En annan nyliberal "profil" här i tråden bodde ju på 24-27 m2 med sin sambo förut och han tycker arbetsklassen kan bo på ännu mindre än vad han gjorde, varför ska någon bo större än vad han fick göra?
Bo i innerstan är ingen livskvalite och denna lägenhet är rent skräp, går inte ens få in bokhylla, normalstor tvbänk, matbord med 4 platser och en säng och annat som behövs. Hade betalat 200 000 kr för den max och använt den som förråd. Inte när när jag skulle flytta hemifrån hade jag köpt en lägenhet på 27 m2 utan troligtvis hängt mig istället om det var det enda alternativet.
Kul att sitta med 2.5 miljoner i skuld vid en bostadskrasch fastlåst i ett råtthål som detta. En riktig kafka roman.