2016-06-18, 23:47
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Kalmar är så illa tvungna. Elitlicensen är rätt viktig har jag hört. Varken Bajen eller Kalmar kommer hamna efter Gefle och Falkenberg så i absolut värsta fall får KFF kvala mot nått lag i Superettan. Jag är faktist inte så orolig.
Ni har väl Calle Johansson som är ung och lovande också?
2016-06-18, 23:53
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Ni har väl Calle Johansson som är ung och lovande också?

Japp Benno Magnussons systerson!

Så det finns mycket ungdomar att flytta upp/testa/vidareutveckla. T.ex. Melker Hallbergs lillebror Herman.

Kff har flest spelare i ungdomslandslagen i Sverige efter Mff.
2016-06-19, 04:00
Medlem
OleYellers avatar
Crespo kommer hamna i DIF.
2016-06-19, 08:08
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madchester496
I den mån att han vore en perfekt värvning, även om det kanske var lite överdrivet.
Billig, stabil och går direkt in i både startelva och spelidé.

Ja, på det sättet förstår jag det.
Adam har gjort nytta hos oss genom åren men jag gråter inte direkt om han lämnar med tanke på lönen och det lilla han tillför i nuläget.

Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller

Du kanske bara gissar men vad tyder på det?

I övrigt så har vi inte utnyttjat köpoptionen på Albornoz men han är tydligen fortsatt aktuell beroende på vad som sker i truppen. Nuvarande låneavtal löper till 15 juli tydligen.
Hjörtur är på EM och drar in lite cash till oss tack var det, där ser jag gärna en förlängning såklart. Då har vi tre mycket bra mittbackar men där handlar allt om hur tillmötesgående PSV är på hans egen önskan att få spela ty vi har ju inte råd att köpa loss honom direkt. Han har ju uttryckt att han gärna stannar.

Beträffande andra som det ryktats om är det väldigt tyst, inget om varken Rieks eller Ankersen.
MSD har spelat tre gånger 90 min i Copa America och kan säkerligen ha fått än mer intresse på sig genom det och är väl den av de spelare med kontrakt (om vi inte räknar lån som kontrakt) som känns närmast att lämna.
Engvall kan lämna men med en rätt medioker vår är ju frågan vilka som bjuder, även om en ung forward alltid gör att många är villiga att chansa.
2016-06-19, 12:19
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
https://twitter.com/DKristoffersson/status/744138009373704192 Om man Malmö eller Peking är med i jakten så tror jag inte dif är särskilt aktuellt. Om man inte kastar upp en rejäl slant, som man inte har.
2016-06-19, 12:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Disco rapporterar om att Crespo ska ha bestämt sig för att lämna som bosman efter säsongen. Får väl se om något blir officiellt under sommaren men skulle ju kännas föga förvånande om så blev fallet.

Tyvärr har han ju knappast kommit tillbaka som man hade hoppats på under våren och inte bidragit till speciellt stor del av vår uppvisade gladoffensiv. Han har snarare funkat bäst i rollen som inhoppare sista 20 när det har behövts röras om i motståndarförsvaret.

Nu är det bara att invänta de första oinsatta utlåtandena om att "ÖSK hade fått 7 miljoner om de släppt honom i vintras istället"...

Oh you.

Det ter sig väldigt märkligt att ÖSK tackade nej till de 7 miljoner kronorna även om ´´bara´´ 1.5-2 miljoner kr skulle hamna i egen plånbok. Nu blir det 0 kr istället och besvikna investerare. Nu vet jag inte hur ÖSKs ekonomi ser ut men jag kan nog tänka mig att minst 1.5 mille in hade betytt mycket.

Alla visste att han ändå skulle lämna som minst halv-bosman 6 månader senare.
2016-06-19, 13:57
Medlem
Citat:
Uppfyller alla gårdarkriterier. Extra stort plus i kanten för anknytningen till både AIK och Örebro.
2016-06-19, 15:15
Medlem
Får hoppas att killar som Ludde och Sam flyttar så vi får in lite välbehövligt kapital. MSD är väl inte så dyr i drift? Ser helst att vi behåller honom, en fantastisk kille, ett stort hjärta för föreningen och mångsidig, denna säsongen när han äntligen har fått gott om speltid och förtroende har han även varit riktigt bra, funkar fint som både högerback och mittfältare, och kan ju även spela centralt, om det skulle krävas. Albornoz vill jag inte se mer i Blåvit tröja, han håller inte riktigt måttet.
2016-06-19, 17:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Får hoppas att killar som Ludde och Sam flyttar så vi får in lite välbehövligt kapital. MSD är väl inte så dyr i drift? Ser helst att vi behåller honom, en fantastisk kille, ett stort hjärta för föreningen och mångsidig, denna säsongen när han äntligen har fått gott om speltid och förtroende har han även varit riktigt bra, funkar fint som både högerback och mittfältare, och kan ju även spela centralt, om det skulle krävas. Albornoz vill jag inte se mer i Blåvit tröja, han håller inte riktigt måttet.
Vem vet de kanske blir bosman om några år ? Snacka om att vara desperat och hoppas på det
2016-06-19, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Vem vet de kanske blir bosman om några år ? Snacka om att vara desperat och hoppas på det

Ja, lite. Ekonomin är ju som alla vet inte i bästa slag.

Men det är klart, du hade inte resonerat på samma sätt om ni hade haft försäljningsklausuler på dessa spelare, men så är du även en av de mest lågpannade individerna på detta subforumet ville. Sitter man på försäljningsklausuler på två med svenska mått mätt intressanta fotbollsspelare så vill man naturligtvis kapitalisera på det.
2016-06-19, 19:29
Medlem
ZlatanManias avatar
Häcken.. Av alla klubbar är det som värvat Crespo!
2016-06-19, 19:48
Avslutad
Underbar värvning av Crespo till Häcken! Sonny levererar återigen!

http://www.expressen.se/gt/sport/kamara-lamnar-osk--klar-for-bk-hacken/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in