2016-06-20, 22:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1

Ingen kvinna knullar någon hon själv finner äcklig frivilligt.
Hört talas om golddiggers?
Citera
2016-06-20, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Nej det är klart, men många blir tända på lite beröring och säger inte äckel utan "äckel" med ett leende.
En tjej som inte vill det, har nog ingen aning om hur andra tjejer fungerar. Alla killar vet det dock. Det ligger liksom i killars intresse att testa och hålla reda på sånt här, samt att använda sig av vad som fungerar bäst för just dem, eller vad de känner för för stunden.

En tjej som tränger sig före i kön t ex. Varför skulle man inte kunna tafsa lite på henne? Varför skall man ha dåligt samvete där? Med stor sannolikhet vill hon det ju. Varför skulle hon annars tränga sig före?

Wtf! Ok att tafsa på tjejer som tränger sig i kön. Hur f-n kom du fram till det. Att ha bråttom är inte samma som att vilja bli kladdad på av äckel vilket man måste vara för att ha den inställningen. Nästa gång ber du dem bara att ställa sig sist. Capisce!
Citera
2016-06-20, 22:24
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Andras rättigheter att ta på människor mot deras önskan - är du riktig?
Nu är ju jag knappast ensam om att tycka att det är äckligt att folk tar på mig på ett sexuellt sätt, om jag själv inte är intresserad. Det är nog allmänmänskligt tom.

Är du? Med tanke på att du inte ens återger en korrekt händelsebeskrivning till att börja med. Han tog på henne som en vidareutveckling på att hon satte sig i hans knä. Självklart kan det inte vara olagligt att ö h t ta på någon alls utan det är främst den personen som får visa sitt misstycke kring detta om ett sådant finns.

Citat:
Ok så varje vuxen människa skall vara beredd på att antastas närsomhelst, varsomhelst, helt oberoende av vilken relation man har?
Nice.

Det är din förvrängning av det i och ingenting jag har sagt. Det jag bemötte i ditt exempel handlade om att man bjuds in till fysisk närgångenhet. En man eller kvinna som sätter sig i det andra könets knä bör vara medveten om att motpartens intentioner kan vara av mer än vänskaplig natur, det är ingen stor hemlighet att lista ut.

Citat:
Ligger den här tråden i Juridik?
Jag diskuterar sexuella trakasserier.
Jag ställde upp tre scenarion, med olika kön på förövare och offer, och har samma syn oavsett, så jag vet inte vad du menar med specialanpassas?

I en diskussion huruvida något bör klassas som sexuella trakasserier och folk ska dömas för brott så är det ofrånkomligt att beröra ämnet juridik.

Specialanpassas, på så sätt att personer som är tillräckligt unga, har ett visst kön (ja du säger att du ser det på samma sätt när både kvinnor och män står på mottagarsidan, men det är alldeles tydligt att du använder könet som en offerskapande detalj på ett helt annat sätt näfår det kommer till kvinnor), och p g a egen blyghet/rädsla oförmåga inte kan säga nej bör betraktas som sexuellt trakasserade p g a denna personliga brist.

Alltså är det just att myndighetsåldern inte ska räcka som det är du sitter argumenterar för, därav "specialanpassas". Det märks att du ö h t inte begriper de juridiska implikationerna av att ha ett sådant godtyckligt rättssystem.

Citat:
Japp och där har vi i Sverige en norm, om vad som är lämpligt sätt att närma sig någon annan sexuellt, dvs man gör det aldrig oönskat, och man gör det inte ovärdigt.
Ingen vill bli tagen i på ett ovärdigt sätt. Oavsett kön och läggning.

Överkurs för dig? Måste du börja babbla juridik igen eftersom du inte förstår detta basala?

Eftersom att det krävs en lag för någon ö h t ska kunna bli dömd så är det ganska uppenbart att man träder in på juridik så ja, jag måste faktiskt göra det. Du själv gör det också rent automatiskt fast med skillnaden att du mest är intresserad av vad du själv tycker och inte alls särskilt mycket av vad de praktiska konsekvenserna innebär.

