Citat:
Ursprungligen postat av
snelhesten
Gick med på, ja. Hon gav sitt medgivande och det gick som det gick. Att du sedan "vill vrida dig i kramper och kräkas" över att jag inte tycker att lagen ska sitta och tolka kring huruvida en kvinna känner sig upphetsad eller inte det får stå för dig.
Det är män som dig jag äcklas över.
Hur gavs medgivandet?
Om jag har en vän hemma och jag ska visa en sak vid datorn, och jag bara har en stol i rummet och säger sitt här, och bjuder in mitt ena ben, för att kompisen ser ut att få nackspärr, och denne till slut ger med sig. Har jag fått ett frikort att ta på denne på ett sexuellt sätt då?
Jag tror nog att min kompis särskilt om det var min killkompis skulle få en freeze och inte veta vad denne skulle göra. Shit vad händer nu? Särskilt om denne var ung och oerfaren, och jag äldre.
Coming to think of it - det är ju det som händer när hebefiler kladdar på unga killar inom idrotten.
Fråga Patrik Sjöberg.
Anser du han gav sitt medgivande och därför får skylla sig själv?
Citat:
Ska jag också kunna beklaga mig till någon om jag har sex med en fet kvinna som jag egentligen inte tänder på?
Nyckelord här; har sex, det är en aktiv handling inte en passiv.
Om du är hemma hos en polare och ligger i dennes soffa, och en kvinna kliver in och drar upp kjolen och sätter sig på ditt ansikte, så har jag förstålse för om du inte hinner fatta ett beslut och i efterhand kan ha synpunkter på förfarandet. Särskilt om hon är fet tung och hotfull, då kanske du tom slickar som hon vill.
Och ja du får ha synpunkter efteråt.
Liksom Patrik får i min värld, och de där killarna som blev utsatta för den kvinnliga personalen på flyktingboendet, så försök inte.
Citat:
Vart går gränsen för när ens medgivande inte ska anses giltigt och hur fan ska detta avgöras?
Vi som har en normal sexualitet och faktiskt tycker att det ömsisidiga är själva grejen, har inte särskilt svårt att se i ett scenario, eller höra på ett ordval att någon inte rikigt har koll på grejerna.
Citat:
Vi snackar om juridik här, seriösa saker. Då duger inte längre argument kring vad som är osexigt att någon ska få rätt för att det är synd om denne. Låg nivå det här.
Märklig bild av sex du här när du vrider frågan om brist på ömsesidighet till detta
Citat:
Det är lustigt f ö att du anklagar feminister för att inte vilja ha jämställdhet när du själv daltar med kvinnor som den mest inbitna av dem. Du anspelar på offerrollen inte bara kring kvinnors sexualitet utan även rent allmänt då du försöker illegitimera motargument med anklagelser om kvinnohat.
Oj tån verkar stor och öm, ditt ordval avslöjar dig, liksom hätskheten och faktiskt hur du tolkar och skriver om kvinnor.
I resten av debatten har jag som sagt krävt att kvinnor ska vara vuxna, en arbetstagare är i beroendeställning, liksom en idrottselev, och en asylant, så därför är det ett annat brott och bedöms annorlunda, det handlar inte om mellanmänskliga sexuella regler per se, utan hur en arbetsgivare/idrottsledare/ personal bör förhålla sig till sina anställda/elever/ asylanter
- där ni menade att det är ok att sliska i raggningssyfte.
Gäller det Patrik och flyktingbarn också?
Grejen är ju att nästan ingen är ens intresserad av slisk från början. Och det är kärnpunkten här. Vissa har inte koll på hur man närmar sig en människa rent funktionellt.
Andra gör sådana här fulgrejer - dvs utnyttjar sin position
Citat:
Du är en pajas som saknar intelligent reflekterande kring rimlig juridisk rättspraxis och blandar in ditt tyckande och moral där de inte hör hemma. Hela ditt argument bygger på att dessa män är elaka och att kvinnor ska ha rätt till någon slags upprättelse om männen som ger sexuella inviter "inte ser en som en person" (hur fan nu det ska bedömas - återigen godtyckligt, så klart).
Så du ser kladdande som en sexuell invit - okey då vet vi.
Mer funktionella män har en liten annan mer lockande arsenal.
Och just ja - varje människa har rätt till ett personligt revir, kroppen hör dit, och utan någon som helst klickande så tar man inte i en annan människa på ett sexuellt sätt.
