2016-06-19, 20:17
Medlem
ZlatanManias avatar
Hade man sympatiserat med ÖSK skulle man lugnt uttryckt va förbannat, dålig ekonomi och en relativt ung spelare med riktigt hög högstanivå drar iväg till en allsvensk konkurrent och pricken över i:et är att övergången uteslutande lär handla om pengar.

Får Häcken igång honom är det såklart en kanonvärvning, men det är om.
2016-06-19, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Underbar värvning av Crespo till Häcken! Sonny levererar återigen!

http://www.expressen.se/gt/sport/kamara-lamnar-osk--klar-for-bk-hacken/
Är det inte först 15 juli som svenska fönstret öppnar? (och stänger 11 augusti).
2016-06-19, 21:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Är det inte först 15 juli som svenska fönstret öppnar? (och stänger 11 augusti).

Han är tydligen klar för Häcken efter säsongen när hans kontrakt löper ut. Dock så kanske han kommer tidigare om Örebro får en liten peng.
2016-06-19, 21:34
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av netflixandpill
Oh you.

Det ter sig väldigt märkligt att ÖSK tackade nej till de 7 miljoner kronorna även om ´´bara´´ 1.5-2 miljoner kr skulle hamna i egen plånbok. Nu blir det 0 kr istället och besvikna investerare. Nu vet jag inte hur ÖSKs ekonomi ser ut men jag kan nog tänka mig att minst 1.5 mille in hade betytt mycket.

Alla visste att han ändå skulle lämna som minst halv-bosman 6 månader senare.

1-1,5 miljoner hade givetvis varit bättre än 0 kr. Men knappast sådana gastronomiska summor att det inte var värt chansningen i vintras. Speciellt då det inte heller var uteslutet med kontraktsförlängning då förhandlingar pågått till och från under våren.

Investerarna kan ändå inte investera på samma sätt igen enligt de ny reglerna där även den enskilt största investeraren redan är ute ur leken sedan tidigare av andra skäl.

Tyvärr har dock denna i vanliga fall så väldigt ödmjuka person fått lite storhetsvansinne gällande sin status och tydligen ställt väldigt orimliga krav. Såväl i lön vid eventuellt nytt kontrakt samt att han haft väldigt svårt att acceptera att han inte varit given i startelvan.

Att pengar är viktigt för afrikanska spelare är ju knappast något nytt, han har ju även själv uttalat sig om att hans släkt är helt beroende av att han lyckas med karriären. På så sätt är väl Häcken ett av de bättre valen han kan göra i landet.

Jävligt trist hur som helst att han inte fick ut mer här med sin grundpotential.
Senast redigerad av nomadic 2016-06-19 kl. 21:37.
2016-06-19, 22:51
Medlem
Hör att Frejs succéspelare Oke Akpoveta ska vara klar för Dalkurd.
2016-06-19, 23:05
Bannlyst
Om jag hade varit örebroare (lyckligtvis är jag inte det) så hade jag varit skogstokig att man släpper en utav sina målgladaste spelare till en allsvensk konkurrent som bosman.
Sedan att det är häcken han hamnar i är bara ren humor. Spelare med ambitioner siktar högre än så.
Senast redigerad av ytmamz 2016-06-19 kl. 23:16.
2016-06-20, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ytmamz
Om jag hade varit örebroare (lyckligtvis är jag inte det) så hade jag varit skogstokig att man släpper en utav sina målgladaste spelare till en allsvensk konkurrent som bosman.
Sedan att det är häcken han hamnar i är bara ren humor. Spelare med ambitioner siktar högre än så.

Inte för att jag gillar BK Röven, men BK Häcken är ett förhållandevis välscoutat lag, spelar du riktigt bra i Häcken så kommer det anbud från större ligor. Det är inte Åtvidaberg direkt. Waris, Carlos, Gustafson etc.
2016-06-20, 05:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Ja, lite. Ekonomin är ju som alla vet inte i bästa slag.

