2016-03-22, 13:49
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Nej fyra anfallare behöver inte vara en ohållbar lösning, om två av dem förstår att dom inte är startspelare varenda match. Men nu talar vi om Aiks uppsättning, där både Avdic och Markanen ser sig själva som startspelare i konkurrens med Brustad. Goitom var liksom inte en faktor när dessa två valde att skriva på med Aik.

Det krävs inte mycket för att förstå att det skulle skapa en prekär situation om Goitom värvades och en av Brustad/Avdic/Markanen plötsligt hamnade på läktaren och en annan på bänken.
Helt fel då både AIK och Eero ville att han skulle anlända i sommar men vi fick inte dispens för att värva honom.

Nåja vi kan släppa alla diskussioner då Goitom nu är klar för en klubb.. I La Liga.. Getafe. Den såg man inte komma.
2016-03-22, 13:58
Medlem
TimTebows avatar
Dagens Goitom: Goitom till Getafe
Citat:
Publicerad 22 mars, 2016 kl 13:40

Klart: Goitom till La Liga

Den före detta AIK-spelarens kontrakt gick ut med Stockholms-laget efter allsvenskan avslutades i fjol. Nu, knappt ett halvår senare, har forwarden gjort klart med en ny klubb. Ny klubbadress blir spanska Getafe.
källa: Viasat
2016-03-22, 15:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TimTebow
Dagens Goitom: Goitom till Getafe
källa: Viasat
Spännande. Tråkigt för tråden dock.
2016-03-22, 16:43
Medlem
http://www.sydsvenskan.se/sport/fotboll/mff/bournemouth-vill-lana-ut-rantie/

Bournemouth vill låna ut Tokelo Rantie. Finns en chans för MFF att verkligen plocka hem en publikfavorit men frågan är hur mycket nytta han skulle göra under våren. Han har i princip inte spelat sedan han lämnade MFF och konkurrensen är rätt stor. Ifall Berget lämnar till sommaren ökar dock chanserna till speltid. Molins skulle kunna spela ytter och Rantie spela som en av tre anfallare, eller så skulle han kanske kunna ersätta Berget rakt av och då ha ett defensivt tryggare alternativ bakom sig i form av Safari, istället för Yotún. Förr eller senare tror jag dock Rantie spelar i MFF igen.
2016-03-22, 16:51
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnemats
http://www.sydsvenskan.se/sport/fotboll/mff/bournemouth-vill-lana-ut-rantie/

Bournemouth vill låna ut Tokelo Rantie. Finns en chans för MFF att verkligen plocka hem en publikfavorit men frågan är hur mycket nytta han skulle göra under våren. Han har i princip inte spelat sedan han lämnade MFF och konkurrensen är rätt stor. Ifall Berget lämnar till sommaren ökar dock chanserna till speltid. Molins skulle kunna spela ytter och Rantie spela som en av tre anfallare, eller så skulle han kanske kunna ersätta Berget rakt av och då ha ett defensivt tryggare alternativ bakom sig i form av Safari, istället för Yotún. Förr eller senare tror jag dock Rantie spelar i MFF igen.

Får MFF spela i EL så skulle han vara en bra förstärkning liksom Isak K-T. I allsvenskan är det troligt att MFF styr spelet och att Rantie inte kommer till sin rätt men han är helt klart intressant inte minst med tanke på vad Molins bestämmer sig för.
2016-03-22, 16:56
Medlem
TimTebows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av netflixandpill
Spännande. Tråkigt för tråden dock.
Jag tycker att valet av klubb var riktigt trist. Nästan samtliga andra alternativ som spekulerades i hade känts mer spännande. Men för Goitom måste det här väl ändå räknas som en rätt optimal lösning skulle jag tro.
2016-03-22, 17:37
Medlem
Citat:
Jag tycker att valet av klubb var riktigt trist. Nästan samtliga andra alternativ som spekulerades i hade känts mer spännande. Men för Goitom måste det här väl ändå räknas som en rätt optimal lösning skulle jag tro.

la liga mindre spännande än diverse asiat/arab-ligor där spelaren i princip försvinner från jordens yta (exkluderat gråt-artiklar i aftonbladet över hur svårt livet i kina är)? eller har jag missat snack om några andra möjliga destinationer?
2016-03-22, 22:01
Medlem
TimTebows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
la liga mindre spännande än diverse asiat/arab-ligor där spelaren i princip försvinner från jordens yta (exkluderat gråt-artiklar i aftonbladet över hur svårt livet i kina är)? eller har jag missat snack om några andra möjliga destinationer?
Har ju snackats om bl.a. Sundbyberg, Dalkurd och AIK, Norrköping samt Djurgården. Alla de skulle vara intressantare. Sen om det blir Getafe eller valfritt arablag bryr jag mig inte om. Kommer ändå inte följa de lagen och Goitom är nog ändå inte svensk landslagsfotbolls framtid.
2016-03-22, 22:13
Avslutad
Citat:
... och Goitom är nog ändå inte svensk landslagsfotbolls framtid.
Med tanke på att han redan är eritreansk landslagsman så kan man verkligen konstatera att han inte är svensk landslagsfotbolls framtid, ja.
2016-03-23, 02:08
Medlem
TimTebows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Med tanke på att han redan är eritreansk landslagsman så kan man verkligen konstatera att han inte är svensk landslagsfotbolls framtid, ja.
Just det, hehe. Ja ännu mindre intressant för svensk fotboll då.
2016-03-23, 09:36
Medlem
bagarn29s avatar
Är han spelklar direkt? Getafe har 2 p på 10 matcher under 2016 och spelar en sexpoängsmatch den 2/4 mot Vallecano. Deras bästa målskyttar är en mittfältare 5/23 och två anfallare 4/26 och 4/28. Man kan nog säga att de behöver en Henok i toppform.
2016-03-23, 14:39
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Är han spelklar direkt? Getafe har 2 p på 10 matcher under 2016 och spelar en sexpoängsmatch den 2/4 mot Vallecano. Deras bästa målskyttar är en mittfältare 5/23 och två anfallare 4/26 och 4/28. Man kan nog säga att de behöver en Henok i toppform.
Frågan är hur redo Henok är. Tränat med Vasalund och lirat matcher som mittfältare för Sumpan..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in