2016-06-25, 08:05
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
"Dom andra gör det också" ... standard-ursäkten inom islam-propagandan.

Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Jag blir inte en musse bara för att du kallar mig för det!

Så du är "bara" closet-muslim.

Citat:
Bruden sägs tröttna på nåt o jag försöker bevisa att det där "nåt" e bullshit.
USA avrättar folk men brudarna där e inte skraja. Va mer, kineser? Allt som allt bullshit argument.
Asså brudar tröttnar inte på mussar. Bättre saker du vet, coola tröjor banklån o hus, allt blir lättare om man lägger till "son" i slutet. sanningen pippar era själ men måste säga det.

Japp; men nu fokuserar jag för min del på koranens särbehandlings-principer ... som jag mycket väl kan förstå kan göra kvinnor antagonistiska till islam.
Citera
2016-06-25, 08:11
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Jag tror vad du försöker belysa är att man inte bara kan prata om Islam i helhet, eftersom länderna i MÖ är så olika när det gäller kultur och lagar..

Det torde väl räcke med att tala om koranen, islams underlag.
Citera
2016-06-25, 08:34
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Teori eller ett önsketänkande?
Varför går hon ut med det i bilder? med slänga av sig sin hijab? Om det är inte visa omvärlden att tvånget om hijab bärande i iran är fel, och det finns kvinnor som våga "säga ifrån"
Varför? Orsakerna kan vara många. Typ att flesta skaffar bevis för asylansökan innan man lämnar landet. Sen vet du ju inte va hon tänker när hon poserar. Man vill typ ha uppmärksamhet o gör saker som man själv inte tror på. Det e som att jag tar några bilder av svenska skolflickor som hade en napp i mellanstadiet o visar omvärlden att svenskar vill suga kuk fattar du? Alla e ju inte inne i det politiska , vissa kollar o tycker att det e en rolig grej. Jag har vart i Iran o det inte som det berättas. Det e klart polisen frågar saker va fan tror du? De har kontroll
Citera
2016-06-25, 08:43
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Så du är "bara" closet-muslim.

Japp; men nu fokuserar jag för min del på koranens särbehandlings-principer ... som jag mycket väl kan förstå kan göra kvinnor antagonistiska till islam.
lovar att du måste va nån som tror att din tolkning e mussarnas tolkning oxå.
Kolla mannen, lyssna nu ok? Om vi tar Iran som exempel ok, tjejen sitter bakom ratten o kör runt i Tehran 130 fucking km/h o hon stoppas av polis o behandlas bättre än en man. Jag har själv suttit bredvid så shut it, o hon var jävlig kaxig mot polisen. Kolla på verkligheten istället för att hela tiden yra om koranen o sånt. Hur hade hon blivit behandlad i Sverige, seriöst? Av en en fittig polis som har farsakomplex? Saker iranskor gör i Iran gör de inte i Sverige, fattar du? Om de gör det kommer poliserna vara brutala mot brudarna.
Citera
2016-06-25, 08:54
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Jag tycker att ditt och Literals inlägg var lite mer utav seriösa invändningarna i tråden..

Jag tror vad du försöker belysa är att man inte bara kan prata om Islam i helhet, eftersom länderna i MÖ är så olika när det gäller kultur och lagar.. Ja hijab är en mer iransk sed.. Zoroastrianister hade hijab.
Men har du tänkt på varför "hijab" förvandlades till en socialt accepterad norm?
Det beror inte på religion.. Det är annat..
Oja, har frågat många kvinnor varför de bär "hijab" eller liknande plagg. Får många olika svar, beroende ställning. Men det flesta säger, för det är för beskydda dem för sexuella anspelade från män. Alltså de ska slippa trakasserier från män. Andra gör det för det är "mode" säger de. Vissa säger det är för de känner sig som en muslim(identitet). osv... Men få kvinnor säger det är för det står i koranen, det gör männen, som oftast påpekar om det.