Är det så svårt att förstå för dig?
Citat:
Om en kvinna inbillar sig att jag vill ha ett förhållande med henne och jag sedan skiter i henne och dumpar efter att jag knullat färdigt ska jag då tvingas betala skadestånd för att hon känner sig utnyttjad?
Var skrev jag det?
Citat:
Det här med att en kvinnas kropp är något slags heligt tempel som måste beträdas varsamt och att allt är en kränkning
Alla människor har rätt till en personlig integritet och har rätt att bestämma av vem, och när den skall bli tagen i. Inga konstigheter. Allt annat än det är en kränkning. Oavsett kön.
Märkligt så raljant du låter ang kvinnokroppen.
Jag tror de flesta män har lika höga gränser för hur de vill att homosexuella män ska ta i dem.
Och ja alla män vill inte att alla kvinnor alltid skall ta i dem och tilltvinga sig sex.
Din syn på sex är ytterst osmaklig.
Citat:
Riktiga män™ bör offra sig för kvinnor och inte bry sig om sig själva och sina rättigheter - ungefär som den omprogrammerade Terminator som blir tillbakaskickad i tiden för att skydda den unge John Connor och sedan dö när hans uppdrag är färdigt. Mäns uppdrag dröjer dock hela livet så det är väl inte exakt samma sak
.
Ojojo offersnuttefilten på.
Var får du dessa halmdockor ifrån, måste du rycka fram dem för att dölja att du står med brallorna nere?
Citat:
Ja, en bristande sådan, som straffar män som raggar och förhåller sig till kvinnors beslut när de istället borde veta bättre och ta sitt ansvar som förmyndare.
Igen att kladda på random kvinnor är inte raggande - det kan vilken sund man som helst tala om för dig. Det är kladdande inte raggande
Man ska vara bra neandertalare om man inte kan klämma fram en enda pickuppline, och läsa av reaktionen.
Citat:
Snälla... det är en caféägare det rör sig om. Hon har aldrig varit livegen och känner noll och inget trauma eller rädsla arvsmässigt över de som var det utan blev "utsatt" år 2016.
Restaurangbranscen är ökänd för sin sexistiska kultur.
Man ska ha bra mycket skinn på näsan för att stå på sig där.
http://www.svt.se/opinion/osakra-jobb-gor-krogen-till-fristad-for-sexism
http://www.alltomstockholm.se/restaurangbar/article4089090.aos
Men du och en annan kåtflåsare gick på om att hon själv hade flirtat med chefen.
Citat:
Vilket misstag? En "kladdare" i ordets rätta bemärkelse är någon som taffsar utan medgivande - han fick ett sådant. Att det sedan inte baserades på en inre önskan må så vara men det gör inte skillnad i sak.
Ah resonerar du så ang medgivande i polisförhör också?
Medgivande och ge med sig är inte samma sak.
Och igen - Gav Patrik sitt medgivande? Och Asylanterna?
Nu diskuterar vi faktiskt inte våldtäkter här, och denna tråd ligger inte i Juridik, vi pratar om gränslösa män, och ja du har verkliga problem med att förstå respektera andras gränser, det visar ditt resonemang tydligt.
Citat:
Jag har inte dragit slutsatsen att det gäller "alla kvinnor alltid" och även förtydligat detta utan det är du som har skitit i att läsa det jag skrivit och istället dragit en fram en halmgubbe att bemöta. Ditt påpekande om hat är också mer debattförstörelse än debatt när det inte medföjs av argument i sakfrågan.
Åh jo du är en snäll kille™ som uttalar dig svepande om kvinnor och kvinnors sexualitet.
Citat:
Det pinsamma är dina teorier kring sexualitet rent allmänt och hur mycket vikt du lägger vid psykologiska/sociala aspekter.
Det är många hundra år sedan man såg människan som en maskin responderandes på yttre stimuli.
Det är inte mina teorier det är fysiologi, och som jag påpekat tidigare, män tänder på visuellt stimuli och kvinnor på den intrapsykiska interagktionen, det är helt omöjligt att bortse från psykologiska faktorer då.
Som jag sade kriminella män är kalla och lite antisociala, men de förstår vad som får människor att ticka. Och lyckas därför
De som kladdar och trakasserar är neanderthalarna
Vilket är lite oförskämt mot neanderthalarna förvisso.