2016-06-24, 20:41
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
"Dom andra gör det också" ... standard-ursäkten inom islam-propagandan.
Jag blir inte en musse bara för att du kallar mig för det!
Bruden sägs tröttna på nåt o jag försöker bevisa att det där "nåt" e bullshit.
USA avrättar folk men brudarna där e inte skraja. Va mer, kineser? Allt som allt bullshit argument
Asså brudar tröttnar inte på mussar. Bättre saker du vet, coola tröjor banklån o hus, allt blir lättare om man lägger till "son" i slutet. sanningen pippar era själ men måste säga det.
Citera
2016-06-24, 20:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av effaklar
Jag har märkt mer och mer med muslimska tjejer mellan 15 - 30 års åldern tröttnar och delar ej sina meningar med islam och koranen!
Varför?
För Sverige är ett friare land så hypergamin vaknar till liv. Sedan är svenska män bättre än muslimska även om majoriteten här är ofrivilliga cuckolds
Citera
2016-06-24, 21:14
Medlem
Sasanians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golachab
Vad är du? Jag har inte frågat dig något. Men uppenbarligen är du fullkomligt ond människa. Så det blir ingen mer diskussion.
Jag är är mycket Ond! Är du God?

Citat:
Ursprungligen postat av SwingThrough
För Sverige är ett friare land så hypergamin vaknar till liv. Sedan är svenska män bättre än muslimska även om majoriteten här är ofrivilliga cuckolds
Är du bättre? På vilket sätt?
Jag tror muslimska kvinnor blir kära i ditt röda hår. Ni svenskar är så bra, grymma och starka. Jag vill bara säga: Peter, skydda mig!
Citera
2016-06-24, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Det är ingen i Iran som bryr sig om slöja.. De tycker det är en praktisk sak att ha..

Känner en del iranier, roliga människor, de skiter i religionen, äter griskött och lever som oss övriga dödliga.
Citera
2016-06-24, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Känner en del iranier, roliga människor, de skiter i religionen, äter griskött och lever som oss övriga dödliga.
Ja, det är ett bra folk och alla iranier är inte religiösa. Men har du träffat någon som är religiös?
Citera
2016-06-24, 22:00
Medlem
Citat:
Ja, det är ett bra folk och alla iranier är inte religiösa. Men har du träffat någon som är religiös?

Nej, ingen iranier. Alla är flygförbannad på politiken och religionen.
Citera
2016-06-24, 22:03
Medlem
Citat:
Det är ingen i Iran som bryr sig om slöja.. De tycker det är en praktisk sak att ha..

Du är så förljugen så det är helt otroligt.

http://www.boredpanda.com/mandatory-hijab-protest-veil-iran-masih-alinejad-stealthy-freedom/

https://www.theguardian.com/world/2014/may/12/iran-women-hijab-facebook-pictures-alinejad
Citera
2016-06-25, 06:13
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flirk
Du är så förljugen så det är helt otroligt.

http://www.boredpanda.com/mandatory-hijab-protest-veil-iran-masih-alinejad-stealthy-freedom/

https://www.theguardian.com/world/2014/may/12/iran-women-hijab-facebook-pictures-alinejad

E det typ ditt bevis på att kvinnorna känner sig tvingade? Brudar som posar
Kolla, de fixar sina handlingar fattar du? De som skickar såna bilder vill söka asyl sen. Inte ovanligt i Iran att nån tar av sig sjalen. Det beror på vart man e!
Hon visar sen att hon poserade för sajten o handläggaren skriver det i ansökan
Citera
2016-06-25, 06:54
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Ordning i tråden, har muslimska kvinnor tröttnat på Islam ?
Nej inte tröttnat på islam, men tycker den börja bli funtad. Att det är inte islam längre med all "lagar" som trycker ner kvinnans frihet. Så vanlig kvinnlig feminism som börja protestera olika diverse tvång.

Citat:
Hur vet ni det ?
Är gift med en muslimskt kvinna som älskar "väst" på det sättet vi bry oss om kvinnan. Ser inte henne som en ägodel.

