Citat:
Ursprungligen postat av
Hagoromo
1. Men det var ju nämligen du som började ta upp de tidigare prestationerna genom att ta upp PSGs olika tidsperioder och konstaterade faktumet att jämförelsen är skevt p.g.a. den uppenbara anledningen. De qatariska ägarna satsade på Champions League redan vid första början, något som är förståeligt p.g.a. kvalitén i Frankrike var inget att hänga upp i granen av ett lag av PSGs kaliber. Det är ett minimikrav att vinna ligan och i inhemska cupturneringar.
2. Ingen har sagt att Zlatan är kass eller dålig, bara att svensken inte har lyckades infria de högt ställa förväntningarna som låg på PSG (under ledning av de qatariska ägarna) hade ambitionen att nå riktigt långt i Champions League redan vid sitt övertagande av den franska huvudstadsklubben, Zlatan blev värvad just av den anledningen att föra laget till Champions League vinst eller åtminstone till final i egenskap som härförare. Det har funkat i Ligue 1 och i andra inhemska cupermen som har tyvärr inte riktigt funkat i utslagsfasen.
1 Och du kommer inte ihåg varför jag gjorde detta?
Jo, det var för någon påstod att vinna ligan inte var ett mål, och då tog jag upp hur få titlar de hade fått.
Och att de visst är intresserade av dessa.
2 Många som säger Zlatan är kass av Zlatanhatarna, men givetvis inte alla om nu någon trodde jag menade detta.
Han har verkligen infriat PSG förväntningar i stort, enda är väl att de sista två åren kanske dom ville ha kommit längre i CL.
Resten är total succé.
Även i och med Zlatans övergång till PSG, så blev helt plötsligt PSG ett intressant lag att gå till för andra bra fotbollsspelare.
Blir liksom en dominoeffekt där, och de har ju verkligen fått tag i ett gäng mycket duktiga fotbollsspelare.
Så jag är säker på att de är mycket nöjda med vad Zlatan presterat.
Kunde det varit bättre, jo, det kan det alltid vara, men någonstans är man nöjd och tillfreds med det han gett dom.
Det betyder inte att det inte kan bli bättre, då det alltid kan bli bättre.