2016-06-20, 16:16
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
En gubbe som glor är jobbigt men kan inte räknas som trakasserier.
Ska män få tafsa och ingen ska klaga sen gör det inget att en del blir offer?
Är män så efterblivna att de inte kan ragga eller vad man ska kalla det på kvinnor på ett normalt sätt och måste få tvinga sig på??? Eller är det omanligt att män inte ska tvinga sig på?
En del skriver att män är bara onda men det är inte manshat? För det låter nästan som-kvinnor som inte vill bli sextrakasserade det är manshat???Men då får ni skräpa er... Verkar som många män har väldigt svagt självförtroende...Om ni tar det som hat att inte kvinnor vill bli tafsade på?

Fast det är ju det som är grejen att de plockar friskt från alla möjliga olika saker och därför får ett statiskt underlag som är uppblåst som fan. Allt ifrån tafsande till "fel" män som tittar, att ens kropp blivit kommenterad någon gång och att någon kallar en fula ord (vem fan har aldrig blivit utsatt för det egentligen) blandas ihop hux flux.

Citat:
”Jag slutade blogga när en vuxen man ville skicka en lackkjol till mig”, berättar en 14-årig flicka

Hur i helvete är detta en trakasseri? Visst förstår jag att det kan uppfattas som obehagligt från hennes sida men inte har hon blivit utsatt för något.
Senast redigerad av snelhesten 2016-06-20 kl. 16:19.
Citera
2016-06-20, 18:40
Medlem
Återigen handlar det om det feministiska imperativet och att alla som ifrågasätter att kvinnors ord inte automatiskt godkänns är misogyna kvinnohatare som folk äcklas av och det från s.k. antifeminister.

Det följer alltid samma mönster, det är bara olika saker kärringarna klagar om, där det går ut på att kapten save a hoe ska komma och lägga ner röda matten för den stackars damen. Det handlar egentligen bara om att få uppmärksamhet och att finna sin roll som offer för att kunna bli specialbehandlad på olika sätt. Så förbannat genomskinligt.

Två flugor på en smäll och om man vill ha lite mer uppmärksam och känna sig speciell så kan man ju alltid spela offer för något annat. Så förbannat trött på den här mentaliteten och hur många kvinnor som är såhär.

Om nu kvinnor är så förbannat svaga och mesiga, varför ska de då ens få rösta och vara myndiga? Själv tycker jag att en sån kvinnosyn, där kvinnor ska specialbehandlas som små barn för att de inte klarar mer är rent utsagt vidrig.

Finns inte en chans i helvetet att denna diskussionen hade funnits om det handlade om att män blev trakasserade av andra män eller för den delen av kvinnor. Det kvinnor hade sagt till en man som klagat om det hade varit "jaha" samt "man up och stick".
Senast redigerad av o2gitarren 2016-06-20 kl. 18:45.
Citera
2016-06-20, 19:20
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tors-hammare
Sextrakasserierna har ökat lavinartat med snuskiga muslimmännens illegala invasion, för dessa odjur kan inte hålla sin bruna flottiga fingrar i styr.

Det är sant, men kalla dessa odjur för blattar istället , de är ju de som håller på ändå, det måste ju alla fatta vid det här laget.

De gråhåriga "barnen" är extremt opålitliga i enrum eller med polarna, ja, gastkramande skräck för tjejer. Men det händer inte med killar från Sverige.

Taharusch händer deffintivt inte med svenska killar, och visst har det ökat iom invandringen, och det osmakliga med aftonbladet är att de relativiserar. Men däremot så finns det ju svenskar som inte har koll på grejerna, det visar ju snellhesten tydligt, men tja han kanske inte är svensk vad vet jag.
Citera
2016-06-20, 20:31
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
Och jag av dig, som anser att andras rättigheter ska kunna inskränkas baserat på vad du tycker är äckligt och att myndiga personer inte ska kunna ta ansvar för sina egna jävla handlingar.

Andras rättigheter att ta på människor mot deras önskan - är du riktig?
Nu är ju jag knappast ensam om att tycka att det är äckligt att folk tar på mig på ett sexuellt sätt, om jag själv inte är intresserad. Det är nog allmänmänskligt tom.

Citat:
Du kan ta på honom sexuellt, ja. Varje myndig person (och tidigare än så för den delen) bör vara medveten om att närgången fysisk kontakt mellan en man och kvinna kan vara tänkt som en potentiell invit från motparten så om du försöker att ta det vidare så kan du omöjligt klandras för blott ditt uppsåt.

Ok så varje vuxen människa skall vara beredd på att antastas närsomhelst, varsomhelst, helt oberoende av vilken relation man har?
Nice.

