2016-06-23, 05:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Så nu blev plötsligt mästerskapsmatcher bara till utslagsmatcher?

Zlatan har spelat 2 utslagsmatcher i landslagssammanhang(om vi bortser från pkay-off mot Danmark när han krossa dem) totalt under hela sin karriär förutom sitt lilla inbyte år 2002. Detta var 10, 12 respektive 14 år sedan. Allvarligt talat, nu får du sluta upp med lallandet.
0 mål i VM
6 mål i EM

Jag är inte imponerad.
För övrigt har Henke Larsson gjort fler mästerskapsmål än Zlatan.
Citera
2016-06-23, 08:52
Medlem
Håller med esk
Citera
2016-06-23, 11:07
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
1. Du har alltså inte insett faktumet att PSG har blivit till en fransk stormakt p.g.a. de qatariska ägarna? Om det ej vore för dem, så hade Zlatan och andra stjärnorna aldrig ens övervägt att komma till den franska huvudstadsklubben. Vilken gör jämförelsen mellan PSGs olika tidsepoker en aning skevt.

2. Att Zlatan kritiseras när det gäller Champions League är inte för att svensken ej har vunnit turneringen. Snarare är det helt enkelt för att han har tyvärr varit en besvikelse alltför många gånger och inte riktigt visat sig vara tungan på vågen, framförallt i utslagsfasen. Att göra ynka 10 CL-mål trots att Zlatan har varit mittpunkten för några av Europas bästa klubbar under sin karriär är inget annat än ett lågvattenmärke, särskilt när han sägs vara en av världens bästa spelare....
1 Zlatan är en mycket viktig del i detta, självklart är han inte ensam, var inbilla du dig detta?
Och jämföra med tidigare prestationer, är hur relevant som helst.
Då de inte haft så många mästerskap innan, så är det hur naturligt som helst att det är det första man siktar in sig på.
Sen givetvis de två sista säsongerna, så ville man ju mer i CL.
Men försöka säga annat än de ville vinna titlar i Frankrike, som de inte varit bortskämda med.
Blir en lögn.
Men givetvis med tiden så ökar kraven.

2 Kanske han kunde ha varit bättre, men det gör han inte ens närheten till kass eller dålig.
Även om han inte gör mål, så bereder han väg för andra.
Det blir bara så fel att man ens tänker tanken att det är Zlatans fel, att inte han fått chansen att vinna CL.
Det är faktiskt någon spelare till på planen som måste hjälpa till om det ska gå vägen.
Citera
2016-06-23, 11:09
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Så nu blev plötsligt mästerskapsmatcher bara till utslagsmatcher?

Zlatan har spelat 2 utslagsmatcher i landslagssammanhang(om vi bortser från pkay-off mot Danmark när han krossa dem) totalt under hela sin karriär förutom sitt lilla inbyte år 2002. Detta var 10, 12 respektive 14 år sedan. Allvarligt talat, nu får du sluta upp med lallandet.
Fakta är inte Zlatan hatarnas starka sida.
Och inte glömma Ungern heller, för det var väl också ett viktigt mål?
Citera
2016-06-23, 12:07
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Fakta är inte Zlatan hatarnas starka sida.
Och inte glömma Ungern heller, för det var väl också ett viktigt mål?

De som nu yrar om att Zlatan är tidernas bästa är väl de som har svårt med fakta...

Visst bra men noll VM mål, bäst semi i klubblag, bäst åttondel i landslag. Han är liksom en bra spelare att ha över en säsong och jättebra mot Lille och Malta borta men viker sig alltid när det drar ihop sig till utslagsmatcher både i klubb som i landslag. Det är liksom fakta det och det tyckte Juve fansen redan för över 10 år sedan...
Senast redigerad av Zaedrews 2016-06-23 kl. 12:10.
Citera
2016-06-23, 13:30
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
De som nu yrar om att Zlatan är tidernas bästa är väl de som har svårt med fakta...

Visst bra men noll VM mål, bäst semi i klubblag, bäst åttondel i landslag. Han är liksom en bra spelare att ha över en säsong och jättebra mot Lille och Malta borta men viker sig alltid när det drar ihop sig till utslagsmatcher både i klubb som i landslag. Det är liksom fakta det och det tyckte Juve fansen redan för över 10 år sedan...

Vilka svenska spelare har alla dom här meriterna som du tycker Zlatan saknar då? Blir det Henke Larsson vi landar i som tidernas bästa då?
Citera
2016-06-23, 13:40
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Vilka svenska spelare har alla dom här meriterna som du tycker Zlatan saknar då? Blir det Henke Larsson vi landar i som tidernas bästa då?

