2016-06-17, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
Utveckla.

För det första finns inget som heter psykopat, det finns inga belägg för att människor i den antisociala klustret skulle vara intelligentare än snittet.

De är orädda/känner ingen ångest, fundera på det.

Ordet - psykopat - använde jag utifrån de inlägg som tidigare gjorts - personlighetsstörning, är väl ett mer korrekt uttryck.
Ja, de känner ingen ånger, är orädda...det är vad som sägs i alla fall och det är väl ungefär så jag upplevt dem jag träffat. Kalla. Säger att de har empati - men visar inga sådana tendenser alls.
Taget från nätet: Psykopater är som regel medel- till högintelligenta.
Utveckla????
Kan nog säga, att det kan stämma, kanske inte på alla, men på en hel del. Undantagen finns ju alltid.
Men att - någon - klarat sig ända fram till en advokatutbildning - där krävs, vad jag anser en viss intelligens - att den personen sedan "missade den fortsatta utbildningen" p.g.a. att han misshandlade sin sambo - är en annan historia.
Nog utvecklat
Citera
2016-06-17, 17:44
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Vad säger den ena kvinnan i artikeln? Hon säger att räddningen för henne är då han åker in. Är det inte tydligt att hon inte kommer ifrån honom innan? Hon tar sin chans och gör slut i ett skriver brev för hon vet att han kan inget göra just då.
Nej, kvinnorna som hamnar hos en kvinnomisshandlare kan vara vem som helst, så dina försök att nervärdera dom med etiketter som missbruk,trasiga miljöer,uppväxt har inget med kvinnovåld eller dödligt våld i nära relationer att göra. Helt vanliga kvinnor kan hamna i en sjuk mans klor. Dom flesta vill göra slut och tar han livet av henne.

Sluta få honom att framstå som en som hatar kvinnor och misshandlar kvinnor. Han slår alla. Okända män och kända kvinnor. Eftersom han redan misshandlat en man som dött av sviterna och invalidiserat en annan man samt varit skinnskalle, skrutit om hur många mosat och varit huligan, så är det rimligt att tro att han misshandlat långt fler män än kvinnor.

Det är inte bara riktat till dig utan till många andra postare de sista sidorna i tråden som bara bryr sig om att han har något specifikt mot kvinnor. När han i själva verket bara är en grym sadistisk person som mår bra av att göra andra illa. Oavsett kön.
Citera
2016-06-17, 17:54
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rappakalja2
Ordet - psykopat - använde jag utifrån de inlägg som tidigare gjorts - personlighetsstörning, är väl ett mer korrekt uttryck.
Ja, de känner ingen ånger, är orädda...det är vad som sägs i alla fall och det är väl ungefär så jag upplevt dem jag träffat. Kalla. Säger att de har empati - men visar inga sådana tendenser alls.
Taget från nätet: Psykopater är som regel medel- till högintelligenta.
Utveckla????
Kan nog säga, att det kan stämma, kanske inte på alla, men på en hel del. Undantagen finns ju alltid.
Men att - någon - klarat sig ända fram till en advokatutbildning - där krävs, vad jag anser en viss intelligens - att den personen sedan "missade den fortsatta utbildningen" p.g.a. att han misshandlade sin sambo - är en annan historia.
Nog utvecklat

Det finns inga belägg för att de är mer intelligenta än snittet, källa?

Deras orädsla/ångestbrist gör dock att de inte agerar som vi vanliga människor, det var min poäng.
Om man anser det intelligent så visst, men jag gör inte det.

Man skulle kanske kalla det ointelligent också isf, eftersom de inte kan/förstår de normala sociala reglerna och hur man beter sig, eller hur?

Men det finns antisoscal som är mer intelligenta än snittet, om han som utfört detta mord är det vet jag inte, testar de IQ och sådant i fängelset, för isf lär vi få svar.
Hemskt brott oavsett.
Citera
2016-06-17, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Sluta få honom att framstå som en som hatar kvinnor och misshandlar kvinnor. Han slår alla. Okända män och kända kvinnor. Eftersom han redan misshandlat en man som dött av sviterna och invalidiserat en annan man samt varit skinnskalle, skrutit om hur många mosat och varit huligan, så är det rimligt att tro att han misshandlat långt fler män än kvinnor.

Det är inte bara riktat till dig utan till många andra postare de sista sidorna i tråden som bara bryr sig om att han har något specifikt mot kvinnor. När han i själva verket bara är en grym sadistisk person som mår bra av att göra andra illa. Oavsett kön.

