2016-01-26, 22:24
Medlem
Apropå gamla MFF värvningar, var inte Ola Toivonen från ÖIS runt 10 MKr eller minns jag så illa?
2016-01-26, 22:30
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Reagera också på det, klickjägare har inga gränser.

Tror inte Hallenius blir såpass mycket bättre i Helsingborg, ska bli intressant å se deras tabellplacering i år.
Det är för stort för honom. Blir rännskita och prestationsångest. Borde valt GIF eller Falkenberg.
2016-01-26, 22:50
Medlem
Citat:
Säg inte det, dåligt kan nästan alltid bli sämre. Håller (faktiskt) Helsingborg som sämre än Hammarby och tror det kommer märkas på Hallenius, iofs kan miljöombyte va positivt i allra högsta grad men svårt att se nåt sånt i detta fall.

HIF kommer vara årets joker. Jere Uronen kommer saknas; en publikfavorit. Dock har Kungen handplockat Adam Eriksson som ersättare. (Sett honom för lite för att bedöma hans spelstyrka.) Anton Wede känns som ett nyförvärv, ty även om han började fint så fick han en ljumskskada som helt trollade bort hans form. Under hösten såg hans travsteg fint ut igen. Andreas Landgren fick förtroende när Emil Krafth lämnade & fyllde tomrummet med bravur. En riktig krigare, löpstark. Petr Larsson & norsken är stabila som mittförsvar. Ett par ynglingar har rutin för att täcka upp mittlåset vid skador.
Calle Wede skapade väl 92% av FFFs målchanser förra säsongen & nu när bröderna återförenas så kommer samspelet & trivseln sitta som en "smäck".
Jordan, Linus, Dalhberg - känns som en ok anfallsbesättning.
Mårtensson kvar - stabilt.
Och slutligen, men inte minst - trodde förra året skulle bli Bojanic år. Det blev det inte. Men ingen svensk mittfältare i allsvenskan har den råtalang som den sorken besitter. Trots petningar under våren jobbade han på i det tysta & under hösten "lossnade" det så smått. Bojanic är skillnaden som kan göra HIF till ett topplag gentemot att harva på nedre halvan
2016-01-26, 23:01
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
HIF kommer vara årets joker. Jere Uronen kommer saknas; en publikfavorit. Dock har Kungen handplockat Adam Eriksson som ersättare. (Sett honom för lite för att bedöma hans spelstyrka.) Anton Wede känns som ett nyförvärv, ty även om han började fint så fick han en ljumskskada som helt trollade bort hans form. Under hösten såg hans travsteg fint ut igen. Andreas Landgren fick förtroende när Emil Krafth lämnade & fyllde tomrummet med bravur. En riktig krigare, löpstark. Petr Larsson & norsken är stabila som mittförsvar. Ett par ynglingar har rutin för att täcka upp mittlåset vid skador.
Calle Wede skapade väl 92% av FFFs målchanser förra säsongen & nu när bröderna återförenas så kommer samspelet & trivseln sitta som en "smäck".
Och slutligen, men inte minst - trodde förra året skulle bli Bojanic år. Det blev det inte. Men ingen svensk mittfältare i allsvenskan har den råtalang som den sorken besitter. Trots petningar under våren jobbade han på i det tysta & under hösten "lossnade" det så smått. Bojanic är skillnaden som kan göra HIF till ett topplag gentemot att harva på nedre halvan
Med din hybris borde du bli gnagare.

Smarason, Urunen & Simovic har lämnat och i deras ställe kommer Hallenius, Wede & Adam Eriksson, två från Falkenberg och en som alla lag med toppambitioner inte ens skulle ta i med tång. Ifjol trodde du på SM-guld och nu tror du på topplacering så länge den lönnfete Bojanic presterar. Intressant värre.
2016-01-26, 23:07
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77

Kul att du gör en sådan rejäl genomgång av Helsingborg men inte nämner den kanske mest intressanta spelaren i Rusike.

