2016-06-20, 18:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Och du känner förstås inte någon som har det heller?
Och du har ingen mikrofon på din dator?
Jag har en Olympus ls 100 recorder

Kanske börja med att köpa en mikrofon något tips?
Citera
2016-06-20, 20:00
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flubbb
https://www.google.se/search?q=POLIS+MED+PISTOL&biw=1024&bih=467&source= lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiPuPqD6a_NAhVCDSwKHW tBCCYQ_AUIBigB#imgrc=Jjt5xfjM0Z93rM%3A

Det där är en polis som håller sitt tjänstevapen och inte det fall där du säger dig ha blivit mordhotad och bevisar bara att du återigen ändrar på en av dina historier om du menar på att du såg pistolen som du tidigare har sagt att du inte såg.

Kan du åtminstone ge en förklaring till varför du skulle vara utsatt?
Citera
2016-06-20, 20:58
Medlem
EddieCabots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harfager
Som experiments objekt kanske? Eller försöka använda mänsklig data kraft till att lösa problem eller komma på innovationer (där av många som har hyfsad intelligens och uppfattningsförmåga men dåligt med farliga kontakter som blir utsatta ? ? )

De hoppas på att fånga en Einstein och pressa denne med ett tufft liv till att bara tänka utan att någonsin få andningshål att koppla av och då tappa farten i sitt tänkande ?

Eller så förekommer det inte. Galen tanke, jag vet.
Citera
2016-06-20, 21:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det där är en polis som håller sitt tjänstevapen och inte det fall där du säger dig ha blivit mordhotad och bevisar bara att du återigen ändrar på en av dina historier om du menar på att du såg pistolen som du tidigare har sagt att du inte såg.

Kan du åtminstone ge en förklaring till varför du skulle vara utsatt?
Ja det är en polis DET SÅG UT SÅ!
Citera
2016-06-20, 21:02
Medlem
madtops avatar
Citat:
sant Finns det ingen organisation eller något i sverige som har dessa utrustning. Dessa Utrustning kostar multum.

Vad är det för utrustning du söker? Vad är det du vill mäta? Något som kan detektera "skalarvågor" finns inte på denna jord.

Vill du försöka spela in elektromagnetisk strålning så hänger det på vilken frekvens vågorna har. Om du t.ex vill spela in vågor runt 600 THz så funkar en vanlig kamera bra - vågorna kommer att synas som ljusa partier i fotografierna.

Vet du inte riktigt vad du är ute efter så förslår jag en spektrumanalysator med stort frekvensomfång. Här hittar du några att välja på:
http://www.sgsoftware.se/131479800
Citera
2016-06-20, 21:18
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ja det är en polis DET SÅG UT SÅ!

Jag ställer följande fråga för sista gången nu och om du inte klarar av att svara på den så klassar jag dig som ett troll.

Menar du att du såg deras vapen som du tisigare har sagt att du inte såg?
Citera
2016-06-20, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Vad är det för utrustning du söker? Vad är det du vill mäta? Något som kan detektera "skalarvågor" finns inte på denna jord.

Vill du försöka spela in elektromagnetisk strålning så hänger det på vilken frekvens vågorna har. Om du t.ex vill spela in vågor runt 600 THz så funkar en vanlig kamera bra - vågorna kommer att synas som ljusa partier i fotografierna.

Vet du inte riktigt vad du är ute efter så förslår jag en spektrumanalysator med stort frekvensomfång. Här hittar du några att välja på:
http://www.sgsoftware.se/131479800

Om man bara vill spela in ljud så funkar ett DAW som Ableton bra just för att man kan spela in ljud i realtid, och hur länge framåt man vill..
Ableton har dessutom en integrerad spektrumanalysator som man sitta läsa av det inspelade i efterhand med.

Det första problemet man stöter på där är att man behöver ett bra ljudkort och en bra mikrofon, helst kondensatormikrofon och då behöver man ett ljudkort med fantommatning (alltså xtra strömmatning).

