Citat:
Ursprungligen postat av
Gertrud1
Det tycker jag du ska göra också, men inte skita i vad kvinnan du väljer att närma dig tycker.
Ja om man gick på vad du tycker så hade kvinnors tyckande varit fullt tillräckligt för att få män fällda. Det krävs inte ens att de tar ställning på plats utan att göra det retroaktivt funkar minst lika bra.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gertrud1
Som sagt det gäller oavsett kön, det är en etisk fråga.
Är det rätt att människors frihet inskränks och att domstolar slösar resurser på att straffa folk som är egoistiska/respektlösa? För det är ju just den typen av klandervärda egenskaper du lägger fokus på hos dessa fysiskt närgånga chefer i samband med att du argumenterar för ståndpunkten att de utsätter tjejerna för sexuella trakasserier och bör straffas.
När jag tidigare frågade huruvida det bör räknas som ett brott att knulla och dumpa en tjej som ville ha ett förhållande så sa du nej så varför ska man då hållas till svars för att man har sex med en tjej som man bara betraktar som "ett sycke kött"? Det är bara två olika sidor av samma mynt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gertrud1
Med tanke på hur det ser ut i restaurangbranschen så behövs det nog lagar och anmälan för att få hejd på eländet. Men återigen det handlar inte om juridik i denna tråden utan ifall det är ok att trakassera tjejer på sin arbetsplats till den gräns att de mår dåligt och slutar.
Nu är ju inte empati din starka sida, och det är säkert gemensamt för de som trakasserar oavsett religion och härkomst.
Jag konstaterar en etisk debatt klarar du inte.
Hur hade du tänkt dig att man ska avgöra vad som räknas som trakasserier utan att blanda in juridik?
Jag anser att logik inte är
din starka sida då du inte reflekterar kring hur dina ståndpunkter ska förankras rent praktiskt. Inte heller klarar du av att skilja på etik och juridik och att jag inte nödvändigtvis uppmuntrar till allt det jag inte vill kriminalisera.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gertrud1
Problemet med att ta i någon, särskilt när det görs bakifrån går ju inte att förhindra.
Den som har tagit i en har ju gått över en gräns. .
Det går att förhindra genom att inte ge gensvar på en inledande fysisk inbjudan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gertrud1
Igen så diskuterar jag etik utefter de normer vi har i vår kultur, du är ganska ensam om att inte förstå den i vår kultur, så det blir ett slag i luften.
Man måste inte hålla med om allt som är normativt, och normbryande i sig är inget brott.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gertrud1
Inte ens han själv hävdar medgivande - men du gör det.
Märkligt
Han var som sagt trängd i ett hörn och försökte skoja bort något som han i själva verket borde kunna stå för utan problem. Han förnekar f ö inte alls medgivande utan ramar in det med att hans intentioner var "på skoj" istället för allvarligt menade.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gertrud1
I ditt förvridna sinne ja, som jag sa inte snubben själv hävdar - hon ville, utan försöker generat säga att det var ett skämt. Men det är inte det som är frågan om här.
Frågan är att du anser att raggande är en one way street, vilket är den springande punkten, det är inte det. Kvinnor låter sig inte passivt övertalas, möjligen om de är skitfulla. Men det är fortfarande inte raggande. Och igen jag är inte ensam om den åsikten.
Tror inte ens en Afghan skulle kalla det raggande.
Fallen?
Bor du under en sten?
Det är norm inom restaurangbranschen att med tjejer gör man lite som man vill.
På vilket sätt motbevisar påståendet om skämt att det skulle saknas medgivande? Du gör ju bara bort dig själv.
Raggande kan mycket väl vara en "one way street" om en part är aktiv och den andra tillbakadragen/blyg. Som jag sa innan så spelar det dock ingen roll i sak om det bör defineras som raggande eller någonting annat eftersom att hon satte sig där självmant.
Fallen, situationerna... kallar det vad fan du vill. Det är ju ö h t ingen reflektion kring utbreddheten från min sida så du sparka upp en öppen dörr. Det jag menar är att andra fenomen som betraktas som sextrakasserier inte kan buntas ihop med detta utan att var och ett måste granskas för sig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gertrud1
Okey fortsätt du att ge sextrakasseraren ett ansikte.
Jag tror nog gärna Snelhesten får vara nästa del i serien.
Har du brist på argument? Att det ska finnas rättssäkerhet gentemot den åtalade och att medgivanden inte ska kunna hävas hur fan som helst är inte någon särskilt kontroversiell ståndpunkt, en bekräftelse på någons inneboende ondska. Tycker bara att det ör löjligt att du ska använda dig av känsloargument/personangrepp på det här viset.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gertrud1
Nu blev hon ju inte kysst utan slaskad i nacken.
Men jag känner igen ditt resonamang, har man sagt a så får man säga B typ.
Har man gett sig in i leken så får man leken tåla oavsett vilken vändning och karaktär den tar.
Är du säker? Har för mig att hon inte alls blev slaskad i nacken utan satt i ett koncentrationsläger och gasad till döds.
Lägg bara ner. Situation blir inte värre bara för att du använder dig av pampigare ord för att beskriva den och försöker plocka billiga poäng.
Det handlar inte om att "man måste säga B" utan att snarare att man inte ska bli förvånad om situationen utvecklas till B.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gertrud1
Jag nämnde hans namn. Patrik Sjöberg. Asylanterna- glömde jag länka?
De blev tvingade till sex av kvinnlig personal på asylboendet.
Viljo Nousinainen var Patrik Sjöbers tränare och förgrep sig på Patrik i flera år.
Citat:
Höjdhoppsstjärnan Patrik Sjöberg blev från elva års ålder utsatt för sexuella övergrepp av tränaren Viljo Nousiainen, avslöjar han i en ny bok. För Aktuellts Anna Hedenmo berättar han om vad som hände
Så nej min etik är inte könsbunden.
Inte åldersbunden heller.
Drar du på allvar paralleller till en 11-åring som kläs av naken och blir fotograferad eller vad fan är det jag läser? Asylanter som knappt kan Svenska och hotas med utvisning till ett krigsdrabbat land av en person i maktställning, tycker du att det är en relevant jämförelse med en 19-åring som inte har klarar av att säga nej till en caféägare som säger åt henne att sätta sig i hans knä?
Innan du hävdar att du inte är partisk så kan du ju börja med att jämföra saker som faktiskt har ett skit med varandra att göra.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gertrud1
Jag tror att en ganska stor procent Svenskar anser att det är precis så.
Dina gelikar hittar du företrädesvis till största del inom restaurangbranschen, byggbranschen, och vissar främmande kulturer.
Övriga ser er som äckel.
Nästan märkligt att en kille som ondgör sig över kvinnors val och bortväljande, har precis noll koll på hur man approachar kvinnor på ett vinnande sätt.
Go figure
Nåja, vi lever ju trots allt i feminismens Nordkorea där det är kutym att skambelägga både män och manlig sexualitet samtidigt som kvinnor lyfts upp så det är väl inte allt för förvånande om du har rätt. Min åsikts giltighet är inte beroende av numerärt antal ändå så det gör ju ingen skillnad i sak.
Du är en pajas som fyller ut dina inlägg med personangrepp och andra former av trams för de argument du saknar.