2016-01-09, 07:51
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guitarsmoke
Bra musik är väl alltid bra musik? Även om man "går vidare" från sina forna idoler så brukar man ju komma tillbaka förr eller senare. Ofta hittar man då nya aspekter av musiken som gör att den låter intressant på nytt
Absolut, men ska jag vara rakt på sak så tycker jag inte att hans musik är bra längre. Har passerat den sortens funk/pop/soul han spelade. Lyssnar numera på folk/folkrock/psykedelisk rock. Förnekar dock inte att mannen var obegripligt talangfull!
Citera
2016-01-09, 11:17
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Absolut, men ska jag vara rakt på sak så tycker jag inte att hans musik är bra längre. Har passerat den sortens funk/pop/soul han spelade. Lyssnar numera på folk/folkrock/psykedelisk rock. Förnekar dock inte att mannen var obegripligt talangfull!

Framför allt osäkra människor som ändrar sin musiksmak på det sättet för att det skall passa in i deras egokonstrukt, det är inte mognare att lyssna på psykadelisk rock än på pop om du tror det.
Citera
2016-01-09, 12:37
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Framför allt osäkra människor som ändrar sin musiksmak på det sättet för att det skall passa in i deras egokonstrukt, det är inte mognare att lyssna på psykadelisk rock än på pop om du tror det.
När påstod jag det? Folkrock och psykedelisk musik är bättre i mitt tycke, min musiksmak utvecklades. Men det är ju min personliga smak, musik ska man ju njuta av personligen, ingen smak är mer mogen eller bättre än någon annans. Bara subjektiva åsikter räknas. Musikstilar är olika konstformer som egentligen inte bör jämföras med varandra.
Citera
2016-01-28, 18:29
Avslutad
Det är lite roligt att personer har ifrågasatt att en vit person ska spela Michael i en kommande film. Saken är väl den att det är så pass nära i tiden när Michael hade vit hud (av sin hudsjukdom) eller tycker folk helt enkelt att det ska vara en svart skådespelare som målas vit?

http://nyheter24.se/noje/hollywood/827154-en-vit-snubbe-ska-spela-michael-jackson-och-folk-ar-inte-jatteglada
Citera
2016-04-11, 16:51
Medlem
Geomeisters avatar
The Jackson 5 Maybe Tomorrow (1971) inhandlades idag. Första gången jag ser eller ens hört talas om detta album. Enda kända låten för mig är Never Can Say Goodbye. Hur kan egentligen Jackson 5 förblivit så okända i Sverige tom. efter Michael Jacksons gigantiska framgångar?
Citera
2016-04-12, 11:06
Medlem
zerxezs avatar
Skulle inte säga okända. I Want You Back har man ju hört några gånger på nattklubb tex. Dock borde de få mer uppmärksamhet, helt klart.
Citera
2016-04-17, 12:43
Medlem
Geomeisters avatar
http://www.svtplay.se/video/7834412/michael-jackson-fran-motown-till-off-the-wall/michael-jackson-fran-motown-till-off-the-wall-avsnitt-1

Michael Jackson: från Motown till Off the Wall. Dokumentär på 1 timme och 29 minuter. Såg ni den igår? Vad tycker ni?
Citera
2016-05-16, 09:26
Medlem
Mycket intresant dokumentär innan han blev intreserad av att våldta barn. Det är sorgligt hur en så söt svart pojke kan bli en vit kvinna utan näsa.
Citera
2016-05-16, 10:02
Medlem
Billie Jean är ju bra
Citera
2016-05-16, 17:48
Medlem
Geomeisters avatar
Låt oss leka.. En lek!

Vilken låt tycker du är bättre än den andra? Har du någon specifik anledning vore det kul och höra!

Don't Stop 'til You Get Enough ELLER Wanna Be Startin' Somethin'?

The Girl Is Mine ELLER Say Say Say?

Another Part of Me ELLER Off the Wall?
Citera
2016-05-22, 12:50
Medlem
Ass.Parades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Låt oss leka.. En lek!

Vilken låt tycker du är bättre än den andra? Har du någon specifik anledning vore det kul och höra!

Don't Stop 'til You Get Enough ELLER Wanna Be Startin' Somethin'?

The Girl Is Mine ELLER Say Say Say?

Another Part of Me ELLER Off the Wall?
1. Wanna Be Startin' Somethin' - Don't Stop.. är en oskyldig danslåt som i sig är fantastisk men jag personligen dras till WBSS för att texten är mer tankeväckande, produktionen är fantastisk, både lekfull och tufft på samma gång (till skillnad från Don't Stop som bara är lekfullt). Höjdpunkten som får låten att bli ett mästerverk i mina öron är slutet av låten, vilket klimax!

2. Say Say Say - The Girl Is Mine är en charmig låt men alltid varit lite "tråkig" att lyssna på i jämfört med många andra MJ ballader så valet var lätt här.

3. Här blir det svårare. Off The Wall är en riktigt bra låt skriven av Temperton(?). Det blir nästan oavgjort. Kanske lutar jag något åt Another Part of Me för att Bad är det mest spelade MJ albumet för mig. Jag tenderar att tycka MJs personliga låtar är intressantare att lyssna på(inte alltid men oftast). Rod Temperton måste man dock hylla till skyarna för hans jobb på hela albumet Off The Wall.

Om det är någon frivillig som orkar fortsätta:

Liberian Girl ELLER Someone Put Your Hand Out?
Heartbreak Hotel ELLER Workin' Day and Night?
Dirty Diana ELLER Give In To Me?
Citera
2016-05-22, 13:07
Medlem
zerxezs avatar
Att välja mellan Wanna be startin somethin och Don't stop til you get enough är som att tvingas välja mellan sina barn. Båda tillhör mina absoluta favoritlåtar genom tiderna.

Say say say väljer jag framför Girl is mine som visserligen är en bra låt men lite "cheesy" ändå.

Off The Wall och Another Part Of Me, båda mycket bra låtar, återigen kan inte välja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in