Jo det måste bli någon som nu vunnit något stort eller då för svenskt vidkommande varit nära som då i VM-sammanhang. Som då Henke i modern tid. Blir svårt att nu jämföra över längre tid med då spelare som var stora på 50 och 60-talet. Jag tror det kommer vara av exakt samma anledning som nu Zlatan aldrig kommer vara först på en lista som nu vi säger de fans till de två klubbar där han nu nått störst framgångar som Inter och PSG får lista den bästa som spelat där någonsin. Mycket bra spelare men det där lilla extra kom aldrig. Det kom aldrig en folkfest som nu att fira laget i Stockholm som efter -1994 t.ex.
Citera
2016-06-23, 13:53
Medlem
klybans avatar
Citat:

Du får inga poäng genom att gå svart och vitt.
Men visst är det en del som tycker han är den bästa, men man ska veta att detta är väldigt subjektivt.
Sen varför du svarar mig på det viset fattar jag inte, då jag aldrig sagt han är den bästa.
Dock är det noll tvekan om att han till hör gruppen "en av de bästa".
Jag vet ifrån andra saker jag diskuterar, det är att man ofta kör svart och vit argumentation.
Då man inbillar sig att man får rätt då.

Resultatmässigt har han med tydlighet visat att han tillhör de bästa.
Och hade han mött dina halmgubbar också, så hade han varit bäst utan den allra minsta konkurrens.
Zlatan är inte ensam om att ha hål i sin resumé, men ändå klassas som en av de absolut bästa.
Sen det du räknar upp är lite fakta, men en liten lögn också.
Då han UPPENBART har avgjort viktiga matcher, men såna blundar zlatanhataren för.
Då det är otrevlig fakta, och sånt vill man inte veta av.
Och 62 mål i landslaget, och inget av betydelse.
Bara tro en sådan sak, innebär att man ÄR förståndshandikappad.
Man såg samma IQ-befrielse när en del pratar om Anders Svensson.
Där många hatar Anders pga Anders vs. Kim, där Anders med enkelhet vann den striden.
Vilket inte var svårt, då det tog 50 landskamper för Kim att klara av göra två bra landslagsmatcher i rad.

Zlatan tillhör en av de absolut bästa.
Och lägg ner att lägga orden i munnen på mig, eller gå och ge oss ett svart och vitt argumentation.
Citera
2016-06-23, 13:53
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:

Bara 10(?) guldbollar 62 landslagsmål flest (någonsin) Mängder med ligatitlar, ett antal skytteligavinster. Listan kan göras oändlig.
Citera
2016-06-23, 14:00
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Jo det måste bli någon som nu vunnit något stort eller då för svenskt vidkommande varit nära som då i VM-sammanhang. Som då Henke i modern tid. Blir svårt att nu jämföra över längre tid med då spelare som var stora på 50 och 60-talet. Jag tror det kommer vara av exakt samma anledning som nu Zlatan aldrig kommer vara först på en lista som nu vi säger de fans till de två klubbar där han nu nått störst framgångar som Inter och PSG får lista den bästa som spelat där någonsin. Mycket bra spelare men det där lilla extra kom aldrig. Det kom aldrig en folkfest som nu att fira laget i Stockholm som efter -1994 t.ex.

Bronset 1994 omgärdades av rent osannolikt flyt & är såklart överskattat i det här sammanhanget. 7 matcher & 3 segrar vid full tid. Mot Rysslands B-lag, Saudiarabien & ett bakfullt Bulgarien. Ingen från 94-laget kan ens komma på tal att rankas högre än Zlatan.

Det är bara Gunnar Nordahl, Nils Liedholm, Gunnar Gren, Nacka Skoglund & Kurre Hamrin som överhuvudtaget kan komma på tal. Allt annat måste ju vara fullständigt uteslutet.
Citera
2016-06-23, 14:02
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Du får inga poäng genom att gå svart och vitt.
Men visst är det en del som tycker han är den bästa, men man ska veta att detta är väldigt subjektivt.
Sen varför du svarar mig på det viset fattar jag inte, då jag aldrig sagt han är den bästa.
Dock är det noll tvekan om att han till hör gruppen "en av de bästa".
Jag vet ifrån andra saker jag diskuterar, det är att man ofta kör svart och vit argumentation.
Då man inbillar sig att man får rätt då.

