Citat:
Ursprungligen postat av
Geomeister
Låt oss leka.. En lek!
Vilken låt tycker du är bättre än den andra? Har du någon specifik anledning vore det kul och höra!
Don't Stop 'til You Get Enough ELLER Wanna Be Startin' Somethin'?
The Girl Is Mine ELLER Say Say Say?
Another Part of Me ELLER Off the Wall?
1.
Wanna Be Startin' Somethin' - Don't Stop.. är en oskyldig danslåt som i sig är fantastisk men jag personligen dras till WBSS för att texten är mer tankeväckande, produktionen är fantastisk, både lekfull och tufft på samma gång (till skillnad från Don't Stop som bara är lekfullt). Höjdpunkten som får låten att bli ett mästerverk i mina öron är slutet av låten, vilket klimax!
2.
Say Say Say - The Girl Is Mine är en charmig låt men alltid varit lite "tråkig" att lyssna på i jämfört med många andra MJ ballader så valet var lätt här.
3. Här blir det svårare. Off The Wall är en riktigt bra låt skriven av Temperton(?). Det blir nästan oavgjort. Kanske lutar jag något åt
Another Part of Me för att Bad är det mest spelade MJ albumet för mig. Jag tenderar att tycka MJs personliga låtar är intressantare att lyssna på(inte alltid men oftast). Rod Temperton måste man dock hylla till skyarna för hans jobb på hela albumet Off The Wall.
Om det är någon frivillig som orkar fortsätta:
Liberian Girl ELLER
Someone Put Your Hand Out?
Heartbreak Hotel ELLER
Workin' Day and Night?
Dirty Diana ELLER
Give In To Me?