2016-06-25, 07:49
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Vad i din "det bara är så"-konklusion omkring doubleslit-experimentet demonstrerar behovet av NÅN kvantfysik-kompetens. Det räckar ju med att säga: "Det är INTE bara så".

Citat:
Ursprungligen postat av joakim-bausser
Nu famlar du i ett mörker av okunskap

Jaså; ditt "det bara är så" är alltså "kunskap"?
Citera
2016-06-25, 09:36
Medlem
MattiasBemings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Vad har "metaforism" (d.v.s.spekulativ semantik) med BEVIS att göra (utanför ditt privata volapük~hemmasnickrade språk)?
Metaforismen är kreativ objektiv subjektivism och inte något spekulativt - OM du har skaparkraften. Det är du som spekulerar om ords betydelser.

Den (metaforismen) har massor med bevisningen av Guds existens att göra då den krymper den värld som scientister har blåst upp till att bli så stor och full av fantasi att de gamla grekiska mytologiska sagorna har förlorat sin gudomliga natur.

Jävlarna blir små och skaparförmögna (och rejäla) män och kvinnor kan bekämpa monkeybusiness:en i vetenskapen och dess gemene "män". Den skeptiska subjektiva objektifierigen ska nedgöras till de nivåer den här hemma... på ungdomars tid.

Slut på högpannornas och "ägghuvudenas" tidsepok. Dags att ta till sig vuxendomen.

Newborn kings today!
Senast redigerad av MattiasBeming 2016-06-25 kl. 09:38.
Citera
2016-06-25, 12:32
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Inga gudsbevis så långt sinnet kan nå - som vanligt kommer ödestroende med "argumentetet" :

"vår fantasi är bevis på guds existens"

thank you so very much
Citera
2016-06-25, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MattiasBeming
Gud, i det riktigt opersonliga perspektivet, står för skaparkraften. Att behöva bevisa att skaparkraft finns eller existerar i och med problemlösande maskiner/apparater (som tvätt-/diskmaskinen t.ex.) för trångsynta, småsinta ateister är detsamma som övertidsarbete.

Vem tar på sig övertidsarbetet att bevisa att han själv finns till - utan lön eller extra förmåner?

Evolutionen är blott fantasters naiva tro om att evolution skapar något gott. Evolution leder till något annat än det goda, den skapar ingenting - det är Gud som skapar det goda genom revolutionerandet av det som evolutionen har ledit till, det alltigenom onda.

Och revolution... är i motsats till evolution ett tillbaka-rullande.
Du verkar tro att det endast är ateister som vill att Gud ska bevisas? Samtidigt så förstår jag problemet. Tänk vad många teister som tror på en Gud som inte finns. Det kanske inte är så kul att få det bevisat?
Citera
2016-06-25, 13:05
Medlem
MattiasBemings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Du verkar tro att det endast är ateister som vill att Gud ska bevisas? Samtidigt så förstår jag problemet. Tänk vad många teister som tror på en Gud som inte finns. Det kanske inte är så kul att få det bevisat?
Nej, det har jag aldrig gjort. Det var du som tänkte ut en smarthet i ditt försök att tänka stort.

Men du försöker tänka åt någon annan - som inte är smart... utan klok.
Citera
2016-06-25, 13:08
Medlem
Citat:
Nej, det har jag aldrig gjort. Det var du som tänkte ut en smarthet i ditt försök att tänka stort.

Men du försöker tänka åt någon annan - som inte är smart... utan klok.
Varför nämnde du då "trångsynta ateister"? Råkade det bara vara ett exempel ?
Citera
2016-06-25, 13:16
Medlem
MattiasBemings avatar
Citat:
Varför nämnde du då "trångsynta ateister"? Råkade det bara vara ett exempel ?
Jag vet inte var du refererar till att jag gjorde det i detta fall... men ateisten är den som inavlat är värst när det kommer till ogudaktighet - Hin (den starka ateisten) står för det omöjliga och argumenterar starkt för alltings icke-existens som Hin menar inte överensstämmer med Hins egen ideologi. Hin utkräver, underförstått, bevisning på att Hins egen övertygelse är falsk - vilket endast en Gud kan bevisa.

Det är ren idioti att göra som Hin gör.
Senast redigerad av MattiasBeming 2016-06-25 kl. 13:18.
Citera
2016-06-25, 13:18
Medlem
Citat:
Jag vet inte var du refererar till att jag gjorde det i detta fall... men ateisten är den som inavlat är värst när det kommer till ogudaktighet - Hin (den starka ateisten) står för det omöjliga och argumenterar starkt för alltings icke-existens som Hin menar inte överensstämmer med Hins egen ideologi.

Nja, många ateister är "öppen" för flera gudars eventuella existens. Gudstroende har däremot ofta svårt att tänka sig en annan gud/ingen gud.
Citera
2016-06-25, 13:22
Medlem
MattiasBemings avatar
Citat:
Nja, många ateister är "öppen" för flera gudars eventuella existens. Gudstroende har däremot ofta svårt att tänka sig en annan gud/ingen gud.
Nej, det är "öppenhet" för över-ego-världar av rangordningar (hierarkier alltså) och därmed Deism du omtalar då - den är inte sannfärdigt gudomlig. Även Hin vet att det råder monarki i Guds himmelrike, inte hierarki.
Citera
2016-06-25, 14:01
Medlem
Citat:
Nej, det är "öppenhet" för över-ego-världar av rangordningar (hierarkier alltså) och därmed Deism du omtalar då - den är inte sannfärdigt gudomlig. Även Hin vet att det råder monarki i Guds himmelrike, inte hierarki.
Föstår som vanligt inte allt du svamlar om ( gör någon?, gör du själv?). Vilket "himmelrike" är det du talar om?
Citera
2016-06-25, 14:29
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Metaforismen är kreativ objektiv subjektivism och inte något spekulativt - OM du har skaparkraften. Det är du som spekulerar om ords betydelser.

Naturligvis är jag intresserat av ords betydelse. Det är ju hur enkelt som helst att skapa en privat, demagogisk och/eller efterrationaliserande nomenklatur som är konstruerat för cirkelargumentation.
Citera
2016-06-25, 14:32
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Jag vet inte var du refererar till att jag gjorde det i detta fall... men ateisten är den som inavlat är värst när det kommer till ogudaktighet - Hin (den starka ateisten) står för det omöjliga och argumenterar starkt för alltings icke-existens som Hin menar inte överensstämmer med Hins egen ideologi. Hin utkräver, underförstått, bevisning på att Hins egen övertygelse är falsk - vilket endast en Gud kan bevisa.

Men det problem är ju inte så stort. Du kan ju sluta med att låtsas att "stark teism" är teismens övervägande representant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in