Det är bara din egen trovärdighet du urholkar med en sådan här inställning.
Citera
2016-06-20, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apjävel
Wtf! Ok att tafsa på tjejer som tränger sig i kön. Hur f-n kom du fram till det. Att ha bråttom är inte samma som att vilja bli kladdad på av äckel vilket man måste vara för att ha den inställningen. Nästa gång ber du dem bara att ställa sig sist. Capisce!

Varför det? En tjej tränger sig före för att visa att hon är fräck = tillgänglig. Varför skulle hon annars bete sig oanständigt? Hon har spanat in dig och vill stå bredvid framför dig och trycka såklart. Du borde testa innan du uttalar dig.

Vad fungerar förresten bäst (på flest)?

[ ] -Får jag röra vid dig?
[ ] Ooops, kunde inte låta bli.
Citera
2016-06-20, 23:24
Medlem
Citat:
Varför det? En tjej tränger sig före för att visa att hon är fräck = tillgänglig. Varför skulle hon annars bete sig oanständigt? Hon har spanat in dig och vill stå bredvid framför dig och trycka såklart. Du borde testa innan du uttalar dig.

Du verkar lägga in väldigt mycket mer i "tränga sig i kö" än jag gör. Du menar att hon raggar på dig antar jag med denna nya info
Citera
2016-06-20, 23:43
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Grejen är ju att du definierar samspel på ett sätt som de flesta män inte gör. Inte ens han själv såg det ju som normalt samspel, han sade att det var "på skoj". Mer genomskinligt blir det inte.
Men som sagt den juridiska aspekten handlar det inte om här, utan jag har dragit upp din något "udda" syn på sexuellt samspel.

Skall man tro aftonbladets kampanj så är alla män som du - men det är de deffinitivt inte.

Han blev uppträngd i ett hörn, men även om så inte vore fallet så är inte hans approach per automatik sextrakasserier ens om han själv anser det. Beteendet i sig är ett ämne som inte är beroende av just honom som person och kan analyseras som självstående fenomen, så att säga.

Samspelet i sig var inte onormalt utan blev det först i kontexten att han var chef, äldre och man - något jag inte tycker ska vara tillräckligt för att kriminalisera någon och frånta legitimiteten i motpartens medgivande. I vanliga fall tror jag att ytterst få skulle betrakta ett sådant scenario som olagligt även om de tyckte att mannens approach var för framfusig/vågad etc, "onormal" som du kallar det.

Aftonbladets kampanj? Där räckte det ju mer eller mindre att som man andas för att utsätta en kvinna för sextrakasserier. När gubbar som glor och att någon haft en åsikt om ens utseende är att betrakta som trakasserier så kan man nog lugnt konstatera att trovärdigheten är på dekis.

Citat:
Nja jag hade ju samma åsikt oavsett kön

Du har lagt tydligt fokus på hur äckliga männen och deras approach är (där deras ålder varit en del av ekvationen), ondgjort dig över att kvinnorna betraktas som blott "ett stycke kött" och att deras upphetsningen inte är högt prioriterad.
Det är alldeles tydligt att du är partisk för kvinnornas räkning och ger dem offerprivilegium baserat på din moraliska uppfattning om vad som äcklig manlig sexualitet.

Citat:
Jag är inte unik i min uppfattninga att se människor som närmar sig andra lismande och smaklöst är sliskiga. Igen oavsett kön, och oavsett juridik.
Kampanjen handlar om att få män att skärpa sig.

Nja... inte riktigt oavsett kön. Även om så vore fallet så innebär ju det bara att du skambelägger både män och kvinnor vars sexuella approach du finner smaklös vilket åtminstone är konsekvent och snäppet bättre. I själva verket borde du inte agera smakpolis alls och ännu mindre så när motparten faktiskt ger sitt medgivande.

Kampanjen är krystad och går above and beyond att kvinnor inte ska bli utsatta och skambelägger manlig sexualitet rent allmänt.