Det har jag också sagt på något ställe här i tråden att GM får en kick av att misshandla, både män och kvinnor. De som INTE underkastar sig hans vilja och även i fall de gör, så har de råkat illa ut ändå.
Och som du säger så är det säkerligen fler män än kvinnor, som blivit offer för hans framfart.
Nu handlar ju denna tråd om Lotta - dock.
Oavsett - denna GM är en samhällsfara och ska "åtgärdas" på lämpligaste sätt.
Citera
2016-06-17, 17:55
Medlem
kenopenos avatar
Citat:

Ja han skadar alla som kommer i hans väg. Det håller jag med dig fullständigt i. Just i detta fall handlar det dock om kvinnomisshandel och kvinnomord. Så det är nog därför det diskuteras mer flitigt i denna tråd. Han ÄR en kvinnomisshandlare. OCH en mansmisshandlare. OCH en mördare. Det ena utesluter inte det andra.
Citera
2016-06-17, 17:59
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rappakalja2
Då och då råkar någon ut för en psykopat som fuckar upp livet, det kan vara i vilken relation som helst, enbart som vänner, bekanta eller i en intimare.
Det går fort i början och vi charmas sönder av ord, blickar och leenden.
Man kanske inte fattar - just i den stunden, inte förren det är för sent.

Du behöver definitivt INTE vara trög eller korkad, den som påstår detta, har inte upplevt situationen i verkliga livet – skatta dig lycklig.
Kom ihåg att det är psykopaten som är – experten - och kan dupera ner dig till fotknölarna, oavsett hur smart och uppmärksam du tror dig vara.

När du vill avsluta relationen och har tur, så kanske denne, nöjer sig med detta.
I en del fall är det inte så – inte för Lotta – som råkade ut för den värsta av värsta.

Psykopaten säger att denne gillar dig i ett tidigt skede
I ett VÄLDIGT TIDIGT SKEDE. Ni har träffats en gång, två gånger eller kanske bara snackat på Facebook.
Det stoppar dock inte psykopaten från att ösa ut sina känslor för dig.
Eller ja, sina och sina, de är ju inte på riktigt. Men denne är angelägen om att få dig runt lillfingret och säger därför vad som behövs för att du ska falla.

En ”äkta” psykopat skiftar ofta i humöret,0-100 snabbt som attan.
Det är inte ovanligt att denne går från att vara supergullig till att helt plötsligt få ett utbrott från helvetet.
Det är snarare regel än undantag. Vem får ta skiten? Du givetvis. Allt är ditt fel, vilket denne är noga med att påpeka.
Denne är intensiv till en början – för att sedan ”spåra ur” - utan förvarning
En psykopat är väldigt bekräftande - väldigt tidigt.
Att föreslå giftermål efter ni känt varandra i tre veckor är absolut inga konstigheter för psykopaten. Var bara beredd på att dessa framtidsplaner är extremt temporära - de existerar bara i stunden de yttras.

Personen är charmig så in i helvete.
Gulliga ord! Ögon som glittrar! Generös med komplimanger!
Lögner, hör till vardagen Oftast rör det sig om saker som egentligen inte har någon betydelse, hur många gånger han/hon varit på Kreta eller vad han/hon åt till lunch. Lögnerna följer inget logiskt mönster och saknar ofta ett bakomliggande syfte.

Psykopater känner inget dåligt samvete. Faktum är att de inte har något samvete över huvud taget. Därför drar denne sig sällan för att ligga och dejta runt med många samtidigt. Betar av människor som ”vanligt” folk tvättar händerna efter ett toalettbesök.

Att på något sätt skuldbelägga den som drabbas, sådana påståenden är totalt befängda. Varför man inte gjorde si eller så.
UTAN personlig erfarenhet, så kan man hänvisa till vad tusan som helst.

”Dåliga val” - som i förlängningen inneburit större eller mindre konsekvenser det har nog de flesta av oss gjort – både kvinnor och män, gammal som ung.
Men att för den sakens skull bli misshandlad till döds, är väl knappast en konsekvens någon av er – i det mest vildaste tänk – tror ska inträffa.

Kanske upprepar jag något av vad i tidigare inlägg sagts – men...till er som INTE varit utsatt för liknande, till er vill jag säga – stanna upp – du tror att det är lätt att bara gå – så enkelt är det inte - i alla fall inte alla gånger.
Att helt säga upp sitt liv, kontakter med anhöriga, ny identitet, för detta krävs ett OERHÖRT stort mod. Du blir TOTALT ensam.
Att leva som ett jagat djur – vem vill det!

