2016-06-23, 00:24
Medlem
Kaustis avatar
Vinnarskalle, smart och ung. Definitivt en blivande stjärnback.
Citera
2016-06-23, 00:24
Medlem
ColaKexs avatar
Till att börja med tycker jag Janne ska plocka in en av Bundesligas bästa backar till VM-kvalet. Talar naturligtvis om Oscar Wendt.
Citera
2016-06-23, 00:25
Medlem
ArneIIIs avatar
Jag har nog missat kritiken mot Isaksson. Eller har folk menat att det skulle finnas något bättre alternativ till honom?
Citera
2016-06-23, 00:27
Medlem
RadioDDR1s avatar
Det är lättare att bli bra defensivt än offensivt, därför vill jag se en stark defensiv med vasst kontringsspel. Lite som Island spelar idag (och som Sverige och Italien historiskt har spelat). Tråkigare ja men effektivare. Idrott handlar om att vinna och man får göra det bästa av det man har. Back to the basics = tight defensiv och envis lagmaskin.
Citera
2016-06-23, 00:33
Medlem
DannyButtermans avatar
Guidetti - Engvall

Hiljemark

Tibbling - Wernbloom - Ekdal - Gustafsson

Olsson - Granqvist - VNL

Olsen
Citera
2016-06-23, 00:37
Medlem
Bajenjeppes avatar
Blir skönt att bygga nytt, med ny förbundskapten. Själv hade jag gärna sett 4-3-3 med ett mittfält bestående av killar som Ekdal, Hiljemark och Tibbling, istället för det gamla 4-4-2 men med Janne lär det givetvis bli det sistnämnda. Hur som helst, in med unga killar och satsa långsiktigt!

Robin Olsen får ta över som förstemålvakt och fyll på med Rinne där bakom. Satsa på Victor Nilsson Lindelöf och Ludwig Augustinsson som ytterbackar och ha Lustig och Wendt(istället för Olsson) som alternativ. Inga problem på mittbacksfronten, där finns dessutom mer ungt bakom(Milosevic).

På mittfältet vill jag se att t ex Tibbling, Sam Larsson och Gustafsson kommer in. Bindeln bör sättas på Ekdal numera.

Finns mycket bra ungt bakom, men det kommer ta tid. Får se vad Janne väljer att satsa på. Redan den 6 september är det skarpt läge i VM-kvalpremiären hemma mot Holland.
Citera
2016-06-23, 00:38
Medlem
snillet_1s avatar
Två populära åsikter jag inte förstår:

Gnället på Sebastian Larsson - ja, han är inte någon magisk dribbler eller playmaker, men jobbet han lägger ner i match efter match är fan imponerande. I defensiven är han briljant; idag var han i princip hela tiden först in i pressen på den belgiska bollhållaren efter att Sverige tappat boll djupt ned på belgisk planhalva och man kan alltid lita på han att hjälper 'sin' ytterback. Han gick även in vid ett par tillfällen och skyddade mittbackarna när Ekdal/Källström låg fel eller för högt. Gnället påminner om när det tjatades om hur usel Alexandersson var. Vi behöver en sådan yttermittfältare för balansen i laget, helt enkelt.

Idén om att Guidetti skulle vara så mycket bättre än Berg - vad presterar den förstnämnda förutom idiotlöpningar och skrik på publiken? Väldigt lite. Jämför Bergs startinsats idag, där han tar flertalet fina löpningar, vårdar bollen fint, sätter upp Zlatan och är på vippen att göra mål efter fem minuter, med den Guidetti hade mot Italien (och ja, jag förstår att det är skillnad i vilka försvar man möter). Ingen kan få mig att tro att Guidetti har varit bättre än Berg i det här mästerskapet. Efter sin första aktion Guidetti hade ikväll efter typ en minut där han fixade en hörna så började han hetsa upp publiken det första han gjorde. Skämmigt att se. Prestera på planen istället.
Citera
2016-06-23, 00:39
Medlem
Mellbergans avatar
Eran med Mellberg, Isaksson, Ljungberg, Källström, Chippen, Taco, Henrik Larsson och Zlatan är nu över.