Citat:
Hela scenariot är bara jävligt löjligt i mina ögon. Du sitter och argumenterar för att lagen ska specialanpassas
Ligger den här tråden i Juridik?
Jag diskuterar sexuella trakasserier.
Jag ställde upp tre scenarion, med olika kön på förövare och offer, och har samma syn oavsett, så jag vet inte vad du menar med specialanpassas?

Citat:
Det går inte. Därför drar man ett streck för vad som är lämpligt generellt sett och nöjer sig med det.
Japp och där har vi i Sverige en norm, om vad som är lämpligt sätt att närma sig någon annan sexuellt, dvs man gör det aldrig oönskat, och man gör det inte ovärdigt.
Ingen vill bli tagen i på ett ovärdigt sätt. Oavsett kön och läggning.

Överkurs för dig? Måste du börja babbla juridik igen eftersom du inte förstår detta basala?
Citera
2016-06-20, 20:34
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av o2gitarren
Oavsett vad man går igång på anser jag att nypa någon i röven eller ta någon på brösten som man inte först stämt av med vara något riktiga beta-losers gör.

Det är inte riktigt ett power-move helt enkelt, då man redan visat att man inte har så mycket att erbjuda så den andra partnern frivilligt går med på det.

Sen att kvinnor går igång på folk med våldskapital är en annan fråga, såna människor behöver inte göra sånt här.

När kvinnor ger utlopp för sin programmerade benägenhet av att sno mina skattepengar och går igång på män som har mycket pengar så ska jag försöka stänga av min biologiskt programmerade benägenhet av att titta på rumpor och bröst. Tills dess kan de hålla käften om detta fenomen om det inte blir allt för påträngande, ungefär som att jag kan sluta jobba vid 60% skatt.

Möjligt att detta är ett sätt om att lyfta frågan nu när kvinnorna röstat in några tusen spännande muslimska män som inte ser dem som något man ska respektera och inte alls har något emot att klämma på något de ser som en undermänniska. Vilket är rätt intressant med tanke på vad de snittar i IQ, men det är väl dunning kruger även där.

Bold; Well put!

Det är ovärdigt för båda parter.

Jag håller med om tittandet. Svenska män gör det diskret om de inte är förståndshandikappade.
Det enda obehagliga är om det är en grupp män som tittar kallt på en som man är ett byte och man själv är ensam. Man ber en bön att de skall stanna vid att titta.
Senast redigerad av Gertrud1 2016-06-20 kl. 20:37.
Citera
2016-06-20, 20:47
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Det är ok så länge argumentet är att det inte ska vara lagligt med sexuellt samspel mellan chef och anställd alls.

Grejen är ju att du definierar samspel på ett sätt som de flesta män inte gör. Inte ens han själv såg det ju som normalt samspel, han sade att det var "på skoj". Mer genomskinligt blir det inte.
Men som sagt den juridiska aspekten handlar det inte om här, utan jag har dragit upp din något "udda" syn på sexuellt samspel.

Skall man tro aftonbladets kampanj så är alla män som du - men det är de deffinitivt inte.

Citat:
Så ja, du daltar faktiskt med kvinnor likt en feminist - precis som jag hävdade.
Nja jag hade ju samma åsikt oavsett kön

Citat:
"Sliska sig", ska folk kriminaliseras på så lösa grunder som att du agerar smakpolis eller vad?
Jag är inte unik i min uppfattninga att se människor som närmar sig andra lismande och smaklöst är sliskiga. Igen oavsett kön, och oavsett juridik.
Kampanjen handlar om att få män att skärpa sig.

Citat:
En fysisk approach är inte ineffektiv i sig bara för att just han misslyckades. Det spelar inte ens någon roll för även om den vore det så är det fortfarande ett stort steg därifrån till stt det även ska räknas som ett brott.
Lagen avgör vad som är brott, inte du, inte jag, samt igen - det är en diskussion för Juridikforumet.
Här talar vi Etik, eller är Aftonbladet en juridiktidning

Citat:
Etik och moral
Människan är en social varelse som gärna lever tillsammans med andra människor. Denna samvaro kan ibland skapa problem varför vi behöver regler och lagar av olika slag. Vår etik eller moral talar om för oss vilka handlingar som anses rätt och vad vi bör eftersträva eller undvika i moraliska situationer.

Etik och moral handlar alltså om vad som är gott och ont, rätt och fel. Men det är viktigt att skilja på vad som är rätt och fel enligt juridiska lagar och ur ett etiskt perspektiv. Att något är rätt enligt lagen innebär inte automatiskt att det är rätt enligt etiken. Det finns t.ex. ingen juridisk lag mot otrohet men många skulle nog anse att det är omoraliskt och alltså etiskt fel att vara otrogen mot sin partner. Det är en ganska grundläggande moralregel i många kulturer....

