Citat:
Sir.|56849750]Nej, det var det inte. Du presenterade det "faktum" att allt existerar i motsatspar, som ett belägg för att helvetet finns.
Jag är helt övertygad om att min liknelse var svar på det som jag angav i föregående inlägg. Jag minns varför jag skrev så. Letar du längre tillbaka så hittar du.
Citat:
Irrelevant. Att du presenterar detta tramset som ett belägg för att helvetet finns, visar som sagt tydligt att du är en idiot. Vilket var vad du ville att jag skulle belägga. Vi kan fortsätta denna diskussion i "Religion - en mentalsjukdom".
Din fjant, vad är det du inte förstår? Någon hävdade att paradiset fanns, att efter döden skulle de goda människorna träda in i ett annat tillstånd av verkligheten som innebär lycka men de människor som inte tror hamnar ingenstans. De slutar att existera bara. Jag gav då svaret som jag angav. Jag minns så väl den diskussionen. Jag skrev nåt i stil med; hittar ni på era egna gudar och regler. Kolla längre bak så hittar du det. Du är en idiot som vägrar att inse sanningen. Hade du inte varit en jubelidiot hade jag själv letat och gett dig fakta men det är slöseri med tid eftersom du är en fjant.
Citat:
Trams. Det krävs ingen subjektiv "tolkning" för att se att du är fullkomligt inkapabel till att föra ett logiskt resonemang. Det är enkelt påvisat.
HAHA, men vad är logik? Undersöker du mina känslor, kunskap? vetskap? Hur gör du det? Berätta hur du med hjälp av logiken objektivt kan undersöka om jag är inkapabel? Jämför du det jag skriver dvs mina åsikter med befolkningens åsikter i övrigt? HAHA väldigt intressant att få läsa hur du resonerar när du hävdar att man med hjälp av logiken kan avgöra om nån är inkapabel. Inligt vilket mått eller forsknings tillvägagångssätt?
Citat:
Vad har detta med guds-bevis att göra?
Att du (och i viss mån vi) inte vet vissa saker, innebär inte att det måste finnas en gud.
Jag skrev ingenstans att eftersom vi inte vet så måste en Gud finnas. Du måste lära dig läsa texter och förstå dem. Det jag gjorde var att tala om alla system som existerar. Systemen som jag pratar om har vid en tidpunkt varit linjära men sedan blivit slutna. Inget linjärt system kan omvandlas till cirkulärt het av sig självt. Om det skulle vara fallet är jag mer än glad om du kunde presentera nåt exempel. Jag vet tex att när det regnar så blir gräset blött. Det spelar sedan ingen roll om jag vistas i Afrikas torraste öken där jag varken har tillgång till gräs eller vatten (regn) Jag vet att regn gör gräset blött. Jag behöver med andra ord inte gå tillbaka till tidernas begynnelse för att betrakta att linjära system varken omvandlas till cirkulära system av yttre påverkan (en skapare). Jag vet att det är på grund av en yttre påverkan eftersom linjära system kan inte omvandlas till cirkulära av sig självt.
Citat:
Att du kan presentera god of the gaps-argument in i det oändliga är jag medveten om. Det är inget du behöver påpeka.
Du måste komma underfund med att ett sådant uttryck existerar inte i verkligheten. Det finns inget god of the gaps. Allting har Gud skapat både det vi kan urskilja och det vi inte kan urskilja. Vi vet tex att gravitation drar till sig materia och även håller himlakroppar på bestämda platser och även att gravitation är orsaken till ett slutet system som är galaxer och solsystem men det innebär inte att gravitation har fyllt ett skallade gap. Gravitation har inte alltid existerat utan kom till existens i samband med universums första andning eller senare. En lag som är beroende av en lagstiftare med andra ord.
Citat:
Koranviftande är irrelevant.
Icke! Du måste även lära dig om människans anatomi och kapacitet. Människor styrs av tankar, idéer och känslor. Det är dessa fenomen som får människor att handla, skapa och agera. Din dator har varit en idé en gång i tiden som sedan konkretiserades. Känslor kan få dig att köpa en blomma till din mamma. Känslor kan få dig att mörda en människa. Tankar kan få dig att skapa. Det går i denna ordning. Abstrakt > handling> konkretisering. Först har du det i ditt huvudet, sedan blir det ord som uttalas eller handling som utförs, sist blir det verklighet i den konkreta världen. Du uttalade precis en vers alltså gjorde en tanke/idé till handling och det kommer utan tvekan att konkretiseras. Så ve de som ljuger.