2016-05-15, 23:09
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
Vad jag är emot är att då det väl ges chansen till någon ny spelare i allsvenskan eller annanstans, så är det oftast någon äldre medelmåtta med nästan noll utvecklingspotential.

Ta exempelvis nu Kujovic, om han nu är bättre än Strandberg så är det ytterst marginellt. Men Strandberg har en betydligt större utvecklingspotential, så varför inte satsa på honom istället för en spelare som av allt att döma bara kommer bli en medelmåtta? Isynnerhet då vi pratar om breddplatser, ingen av dem skulle vara direkt aktuell för startelvan. Finns många sådana exempel, ett annat är salomonsson. Mycket bättre att satsa på wahlqvist tycker jag.

Struntprat, Kujovic är mil bättre än Strandberg. Dessutom är han en spelartyp som är nyttig. EM är inte en platform för talangutveckling, det handlar om att jaga medaljer.
Citera
2016-05-15, 23:19
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Struntprat, Kujovic är mil bättre än Strandberg. Dessutom är han en spelartyp som är nyttig. EM är inte en platform för talangutveckling, det handlar om att jaga medaljer.

Det kan jag verkligen inte hålla med om.
Citera
2016-05-15, 23:23
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Det kan jag verkligen inte hålla med om.

Det behöver du inte, räcker med att Hamrén gör det.
Citera
2016-05-15, 23:36
Medlem
Muskelskada på Martin Olsson. Lovar inte gott. Förhoppningsvis ersätter Oscar Wendt, men det är trots allt Hamrén vi snackar om. Blir alltså inte alls förvånad om Pierre "Inte spelat på 5 månader" Bengtsson ersätter...
Citera
2016-05-15, 23:38
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Muskelskada på Martin Olsson. Lovar inte gott. Förhoppningsvis ersätter Oscar Wendt, men det är trots allt Hamrén vi snackar om. Blir alltså inte alls förvånad om Pierre "Inte spelat på 5 månader" Bengtsson ersätter...

Det jag tänker är, hur frostig är relationen mellan Wendt och Hamrén? Är det ens bra att ta in honom nu? Klart han skulle ha varit med, men med läget som det är kanske det är bättre att ta Bengtsson är jag rädd. Hamrén lär väl ändå spela Augustinsson från start.
Citera
2016-05-15, 23:38
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Det behöver du inte, räcker med att Hamrén gör det.

hehe, ja, och då antar att jag du är nöjd med han då han petar Wendt också. Där tycker jag det hade varit mer befogat att peta den unga Augustinsson då Wendt är en spelare som verkligen skulle kunna tillföra, vilket Kujovic inte är. Han är en väldigt tydligt 4:e forward och lär inte få se många minuter om ens några.

Kujovic kommer inte vara i landslaget om några år, trots att Norrköping Andersson tar över, då han har gått utomlands och försvunnit då.
Citera
2016-05-15, 23:40
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
hehe, ja, och då antar att jag du är nöjd med han då han petar Wendt också. Där tycker jag det hade varit mer befogat att peta den unga Augustinsson då Wendt är en spelare som verkligen skulle kunna tillföra, vilket Kujovic inte är. Han är en väldigt tydligt 4:e forward och lär inte få se många minuter om ens några.

Kujovic kommer inte vara i landslaget om några år, trots att Norrköping Andersson tar över, då han har gått utomlands och försvunnit då.

Kujovic är perfekt som fjärdefoward. Det är ingen oviktig roll.

Nej, Wendt ville jag ha med.
Citera
2016-05-15, 23:44
Medlem
Citat:
Det jag tänker är, hur frostig är relationen mellan Wendt och Hamrén? Är det ens bra att ta in honom nu? Klart han skulle ha varit med, men med läget som det är kanske det är bättre att ta Bengtsson är jag rädd. Hamrén lär väl ändå spela Augustinsson från start.
Fast det hade ju varit EXTREMT märkligt om en av Bundesligas tre bästa vänsterbackar petas av en spelare som inte spelat sedan december och inte ens sitter på bänken i Mainz? Hur Hamrén än vrider och vänder på det måste Wendt kallas in (om nu Olsson inte hinner återhämta sig).
Citera
2016-05-16, 00:10
Medlem
snillet_1s avatar
Kan inte bara vara jag som är extremt trött på att man sitter och tjafsar om en jävla vänsterback? När i hela friden har en ytterback varit skillnaden mellan framgång och inte framgång, särskilt i Sverige? Aldrig. Det är nog den sista positionen jag skulle sitta och rikta fokus på, ifall jag tittade på ett svenskt landslagsbygge.
Senast redigerad av snillet_1 2016-05-16 kl. 00:13.
Citera
2016-05-16, 00:15
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Fast det hade ju varit EXTREMT märkligt om en av Bundesligas tre bästa vänsterbackar petas av en spelare som inte spelat sedan december och inte ens sitter på bänken i Mainz? Hur Hamrén än vrider och vänder på det måste Wendt kallas in (om nu Olsson inte hinner återhämta sig).

Det hade varit gött om han gjorde det och tackade nej!
Citera
2016-05-16, 00:17
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Kan inte bara vara jag som är extremt trött på att man sitter och tjafsar om en jävla vänsterback? När i hela friden har en ytterback varit skillnaden mellan framgång och inte framgång, särskilt i Sverige? Aldrig. Det är nog den sista positionen jag skulle sitta och rikta fokus på, ifall jag tittade på ett svenskt landslagsbygge.

Eheh?! Roger Ljung!
Citera
2016-05-16, 00:25
Medlem
Calogeros avatar
Ibrahimovic-Berg eller Ibrahimovic-Guidetti, vilket anfallspar föredrar ni? Berg har gjort fler mål den här säsongen, men samtidigt spelar Guidetti i en klart bättre liga och har ändå ett fint facit 2016. Skulle själv vilja se Hiljemark från start, men blir samtidigt svårt att peta Källström efter hans succétid i FC Grasshopper. Känns kanske lite för offensivt med bägge från start? Nilsson Lindelöf borde väl vara fullständigt given vid det här laget, kan jag tycka. Inte som att konkurrensen är direkt mördande heller. Förövrigt så tror jag att Sveriges chanser att ta sig vidare ifrån gruppen är goda, Italien tror jag (tyvärr) kommer floppa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in