Islam är ingen religion i den bemärkelse, mer som hur man ska leva sitt liv i trygghet o harmoni. Den är fyll med regler som hur du ska leva som en sann trogen muslim. Problemet, att det börja förvrängas efter egen tolkning, som oftast är från den arabiska kulturen.
Citera
2016-06-25, 09:02
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Varför? Orsakerna kan vara många. Typ att flesta skaffar bevis för asylansökan innan man lämnar landet. Sen vet du ju inte va hon tänker när hon poserar. Man vill typ ha uppmärksamhet o gör saker som man själv inte tror på. Det e som att jag tar några bilder av svenska skolflickor som hade en napp i mellanstadiet o visar omvärlden att svenskar vill suga kuk fattar du? Alla e ju inte inne i det politiska , vissa kollar o tycker att det e en rolig grej. Jag har vart i Iran o det inte som det berättas. Det e klart polisen frågar saker va fan tror du? De har kontroll

Alltså du har en förutfattade mening hur de är, utan gå in på djupet och se sanningen i ögat.

Hon/de beskriver känslan om frihet med slänga av den Hijaben, inget annat. Att hon gillar hijaben, men ingen ska bestämma att hon måste bära den. Hon vill bestämma över det, inga män som ska göra det. Det vi kallar för feminism väst.

Det hjälper knappast du har varit iran, veta hur de "brudarna" känner det.

Till och med du reagera i desperat med stöda dina teorier, om vad det eventuellt kan vara!! För det kan inte vara absolut de vill inte känna tvång om bära Hijab, även om de tydligt visar det i ord och text. De har fel o du har rätt, i tron den världen du lever i. Så nog har de effekt på dig också, vilket de vill ha.
Citera
2016-06-25, 09:11
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Alltså du har en förutfattade mening hur de är, utan gå in på djupet och se sanningen i ögat.

Hon/de beskriver känslan om frihet med slänga av den Hijaben, inget annat. Att hon gillar hijaben, men ingen ska bestämma att hon måste bära den. Hon vill bestämma över det, inga män som ska göra det. Det vi kallar för feminism väst.

Det hjälper knappast du har varit iran, veta hur de "brudarna" känner det.

Till och med du reagera i desperat med stöda dina teorier, om vad det eventuellt kan vara!! För det kan inte vara absolut de vill inte känna tvång om bära Hijab, även om de tydligt visar det i ord och text. De har fel o du har rätt, i tron den världen du lever i. Så nog har de effekt på dig också, vilket de vill ha.

Kolla, det e ingen som "gillar" bära hijab, fattar du inte? Det e inte alla män som gillar att raka sig heller, eller kamma håret svär asså ni e så blåsta.
Men de som poserar gör inte det för att visa nåt till omvärlden. Hon går o hittar folk som vill söka asyl o ber dom göra sånt, jag svär. Jag svär på att jag har sett det själv i Sverige, föreningar som gör sånt här.
Citera
2016-06-25, 09:21
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Kolla, det e ingen som "gillar" bära hijab, fattar du inte? Det e inte alla män som gillar att raka sig heller, eller kamma håret svär asså ni e så blåsta.
Men de som poserar gör inte det för att visa nåt till omvärlden. Hon går o hittar folk som vill söka asyl o ber dom göra sånt, jag svär. Jag svär på att jag har sett det själv i Sverige, föreningar som gör sånt här.

Vilka bevis har du för din teori? Tanke vad jag har snackat själv med muslimska brudar.

Hade förstått dig om du snackat om "burqa" eller liknade heltäckande plagg. Men hijab är ju bara som en slöja som täcker håret. Det är inte absolut inte konstigt om det finns de kvinnor som gillar det, men inte under tvång. Vilket är deras budskap fortfarande..
Citera
2016-06-25, 10:04
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Vilka bevis har du för din teori? Tanke vad jag har snackat själv med muslimska brudar.

Hade förstått dig om du snackat om "burqa" eller liknade heltäckande plagg. Men hijab är ju bara som en slöja som täcker håret. Det är inte absolut inte konstigt om det finns de kvinnor som gillar det, men inte under tvång. Vilket är deras budskap fortfarande..
Ok fattar, kolla, hijab är en norm i vissa länder. Sen har man gjort sexigare versioner av samma norm. Kvinnor "gillar" inte hijaben i sig, de bryr sig inte om det religiösa. Den används som en bra ursäkt att slippa fixa sig hela tiden. Fattar du? IR5 har rätt, hijab e praktisk sak för många kvinnor.
Alla e så inne på det här med religion men i själva verket finns det mycket mer än bara religion.
Sen har religiösa kvinnor en annan typ av hijab. Men seröst ni fattar inte att hijab oxå täcker mycket av felen.