Citat:
Lagen avgör vad som är brott, inte du, inte jag, samt igen - det är en diskussion för Juridikforumet.
Här talar vi Etik, eller är Aftonbladet en juridiktidning

Nej, utan problemets kärna är just att någon har blivit dömd för den etik du förespråkar och att en lag finns där som kan få andra dömda i framtiden. Det ena har verkliga konsekvenser och inskränker på (sexuell) frihet medan det andra, din åsikt, inte alls har samma effekt.

Citat:
Om Aftonbladet vore mer seriös så skulle den inte mörka diskussionen om skillnader i normer mellan kulturer. Jag tror ärligt talat att en och annan Svenne skulle kamma till sig.
Inte alla förståss. Men en och annan.

Mörka vad? Det är ett icke-brott det rör sig som bygger på stigmatiseringen av manlig sexualitet. Det du förespråkar är inte att kamma till sig utan att bli en kuvad toffel som höjer kvinnor över sig själv och ger dem fördelar på sin egen bekostnad.
Citera
2016-06-20, 23:49
Bannlyst
De vita männen sextrakasserar vanligtvis inte kvinnor medans de svarta skrotmackapären är de som sabbar allting av de fina i världen med massvåldtäkter.

Citat:

Va fan snacka du om din lilla lakritfjorre?? Tala ur Talibanskägget på ren SFI-svenska så alla förstår.

Det är ju sådana som du som sextrakasserar våra kvinnor din äckliga djävel. Ni är alla lika hopplöst bakfalska, som en stinkande fattig rabiesråtta.

Du måste vara sexuellt vrickad i skallen, precis som dina triljoner kosiner. Åk hem nu.
Citera
2016-06-21, 00:20
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwingThrough
Hört talas om golddiggers?

Ja det har jag, so point taken.
Men det är rätt få som gör som Ann Nichole Smith.
Då kan man själv inte ha mycket att erbjuda, och därmed inte mycket att välja på.
Senast redigerad av Gertrud1 2016-06-21 kl. 00:36.
Citera
2016-06-21, 00:22
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
Han blev uppträngd i ett hörn,

Rest my case
Citera
2016-06-21, 00:35
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Om tillräckligt många män fattar vikten av att de lägger bort dessa normer

Vilka normer?

Citat:
Ursprungligen postat av o2gitarren
Finns inget "äckel" med ett leende. Just smuts, ohyra och äckel är ett väldigt starkt statement som är menat att avpersonifiera och objektifiera dig som något oönskat.

Det enda du säger att du är en tönt som gillar att vara passiv-aggressiv och taffsar på folk som inte själva vill det. Kan tänka mig att du skulle få en och annan lavett från både den ena och den andra i verkligheten.

Blanda inte ihop saker, det är alltid kvinnan som väljer men eftersom du inte blir vald försöker du få det till att hon kommer välja dig efter du beter dig som ett äckel för att tjejer dras till bad boys.

En bad boy går inte på folk som är mer utsatta, det gör töntar, hence äckel.

Citat:
Ursprungligen postat av apjävel

Ovanstående män är klart i majoritet.
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
av manlig överordning, aggressivitet kontra kvinnor och andra män, för att få vettigare samhällen, så har vi större chanser klara av de problem som komma skall.
Aha så det är detta, det handlar om - du vill skapa lydiga soldater som uppfostrar de nyanlända!
Glöm det. They are all yours... De nyanlända alltså...

Citat:
men det hindrar inte att vi jobbar på den skit som finns kvar i Sverige också.
Ändå har du lyst med din frånvaro ang den skit jag dragit fram i tråden.
Alla ska jobba utom du själv.

Citat:
Och händer oftast ingenting med de män som pratar sexistiskt om kvinnor.
Det ser du ju att det gör.

Citat:
Hela detta forum fullkomligen flödar av killar/ män med dessa typer av kommentarer, jag ser aldrig (nästan ALDRIG) någon av de andra manliga inläggarna här kommentera detta negativt,
Då är du blind, för det finns en massa bra män som säger åt dem att skärpa sig.

Citat:
Du har max 2-3 killar på detta forum som protesterar.
Dina två lakejer då
Och de protesterar on you comand, båda har uttryckt sin beundran för eders majestät..
Go figure.

Citat:
Sexism mot kivnnor är dessutom helt ok, anses inte ens som trams.
Aha så du har försökt rapportera bort andras åsikter....

