2016-06-21, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag förstår helt ärligt inte din analys eller slutsats. Skulle Molins värdera att vara högst betalde i en klubb även om det innebär samma eller lägre än det Malmö erbjudit? Nej.
Inget försök att förklara easy Dans resonemang, men.
Högst betald i en annan klubb => (trolig) speltid.
Annan klubb kvalar till/spelar i europa.
Bra skyltfönster
Kort kontrakt (över 2017)
Attraktiv för europeiska klubbar
Spel i europa 2017/2018 med bra lön
Attraktivt med lägre lön i annan allsvenskan 2016, än på Malmös bänk.
Danmark/Norge känns väl iof mer troligt.
2016-06-21, 21:22
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Inget försök att förklara easy Dans resonemang, men.
Högst betald i en annan klubb => (trolig) speltid.
Annan klubb kvalar till/spelar i europa.
Bra skyltfönster
Kort kontrakt (över 2017)
Attraktiv för europeiska klubbar
Spel i europa 2017/2018 med bra lön
Attraktivt med lägre lön i annan allsvenskan 2016, än på Malmös bänk.
Danmark/Norge känns väl iof mer troligt.

Han har varit väldigt tydlig vid att han vill ha ett långt kontrakt och skaffa stor ekonomisk trygghet över tid. Tvivlar inte sekund på att det är överordnat alla andra faktorer. Jag tror inte heller han är ute efter något osäkert äventyr. Därför tror jag inte riktigt på Turkiet, Grekland osv. Jag tror på Danmark. Nordsjälland? Han kan väl bo i Sverige och få artistskatt i Danmark om han spelar där?
Senast redigerad av mishima 2016-06-21 kl. 21:25.
2016-06-21, 21:35
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Han har varit väldigt tydlig vid att han vill ha ett långt kontrakt och skaffa stor ekonomisk trygghet över tid. Tvivlar inte sekund på att det är överordnat alla andra faktorer. Jag tror inte heller han är ute efter något osäkert äventyr. Därför tror jag inte riktigt på Turkiet, Grekland osv. Jag tror på Danmark. Nordsjälland? Han kan väl bo i Sverige och få artistskatt i Danmark om han spelar där?

FCN har ju tappat turken Emre Mor till Dortmund så där kan ju vara en tom plats.

Mor spelar nu för Turkiet mot Tjeckien. Pass till Yilmaz mål.
2016-06-21, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ytmamz
Om jag hade varit örebroare (lyckligtvis är jag inte det) så hade jag varit skogstokig att man släpper en utav sina målgladaste spelare till en allsvensk konkurrent som bosman.
Sedan att det är häcken han hamnar i är bara ren humor. Spelare med ambitioner siktar högre än så.
En klubb släpper ingen spelare som bosman till en annan klubb.

När spelaren har möjlighet att gå som bosman, dvs efter kontraktets slut men får förhandla med klubbar 6 månader innan, så är det mellan spelaren och den nya klubben - i det här fallet Häcken. Örebro har inget att säga till om och kan inte välja vem Crespo skriver på för.

Däremot, som det påpekats i tråden, så finns det möjlighet för Häcken att göra en deal med ÖSK och köpa loss Crespo redan nu under sommaren. Priset blir förstås avsevärt lägre men det kanske är bättre än ingenting. Eller så kanske ÖSK resonerar att det är mer värt att behålla Crespo säsongen ut och sedan gå lottlösa ur det hela. Där har ÖSK något att säga till om.
2016-06-21, 22:40
Medlem
Paines avatar
Undrar också om någon har en uppfattning kring Oke Akpoveta i Frej...

Om Häcken får loss Kamara redan i sommar, kan Owoeri vara tänkbar för utlåning?
2016-06-21, 22:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Paine
Undrar också om någon har en uppfattning kring Oke Akpoveta i Frej...

Om Häcken får loss Kamara redan i sommar, kan Owoeri vara tänkbar för utlåning?

Tveksamt. Owoeri började precis komma igång i slutet av vårsäsongen och Jeremejeff sitter på utgående kontrakt samt att både han och Crespo har vissa frågetecken kring sin skadebenägenhet. Däremot som någon skrev tidigare i tråden så skall väl D-rex bort.
2016-06-22, 07:45
Medlem
kostymnisses avatar
Beträffande DMK så önskar jag honom lycka till i Peking, han gav oss betydligt mer pengar än vad någon kunde tro när han gick till England och vi fick en del när han sedan gick till Danmark med.
Detta för en spelare som trots allt inte presterade något enormt hos oss innan han stack, mestadels för att han inte hann det.
Peking kan tveklöst dra nytta av hans snabbhet framförallt i europakval där man skall kontra.

Jag tror förövrigt att om nu Molins stannar i Sverige blir det Häcken. Då går han nu i sommar, klubben kan locka med åtminstone spel i tredje kvalrundan i EL (man lär ju slå Linfield/Cork) och en god lön. Nackdelen är givetvis plastaskiten.

För vår del känns Hjörtur helt körd när Bröndby går in med nio mille och vill köpa loss honom, han får dock stanna lånetiden ut vilket är till 15 juli (över de två första EL-kvalrundorna).
Beträffande Jebali från Värnamo vore det ju en bra värvning men jag har ingen lust att se att vi ger oss in i något budkrig med Ellos som det ryktas om.
2016-06-22, 23:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse

För vår del känns Hjörtur helt körd när Bröndby går in med nio mille och vill köpa loss honom, han får dock stanna lånetiden ut vilket är till 15 juli (över de två första EL-kvalrundorna).
Beträffande Jebali från Värnamo vore det ju en bra värvning men jag har ingen lust att se att vi ger oss in i något budkrig med Ellos som det ryktas om.

MFF har också scoutat Jebali. MFF har ett samarbete med Värnamo så kanske är i pole position om ett större intresse skulle uppstå.
2016-06-23, 00:13
Medlem
Ferhad Ayaz i förhandlingar med AIK. Falkenberg vill låna Eliasson resterande del av säsongen.
2016-06-23, 12:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eriks86
Ferhad Ayaz i förhandlingar med AIK. Falkenberg vill låna Eliasson resterande del av säsongen.
Troligt när Ayaz är nära Örebro ?
2016-06-23, 13:58
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Troligt när Ayaz är nära Örebro ?
Ni har väl yttrar så det räcker och blir över?
2016-06-23, 18:33
Medlem
Shuyins avatar
Alexander Jakobsen sparkas av Falkenberg, efter att ha slagit medspelare blodig med ispåse (!).

http://www.fotbolldirekt.se/2016/06/23/officiellt-testades-av-aik-nu-sparkas-han-av-seriekonkurrenten/

Tänk om följande hade skett i en Stockholmsklubb när det inte är fotbolls EM som pågår.. nu verkar detta gå rätt bra under radarn.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in