Jag får allvarligt talat tårar i ögonen när jag tänker på detta. Kommer aldrig att se på det svenska landslaget på samma sätt som när dessa lirarna var med. Det handlar inte bara om att det varit duktiga fotbollsspelare. Det handlar också om att dessa lirares goa personligheter samt att de har präglat min barndom med massor av härliga minnen kopplade till dessa matcher med det sociala runt om dessa tillställningar.

Nu är allt detta slut.
Citera
2016-06-23, 00:40
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Jag har nog missat kritiken mot Isaksson. Eller har folk menat att det skulle finnas något bättre alternativ till honom?
Genom åren har han fått oändligt mycket skit från diverse tyckare, trots att det alltsomoftast inte handlat om nån tabbe från Isakssons sida men laget har presterat dåligt. Har läst om folk som velat ha in Wiland, Eddie Gustafsson, Hedman, Shaaban och på senare tid Olsen, Dahlin & Carlgren men ingen av dessa skulle ha konkurrerat ut Isak. Tragiskt nog lär inte större delen av folket minnas honom som den stabile målvakt han faktiskt var, oavsett hur situationen såg ut i klubblaget.
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Eran med Mellberg, Isaksson, Ljungberg, Källström, Chippen, Taco, Henrik Larsson och Zlatan är nu över.

Jag får allvarligt talat tårar i ögonen när jag tänker på detta. Kommer aldrig att se på det svenska landslaget på samma sätt som när dessa lirarna var med. Det handlar inte bara om att det varit duktiga fotbollsspelare. Det handlar också om att dessa lirares goa personligheter samt att de har präglat min barndom med massor av härliga minnen kopplade till dessa matcher med det sociala runt om dessa tillställningar.

Nu är allt detta slut.
Feel you.
Citera
2016-06-23, 00:43
Bannlyst
In med pontus jansson också. Intressant ung spelare som gör det bra som back.
Citera
2016-06-23, 00:45
Medlem
snillet_1s avatar
Bästa spelare för Sverige i EM:

Andreas Isaksson - det kommer att dröja innan vi får en så stabil målvakt i landslaget igen. Jag tycker mig se att Robin Olsen har liknande egenskaper men den jämnheten 'Isak' har uppvisat...den är svårslagen.

Backlinjen - jag tycker att alla gör ett mycket fint mästerskap. Inget att anmärka på. Det är ordning och reda helt enkelt. Granqvist har vuxit ut till en riktig ledare även om han själv kan brista rent individuellt så märker man att han styr grejerna där bak.

Ekdal - är på en helt egen nivå bland svenska mittfältare. Trygg i passningsspelet, smart, kan ta initiativ och transportera boll och är ansvarsfull i defensiven. Gjuten i nästa kval.

Sämsta spelare:

Emil Forsberg - herregud... Han såg verkligen ut som en junior i alla tre matcherna.
Citera
2016-06-23, 00:45
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Genom åren har han fått oändligt mycket skit från diverse tyckare, trots att det alltsomoftast inte handlat om nån tabbe från Isakssons sida men laget har presterat dåligt. Har läst om folk som velat ha in Wiland, Eddie Gustafsson, Hedman, Shaaban och på senare tid Olsen, Dahlin & Carlgren men ingen av dessa skulle ha konkurrerat ut Isak. Tragiskt nog lär inte större delen av folket minnas honom som den stabile målvakt han faktiskt var, oavsett hur situationen såg ut i klubblaget.
Isaksson kan vara en av de mest underskattade svenska fotbollsspelaren under svensk modern fotbollshistoria.

Jag tror att de lite mer insatta fotbollssupporterna för det svenska fotbollslandslaget kommer att minnas honom som den bra målvakten han egentligen var.
Senast redigerad av Mellbergan 2016-06-23 kl. 00:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in