Citat:
Och när jag får sånt skit på min PM, så anses det heller inte värt att anmälas. Hat riktat mot kvinnor är med andra ord helt ok på detta forum. Så där har du ditt svar kring vad som görs med hat av den typen.
Detta forum prioritetar yttrandefrihet - det är därför du får hata män i inlägg efter inlägg.

Som jag sagt förut, jag får en massa pm, hundrals, jag har fått färre än ena handens fingrar med hata efter nästan 7 år här.
Kan det vara - som man ropar får man svar?

Jag förstår att du är hatad på detta forum.
Senast redigerad av Gertrud1 2016-06-21 kl. 00:49.
Citera
2016-06-21, 00:44
Medlem
Pansarveckets avatar
Jag ber om ursäkt för de sexistiska meddelandena jag skickar till dig Merapi, via PM, men jag saknar ju dig så mycket
Citera
2016-06-21, 01:56
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Det tycker jag du ska göra också, men inte skita i vad kvinnan du väljer att närma dig tycker.

Ja om man gick på vad du tycker så hade kvinnors tyckande varit fullt tillräckligt för att få män fällda. Det krävs inte ens att de tar ställning på plats utan att göra det retroaktivt funkar minst lika bra.

Citat:
Som sagt det gäller oavsett kön, det är en etisk fråga.

Är det rätt att människors frihet inskränks och att domstolar slösar resurser på att straffa folk som är egoistiska/respektlösa? För det är ju just den typen av klandervärda egenskaper du lägger fokus på hos dessa fysiskt närgånga chefer i samband med att du argumenterar för ståndpunkten att de utsätter tjejerna för sexuella trakasserier och bör straffas.

När jag tidigare frågade huruvida det bör räknas som ett brott att knulla och dumpa en tjej som ville ha ett förhållande så sa du nej så varför ska man då hållas till svars för att man har sex med en tjej som man bara betraktar som "ett sycke kött"? Det är bara två olika sidor av samma mynt.

Citat:
Med tanke på hur det ser ut i restaurangbranschen så behövs det nog lagar och anmälan för att få hejd på eländet. Men återigen det handlar inte om juridik i denna tråden utan ifall det är ok att trakassera tjejer på sin arbetsplats till den gräns att de mår dåligt och slutar.
Nu är ju inte empati din starka sida, och det är säkert gemensamt för de som trakasserar oavsett religion och härkomst.
Jag konstaterar en etisk debatt klarar du inte.

Hur hade du tänkt dig att man ska avgöra vad som räknas som trakasserier utan att blanda in juridik?

Jag anser att logik inte är din starka sida då du inte reflekterar kring hur dina ståndpunkter ska förankras rent praktiskt. Inte heller klarar du av att skilja på etik och juridik och att jag inte nödvändigtvis uppmuntrar till allt det jag inte vill kriminalisera.

Citat:
Problemet med att ta i någon, särskilt när det görs bakifrån går ju inte att förhindra.
Den som har tagit i en har ju gått över en gräns. .

Det går att förhindra genom att inte ge gensvar på en inledande fysisk inbjudan.

Citat:
Igen så diskuterar jag etik utefter de normer vi har i vår kultur, du är ganska ensam om att inte förstå den i vår kultur, så det blir ett slag i luften.

Man måste inte hålla med om allt som är normativt, och normbryande i sig är inget brott.

Citat:
Inte ens han själv hävdar medgivande - men du gör det.
Märkligt

Han var som sagt trängd i ett hörn och försökte skoja bort något som han i själva verket borde kunna stå för utan problem. Han förnekar f ö inte alls medgivande utan ramar in det med att hans intentioner var "på skoj" istället för allvarligt menade.

Citat:
I ditt förvridna sinne ja, som jag sa inte snubben själv hävdar - hon ville, utan försöker generat säga att det var ett skämt. Men det är inte det som är frågan om här.

Frågan är att du anser att raggande är en one way street, vilket är den springande punkten, det är inte det. Kvinnor låter sig inte passivt övertalas, möjligen om de är skitfulla. Men det är fortfarande inte raggande. Och igen jag är inte ensam om den åsikten.
Tror inte ens en Afghan skulle kalla det raggande.

