2016-06-18, 17:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det är bara rykten. Molins har begärt en för hög lön (150-200 k/månad) och ett för långt kontrakt (3-5 år). MFF vill ha kortare kontrakt och lägre lön, har inte hört några siffror.

Har ni andra MFF:are hört något?

Absolut inget. Vi får se ifall det händer något när spelarna åter samlas igen på måndag. Men som det verkar just nu så tror jag det är dags att vi förbereder oss för en framtid utan Molins.
2016-06-18, 17:54
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Disco rapporterar om att Crespo ska ha bestämt sig för att lämna som bosman efter säsongen. Får väl se om något blir officiellt under sommaren men skulle ju kännas föga förvånande om så blev fallet.

Tyvärr har han ju knappast kommit tillbaka som man hade hoppats på under våren och inte bidragit till speciellt stor del av vår uppvisade gladoffensiv. Han har snarare funkat bäst i rollen som inhoppare sista 20 när det har behövts röras om i motståndarförsvaret.

Nu är det bara att invänta de första oinsatta utlåtandena om att "ÖSK hade fått 7 miljoner om de släppt honom i vintras istället"...

Varför skulle det vara oinsatt? När småklubbar försöker vara smarta och stå emot storklubbarna så kan det sluta såhär. Det är ju en risk och konsekvens man får ta. Deal with it!
2016-06-18, 17:58
Medlem
Crespo till Peking? En känsla jag har nu när Kujovic och Nyman försvinner.
2016-06-18, 18:01
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Varför skulle det vara oinsatt? När småklubbar försöker vara smarta och stå emot storklubbarna så kan det sluta såhär. Det är ju en risk och konsekvens man får ta. Deal with it!

Oinsatt i den mening att om exempelvis MFF skulle köpt honom för 7 miljoner i vintras hade inte ens 1,5 miljoner gått till ÖSK pga uselt skrivet kontrakt. Så jo, folk som kraxar om att ÖSK nu gått miste om 7 miljoner är i min värld oinsatta i situationen. Deal with it!
2016-06-18, 18:13
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Oinsatt i den mening att om exempelvis MFF skulle köpt honom för 7 miljoner i vintras hade inte ens 1,5 miljoner gått till ÖSK pga uselt skrivet kontrakt. Så jo, folk som kraxar om att ÖSK nu gått miste om 7 miljoner är i min värld oinsatta i situationen. Deal with it!

Så då går ni miste om ca 1,5 miljon, inte sju. Samt haft kostnaden för honom. Att det skulle sluta så här var väl lågoddsaren? Jag förstår fortfarande inte varför man inte ville sälja en spelare som knappt spelat på ett år. Vad trodde man?
2016-06-18, 18:28
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Så då går ni miste om ca 1,5 miljon, inte sju. Samt haft kostnaden för honom. Att det skulle sluta så här var väl lågoddsaren? Jag förstår fortfarande inte varför man inte ville sälja en spelare som knappt spelat på ett år. Vad trodde man?

Vi "går miste" om en dryg miljon om nu budet som fanns låg runt sju miljoner. En chansning som givetvis var värd att ta alla dagar i veckan, som jag redan i vintras påpekade för dig, med tanke på hans potential.

När han kom tillbaka hösten 2014 hade han varit skadad från och till i det närmaste ett år men det gick ganska bra den gången. Att det inte funkade den här gången beror på en rad olika faktorer.
2016-06-18, 18:47
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Vi "går miste" om en dryg miljon om nu budet som fanns låg runt sju miljoner. En chansning som givetvis var värd att ta alla dagar i veckan, som jag redan i vintras påpekade för dig, med tanke på hans potential.

När han kom tillbaka hösten 2014 hade han varit skadad från och till i det närmaste ett år men det gick ganska bra den gången. Att det inte funkade den här gången beror på en rad olika faktorer.

Hans potential ja, men chansen att man kommer tillbaka på samma nivå efter att ha varit borta ett år är väldigt låg. Chansen ökar inte om man han redan gjort det en gång, snarare svårare. Ju fler skadeperioder desto svårare att komma tillbaka. Jag vill inte ha han i MFF, men jag hade sagt sälj innan köparen ångrar sig om jag hållt på säljande klubb.
2016-06-18, 18:54
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Hans potential ja, men chansen att man kommer tillbaka på samma nivå efter att ha varit borta ett år är väldigt låg. Chansen ökar inte om man han redan gjort det en gång, snarare svårare. Ju fler skadeperioder desto svårare att komma tillbaka. Jag vill inte ha han i MFF, men jag hade sagt sälj innan köparen ångrar sig om jag hållt på säljande klubb.

Hade vi fått ut mer pengar av en sådan affär så håller jag med dig. När ersättningen dock som sagt endast varit en dryg miljon gör jag det inte.
2016-06-18, 23:24
Medlem
Antonsson till Leeds. Har Kalmar just givit sin allsvenska plats till Bajen?
http://www.expressen.se/kvallsposten/sport/klart--skyttekungen-lamnar-allsvenskan/
2016-06-18, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
"AIK är på väg att sälja Fredrik Brustad till Molde.
Enligt uppgifter till SportExpressen återstår bara detaljer innan en affär är i hamn - och han väntas presenteras av den norska klubben i veckan.
Övergångssumman ligger på omkring två miljoner kronor."

Synd tycker jag även om han har många belackare. Gillar Brustad den här säsongen.
Det positiva är ju att det öppnas upp en forwardsplats, Henok tränar ju för fullt med oss.

http://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/aik-saljer-fredrik-brustad-till-norge/
Nu är jag lite sen, övergången till Molde är ju bekräftad på hemsidan. Utöver Henok hörde jag rykten (eller om det är förhoppningar) om Bahoui, Strandberg eller Hrgota.
2016-06-18, 23:41
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Antonsson till Leeds. Har Kalmar just givit sin allsvenska plats till Bajen?
http://www.expressen.se/kvallsposten/sport/klart--skyttekungen-lamnar-allsvenskan/

Kalmar är så illa tvungna. Elitlicensen är rätt viktig har jag hört. Varken Bajen eller Kalmar kommer hamna efter Gefle och Falkenberg så i absolut värsta fall får KFF kvala mot nått lag i Superettan. Jag är faktist inte så orolig.
2016-06-18, 23:44
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse

Hur är egentligen statusen där? Tyder något på att han (eller någon av bröderna egentligen) är på väg tillbaka till forna tiders form/kapacitet?

David Elm är kung när han lirar men alldeles för ofta förkyld/krasslig. Sannolikt bäst i allsvenskan på det han gör. Har kontrakt till 2018-12-31 och lär avsluta karriären i Kalmar.

Viktor Elm är nu omskolad till mittback och har dominerat de senaste matcherna nu när han växt in i rollen. Har kontrakt till 2017-12-31 och lär avsluta karriären i Kalmar.

Rasmus vill nog visa för sig själv att kroppen håller och vill nog innerst inne ut i Europa igen, men inte till vilket pris som helst. Ingen i Kalmar förväntar sig några försäljningspengar om han vill testa lyckan i Holland eller så.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in