Citat:
Ursprungligen postat av
BarryHero
Det måste kännas skönt för Zlatan att äntligen få ett ordentligt erkännande. Han ångrar nog att han inte gick till Premier League tidigare. Han ångrar säkert även att han tillbringade så många år i PSG och Frankrike. Visst han slog målrekord på målrekord, men det är inget snack om att han var alldeles för bra för den ligan.
Finns det någon som tycker att Zlatan gjorde ett korrekt beslut sportsligt i att gå till PSG? Eller att stanna så länge som fyra säsonger? Hans PSG-tid var bara intressant när det vankades CL-matcher, och där kom de aldrig längre än till kvartsfinal. Ligan och cuperna var ju bara transportsträckor.
Citat:
Ursprungligen postat av
sebastian_
Nej det var ett tragiskt beslut. I italien kunde han inte stanna. Men premier league för en 31 årig Zlatan hade varit perfekt. Eller varför inte ta revansh på Barca genom att gå till Madrid. Eller varför inte till Atletico Madrid efter deras säsong 2014?
Gällande diskussionen håller jag med om att han var som bäst i Inter 08/09. Då hade han allt. Avsluten och spelförståelsen utan att ha tappat kvickheten och dribblingarna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Steff83
Atletico hade aldrig haft råd, men har alltid haft en känsla av att han skulle passa bra in i Real Madrid av någon anledning. Känns som klubben där många egon kan frodas och bilda en enhet utan att särarten var för sig går förlorad. Nu kommer det ju aldrig bli så men..Trodde också att han en dag skulle ta revansch på Barcelona!
Det var synd att Ibra gick till PSG efter sin tid i Milan. Han var redan dominant i Italien med sin skytteligaseger på 28 mål och ligatitel säsongen innan. Det hade varit häftigt om han gick till Real istället för PSG. Jag satt tom och hoppades på att han skulle gå till Real istället för Man U. Tror att Zlatan hade passat mycket bra i Real och öst in mål. Med Ronaldo och Bale på kanterna. Hade varit så coolt att se Ibra och Ronaldo i samma lag. Ibra i den vita marräng-tröjan på mäktiga Santiago Bernabeu-stadion.
Annars har det varit ett nöje att följa Zlatans karriär. Själv är jag Arsenalsupporter, men ser nästan alla Man U:s matcher pga Zlatan. Jag är nog inte den enda som följer honom, fast man har ett annat favoritlag. Han är helt enkelt så grym bara. Tycker att Zlatan hade sina bästa år i Inter, även om han inte öste in mål direkt förutom när han vann skytteligan på 25 mål. De andra två säsongerna missade han ett par månader. Förmodligen hade han gjort fler än 20 då.
Hoppas att Manchester United når CL och att Zlatan får sin sista chans att gå hela vägen. Med ett par nyförvärv, som en bra mittback och en duktig yttermittfältare, skulle det bli spännande att följa Ibra och United i ett CL-slutspel.