Citat:
Ursprungligen postat av
Hedobald.Braxen
Lite blandad kompott kan man tycka. Besparingen vid Odenplan är ju mycket stor. Låter vettigt att gula linjen inte tar stopp vid Odenplan, bara det nu funkar med endast en plattform.
Däremot de borttagna uppgångarna t ex vid SoFo och Mall of Scandinavia låter märkligare. Här bygger man tunnelbana för 20 miljarder, men man har inte råd att bygga uppgångar så att den kan utnyttjas optimalt.
1. Kul tycker jag. Nu vet jag att de läser mina inlägg på flashback.
(FB) Tråden om Stockholms tunnelbana samma idé föreslagen åt andra hållet.
2. Mer nödvändigt enligt min uppfattning.
3. De går för ett förstadie till min idé. Däremot borde uppgångarna räcka avseende just mall of scandinavia. Sedan kan de dra ut satellituppgångar till typ Östervägen, Råsundavägen, någon lämplig plats i snart sanerings/förtätningsmogna Vasalund. De har ett legalt W-of-O som inträder om 7år ifall de vill förlänga tvärbanan in till dalvägsstationen för att skapa en knutpunkt för tre tågsystem - med syftet att skapa en transporthub och avlasta T-centralen.
4. Sedan kan ju allt vara ett ballong förslag för att se vad folk tycker. Men går det igenom så ska jag addera vice-vice kung av Stockholms län till min avatar. Det är alltså en reell möjlig lösning, dock kanske de inte menar allvar. En ny T-central i Solna av ett sådant slag faller nog politikerna i Solna i smaken däremot. Tunnelservituten verkar däremot redan finnas avseende gula linjen dragningen sedan regionplaneläggningen på femtio och sextiotalet.