Om Aftonbladet vore mer seriös så skulle den inte mörka diskussionen om skillnader i normer mellan kulturer. Jag tror ärligt talat att en och annan Svenne skulle kamma till sig.
Inte alla förståss. Men en och annan.
Citera
2016-06-20, 20:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Taharusch händer deffintivt inte med svenska killar, och visst har det ökat iom invandringen, och det osmakliga med aftonbladet är att de relativiserar. Men däremot så finns det ju svenskar som inte har koll på grejerna, det visar ju snellhesten tydligt, men tja han kanske inte är svensk vad vet jag.

Du har rätt, blattemännens sexlek Taharrush händer absolut INTE med svenska killar och kommer aldrig att hända!!! Och det visar på kvalitet, klass, hederlighet och respekt. Överlägset.

De som inte står bakom Sverige i ur och skur är INTE svenskar utan gissningsvis muslimer eller landsförrädare likt Wennerström och Bergling .
Det har huserats osedvanligt många förrädare inom riket Sverige bland komminister och feminister främst, fast det börjar blir skralt nu när de drabbar dem själv.

Känner inte till användaren du nämnde, men de som inte står bakom Sverige betyder noll för Sverige oavsett vad de i övrigt sedan säger. Enkel logik, som abc.
Citera
2016-06-20, 21:05
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Jag skiter i vad du tycker är lockande eller inte
Det tycker jag du ska göra också, men inte skita i vad kvinnan du väljer att närma dig tycker.

Citat:
Genom ditt beskrivande av bristen på respekt hos dessa sliskiga män, att de "reducerar kvinnor till ett par kroppar" och inte är intresserade av deras upphetsning.
Som sagt det gäller oavsett kön, det är en etisk fråga.

Citat:
Vilket var just vad cafétjejen gjorde så vad klagar du över? Nej just ja hon hade ju rätt att både bestämma och slippa ansvaret som kommer med bestämmanderätt.
Med tanke på hur det ser ut i restaurangbranschen så behövs det nog lagar och anmälan för att få hejd på eländet. Men återigen det handlar inte om juridik i denna tråden utan ifall det är ok att trakassera tjejer på sin arbetsplats till den gräns att de mår dåligt och slutar.
Nu är ju inte empati din starka sida, och det är säkert gemensamt för de som trakasserar oavsett religion och härkomst.
Jag konstaterar en etisk debatt klarar du inte.

Citat:
Män som inte vill att homosexuella män ska ta i dem har ansvar att själva stå för det - precis som när en kvinna tar på dem.
Problemet med att ta i någon, särskilt när det görs bakifrån går ju inte att förhindra.
Den som har tagit i en har ju gått över en gräns.

Citat:
Ja det var en medveten överdrift men fortfarande inte utan poäng. Du sitter och moraliserar kring att dessa män har fel kvinnosyn och fel approach och när man inte skriver under på din skit om att de ska kriminaliseras och mäns rättssäkerhet urholkas så drar du till med hur "bra män" integrerar med kvinnor och pekar på kvinnohat.
Igen så diskuterar jag etik utefter de normer vi har i vår kultur, du är ganska ensam om att inte förstå den i vår kultur, så det blir ett slag i luften.

Citat:
Det är raggande, jo. Fysisk kontakt är raggande - kladdande låter mer negativt laddat och för snarare tankarna till något som sker opåkallat och mot någons vilja vilket inte alls är vad som skedde i det fallet. Mannen eskalerade från ett tidigare medgivande.
Inte ens han själv hävdar medgivande - men du gör det.
Märkligt

Citat:
Jag förstår dock fortfarande inte varför du insisterar på att vinna detta meningslösa tolkningsföreträde. Huruvida det är bra raggande, dåligt raggande eller inget alls förändrar inte ett skit i sak. Hon gav sitt medgivande helt oavsett och det är det som är den relevanta detaljen i det här.
I ditt förvridna sinne ja, som jag sa inte snubben själv hävdar - hon ville, utan försöker generat säga att det var ett skämt. Men det är inte det som är frågan om här.

Frågan är att du anser att raggande är en one way street, vilket är den springande punkten, det är inte det. Kvinnor låter sig inte passivt övertalas, möjligen om de är skitfulla. Men det är fortfarande inte raggande. Och igen jag är inte ensam om den åsikten.
Tror inte ens en Afghan skulle kalla det raggande.
Citat:
Vad har det här med saken att göra? De där fallen har ingen bäring på huruvida det här specifika bör tolkas som sextrakasserier eller ej.
Fallen?
Bor du under en sten?
Det är norm inom restaurangbranschen att med tjejer gör man lite som man vill.
Citat:
Beroende på situationen så är medgivande och att ge med sig samma sak.

