Citat:
Ursprungligen postat av
Eaglesandshit
Får hoppas att killar som Ludde och Sam flyttar så vi får in lite välbehövligt kapital. MSD är väl inte så dyr i drift? Ser helst att vi behåller honom, en fantastisk kille, ett stort hjärta för föreningen och mångsidig, denna säsongen när han äntligen har fått gott om speltid och förtroende har han även varit riktigt bra, funkar fint som både högerback och mittfältare, och kan ju även spela centralt, om det skulle krävas. Albornoz vill jag inte se mer i Blåvit tröja, han håller inte riktigt måttet.
Nu hänger jag inte ständigt med i alla turer beträffande utlandsproffsen men hur nära att lämna sina nuvarande klubbar är Sam och Ludde egentligen?
Det vore sannerligen välbehövliga pengar, det är ju goa pengar in utan att vi försvagar vårt eget lag, vem skulle tacka nej till det?
MSD behåller jag gärna, han har ju som sagt ett klubbhjärta och gör nytta i truppen. Det är ju bara frågan om han som harvat i Allsvenskan/Superettan hela karriären inte vill testa på spel annorstädes och än viktigare dra in mer cash?
Albornoz var en nödlösning ja och är inget att vila laget på. Nu ryktas ju dock Hjörtur till Bröndby och frågan är då hur man ser på den vakanta platsen? Det var ju trots allt Hjörturs plats Albornoz kom in för att fylla. Å andra sidan kom Hjörtur för att Rogne var skadad och han är ju tillbaka nu...
Annars i mindre sillytider så är väl frågan vad som sker på målvaktsfronten? Alvbåge är ohotad etta, Dahlin snart tillbaka, Dahlberg en extremt lovande målis och vi hade även Gustavsson inne som inte får förlängt. Ett utlån av Dahlberg känns inte otroligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
ytmamz
Om jag hade varit örebroare (lyckligtvis är jag inte det) så hade jag varit skogstokig att man släpper en utav sina målgladaste spelare till en allsvensk konkurrent som bosman.
Sedan att det är häcken han hamnar i är bara ren humor. Spelare med ambitioner siktar högre än så.
Tja, nu är det i skrivande stund klart att han går dit först efter säsongen men jag tror nog Häcken försöker få loss honom redan nu när fönstret öppnar.
Häcken är ett lag som ska ut i El-kval, de har en tradition de senaste åren att förädla skyttekungar som säljs ut i europa och det är ett lag med ständiga toppambitioner där han dessutom lär få spela. Svårt att se något konstigt i det valet.