De flesta mikrofoner klarar dock bara av att återge upp till 20000 hz så det kanske bara lämpar sig bra för störljuden..
Tyvärr så är det så fruktansvärt mycket brus i lägenheter generellt så för att få så rena inspelningar som möjligt bör man nog stänga av allt som alstrar ljudvågor, tex kyl frys, tv jobbiga nätagg etc.

Men om det är återkommande ljud och man kan hitta en röd tråd i störljuden så lär det iaf räcka fram till polisens bord där dom otvetydigt kommer att lägga ner ärendet bums för att ofredande/ eller snarare psykisk tortyr som jag ser det inte står sig mot när din svennebanan granne slår på sin fruga på fyllan..
Tyvärr så kommer dom inte ens titta på det.
Citera
2016-06-20, 22:06
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MIDIME
Om man bara vill spela in ljud så funkar ett DAW som Ableton bra just för att man kan spela in ljud i realtid, och hur länge framåt man vill..
Ableton har dessutom en integrerad spektrumanalysator som man sitta läsa av det inspelade i efterhand med.

Det första problemet man stöter på där är att man behöver ett bra ljudkort och en bra mikrofon, helst kondensatormikrofon och då behöver man ett ljudkort med fantommatning (alltså xtra strömmatning).

De flesta mikrofoner klarar dock bara av att återge upp till 20000 hz så det kanske bara lämpar sig bra för störljuden..
Tyvärr så är det så fruktansvärt mycket brus i lägenheter generellt så för att få så rena inspelningar som möjligt bör man nog stänga av allt som alstrar ljudvågor, tex kyl frys, tv jobbiga nätagg etc.

Men om det är återkommande ljud och man kan hitta en röd tråd i störljuden så lär det iaf räcka fram till polisens bord där dom otvetydigt kommer att lägga ner ärendet bums för att ofredande/ eller snarare psykisk tortyr som jag ser det inte står sig mot när din svennebanan granne slår på sin fruga på fyllan..
Tyvärr så kommer dom inte ens titta på det.

Ljud? Trodde det handlade om något mer sofistikerat än vanligt ljud. Man får lätt det intrycket:
Citat:
Om inte scala wawes finns så vad är det för vågor dem skickar?
Citat:
Jag känner värmen! Flyttar jag mig känner jag värmen komma!
Citat:
Dem har satt in chip i mig och strålat mig för ett tag sen försökte dem skjuta mig.

Jag tror att flubbb är ute efter att spela in strålarna som får honom att känna värmen. Möjligen vill han mäta chippet. Så någon vanlig inspelning av ljud är det inte frågan om utan det handlar troligtvis om de mytomspunna skalärvågorna som är erkänt svåra att detektera.
Citera
2016-06-20, 22:22
Medlem
Citat:
Ljud? Trodde det handlade om något mer sofistikerat än vanligt ljud. Man får lätt det intrycket:

Jag tror att flubbb är ute efter att spela in strålarna som får honom att känna värmen. Möjligen vill han mäta chippet. Så någon vanlig inspelning av ljud är det inte frågan om utan det handlar troligtvis om de mytomspunna skalärvågorna som är erkänt svåra att detektera.

Man måste väl börja med något mer handgripligt tänkte jag..?
Och jag gissar på att de vapen han menar snarare handlar om de sk. ofarliga men ack så jävla obehagliga vapen som polisen envisas med att använda..

Med dessa vapen kan man få hela multigalaxen av otrevliga känslor presenterade för sig hemma i sin soffa, eller varför inte, min favorit i sängen redo för att bege sig in i drömmens underbara värld..
Citera
2016-06-20, 23:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag ställer följande fråga för sista gången nu och om du inte klarar av att svara på den så klassar jag dig som ett troll.

Menar du att du såg deras vapen som du tisigare har sagt att du inte såg?
Nej kropps hållningen såg ut så såg inget vapen dok.
Citera
2016-06-20, 23:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vilken himla otur att den troligen enda människan i hela Sverige som inte känner någon som har en smartphone skulle råka bli gangstalkad...
Jag har en smartphone men har inte aktiverat den.
Citera
2016-06-20, 23:16
Bannlyst
Citat:

Nä jag vill spela in rösterna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in