Serlöst kallar du det här för hijab?
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/2b/b0/3b/2bb03b801426f4774d6654ec0fb49c18.jpg
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/2b/b0/3b/2bb03b801426f4774d6654ec0fb49c18.jpg
torterad måste kvinnan va asså. Jävla katter kvinnor e asså
Fattar du, hijab o sexiga kläder e inte samma sak. Sen finns det självklart normer. Typ du sa att din fru tar av sig slöjan utanför byn. Sant, det e för att hon respekterar normerna. Det e samma sak i Iran, du kan inte klä dig likadant om du e typ i religiösare städer än Tehran. Fattar du?
Sverige e typ likadant överallt o när man jämför så då blir det fel.
Citera
2016-06-25, 10:21
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ok fattar, kolla, hijab är en norm i vissa länder. Sen har man gjort sexigare versioner av samma norm. Kvinnor "gillar" inte hijaben i sig, de bryr sig inte om det religiösa. Den används som en bra ursäkt att slippa fixa sig hela tiden. Fattar du? IR5 har rätt, hijab e praktisk sak för många kvinnor.
Vad innebär "normen" ? Det är irrelevant om detta du snackar om. Ingen förnekar det samtliga du tog upp. Som jag nämnde de flesta kvinnor ser inte det som religion utan andra saker. Jag har inte nämnt det har med religion att göra, förutom männen säger det står i koranen blah blah...
Citat:
Alla e så inne på det här med religion men i själva verket finns det mycket mer än bara religion.
Sen har religiösa kvinnor en annan typ av hijab. Men seröst ni fattar inte att hijab oxå täcker mycket av felen.
Ja ! jag vet men fortfarande det är okey, så länge det är inte under tvång. Vilket fortfarande de kvinnor hänvisade, det vi inlede vår diskussion med.Jag frågade efter bevis om andra saker.

Citat:
Serlöst kallar du det här för hijab?
Nej det borde du veta, det är vanlig slöja eller shayla! Den täcker inte håret.

Citat:
Fattar du, hijab o sexiga kläder e inte samma sak. Sen finns det självklart normer. Typ du sa att din fru tar av sig slöjan utanför byn. Sant, det e för att hon respekterar normerna. Det e samma sak i Iran, du kan inte klä dig likadant om du e typ i religiösare städer än Tehran. Fattar du?
Sverige e typ likadant överallt o när man jämför så då blir det fel.
Ja det finns normer, vilket jag har varit inne på. Det är de normer som de ville resa sig ifrån. Vilket de brudarna nämner också. De vill klä sig som de vill själva.. och känner för. Varför kan man inte klä sig annorlunda i Teheran?? Det är det jag är inne på, som de kvinnorna hänvisar till också. Som du sade inte stämmer...

Nej min fru tar inte av sin hijab utanför byn. Hon har aldrig hijab förutom i moskén. Ja det är av respekt. Men hade hon kunnat, så hade hon viljat vara utan den i moskén också.
Citera
2016-06-25, 11:24
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Många fler än du "har varit i Iran"

LOL
Citera
2016-06-25, 12:02
Medlem
Literals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golachab
Det finns en hel del filmat material. Och vittnesuppgifter. Iransk domstol litar jag inte på. Ni hade ju en sinnessjuk ledare som hävdade att det inte fanns en enda bög i landet. Och vad gör ni med bahai?
Får jag ser några då?
Citat:
Ursprungligen postat av Sasanian
Lite propaganda i förebyggande syfte är alltid bra
Vad babblar du om?All förfalskning av information är fel oavsett om man försöker använda det i ett konstruktivt syfte.

Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Många fler än du "har varit i Iran"

LOL
Jag har besökt Iran och hade dessutom livliga ateistiska diskussioner med religiösa.Såg också flera homosexuella.Hur var det nu med avrättningar?
Inte i dina vildaste fantasier kan du tänka dig vilken tolerans det finns för kritik.Vid universitet i Tehran möts olika perspektiven och temat är 'fritt tänkande'.Vågar man bli utmanad på sina fyrkantiga fördomar så föreslår jag att Iran är värt ett besök.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in