Hejsan! Jag är osäker på om jag lagt tråden i rätt forum, men har i alla fall stött på problem i samband med ett försök att ominstallera min stationära PC. Det tidigare operativsystemet var Windows XP och jag använde mig av ett USB-minne innehållande en .ISO av Windows 7 Professional för att radera detta och installera Windows på nytt. Dock inträffade något problem under installationen vilket gjorde att den avbröts och datorn släcktes ner halvvägs in i installationen.
När jag försökte igen hängde sig datorn när jag hade kommit till "Setup is starting" strax efter språkinställningarna, samma sak hände trots upprepade försök. Jag försökte med en DVD-skiva med likadant resultat. Efter lite efterforskningar testade jag att gå in i kommandotolken för att wipe:a hårddisken men även den låser sig efter att jag har skrivit in "diskpart".
(Försökte följa råden i denna tråd:
http://www.sevenforums.com/installation-setup/313652-windows-7-stuck-setup-starting.html)
Jag försökte ändra i inställningarna under "Setup" när man startar datorn men det fanns inga alternativ för att ändra t.ex. SATA controller. Jag försökte även att nollställa hårddiskarna via ett program vid namn "Ultimate Boot CD" som jag brände på skiva och jag lyckades genomföra en total formatering på den ena (det finns två och jag vet inte på vilken jag försökte installera Windows första gången, hehe). När jag sedan startade om låser dig datorn innan jag ens kommer åt dessa menyer.
Så nu kan jag inte komma vidare! Antar att någonting måste ha blivit korrupt och att detta sedan får datorn att låsa sig men vet inte hur jag ska ta mig förbi detta och lyckas nollställa alltihop. Finns det någon mjukvara man kan ladda ner eller vad man ska jag göra för att lyckas "laga" hårddiskarna och fortsätta med min ominstallation?
Lite osammanhängande men jag hoppas att ni förstår vart jag vill komma. Hade uppskattats enormt om någon datorkunnig med mer än bara Google som referens kunde komma med fler alternativ på tillvägagångssätt eller formulera vad den bakomliggande orsaken är. Tack på förhand!