2016-06-22, 05:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
Hur påverkas BTC kursen av antingen Brexit eller Bremain. Sorry om det diskuterats. -6% bara idag.
Beror väl lite på hur mycket av "arktitekturen" som ligger i storbritannen tänker jag mig, men det är ju omöjligt att veta. Men det finns ju även en chans att några flyr till den som en trygghet om fiat-valutan kraschar. Men jag tror anledningen för kraschen dels nog var för bitfinex låg nere och att folk har gått över till Ethereum.
Citera
2016-06-22, 18:42
Medlem
KorvRagnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Myceliun är bra men ful. HD wallets, stöd för trezor och möjlighet att ansluta via tor om man även laddar ner orbot.

Kan man inte bara ha sina bitcoins i sin wallet på Local Bitcoins??

Jag har inte hållt på med detta förut men köpte i slutet på maj och har dem sitter där.

Fast då pratar jag ju inte summor som är enorma.

Hur funkar det?? Ska jag ha en annan wallet ändå?

BTW Jag trodde Bitcoinsen skulle fortsätta uppåt.. ?
Citera
2016-06-22, 19:11
Medlem
macdress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KorvRagnar
BTW Jag trodde Bitcoinsen skulle fortsätta uppåt.. ?

Det som åker upp måste komma ner.
Citera
2016-06-23, 12:04
Medlem
adolf512s avatar
Kul att se hur priset börjar kollapsa, med tanke på att priset till åtminstone 95% är pga spekulation så lär spiralen nedåt fortsätta. Bitcoin är varken speciellt anonymt, decentraliserat eller lämpligt som betalningsmedel(för långsamt).

Frågan är när man vågar köpa, känns som trenden är neråt men behöver bitcoins för att spekulera i en annan kryptovaluta jag är intresserad av och de flesta alternativa kryptovalutor följer bitcoinkursen ganska väl.

På kort sikt vet man inte om det går upp eller ner men på sikt går värdet mot noll, lite som fiatvalutor.
Senast redigerad av adolf512 2016-06-23 kl. 12:07.
Citera
2016-06-23, 12:55
Medlem
Vilken är den andra kryptovalutan du vill spekulera i? Varför kommer inte den också gå mot 0?
Citera
2016-06-23, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
"Kul att se hur priset börjar kollapsa."
"Frågan är när man vågar köpa, känns som trenden är neråt."

Snarare en korrektionsvåg nedåt. Rätt vanligt att btc dumpar ner mellan 60-80% efter en pump liknande denna.

Kollar du på trenden på 1h/4h så kan det verka som att trenden går nedåt. Trenden har faktiskt varit positiv i 1~ år.
Citera
2016-06-23, 23:41
Medlem
KorvRagnars avatar
Novis på detta men hur långt tror ni som har varit med o kan detta att Bitcoinen kommer
sjunka?
Om ni skulle spekulera alltså.. ?
Typ.. Snillen spekulerar
Citera
2016-06-24, 00:31
Medlem
cc_zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KorvRagnar
Novis på detta men hur långt tror ni som har varit med o kan detta att Bitcoinen kommer
sjunka?
Om ni skulle spekulera alltså.. ?
Typ.. Snillen spekulerar

Under förra året låg de väl stabilt runt 2000 sek ganska länge. Oron över brexit som dragit upp priserna nu, och jag skulle gissa på att valutan kommer lägga sig runt 2000 sek igen efter att omvärlden stabiliserat sig lite.

Bitcoinen stiger oftast när det är oroligt på finansmarknaden, precis som guldet. Så om guldet börjar sticka iväg så kommer nog bitcoinen strax därefter.
Citera
2016-06-24, 02:00
Medlem
KorvRagnars avatar
Ok, tack för det svaret. .
Citera
2016-06-25, 12:15
Medlem
MontyBurnss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cc_zero
Under förra året låg de väl stabilt runt 2000 sek ganska länge. Oron över brexit som dragit upp priserna nu, och jag skulle gissa på att valutan kommer lägga sig runt 2000 sek igen efter att omvärlden stabiliserat sig lite.

Bitcoinen stiger oftast när det är oroligt på finansmarknaden, precis som guldet. Så om guldet börjar sticka iväg så kommer nog bitcoinen strax därefter.
Så du ser inga andra faktorer som skulle få priset att stiga? Nuvarande marketcap är ungefär max mao.
Citera
2016-06-25, 22:48
Medlem
Utopia.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MontyBurns
Så du ser inga andra faktorer som skulle få priset att stiga? Nuvarande marketcap är ungefär max mao.

Det som drivit upp priset är inte Brexit först och främst, utan att belöningen som miners får per verifierat block kommer att halveras 10e Juli. Detta har både inneburit en massa förväntningar på en prisuppgång, men framförallt så har miners börjat sälja dyrare/sälja mindre coins eftersom de vet att de kommer ha hälften så mycket pengar till att röra sig med snart. Då måste de antingen sälja av hälften av all sin dyra, specialbyggda hårdvara (som är värdelös för andra syften än bitcoinmining), eller ta mer betalt för coins.
Citera
2016-06-27, 06:22
Medlem
BeeGeesnoses avatar
Någon som har förklaring på varför bitcoin faktiskt sjönk i samband med
Storbritanniens utträde ur EU? Klassisk hype eller?

Och varför kopplas inte valutan till guld istället för något som dollar?

Minns olika intervjuer där förespråkare påstår att bitcoin praktiskt taget kan
bli hur mycket värd som helst. Det är ju inte konstigt om en eventuell dollarkollaps
skulle inträffa. Då riskeras ju även bitcoin att försvinna med dollarn, eller så
sitter man med en bitcoin som är värd 2 miljarder dollar, som man inte får ett mål mat för?
Senast redigerad av BeeGeesnose 2016-06-27 kl. 06:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in