Fallen?
Bor du under en sten?
Det är norm inom restaurangbranschen att med tjejer gör man lite som man vill.

På vilket sätt motbevisar påståendet om skämt att det skulle saknas medgivande? Du gör ju bara bort dig själv.

Raggande kan mycket väl vara en "one way street" om en part är aktiv och den andra tillbakadragen/blyg. Som jag sa innan så spelar det dock ingen roll i sak om det bör defineras som raggande eller någonting annat eftersom att hon satte sig där självmant.

Fallen, situationerna... kallar det vad fan du vill. Det är ju ö h t ingen reflektion kring utbreddheten från min sida så du sparka upp en öppen dörr. Det jag menar är att andra fenomen som betraktas som sextrakasserier inte kan buntas ihop med detta utan att var och ett måste granskas för sig.

Citat:
Okey fortsätt du att ge sextrakasseraren ett ansikte.
Jag tror nog gärna Snelhesten får vara nästa del i serien.

Har du brist på argument? Att det ska finnas rättssäkerhet gentemot den åtalade och att medgivanden inte ska kunna hävas hur fan som helst är inte någon särskilt kontroversiell ståndpunkt, en bekräftelse på någons inneboende ondska. Tycker bara att det ör löjligt att du ska använda dig av känsloargument/personangrepp på det här viset.

Citat:
Nu blev hon ju inte kysst utan slaskad i nacken.
Men jag känner igen ditt resonamang, har man sagt a så får man säga B typ.
Har man gett sig in i leken så får man leken tåla oavsett vilken vändning och karaktär den tar.

Är du säker? Har för mig att hon inte alls blev slaskad i nacken utan satt i ett koncentrationsläger och gasad till döds.

Lägg bara ner. Situation blir inte värre bara för att du använder dig av pampigare ord för att beskriva den och försöker plocka billiga poäng.

Det handlar inte om att "man måste säga B" utan att snarare att man inte ska bli förvånad om situationen utvecklas till B.

Citat:
Jag nämnde hans namn. Patrik Sjöberg. Asylanterna- glömde jag länka?
De blev tvingade till sex av kvinnlig personal på asylboendet.
Viljo Nousinainen var Patrik Sjöbers tränare och förgrep sig på Patrik i flera år.

Citat:
Höjdhoppsstjärnan Patrik Sjöberg blev från elva års ålder utsatt för sexuella övergrepp av tränaren Viljo Nousiainen, avslöjar han i en ny bok. För Aktuellts Anna Hedenmo berättar han om vad som hände

Så nej min etik är inte könsbunden.
Inte åldersbunden heller.

Drar du på allvar paralleller till en 11-åring som kläs av naken och blir fotograferad eller vad fan är det jag läser? Asylanter som knappt kan Svenska och hotas med utvisning till ett krigsdrabbat land av en person i maktställning, tycker du att det är en relevant jämförelse med en 19-åring som inte har klarar av att säga nej till en caféägare som säger åt henne att sätta sig i hans knä?

Innan du hävdar att du inte är partisk så kan du ju börja med att jämföra saker som faktiskt har ett skit med varandra att göra.

Citat:
Jag tror att en ganska stor procent Svenskar anser att det är precis så.

Dina gelikar hittar du företrädesvis till största del inom restaurangbranschen, byggbranschen, och vissar främmande kulturer.

Övriga ser er som äckel.

Nästan märkligt att en kille som ondgör sig över kvinnors val och bortväljande, har precis noll koll på hur man approachar kvinnor på ett vinnande sätt.
Go figure

Nåja, vi lever ju trots allt i feminismens Nordkorea där det är kutym att skambelägga både män och manlig sexualitet samtidigt som kvinnor lyfts upp så det är väl inte allt för förvånande om du har rätt. Min åsikts giltighet är inte beroende av numerärt antal ändå så det gör ju ingen skillnad i sak.

Du är en pajas som fyller ut dina inlägg med personangrepp och andra former av trams för de argument du saknar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in