2016-06-23, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Ta inte i så du spricker nu bara med att droppa namn. Bröderna Magnusson, Garvis Carlsson....man måste ju göra någon sorts grovsållning här.

Hmm jag jan vara färgad av himmelsblått men rimligen menar han Mats Magnusson? En gigant i Allsvenskan och Europa när det gällde att dundra in mål.En av de riktigt stora under hans tid och en personlig favorit.

Folk skrattar gärna åt detta. Skiter väl jag I. Pissarslen.

https://www.youtube.com/watch?v=eG09EEvd7LM
Citera
2016-06-23, 22:49
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Hmm jag jan vara färgad av himmelsblått men rimligen menar han Mats Magnusson? En gigant i Allsvenskan och Europa när det gällde att dundra in mål.En av de riktigt stora under hans tid och en personlig favorit.

Folk skrattar gärna åt detta. Skiter väl jag I. Pissarslen.

https://www.youtube.com/watch?v=eG09EEvd7LM

Det kan vara Roger & Mats han syftar på ja. När det stod "x2" så kopplade jag det till bröderna. Men bara det att vi tvekar om vem som avses är ju ett tecken i sig på att epitetet bäst genom tiderna kanske är malplacerat.
Citera
2016-06-23, 23:02
Medlem
Citat:
Det kan vara Roger & Mats han syftar på ja. När det stod "x2" så kopplade jag det till bröderna. Men bara det att vi tvekar om vem som avses är ju ett tecken i sig på att epitetet bäst genom tiderna kanske är malplacerat.
Ha ha och återigen håller jag såklart med. Självklart ska han inte nämnas i sammanhanget.

Men vill trots det lyfta fram den genomsympatiska Masse som lever ett relativt ”fattigt” svensssonliv idag. Men han ville av lojalitet ge Benfica-fansen en möjlighet att hylla honom. Och det gjorde de. Klippet har däremot använts för att håna honom, vilket stör mig och därför tar jag detta tillfälle i akt.

En av kommentarerna till klipet på youtube:

5 years in Portugal.
3 national titles
2 portuguese cups
2 champions cup finals

scored 33 in 31 games in his best year

BENFICA will never forget you!!

Lägg till tre Allsvenska seriesegrar och ett par cuper. Han var en gigant under de sex åren som han var som bäst.
Citera
2016-06-24, 01:14
Medlem
snillet_1s avatar
Var tycker populationen på Flashback att Zlatan hamnar på en lista över tidernas bästa fotbollsspelare?
Citera
2016-06-24, 10:10
Medlem
Zlatan är tillsammans med Gunnar Nordahl den bäste anfallsspelare vi haft. Hans klubblagsmeriter saknar ytterst få jämlikar. Som landslagsspelare har han varit mycket bra, han har ju målrekordet. Men fotboll är en lagsport och Zlatans framgångar i landslaget har till stor del skett på bekostnad av andra. Därför platsar han möjligen i ett all star team, men topp tre, hmm tveksamt. Alla tiders bäste svensk tycker jag Bosse Larsson varit. Han kunde allt, vann skytteligan flera gånger, ett mittfältsankare av högsta kvalitet, framgångsrikt proffs som dock längtade hem.
Citera
2016-06-24, 11:14
Medlem
Kan ju bli tungt för den nya "Kungen" om han skrivit ett kontrakt som ger han betalt i pund. Om inte så kanske han till och med nu tackar nej till Premier League?
Citera
2016-06-24, 23:20
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Roger och Benno är väl "bröderna"? Benno var väl inte riktigt lika vass som Roger, medan Benno var den som höll måttet i en blågul tröja. Ingen av dem når upp på topp tio, nej. Även om jag med hjärtat gärna placerar Roger Magnusson som högst. I skrivande stund skulle jag skriva den listan så här:

1. Gunnar Nordahl
2. Bosse Larsson
3. Henrik Larsson
4. Patrik Andersson
5. Nacka Skoglund
6. Tomas Brolin
7. Zlatan Ibrahimovic
8. Ronnie Hellström
9. Jonas Thern
10. Mål-Otto

Vad har Zlatans fru uträttat i sina dagar, funderar jag på nu. Porr?
Citera
2016-06-25, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
1 Zlatan är en mycket viktig del i detta, självklart är han inte ensam, var inbilla du dig detta?
Och jämföra med tidigare prestationer, är hur relevant som helst.
Då de inte haft så många mästerskap innan, så är det hur naturligt som helst att det är det första man siktar in sig på.
Sen givetvis de två sista säsongerna, så ville man ju mer i CL.
Men försöka säga annat än de ville vinna titlar i Frankrike, som de inte varit bortskämda med.
Blir en lögn.
Men givetvis med tiden så ökar kraven.