Okey fortsätt du att ge sextrakasseraren ett ansikte.
Jag tror nog gärna Snelhesten får vara nästa del i serien.

Citat:
Hennes "utsatthet" stod knappast i proportion till hennes handlande och att hon inte kunde ha vägrat att varken sätta sig i hans knä eller bli kysst av honom - alltså bör hennes medgivande räknas.

Nu blev hon ju inte kysst utan slaskad i nacken.
Men jag känner igen ditt resonamang, har man sagt a så får man säga B typ.
Har man gett sig in i leken så får man leken tåla oavsett vilken vändning och karaktär den tar.

Citat:
Jag vet inte vem denne Patrik är eller vad som hände med asylanterna.
Jag nämnde hans namn. Patrik Sjöberg. Asylanterna- glömde jag länka?
De blev tvingade till sex av kvinnlig personal på asylboendet.
Viljo Nousinainen var Patrik Sjöbers tränare och förgrep sig på Patrik i flera år.

Så nej min etik är inte könsbunden.
Inte åldersbunden heller.

Citat:
Definition av trakasserierer är ett jävla skämt och man är knappast någon neanderthalare för att man raggar på kvinnor genom fysisk beröring. Det är bara skitsnack

Jag tror att en ganska stor procent Svenskar anser att det är precis så.

Dina gelikar hittar du företrädesvis till största del inom restaurangbranschen, byggbranschen, och vissar främmande kulturer.

Övriga ser er som äckel.

Nästan märkligt att en kille som ondgör sig över kvinnors val och bortväljande, har precis noll koll på hur man approachar kvinnor på ett vinnande sätt.
Go figure
Senast redigerad av Gertrud1 2016-06-20 kl. 21:08.
Citera
2016-06-20, 21:31
Medlem
Snelhesten,

så länge tillräckligt med tjejer knullar "äckel", är det nog säkrast att ta "äckel" som en komplimang.
Bara så att man inte missar en option i onödan.
Citera
2016-06-20, 21:35
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Snelhesten,

så länge tillräckligt med tjejer knullar "äckel", är det nog säkrast att ta "äckel" som en komplimang.
Bara så att man inte missar en option i onödan.

Men det där blir ju löjligt, du och Snelhesten projicerar ert eget äckel.
(Ja jag såg dig i tråden också, såg att du hade samma resonemang.)

Ingen kvinna knullar någon hon själv finner äcklig frivilligt.
Mon dieu! måste man inte tänka ibland också?
Senast redigerad av Gertrud1 2016-06-20 kl. 21:41.
Citera
2016-06-20, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Men det där blir ju löjligt, du och Snelhesten projicerar ert eget äckel. Ja jag såg dig i tråden också.

Ingen kvinna knullar någon hon finner äcklig frivilligt.

Nej det är klart, men många blir tända på lite beröring och säger inte äckel utan "äckel" med ett leende.
En tjej som inte vill det, har nog ingen aning om hur andra tjejer fungerar. Alla killar vet det dock. Det ligger liksom i killars intresse att testa och hålla reda på sånt här, samt att använda sig av vad som fungerar bäst för just dem, eller vad de känner för för stunden.

En tjej som tränger sig före i kön t ex. Varför skulle man inte kunna tafsa lite på henne? Varför skall man ha dåligt samvete där? Med stor sannolikhet vill hon det ju. Varför skulle hon annars tränga sig före?
Senast redigerad av ManManne 2016-06-20 kl. 21:51.
Citera
2016-06-20, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Nej det är klart, men många blir tända på lite beröring och säger inte äckel utan "äckel" med ett leende.
En tjej som inte vill det, har nog ingen aning om hur andra tjejer fungerar. Alla killar vet det dock. Det ligger liksom i killars intresse att testa och hålla reda på sånt här, samt att använda sig av vad som fungerar bäst för just dem, eller vad de känner för för stunden.

En tjej som tränger sig före i kön t ex. Varför skulle man inte kunna tafsa lite på henne? Varför skall man ha dåligt samvete där? Med stor sannolikhet vill hon det ju. Varför skulle hon annars tränga sig före för?

Finns inget "äckel" med ett leende. Just smuts, ohyra och äckel är ett väldigt starkt statement som är menat att avpersonifiera och objektifiera dig som något oönskat.

Det enda du säger att du är en tönt som gillar att vara passiv-aggressiv och taffsar på folk som inte själva vill det. Kan tänka mig att du skulle få en och annan lavett från både den ena och den andra i verkligheten.

Blanda inte ihop saker, det är alltid kvinnan som väljer men eftersom du inte blir vald försöker du få det till att hon kommer välja dig efter du beter dig som ett äckel för att tjejer dras till bad boys.

En bad boy går inte på folk som är mer utsatta, det gör töntar, hence äckel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in