Jag fetade lite ovan, för jag undrar om inte sett hur Martin ser ut. 120 kg anabolamuskler med tatueringar på halsen och huvudet, förutom alla andra tatueringar. Om du inte uppfattar varningen där så finns det inget som kan skydda dig. Han ser inte ut som en vanlig snubbe om man säger så. "Samhället" kan inte skydda dig om du inte gör din del.
Citera
2016-06-17, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
Det finns inga belägg för att de är mer intelligenta än snittet, källa?

Deras orädsla/ångestbrist gör dock att de inte agerar som vi vanliga människor, det var min poäng.
Om man anser det intelligent så visst, men jag gör inte det.

Man skulle kanske kalla det ointelligent också isf, eftersom de inte kan/förstår de normala sociala reglerna och hur man beter sig, eller hur?

Men det finns antisoscal som är mer intelligenta än snittet, om han som utfört detta mord är det vet jag inte, testar de IQ och sådant i fängelset, för isf lär vi få svar.
Hemskt brott oavsett.

Nej, de agerar inte som vi "vanliga" människor - i vardagslivet. Håller med dig och fattar din poäng,där.
Hur man rent socialt beter sig. Där kan man väl säga att de är - ointelligenta.
Vad JAG menar är att man kan vara "streetsmart" - om DU förstår vad jag menar.
De kan även ha toppbetyg i ex. matematik eller annat.
Tror vi menar ungefär samma sak - men uttrycker oss på lite olika vis - men...för den skull misshandlar vi ju inte varandra till döds
Citera
2016-06-17, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kenopeno
Men tänk nu ett steg längre sno. Vet din familj ALLT om dig? Delar du med dig till dem om allt tragiskt i ditt liv, och lägger en oro på dem? Delar du med dig om varje dejt och detaljer om ditt kärleksliv, då du just mött någon ny? Vet dina vänner exakt samma saker om vad som pågår i ditt liv, som din familj vet? Eller har du vissa i ditt liv du delar med dig till, på ett djupare plan? Ärligt så faller dina påståenden på sin egen orimlighet

Svaret är nej. De vet inte.

Därför vill jag även påstå att dessa vänner och släktingar som intygar att de inte hade en relation utan att han enbart stalkade henne på facebook VET inte hur det egentligen låg till.

De vet exempelvis INGENTING om Lotta sexliv. Vilken sorts killar hon föredrog i sängen osv.

För det kan INTE vara hans "intelligens" som lockade.. Det kan jag bara inte tro på..
Citera
2016-06-17, 18:21
Medlem
Citat:
Jag fetade lite ovan, för jag undrar om inte sett hur Martin ser ut. 120 kg anabolamuskler med tatueringar på halsen och huvudet, förutom alla andra tatueringar. Om du inte uppfattar varningen där så finns det inget som kan skydda dig. Han ser inte ut som en vanlig snubbe om man säger så. "Samhället" kan inte skydda dig om du inte gör din del.

OM jag skulle döma ALLA utifrån deras utseende, så avgår jag direkt. Emigrerar till Yttre Padjelanta - UTAN någon som helst kontakt med omvärlden, därefter.
Har en bekant som är snarlik denne Martin, han kan fan i mig inte slå ihjäl en mygga - utan att gråta.
Nej, det måste i så fall finnas andra signaler. En del av oss ser dem, andra inte.
Varför?
Jo, för vi - vanliga, ordinära - människor - tror/inbillar oss - i de allra flesta fall - att de vi möter är ungefär som oss själva.
Tänker du att - en vanlig fredag eller lördagskväll, då du går ut att du i bakhuvudet har - jag kommer att blir ihjälslagen. Knappast.
Om det är så - då är det jävligt synd om mänskligheten. Då kan vi sitta kvar på vår kammare i ensamhet, tvåsamhet or what ever.
Gå för fan inte utanför dörren.
Citera
2016-06-17, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kenopeno
Ja han skadar alla som kommer i hans väg. Det håller jag med dig fullständigt i. Just i detta fall handlar det dock om kvinnomisshandel och kvinnomord. Så det är nog därför det diskuteras mer flitigt i denna tråd. Han ÄR en kvinnomisshandlare. OCH en mansmisshandlare. OCH en mördare. Det ena utesluter inte det andra.