Men det är klart, du hade inte resonerat på samma sätt om ni hade haft försäljningsklausuler på dessa spelare, men så är du även en av de mest lågpannade individerna på detta subforumet ville. Sitter man på försäljningsklausuler på två med svenska mått mätt intressanta fotbollsspelare så vill man naturligtvis kapitalisera på det.
Klart man vill kapitalisera det men man kan aldrig förlita sig på att det sker. Om det sker så kanske det är nästintill försent för att Ekonomin är så pass dålig så det kanske räddar en säsong?
2016-06-20, 08:36
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Får hoppas att killar som Ludde och Sam flyttar så vi får in lite välbehövligt kapital. MSD är väl inte så dyr i drift? Ser helst att vi behåller honom, en fantastisk kille, ett stort hjärta för föreningen och mångsidig, denna säsongen när han äntligen har fått gott om speltid och förtroende har han även varit riktigt bra, funkar fint som både högerback och mittfältare, och kan ju även spela centralt, om det skulle krävas. Albornoz vill jag inte se mer i Blåvit tröja, han håller inte riktigt måttet.

Nu hänger jag inte ständigt med i alla turer beträffande utlandsproffsen men hur nära att lämna sina nuvarande klubbar är Sam och Ludde egentligen?
Det vore sannerligen välbehövliga pengar, det är ju goa pengar in utan att vi försvagar vårt eget lag, vem skulle tacka nej till det?

MSD behåller jag gärna, han har ju som sagt ett klubbhjärta och gör nytta i truppen. Det är ju bara frågan om han som harvat i Allsvenskan/Superettan hela karriären inte vill testa på spel annorstädes och än viktigare dra in mer cash?
Albornoz var en nödlösning ja och är inget att vila laget på. Nu ryktas ju dock Hjörtur till Bröndby och frågan är då hur man ser på den vakanta platsen? Det var ju trots allt Hjörturs plats Albornoz kom in för att fylla. Å andra sidan kom Hjörtur för att Rogne var skadad och han är ju tillbaka nu...

Annars i mindre sillytider så är väl frågan vad som sker på målvaktsfronten? Alvbåge är ohotad etta, Dahlin snart tillbaka, Dahlberg en extremt lovande målis och vi hade även Gustavsson inne som inte får förlängt. Ett utlån av Dahlberg känns inte otroligt.

Citat:
Ursprungligen postat av ytmamz

Tja, nu är det i skrivande stund klart att han går dit först efter säsongen men jag tror nog Häcken försöker få loss honom redan nu när fönstret öppnar.
Häcken är ett lag som ska ut i El-kval, de har en tradition de senaste åren att förädla skyttekungar som säljs ut i europa och det är ett lag med ständiga toppambitioner där han dessutom lär få spela. Svårt att se något konstigt i det valet.
2016-06-20, 10:59
Medlem
a.e.gs avatar
Saletros har förlängt sitt kontrakt med AIK.

http://www.aikfotboll.se/Article.aspx?contentID=10112

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
2016-06-20, 11:50
Medlem
Ska bli intressant och se vad som kommer hända i Hammarby nu i sommar.
Melker Hallberg tveksamt om han ersätts då Torsteinbö kan spela där.
Vänsterbacken täcks upp av Batan och Silverholt som nu är friska.

Kommer någon spelare in kan det vara i mittlåset. Där konkurrens blir i första steget med Magyar då Sätra känns mer given än honom.

Vad tror ni kommer hända i klubben?

btw: Konstigt att ingen klubb har ögonen på Israelsson ? Någon klubb från t.ex Holland borde kännas intresserade.
2016-06-20, 11:53
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrberga
btw: Konstigt att ingen klubb har ögonen på Israelsson ? Någon klubb från t.ex Holland borde kännas intresserade.
Väldigt märkligt. Spelintelligent, bra både bakåt och framåt, gör mycket mål.

Å andra sidan känns det som en klok kille som gillar tryggheten hemma, det krävs nog en rätt bra deal för att han ska lämna.

Edit: Saevarsson lär väl få diverse bud då han spelar EM. Självmål eller inte...
Senast redigerad av gato12 2016-06-20 kl. 12:04.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in