Citat:
Ursprungligen postat av
snelhesten
Jag skiter i vad du tycker är lockande eller inte
Det tycker jag du ska göra också, men inte skita i vad kvinnan du väljer att närma dig tycker.
Citat:
Genom ditt beskrivande av bristen på respekt hos dessa sliskiga män, att de "reducerar kvinnor till ett par kroppar" och inte är intresserade av deras upphetsning.
Som sagt det gäller oavsett kön, det är en etisk fråga.
Citat:
Vilket var just vad cafétjejen gjorde så vad klagar du över? Nej just ja hon hade ju rätt att både bestämma och slippa ansvaret som kommer med bestämmanderätt.
Med tanke på hur det ser ut i restaurangbranschen så behövs det nog lagar och anmälan för att få hejd på eländet. Men återigen det handlar inte om juridik i denna tråden utan ifall det är ok att trakassera tjejer på sin arbetsplats till den gräns att de mår dåligt och slutar.
Nu är ju inte empati din starka sida, och det är säkert gemensamt för de som trakasserar oavsett religion och härkomst.
Jag konstaterar en etisk debatt klarar du inte.
Citat:
Män som inte vill att homosexuella män ska ta i dem har ansvar att själva stå för det - precis som när en kvinna tar på dem.
Problemet med att ta i någon, särskilt när det görs bakifrån går ju inte att förhindra.
Den som har tagit i en har ju gått över en gräns.
Citat:
Ja det var en medveten överdrift men fortfarande inte utan poäng. Du sitter och moraliserar kring att dessa män har fel kvinnosyn och fel approach och när man inte skriver under på din skit om att de ska kriminaliseras och mäns rättssäkerhet urholkas så drar du till med hur "bra män" integrerar med kvinnor och pekar på kvinnohat.
Igen så diskuterar jag etik utefter de normer vi har i vår kultur, du är ganska ensam om att inte förstå den i vår kultur, så det blir ett slag i luften.
Citat:
Det är raggande, jo. Fysisk kontakt är raggande - kladdande låter mer negativt laddat och för snarare tankarna till något som sker opåkallat och mot någons vilja vilket inte alls är vad som skedde i det fallet. Mannen eskalerade från ett tidigare medgivande.
Inte ens han själv hävdar medgivande - men du gör det.
Märkligt
Citat:
Jag förstår dock fortfarande inte varför du insisterar på att vinna detta meningslösa tolkningsföreträde. Huruvida det är bra raggande, dåligt raggande eller inget alls förändrar inte ett skit i sak. Hon gav sitt medgivande helt oavsett och det är det som är den relevanta detaljen i det här.
I ditt förvridna sinne ja, som jag sa inte snubben själv hävdar - hon ville, utan försöker generat säga att det var ett skämt. Men det är inte det som är frågan om här.
Frågan är att du anser att raggande är en one way street, vilket är den springande punkten, det är inte det. Kvinnor låter sig inte passivt övertalas, möjligen om de är skitfulla. Men det är fortfarande inte raggande. Och igen jag är inte ensam om den åsikten.
Tror inte ens en Afghan skulle kalla det raggande.
Citat:
Vad har det här med saken att göra? De där fallen har ingen bäring på huruvida det här specifika bör tolkas som sextrakasserier eller ej.
Fallen?
Bor du under en sten?
Det är norm inom restaurangbranschen att med tjejer gör man lite som man vill.
Citat:
Beroende på situationen så är medgivande och att ge med sig samma sak.
Okey fortsätt du att ge sextrakasseraren ett ansikte.
Jag tror nog gärna Snelhesten får vara nästa del i serien.
Citat:
Hennes "utsatthet" stod knappast i proportion till hennes handlande och att hon inte kunde ha vägrat att varken sätta sig i hans knä eller bli kysst av honom - alltså bör hennes medgivande räknas.
Nu blev hon ju inte kysst utan slaskad i nacken.
Men jag känner igen ditt resonamang, har man sagt a så får man säga B typ.
Har man gett sig in i leken så får man leken tåla oavsett vilken vändning och karaktär den tar.
Citat:
Jag vet inte vem denne Patrik är eller vad som hände med asylanterna.
Jag nämnde hans namn. Patrik Sjöberg. Asylanterna- glömde jag länka?
De blev tvingade till sex av kvinnlig personal på asylboendet.
Viljo Nousinainen var Patrik Sjöbers tränare och förgrep sig på Patrik i flera år.
Så nej min etik är inte könsbunden.
Inte åldersbunden heller.
Citat:
Definition av trakasserierer är ett jävla skämt och man är knappast någon neanderthalare för att man raggar på kvinnor genom fysisk beröring. Det är bara skitsnack
Jag tror att en ganska stor procent Svenskar anser att det är precis så.
Dina gelikar hittar du företrädesvis till största del inom restaurangbranschen, byggbranschen, och vissar främmande kulturer.
Övriga ser er som äckel.
Nästan märkligt att en kille som ondgör sig över kvinnors val och bortväljande, har precis noll koll på hur man approachar kvinnor på ett vinnande sätt.
Go figure