Som väntat var det Sema som ÖSK presenterade idag och med det spikades även truppen så länge som ingen lämnar (Crespo...). Måste säga att truppsammansättningen som den ser ut i dagsläget ser otroligt spännande ut, knappt att vi hade en bättre trupp 2010 när vi kom trea. Tänk om vi bara kunde få in en vänsterback som håller allsvensk klass också...
2016-01-27, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Kul att du gör en sådan rejäl genomgång av Helsingborg men inte nämner den kanske mest intressanta spelaren i Rusike.

Som väntat var det Sema som ÖSK presenterade idag och med det spikades även truppen så länge som ingen lämnar (Crespo...). Måste säga att truppsammansättningen som den ser ut i dagsläget ser otroligt spännande ut, knappt att vi hade en bättre trupp 2010 när vi kom trea. Tänk om vi bara kunde få in en vänsterback som håller allsvensk klass också...

Hehe, grabben från Halmstad - yes glömde honom. Speedig är allt jag vet om honom. Även Trist att Ema lämnade, grym inhoppare mot trötta försvar. HIF har väl även värvat ngn Dansk som jag inte har koll på. Blir även kul att se hur talangfulle playmakern Elias Andersson utvecklats i Varberg. Medger att mitt glas alltid är halvfullt
2016-01-27, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Den enda misslyckade värvningen jag kan erinra mig är Sana. Möjligtvis att Yotún delvis ska räknas in. Eikrem... nja. Han var trots allt enormt duktig när han var i form. Vad menar du med att det skulle ha "blandats och getts"? Han har lyckats få oerhört bra betalt när vi sålt vidare, och värvningar som Adu, Lewicki, Rodic, Rosenberg, Bengtsson, Wiland, Safari, Carvalho, Tinnerholm, Djurdjic är väl knappast att "blanda och ge".
Mitt frågetecken betydde att jag nyfiket undrade, inte att jag påstod motsatsen. Jag följer inte MFF.

Kollar man bara sedan förra årskiftet (enbart) så har Sana, Berget, Eikrem, Yotun, Vindheim, Özen, Petrovic, Arnarson, Rodic, Carvahlo, Djurdjic, Wiland, Andersson, Mohlin, Blomqvist, Hammar, Fadi, Johansson, Nazari, Safari, Christiansen värvats (sammanställning från Fotball transfer). Det är möjligt att det är högpresterande och prisvärda spelare. Jag var som sagt mest nyfiken.

Kul med Hysén tillbaka i allsvenskan, det behövs någon profil på västkusten.

Förra året var MFF storfavoriter inför starten. Vad är er känsla av förutsättningarna inför 2016, är det mer öppet än vad förutsättningarna var inför 2015? (skit i utfallet av 2015)
2016-01-27, 01:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Mitt frågetecken betydde att jag nyfiket undrade, inte att jag påstod motsatsen. Jag följer inte MFF.

Kollar man bara sedan förra årskiftet (enbart) så har Sana, Berget, Eikrem, Yotun, Vindheim, Özen, Petrovic, Arnarson, Rodic, Carvahlo, Djurdjic, Wiland, Andersson, Mohlin, Blomqvist, Hammar, Fadi, Johansson, Nazari, Safari, Christiansen värvats (sammanställning från Fotball transfer). Det är möjligt att det är högpresterande och prisvärda spelare. Jag var som sagt mest nyfiken.

Kul med Hysén tillbaka i allsvenskan, det behövs någon profil på västkusten.
Jag tolkade det som att du trodde det, om så inte var fallet är det så klart ingenting du behöver styrka.

Vindheim är back-up och har gjort det helt okej, Özen värvades inte i fjol medan Petrovic, Mohlin, Blomqvist, Hammar, Fadi & Nazari kom tillbaka från lån. Johansson (mv) togs upp från U-truppen.

