Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-18, 22:03
Medlem
breeze420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lotsies
Någonting jag har tänk på länge är första och enda gången jag tog ecstasy för några år sen då jag var tonåring. Hade kunnat skriva en mer detaljerad version på hela trippen men det som hände efteråt är något som var väldigt individuellt för mig och ingen jag någonsin pratat med har vart med eller hört om liknande sak.

Det började med att jag och en tjej kompis tog en ecstasy tablett som hette röda äpplen. När det väl kickade in så skakade min syn och jag fick lite svårt att gå i några minuter. Hade svårt med balansen. Sen efter det så började en enda lång trans för mig då allt kändes extremt underbart och bra. Allt var skönt och jag älskade alla. Dom killarna vi var med var lite mer vana vid ecstasy och snackade om att det kommer i "vågor". De kollade på mig och såg hur borta jag var och sa att jag var inne på en enda lång våg. Allt peakade hela tiden och jag kände aldrig att det blev sämre. Tiden gick väldigt fort och helt plötsligt hade de gått 3 timmar och sen var det som om någon knäppte med fingrarna och allt det sköna var borta. Efter det så var vi nog ganska energiska ( antagligen pga tjacket i tabletten).
Hela upplevelsen var helt gigantisk. Alla såg och märkte att jag kände väldigt mycket.

Dagen efter hade jag typ ett afterglow och typ allt var bra. Två dagar efter, gick jag ut och drack. Blev väldigt full och snefyllade väldigt mycket. Kom hem och började riva ut kuddarna i soffan, gick och rev ner massa saker i rummet utan anledning. Gick in i badrummet stirrade på mig själv i ögonen med och spände käkarna och såg rent ut galen ut. Fick för mig att göra illa mig själv så jag skar tre djupa skärsår i handleden och hällde parfym i det för att det inte skulle bli infekterat. (?) min bror reagerade och blev orolig, jag var helt borta och skickade sms om att han skulle rädda mig när han satt brevid. Han trodde jag hade rökt och sneat eller liknande.

Dagen efter vaknar jag och börjar gråta och har en ångest utifrån denna värld! ringer en kompis och bara bölar och bölar.

Mycket hände och mycket ångest var inblandad i bilden i två veckor efteråt. Efter ett tag så hamnade jag i en djup depression och åkte in och ut på psykakuten med självmordstankar, och att inte veta vad jag skulle ta mig till. Kom ihåg att jag bad dom söva ner mig så jag slapp mig själv.

Sammanfattningsvis, varför tror ni jag fick denna speciella upplevelse?

De flesta jag känner eller bara pratat med om E, har aldrig varit med om detta utan får bara den vanliga avtändningen. Sen att få en depression, Första gången också.. Förstår inte hur jag kunde reagera så. Vill veta eran teori.

Det har inget med MDMA att göra iallafall, särskilt inte så länge efter du intagit. Det skulle ju kunna hända att du faktiskt är bipolär och blev manisk under påverkan av alkoholen, men det är tveksamt. Det skulle förklara att du både såg galen ut och blev deprimerad efter. Man växlar nämligen mellan manisk och deprimerad. Annat än det vet jag inte, en rejäl snefylla kanske.
Citera
2016-06-19, 14:43
Medlem
Citat:
Sammanfattningsvis, varför tror ni jag fick denna speciella upplevelse?
Gissar på dålig livssituation + Tjack, MDMA, Cannabis (?) och alkohol väldigt tätt inpå varandra.
Citera
2016-06-20, 20:00
Medlem
markooz86s avatar
Gråa Silverbars xtc? Good? or Fail?
Citera
2016-06-20, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av markooz86

Bra 200mg~ Testa dock alltid med kit
Citera
2016-06-20, 21:05
Medlem
markooz86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swexer
Bra 200mg~ Testa dock alltid med kit

har tyvärr inget! =/
Citera
2016-06-20, 22:58
Medlem
diedarlings avatar
hur är det med att ta mdma flera dagar i rad, på typ festivaler?
Citera
2016-06-20, 23:49
Medlem
flaouapaouas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av markooz86

Tog 1,5 sådan i lördags. Mycket bra effekt, testade aldrig med kit men det var definitivt MDMA.
Citera
2016-06-21, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av breeze420
Det har inget med MDMA att göra iallafall, särskilt inte så länge efter du intagit. Det skulle ju kunna hända att du faktiskt är bipolär och blev manisk under påverkan av alkoholen, men det är tveksamt. Det skulle förklara att du både såg galen ut och blev deprimerad efter. Man växlar nämligen mellan manisk och deprimerad. Annat än det vet jag inte, en rejäl snefylla kanske.

Jag går ju på antidepressiva efter denna depression och funderar på att sluta. Är sugen på att i framtiden testa rent MDMA och psykadeliska droger. Men efter denna upplevelse har jag blivit helt bortskrämd. Är rädd att samma sak ska hända igen.
Obs: har testat att snorta concerta och en liten dos amfetamin under en kväll. Fick ingen AT, what so ever förutom att jag hade ont i käkarna och var lite lost i tankarna. Testat kokain 3 gånger efter men aldrig något som fått mig må så.

Ska man ge det ett försök i framtiden eller är det smartast att bara inte röra drogerna?
Är väldigt intresserad av hur psykadeliska droger kan ge en insikter, avslut och terapi.
Citera
2016-06-21, 13:50
Medlem
breeze420s avatar
Citat:
Jag går ju på antidepressiva efter denna depression och funderar på att sluta. Är sugen på att i framtiden testa rent MDMA och psykadeliska droger. Men efter denna upplevelse har jag blivit helt bortskrämd. Är rädd att samma sak ska hända igen.
Obs: har testat att snorta concerta och en liten dos amfetamin under en kväll. Fick ingen AT, what so ever förutom att jag hade ont i käkarna och var lite lost i tankarna. Testat kokain 3 gånger efter men aldrig något som fått mig må så.

Ska man ge det ett försök i framtiden eller är det smartast att bara inte röra drogerna?
Är väldigt intresserad av hur psykadeliska droger kan ge en insikter, avslut och terapi.

Psykadelika, i huvudsak kanske svamp, kan mycket väl hjälpa. MDMA skulle jag vara försiktig med ifall du drabbats av depression då de påverkar samma system i kroppen, MDMA fungerar i princip genom att ställa in seretoninet på maxflöde, och ofta när man är deprimerad är det just på grund av brist på seretonin. Det finns alltså troligen inte så mycket seretonin på lager att pumpa ut. Tänk även på att MDMA och SSRI absolut inte går att kombinera, eftersom att de påverkar samma system kan de krocka med varann.

Kika på svamp och depression dock, vet att många kommit över depression bl.a genom s.k. microdosing. Att ta en mycket låg dos, 0.25g typ, varannan/var tredje dag. Tycker att man mår bättre som helhet i flera veckor efter att ha tagit svamp, man känner sig väldigt välmående psykiskt och klar i huvudet tycker jag.
Citera
2016-06-21, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diedarling

Gör det inte, en tablett på 200mg räcker (hälften först sen sista hälften 1-2 timmar in) och tar du mer än så på en dag eller veckorna framöver så får du bara kass effekt och skadar hjärnan.
Citera
2016-06-21, 18:06
Medlem
J.J.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diedarling

det sliter som faan, gör inte det, inte ens 2 dagar irad.
Citera
2016-06-22, 01:32
Medlem
Hur länge brukar ni må skevt efter enstaka bruk av MDMA?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in