Citat:
Ursprungligen postat av
healthymisslizzy
Nja, jag lägger inget värde i det som skrivs i tidningarna, jag är däremot inte förvånad att det skrivs och hade heller inte varit förvånad om det stämde. Frågan var vad ni som gillar Michael Jackson anser om informationen, man får tolka detta som information, om den är sann eller felaktig kommer jag inte lägga värde i, även fast allt pekar mot det sistnämnda. Men ska man förklara information ur till exempel en tidningsartikel så kan man inte skriva det som att det uppenbarligen är lögn - man måste skriva från tidningen (informationens källas) synvinkel, alltså att detta stämmer
Blir svårt att bemöta tidningens påståenden annars, finns ingenting att bemöta om jag skriver att det är lögn.
Fair enough.
Personligen stör det mig inte, eftersom jag väl är medveten om skvallerpressens funktion, och hur den lever på befolkningens ovilja att söka sig till sanning. Det som däremot kan reta mig är två saker:
1. Fans som är redo att gå i graven med sin övertygelse om att Michael Jackson var oskyldig, trots att de många gånger kommer med felaktiga uppgifter samt saknar basala kunskap om rättegångarna.
2. De som bestämt hävdar att han var skyldig, kallar honom för pedofil och det ena med det andra efter att ha läst någonting i en tidning vars primära syfte är att tjäna pengar.
Jag vill påstå att den första kategorin hör till de som i regel lagt ner mest tid åt att granska fallet.
Hade media skrivit att Michael Jackson var oskyldig och rapporterat sakligt och objektivt om rättegångarna så skulle intresset dö ut ganska snabbt och inga mer pengar tjänas. Det finns ju inget värde i att oskyldigstämpla honom flera gånger och ta att död på myten en gång för alla.
Tycker mest synd om Michaels barn, som måste genomlida all skit som skrivs honom.