Sant!
Jag skulle vilja se denne som en - gravad hund - nu är jag ju ingen mördare så jag får väl nöja mig med inlagd sill
Citera
2016-06-17, 18:32
Medlem
kenopenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Svaret är nej. De vet inte.

Därför vill jag även påstå att dessa vänner och släktingar som intygar att de inte hade en relation utan att han enbart stalkade henne på facebook VET inte hur det egentligen låg till.

De vet exempelvis INGENTING om Lotta sexliv. Vilken sorts killar hon föredrog i sängen osv.

För det kan INTE vara hans "intelligens" som lockade.. Det kan jag bara inte tro på..
precis...hennes familj och vänner kände säkert inte till alla detaljer i en helhetsbild. Allt de kan beskriva för oss i allmänheten, är ju vad de VET....det vill säga, de pusselbitar Lotta valt att dela med sig av till dem. Och att detta inte utgör ett fullagt pussel, är ju helt naturligt. Orsakerna bakom att dessa pusselbitar ser lite olika ut, har nog mycket med vad jag försökte beskriva i tidigare inlägg till dig. Sen måste jag kommentera din kommentar angående utseende och sexattraktion. Jag tror inte det var vare sig eller, som fick Lotta att bli intresserad. Däremot hans uppvaktande. Han har troligen framstått som Prince charming....med glimten i ögat och alla de rätta orden. Inte alls framstått som den aggressiva buffel han är och ser ut som. Om du kikar dig omkring på olika par, så är det inte ovanligt att man ser ett omaka par....med en partner med ofördelaktigt utseende. Denna någon har andra saker som gör dem attraktiva. Så det var nog andra saker som gjorde M attraktiv i lottas ögon.....alldeles där i början. Och just detta är ju förövare så duktiga på att visa upp.....sina Prince Charming sidor. Men som sagt....Lotta upptäckte ju väldigt snabbt att han bara spelade ett spel och inte var något för henne.
Citera
2016-06-17, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvalls
Flera personer beskriver bröderna på samma sätt, som att de har två sidor:
Charmiga, roliga och bjussiga på krogen.
"Duktig i köket"
, konstaterar en mamma till en tidigare flickvän till Martin, i polisförhör.

Men med en våldsam och hatisk sida som kan slå till när som helst.

Den tidigare flickvännen som Jonsson hotade att kasta ned på spåret i tunnelbanan fick snabbt erfara hans två vitt skilda sidor när de blev ett par.

– Han var jättecharmig i början.
Mycket komplimanger, väldigt snäll och omtänksam.
Men sedan vände det rätt fort.

– När man är inne i ett sådant förhållande tänker man inte klart. Jag såg det som att han visst tyckte om mig och att det bara var ett misstag. Att det slog slint för att jag råkade säga fel ord till honom. På ett vis skuldbelade jag mig själv, även om jag i dag absolut förstår att det inte var mitt fel.

Om Martin Jonssons tid på Hall säger hon:

– Då var han väldigt inställsam, manipulativ, charmig, socialt trevlig.
Men han har även en sida som man kan genomskåda. Han är farlig, riktigt farlig. Jag varnade internt på Hall att han inte skulle släppas ut eftersom han skulle begå fler brott med dödlig utgång. Men det är ingen som lyssnar på en vanlig anställd, säger Maria och fortsätter:

– Det sa jag om hans bror också. Jag varnade där också men det är ingen som lyssnar och frågan är hur många fler som ska behöva sätta livet till.

.................................................. ................

Läs särskilt det understrukna fetade!
Så här är det: Om du aldrig har träffat på en sån här person så kan du aldrig, ALDRIG veta eller ens förstå vad det handlar om.
Jag kan säga så här, hur smart du än tror att du själv är så skulle du också kunna bli duperad av en sån här människa.
Snälla du, sätt dig inte på några höga hästar här, du är inte mer "vaken" eller mer "smart" än någon annan, även om du verkar tro det. Du kan råka illa ut med en sån här människa i närheten du också.

Och snälla snälla du, försök att fatta att bara för att du skriver 30000 inlägg med samma innebörd så betyder inte det att det är en sanning.

Pausa en stund och försök att tänka efter vad det är du sitter och rackar ner på.
En MÄNNISKA!
EN MÖRDAD MÄNNISKA!

För fan..........

Men snälla - sluta prata med muppen..! Inga rationella argument i världen biter på den där kvinnofientliga jävla idioten, vilket bevisats om och om och om igen. INGEN MER MAT TILL TROLLET, snälla!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in