2 Kanske han kunde ha varit bättre, men det gör han inte ens närheten till kass eller dålig.
Även om han inte gör mål, så bereder han väg för andra.
Det blir bara så fel att man ens tänker tanken att det är Zlatans fel, att inte han fått chansen att vinna CL.
Det är faktiskt någon spelare till på planen som måste hjälpa till om det ska gå vägen.

1. Men det var ju nämligen du som började ta upp de tidigare prestationerna genom att ta upp PSGs olika tidsperioder och konstaterade faktumet att jämförelsen är skevt p.g.a. den uppenbara anledningen. De qatariska ägarna satsade på Champions League redan vid första början, något som är förståeligt p.g.a. kvalitén i Frankrike var inget att hänga upp i granen av ett lag av PSGs kaliber. Det är ett minimikrav att vinna ligan och i inhemska cupturneringar.

2. Ingen har sagt att Zlatan är kass eller dålig, bara att svensken inte har lyckades infria de högt ställa förväntningarna som låg på PSG (under ledning av de qatariska ägarna) hade ambitionen att nå riktigt långt i Champions League redan vid sitt övertagande av den franska huvudstadsklubben, Zlatan blev värvad just av den anledningen att föra laget till Champions League vinst eller åtminstone till final i egenskap som härförare. Det har funkat i Ligue 1 och i andra inhemska cupermen som har tyvärr inte riktigt funkat i utslagsfasen.
Citera
2016-06-25, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Går det ens att jämföra nutid med 50-talet? Känns som 2 helt olika sporter nästan.

Samma resonemang kommer att appliceras i framtiden när det gäller Zlatan...

Han är odiskutabelt den bäste svenske fotbollsspelare i sin era (2007 och framåt). Punkt.
Senast redigerad av Hagoromo 2016-06-25 kl. 13:18.
Citera
2016-06-25, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-

Bara 10(?) guldbollar

Att Zlatan är en fantastisk duktig fotbollsspelare är inget att diskutera om. Dock är det ingen bedrift av hans kaliber att prenumerera de svneska guldbollarna, inte minst med tanke på att de övriga konkurrenterna var på tok för dåliga.

Citat:
62 landslagsmål flest (någonsin)

Egentligen inte så konstigt då Sveriges spel under Hamrén-eran mer eller mindre gick hela ut på att maximera Zlatan.

Citat:
Mängder med ligatitlar,

Zlatan gick nästan alltid till de lagen som var störst favorit till att ta hem ligan, inte så konstigt.
Senast redigerad av Hagoromo 2016-06-25 kl. 13:25.
Citera
2016-06-25, 14:28
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Var tycker populationen på Flashback att Zlatan hamnar på en lista över tidernas bästa fotbollsspelare?

Han ska väl vara där uppe helt givet. Men anser ju personligen att det finns några stycken före som då Henke.

Vet inte om jag hörde rätt häromdagen på radio men finns det faktiskt ett seriöst förslag om att döpa om Friends arena till Zlatan arena? Det vore ju sanslöst kul
Citera
2016-06-25, 15:02
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Zlatan är ju såklart bäst men jag tar hellre en Henke före honom, tidigare storspelare kan jag inte uttala mig om då jag inte följde fotbollen nämnvärt då.

Bara jag som funderar på vad Z har gjort för svenskfotboll? Pratas mycket om "tack för allt du gjort för svensk fotboll" vadå tack för allt? Har han satsat pengar så vi fått fram fler talanger, har landslaget blivit bättre med tiden när han blivit bättre eller vad fan tackar vi honom för?
Visst han har fått gjort många mål och på bekostnad av det har vi släppt in fler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in