2016-06-21, 19:12
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
+1, tror ingen klubb kommer göra det heller. Men det är lättare för andra klubbar att betala mindre än vad det var för Malmö.

Du menar alltså att Molins kan komma att spela för en annan allsvensk klubb för samma eller mindre än det Malmö erbjudit? Det bedömer jag som högst osannolikt. Eller vad menar du? Det är uppenbart att Molins har ett stort ekonomiskt intresse för var han spelar i fortsättningen.
2016-06-21, 19:14
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Du menar alltså att Molins kan komma att spela för en annan allsvensk klubb för mindre eller samma än det Malmö erbjudit? Det bedömer jag som högst osannolikt. Eller vad menar du? Det är uppenbart att Molins har ett stort ekonomiskt intresse för var han spelar i fortsättningen.

Malmö har tackat nej så han kommer inte få vad han kräver, ingen annan klubb kommer betala den summan heller. I andra klubbar kommer han fortfarande vara bland de bäst betalda med en lägre lön, i Malmö kommer han inte vara det. Det spelar in, men nu tror ju jag att han går utomlands i första hand så. Kan ju bli så att han signar ett kortare kontrakt i en annan klubb för att få speltid och sedan spela utomlands igen.
2016-06-21, 19:23
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Malmö har tackat nej så han kommer inte få vad han kräver, ingen annan klubb kommer betala den summan heller. I andra klubbar kommer han fortfarande vara bland de bäst betalda med en lägre lön, i Malmö kommer han inte vara det. Det spelar in, men nu tror ju jag att han går utomlands i första hand så. Kan ju bli så att han signar ett kortare kontrakt i en annan klubb för att få speltid och sedan spela utomlands igen.

Jag förstår helt ärligt inte din analys eller slutsats. Skulle Molins värdera att vara högst betalde i en klubb även om det innebär samma eller lägre än det Malmö erbjudit? Nej.
2016-06-21, 19:26
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag förstår helt ärligt inte din analys eller slutsats. Skulle Molins värdera att vara högst betalde i en klubb även om det innebär samma eller lägre än det Malmö erbjudit? Nej.

Det är lugnt du behöver inte förstå den, poängen är bara att skriver han på för en allsvensk klubb nu är det ingen drömlön vi pratar om, utan antagligen vad han redan blivit erbjuden.
2016-06-21, 19:32
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Det är lugnt du behöver inte förstå den, poängen är bara att skriver han på för en allsvensk klubb nu är det ingen drömlön vi pratar om, utan antagligen vad han redan blivit erbjuden.

Eller får du förklara så att man faktiskt förstår din slutsats.
2016-06-21, 19:54
Medlem
Vilken besvikelse att vi inte gick för Crespo. Nu får vi medelmåttan David Moberg Karlsson istället.
2016-06-21, 20:07
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Vilken besvikelse att vi inte gick för Crespo. Nu får vi medelmåttan David Moberg Karlsson istället.
Finns mycket boll i DMK. Ge honom en chans. Vi kan behöva hans snabbhet.
2016-06-21, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chran508

Är inte DMK lite av en Tobbe Hysén-typ? Vi spelar ju inte riktigt den fotbollen så ser inte hur han ska få ut sitt spel, om det är så att Jensa fortsätter med Jannes spelsätt. Crespo hade passat riktigt bra. Det är längesen vi hade någon som kunde göra sin gubbe OCH göra många mål. Totte har växt ut till en sådan spelare på senare tid.

Nja...DMK och Sebastian Andersson känns som ett rejält nedköp jämfört med Totte, Kujovic och Kamara.

Hoppas man får in en bra ersättare till Trasten iaf. Känns spontant som ett stort hål att fylla..
Senast redigerad av Assdefender 2016-06-21 kl. 20:39.
2016-06-21, 20:39
Avslutad
Citat:
Kamara skadehistorik kanske satte stopp?
2016-06-21, 20:41
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Är inte DMK lite av en Tobbe Hysén-typ? Vi spelar ju inte riktigt den fotbollen så ser inte hur han ska få ut sitt spel, om det är så att Jensa fortsätter med Jannes spelsätt. Crespo hade passat riktigt bra. Det är längesen vi hade någon som kunde göra sin gubbe OCH göra många mål. Totte har växt ut till en sådan spelare på senare tid.

Vem har ni tappat? Fler på väg in än DMK? Vem kan ni tänkas tappa?
2016-06-21, 20:42
Medlem
mishimas avatar
Citat:

Nja...DMK och Sebastian Andersson känns som ett rejält nedköp jämfört med Totte, Kujovic och Kamara.

Hoppas man får in en bra ersättare till Trasten iaf. Känns spontant som ett stort hål att fylla..

Minns honom som mer lik Sam Larsson, men det är ju något år sedan man såg honom spela. Jag tror det är ett klokt nyförvärv för Norrköping.
2016-06-21, 20:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Har för mig att DMK är överskattad. Visst han har potential men den försvann när han gick till England . Han var väl ganska medioker i Danmark oxå? Helt klart en rejäl chansning av Peking

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in