Resultatmässigt har han med tydlighet visat att han tillhör de bästa.
Och hade han mött dina halmgubbar också, så hade han varit bäst utan den allra minsta konkurrens.
Zlatan är inte ensam om att ha hål i sin resumé, men ändå klassas som en av de absolut bästa.
Sen det du räknar upp är lite fakta, men en liten lögn också.
Då han UPPENBART har avgjort viktiga matcher, men såna blundar zlatanhataren för.
Då det är otrevlig fakta, och sånt vill man inte veta av.
Och 62 mål i landslaget, och inget av betydelse.
Bara tro en sådan sak, innebär att man ÄR förståndshandikappad.
Man såg samma IQ-befrielse när en del pratar om Anders Svensson.
Där många hatar Anders pga Anders vs. Kim, där Anders med enkelhet vann den striden.
Vilket inte var svårt, då det tog 50 landskamper för Kim att klara av göra två bra landslagsmatcher i rad.

Zlatan tillhör en av de absolut bästa.
Och lägg ner att lägga orden i munnen på mig, eller gå och ge oss ett svart och vitt argumentation.

Att det nu blir så svart eller vitt (antingen hatar man Zlatan eller älskar honom) beror väl mest på dessa evinnerliga hyllningar i media att nu allt så länge bara handlat om Zlatan. Sedan då att som nu då det bara tjatas om han jo det väcker känslor åt bägge hållen. Det beror säkert på hans attityd där att nu inte tåla kritik heller då om nu det kommer så är den journalisten sedan portad. Där kommer det säkert nu när han gett sig (eller nära att göra det) säkert bli en mer nyanserad bild med åren. Även då sett till nu viktiga mål som nu ständigt visas som detta mot Italien där nu som jämförelse då en spelare du sedan nämner A. Svensson vinner med sin rökare mot Argentina två år tidigare i det så mycket större VM.

Men detta kommer ta sin tid.
Citera
2016-06-23, 15:55
Medlem
klybans avatar
Citat:
Att det nu blir så svart eller vitt (antingen hatar man Zlatan eller älskar honom) beror väl mest på dessa evinnerliga hyllningar i media att nu allt så länge bara handlat om Zlatan. Sedan då att som nu då det bara tjatas om han jo det väcker känslor åt bägge hållen. Det beror säkert på hans attityd där att nu inte tåla kritik heller då om nu det kommer så är den journalisten sedan portad. Där kommer det säkert nu när han gett sig (eller nära att göra det) säkert bli en mer nyanserad bild med åren. Även då sett till nu viktiga mål som nu ständigt visas som detta mot Italien där nu som jämförelse då en spelare du sedan nämner A. Svensson vinner med sin rökare mot Argentina två år tidigare i det så mycket större VM.

Men detta kommer ta sin tid.
Hyllningar är väl knappast samma som han är den enda bästa.
Tror man detta så är man nog inte den vassaste kniven i lådan.
Zlatan är den överlägsna bästa aktiva fotbollsspelare, inbillar du att de inte ska skriva om detta?
Självfallet skriver dom så mycket de orkar, för det lär antagligen dröja innan vi får en spelare på denna nivå och under så lång tid.
Sen är Zlatan en stark personlighet, det brukar alltid generera en klick som inte gillar detta.

Varför måste man antingen hata eller älska Zlatan?
Går det inte bara att inse han är en riktigt jävla bra fotbollsspelare?
Vet inte om jag någonsin älskat en fotbollsspelare, enda jag älskar/älskat är väl barnen, frugan, och ett par närstående, ett par katter och en del god mat man gör.
På sin höjd har man älskat vissa saker en viss fotbollsspelare kan göra.
Som tex en Elfsborgsspelare, som efter 5 steg var 6 steg före sin motståndare.
Var underbart att se ur jävla sjukt snabb han var i starten, sen sprang han inte speciellt mycket snabbare när farten var uppe.
Men som vanligt och dessa snabba, så missade dom 9 av 10 frilägen.

Men när det kommer till Zlatanhatare, så greppar de efter halmstrån.
Och så tror de att detta strå är beviset att han är sämre än alla andra fotbollsspelare på denna jord.
Sen kontrar man genom lägga orden i munnen på en, och säger att man sagt att Zlatan är den enda bästa fotbollsspelare i historien.
Men ett vanligt förfarande när man inte har så mycket att komma med.
Enda poängen som existerar lite, är att han bör ha uträttat med i CL.
Men Zlatan vore inte den första fotbollsspelare/lag som det har låst sig för.
Sen är ju det inte som han inte uträttat nått i CL, bara att det skulle varit lite mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in