Citat:
Ursprungligen postat av
OmneHomoMendax
Nej usch nej, inget IG eller annat kortsiktigt trams. Marknaden ogillar starkt turbulens och osäkerhet, och hela marknaden är en och samma. En aktör som gör stora förluster på Brexit kan tvingas täcka upp dessa genom att sälja på annat håll och så sprids svallvågen i en nedåtgående spiral. Jag har själv senaste veckorna viktat ner bolag som har stor omsättning i UK eller är baserade där eller har annan signifikant koppling. Hur jag ska göra nu, med återstående delen av de innehaven och med mina andra innehav vet jag inte. Min magkänsla och mitt intellekt säger helt olika saker. Magkänslan säger sälj! Sälj eftersom det här är så stort att det finns risk för enorma konsekvenser som inte är förutsägbara. Mitt intellekt säger behåll, kanske till och med köp! Det är inte jordens undergång och nyhetens behag (eller obehag) gör att detta slår hårdare än det egentligen är. Mycket affekthandel idag, och många som måste täcka förluster. Den enes död, den andres bröd.
Jag måste läsa på innan USA börserna öppna, jag vet inte än hur jag ska göra.
Ja alltså, det är väl i dessa tider folk tjänar sina riktiga pengar. Jag tror med på att man ska köpa, men kanske inte det första man gör på måndag. Tänker att allt kan fortsätta ner ett bra tag. Eller? Det är väl ett rimligt antagande.
Jag viktade ner portföljen med, bort från bolag som är beroende av britternas fortsatta medlemskap i EU, men jag tror det blir rätt mycket ringar på vattnet för bolag som inte egentligen berörs där heller.
Vetefan om man ska försöka sälja på måndag och ta en förlust om 3-8% i de bolagen man har och sen helt enkelt vänta ut det tills det vänder. Å andra sidan känns det dumt att paniksälja eftersom det kommer repa sig. Fan, jag som inte ens har bra nerver. Slutade ju t.o.m spela fotboll p.g.a hatar att tävla. Aktier är en helt värdelös hobby för mig.
Nä. Sälja kommer jag nog inte göra. Jävligt sne över att man inte har likvider att pumpa in i brittiska aktier dock. Hade velat korta OMX tills på måndag.