Citat:
Tar de av sig slöjan, vägrar gå med på islam lagarna eller följa religionen ?
Min fru's syster tar av sig sin hijab så fort hon kan, när hon kommer till sin hemby. Där hennes make inte är närvarande. Min fru har endast den vid besök till mosque, det är av mitt godkännande. Vid förfrågan varför min fru inte har hijab på sig "för alla muslimska kvinnor har det!" så svarar jag : inte i sverige! För mig är hijab okey, så länge det är inte under tvång! Sedan fanns det en egyptiskt forskare som säger finns inget i koranen, om de måste bära hijab/burqa what ever it's. Det är en arabisk influerad kultursed.

Citat:
Gifter sig med kristna ?
ja som min fru(muslim) gifte sig med en kristen (jag) Men i hennes hjärta är hon fortfarande muslim, det är i hennes hjärta inte hur hon går klädd.
Citera
2016-06-25, 06:58
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
E det typ ditt bevis på att kvinnorna känner sig tvingade? Brudar som posar
Kolla, de fixar sina handlingar fattar du? De som skickar såna bilder vill söka asyl sen. Inte ovanligt i Iran att nån tar av sig sjalen. Det beror på vart man e!
Hon visar sen att hon poserade för sajten o handläggaren skriver det i ansökan

Teori eller ett önsketänkande?
Varför går hon ut med det i bilder? med slänga av sig sin hijab? Om det är inte visa omvärlden att tvånget om hijab bärande i iran är fel, och det finns kvinnor som våga "säga ifrån"

Här en egyptisk kvinna som visar sitt missnöje
https://www.youtube.com/watch?v=z2rL6NDoyKg
Citera
2016-06-25, 08:00
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Literal
Jag har aldrig försvarat koranen mer än jag försvarat historiska fakta.

Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Visst har du det.

Citat:
Ursprungligen postat av LiteralSure
,nog hade du inget annat att tillföra än den klassiska 'one-liner'!

Du kommer med ett one-liner postulat ... jag kommenterar det med ett one-liner bemötande.

Men du kanske anser att det bara är jag som har en bevisbörda?

Citat:
Tydligen har du också missat rubrikens underförstådda premiss:muhammedanen gör saker som får kvinnor att avsky muhammedanismen.

Att koranen är särbehandlande ser jag som en bra anledning till att avsky islam.
Citera
2016-06-25, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Nej inte tröttnat på islam, men tycker den börja bli funtad. Att det är inte islam längre med all "lagar" som trycker ner kvinnans frihet. Så vanlig kvinnlig feminism som börja protestera olika diverse tvång.

Är gift med en muslimskt kvinna som älskar "väst" på det sättet vi bry oss om kvinnan. Ser inte henne som en ägodel.

Min fru's syster tar av sig sin hijab så fort hon kan, när hon kommer till sin hemby. Där hennes make inte är närvarande. Min fru har endast den vid besök till mosque, det är av mitt godkännande. Vid förfrågan varför min fru inte har hijab på sig "för alla muslimska kvinnor har det!" så svarar jag : inte i sverige! För mig är hijab okey, så länge det är inte under tvång! Sedan fanns det en egyptiskt forskare som säger finns inget i koranen, om de måste bära hijab/burqa what ever it's. Det är en arabisk influerad kultursed.

ja som min fru(muslim) gifte sig med en kristen (jag) Men i hennes hjärta är hon fortfarande muslim, det är i hennes hjärta inte hur hon går klädd.

Jag tycker att ditt och Literals inlägg var lite mer utav seriösa invändningarna i tråden..

Jag tror vad du försöker belysa är att man inte bara kan prata om Islam i helhet, eftersom länderna i MÖ är så olika när det gäller kultur och lagar.. Ja hijab är en mer iransk sed.. Zoroastrianister hade hijab.
Men har du tänkt på varför "hijab" förvandlades till en socialt accepterad norm?
Det beror inte på religion.. Det är annat..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in