2016-06-03, 21:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag har hört att skulle röra sig om en lön mellan 150k och 200k per månad, är det rimligt?

Han vill väl ligga på Lewickis lönenivå, vilket är egentligen absurt. Jag är för att man förlänger med Molins men då får det vara en vettig lön oavsett om man har ett stört MFF-hjärta eller ej.
2016-06-04, 08:47
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Han vill väl ligga på Lewickis lönenivå, vilket är egentligen absurt. Jag är för att man förlänger med Molins men då får det vara en vettig lön oavsett om man har ett stört MFF-hjärta eller ej.

Det är ofta svårt för en del klubbar/spelare att komma till sans när det handlar om att "betala för klubbhjärtat" så att säga.
Nu har ni ju andra spelare som redan brinner för klubben så på det sättet faller det inte med Molins. Det vore ju betydligt värre om han vore den ende från Malmö och man via att göra sig av med honom skulle tappa all lokal förankring.
Sedan är det ju till syvende och sist ändå fotbollskunskaperna som är viktigast även om jag anser att varje trupp behöver ett par spelare som verkligen brinner lite extra för klubbmärket.
2016-06-04, 10:18
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det är ofta svårt för en del klubbar/spelare att komma till sans när det handlar om att "betala för klubbhjärtat" så att säga.
Nu har ni ju andra spelare som redan brinner för klubben så på det sättet faller det inte med Molins. Det vore ju betydligt värre om han vore den ende från Malmö och man via att göra sig av med honom skulle tappa all lokal förankring.
Sedan är det ju till syvende och sist ändå fotbollskunskaperna som är viktigast även om jag anser att varje trupp behöver ett par spelare som verkligen brinner lite extra för klubbmärket.

Jag håller helt med dig. Just att det är Molins gör att jag inte säger, okej låt honom gå. För utom Molins så har vi Konate, Rasmus, Mackan, Rakip, Lewicki som är Malmöpågar. Men alla sex är något speciella som olika former av fanbärare för MFF.

Jag hoppas att det löser sig, om inte så önskar jag Molins lycka till.
2016-06-04, 10:43
Medlem
nygards avatar
Om Sundberg på fotbollskanalen har rätt i att MFF vill ge Molins ett prestationsbaserat kontrakt så fattar åtminstone jag att han inte vill ta det erbjudandet. Uselt.
2016-06-04, 11:16
Medlem
Det lär inte vara löneanspråken i sig som kärvar, jag tror inte att någon inom MFF har något emot att ge Molins en Allsvensk topplön. Molins vill trygga sin framtid med ett långt kontrakt samtidigt som MFF ser riskerna i att ge långtidskontrakt till en spelare som dragit korsbandet två gånger. Hade det varit upp till mig så hade galjonsfigurer som Molins varit undantagna från den krassa verkligheten där budgetar, prestation och risk ska vägas in.
2016-06-04, 12:31
Medlem
Borde inte all Bajenpublik vara en faktor för att placera Molins i huvudstaden? Bajen behöver en ledarfigur, de borde ha ekonomin. Molins vill vara publikens gunstling. Frågan är väl om hans knän håller för så många matcher på plast som Bajen spelar, det blir väl minst 15 extra per säsong för den gode Molins.
2016-06-04, 14:00
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Den uruguayanske mittbacken Felipe Carvalho är på väg bort från Malmö FF då han vill ha mer speltid.

Kari Arnason, Rasmus Bengtsson och Franz Brorsson har alla gått före i Malmö FF den här säsongen.

Jag tycker att Carvalho är minst lika bra som Arnason och är yngre med mer att plocka ur. En stor trupp är bra men det är svårt att hålla alla spelare nöjda.

Carvalho betonar att han helst vill vara kvar men behöver speltid så det kommer i första hand.
2016-06-04, 14:10
Medlem
bagarn29s avatar
Jacob Rinne, 22, kan vara på väg bort från Örebro SK.

Målvakten, som vann U21-EM förra sommaren, sägs enligt sajten fotbolldirekt.se ha ögonen på sig från belgiska Genk.

Det är klart att man vill ta nästa steg. Att de spelar i Europa League är förstås ett plus. Man vill ut och spela sådana matcher, säger Rinne till sajten.

I vintras förlängde han sitt kontrakt med ÖSK över säsongen 2017, och Rinne betonar att om han lämnar vill han inte göra det som bosman.
2016-06-04, 15:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Om Sundberg på fotbollskanalen har rätt i att MFF vill ge Molins ett prestationsbaserat kontrakt så fattar åtminstone jag att han inte vill ta det erbjudandet. Uselt.

Tvivlar på det. Om man har gått från Daniels uttalande förra hösten:
– För att ta hela processen, så har vi velat förlänga hela tiden. Vi erbjöd honom ett femårsavtal efter det att han skadat sig. Enligt mig ett mycket bra avtal, men som han inte var nöjd med.

till att man erbjuder ett prestationsbaserat kontrakt har jag svårt att tro.
2016-06-04, 15:53
Medlem
nygards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Tvivlar på det. Om man har gått från Daniels uttalande förra hösten:
– För att ta hela processen, så har vi velat förlänga hela tiden. Vi erbjöd honom ett femårsavtal efter det att han skadat sig. Enligt mig ett mycket bra avtal, men som han inte var nöjd med.

till att man erbjuder ett prestationsbaserat kontrakt har jag svårt att tro.

Det var väl något kontraktsförslag MFF drog tillbaka? Var inte det förra hösten också?
2016-06-04, 16:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Det var väl något kontraktsförslag MFF drog tillbaka? Var inte det förra hösten också?

Stämmer bra. Men som sagt har svårt att se att Daniel ändrat kontraktet för mycket. Jag tror de är överens om det mesta men det är kontraktslängden som ställer till det. Molins vill ha ett långt kontrakt för att ta igen den sign-on som han missade när han återvände och Daniel håller sig inom de ekonomiska ramarna och vill mest troligt erbjuda 2 max 3 år.

Jag tror det kommer lösa sig.
2016-06-05, 21:29
Medlem
HerrStorfurstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jacob Rinne, 22, kan vara på väg bort från Örebro SK.

Målvakten, som vann U21-EM förra sommaren, sägs enligt sajten fotbolldirekt.se ha ögonen på sig från belgiska Genk.

Det är klart att man vill ta nästa steg. Att de spelar i Europa League är förstås ett plus. Man vill ut och spela sådana matcher, säger Rinne till sajten.

I vintras förlängde han sitt kontrakt med ÖSK över säsongen 2017, och Rinne betonar att om han lämnar vill han inte göra det som bosman.
Får vi ett bra bud är det bara att sälja. Vi behöver pengarna och har redan en målvakt i truppen som håller om han sticker.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in