Då återstår, utöver floppen Sana: Berget, Eikrem, Yotún, Árnason, Rodic, Carvalho, Djurdjic, Wiland, Andersson, Safari & Christiansen. Bengtsson saknas i din uppräkning men inte heller han har varit misslyckad. Andersson är en värvning för framtiden och kan inte utvärderas än, men i övrigt skulle jag säga att - med vissa frågetecken för Yotún och Eikrem - värvningarna fallit väl ut. (Safari och Christiansen går så klart inte att säga något om än...)

Håller med om att det är kul med ytterligare starka profiler i Allsvenskan, i detta fallet Hysén.
Senast redigerad av U-Fig 2016-01-27 kl. 01:16.
2016-01-27, 07:04
Medlem
Facked-Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Å andra sidan kan han inte bli så mycket sämre heller...the only way is up.

Citat:
Säg inte det, dåligt kan nästan alltid bli sämre. Håller (faktiskt) Helsingborg som sämre än Hammarby och tror det kommer märkas på Hallenius, iofs kan miljöombyte va positivt i allra högsta grad men svårt att se nåt sånt i detta fall.

Jag tror att Hallenius utveckling mycket beror på om han "lämnas ensam" på topp eller får ha med sig en kompis där uppe.
Han är ingen enmansanfallare utan behöver spela tillsammans med någon vettig forward.

Lycka till Linus!!
Om HeIF spelar med två anfallare så vinner han skytteligan. 7 av målen gör han mot Bajen. Kom ihåg var ni läste det först
2016-01-27, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Jag tolkade det som att du trodde det, om så inte var fallet är det så klart ingenting du behöver styrka.

Vindheim är back-up och har gjort det helt okej, Özen värvades inte i fjol medan Petrovic, Mohlin, Blomqvist, Hammar, Fadi & Nazari kom tillbaka från lån. Johansson (mv) togs upp från U-truppen.

Då återstår, utöver floppen Sana: Berget, Eikrem, Yotún, Árnason, Rodic, Carvalho, Djurdjic, Wiland, Andersson, Safari & Christiansen. Bengtsson saknas i din uppräkning men inte heller han har varit misslyckad. Andersson är en värvning för framtiden och kan inte utvärderas än, men i övrigt skulle jag säga att - med vissa frågetecken för Yotún och Eikrem - värvningarna fallit väl ut. (Safari och Christiansen går så klart inte att säga något om än...)

Håller med om att det är kul med ytterligare starka profiler i Allsvenskan, i detta fallet Hysén.
Det är sjukt många, tar jag Gnaget samma period och från samma källa (spelare in inkl lån fotbolltransfer). 2015 Kpozo, Pereira, Hooiveld, Ishizaki, Gravius och Owuzu, efter säsongen Markkanen och Sundgren. 2016 så här långt Avdic, Affane och Yasin. Jag utelämnade de från akademispelare som tas upp
2016-01-27, 08:11
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Det är sjukt många, tar jag Gnaget samma period och från samma källa (spelare in inkl lån fotbolltransfer). 2015 Kpozo, Pereira, Hooiveld, Ishizaki, Gravius och Owuzu, efter säsongen Markkanen och Sundgren. 2016 så här långt Avdic, Affane och Yasin. Jag utelämnade de från akademispelare som tas upp

Det är väl inget att hyckla med att vi har haft stor spelaomsättning de senaste åren. Därför är detta transferfönstret rätt skönt. Vi har bara blivit av med Djurdjic som aspirerar på trupplats. Resterande som lämnat har varit dödkött. Jag tror inte att vi kommer att värva något mer än en anfallare till.

Kanske är det 0-8 mot Real eller kanske mer troligt, att de flesta som lämnade MFF efter första Champions League-spelet har lyckats sådär utomlands. Det skrämmer kanske bort utländska klubbarna att lägga de pengarna som vi kräver.
Senast redigerad av mishima 2016-01-27 kl. 08:14.
2016-01-27, 09:55
Medlem
junkbords avatar
IFK har en Jänkare på provspel under veckan.
Walker Zimmerman från FC Dallas, mittback.

http://www.ifkgoteborg.se/Nyheter/2016/Januari/Provspelare-fran-USA-pa-plats/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in