2016-06-17, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caralhos
Helt riktigt. De själva anser sig aldrig behöva ta ansvar. Ska någon ta ansvar då är det samhället. Går det åt pipan så är det samhällets fel. Så korkade kan kvinnor faktiskt vara.

Vissa tycker till och med att det är hemskt att Lotta har ett eget ansvar. Kvinnor tycks se ansvar som en belastning (ja till viss del är det väl det) men tycker man sig inte ha ett eget ansvar över sitt liv så har man ingen makt över det och lever i händerna på andra.

Ur Expressens artikel:

"Helt plötsligt har han sina händer runt min hals och jag dinglar med benen ovanför marken. Jag säger att jag älskar honom.– Då ger han mig en dansk skalle så att jag flyger ned i marken, fem centimeter från ett träd. Om jag hade landat lite närmare så hade jag antagligen slagit i trädet och dött, säger kvinnan.
Han drar upp henne från marken och ger henne en örfil för att sedan skalla henne en andra gång.

Han verkade väldigt ångerfull och hjälpte till att plocka ihop sakerna som hade flugit ut ur min väska.
De två fortsätter att vara ett par efter händelsen. Hon diktar upp en historia om att en okänd man har attackerat henne för att bortförklara blåtirorna för familj och vänner.

Om han inte hade blivit häktad då så hade det säkert hänt igen."

Det var val “samhället” igen som svek denna kvinna..

Eller?
Citera
2016-06-17, 14:47
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Saxat från artikeln:

http://www.expressen.se/nyheter/mordarbroderna-som-hatar-kvinnor/

Citat:
Han brukade sitta och skryta om hur de hade hoppat sönder folks huvud som vattenmeloner.

Den tidigare flickvännen som Jonsson hotade att kasta ned på spåret i tunnelbanan fick snabbt erfara hans två vitt skilda sidor när de blev ett par...

Hon visste tidigt att en annan kvinna hade anklagat Martin Jonsson för att ha misshandlat henne.
Han berättade att han hade blivit anmäld för kvinnomisshandel tidigare, men att tjejen hade hittat på allting. Och det köpte jag, säger hon.

En genomgång av socialtjänstens utredningar, polisförhör, domar och samtal med människor runt bröderna visar på ett flertal gemensamma nämnare: missbruk av alkohol och droger, nazistkopplingar, knivvåld, bruk av anabola steroider och inte minst kvinnohatet.

Jag upprepar det jag har sagt tidigare att det inte är “vanliga kvinnor” som blir ihop med män som “skryter om att ha hoppat sönder folks huvud”. Det är inga vanliga kvinnor som blir ihop med män som missbrukar alkohol, droger och anabola. Det är inte vanliga kvinnor som “flyttar ihop” med den här sortens män på kort varseloch stannar I en relation där mannen har hotat att kasta henne på tunnelbanaspåret. Tre veckor innan hade hon fått en dansk skalle som gjorde henne illamående i flera dagar..

Men kvinnor som själva har missbruksproblem, kommer från trasiga miljöer och pga sitt egna missbruk och uppväxt lider av empatistörning kan betrakta den här typen av tomhuvuden som “kap”. Dessa kvinnor bryr sig inte ifall killarna har krossat andra människors huvuden eller misshandlat sina tidigare flickvänner. Dessa kvinnor prioriterar sina egna behov – gentemot sina barns behov.

Vad säger den ena kvinnan i artikeln? Hon säger att räddningen för henne är då han åker in. Är det inte tydligt att hon inte kommer ifrån honom innan? Hon tar sin chans och gör slut i ett skriver brev för hon vet att han kan inget göra just då.
Nej, kvinnorna som hamnar hos en kvinnomisshandlare kan vara vem som helst, så dina försök att nervärdera dom med etiketter som missbruk,trasiga miljöer,uppväxt har inget med kvinnovåld eller dödligt våld i nära relationer att göra. Helt vanliga kvinnor kan hamna i en sjuk mans klor. Dom flesta vill göra slut och tar han livet av henne.
Senast redigerad av Moosky 2016-06-17 kl. 14:49.
Citera
2016-06-17, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Håller givetvis med dig om att det här våldet är helt åt helvete, oavsett vilket kön det riktas emot.
När t.ex. vårdinsatser inte har visat sig fungera, eller att personer har diagnoser som är "obotbara", så ska risktagandet inte återfalla på att vi övriga i samhället ska behöva utsättas för en form av "rysk roulette".
När det gäller extremfall som MJ så anser jag att inlåsning på riktig livstid är det minsta man kan begära.

I samma sekund som jag får vetskap om något liknande fall av dödlig våld, så skriker min reptilhjärna halshuggning, korsfästning, långsam strimling i tunna skivor, men när blodet åter börjar strömma upp i hjärnan så tänker jag på livslång inlåsning.

Jag vill givetvis inte ge vården skulden för att allt inte går att bota, men att släppa ut dessa monster är infantila beslut! Jodå, jag vet att det även krävs lagändringar, men då får de 349 i Riksdagen börja göra skäl för månadslönen.

Men inte ens inlåsning på livstid kan hålla dessa kvinnor borta från dessa våldsamma män.

Du har ju läst artiklarna om livstidsdömda som gifter sig stup i kvarten inom fängelsemurarna med "lottas" och skaffar barn med dem?

Dessa män är helt enkelt så attraktiva i lottornas ögon att de inte kan låta bli..
Citera
2016-06-17, 14:52
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ur Expressens artikel:

"Helt plötsligt har han sina händer runt min hals och jag dinglar med benen ovanför marken. Jag säger att jag älskar honom.– Då ger han mig en dansk skalle så att jag flyger ned i marken, fem centimeter från ett träd. Om jag hade landat lite närmare så hade jag antagligen slagit i trädet och dött, säger kvinnan.
Han drar upp henne från marken och ger henne en örfil för att sedan skalla henne en andra gång.

Han verkade väldigt ångerfull och hjälpte till att plocka ihop sakerna som hade flugit ut ur min väska.
De två fortsätter att vara ett par efter händelsen. Hon diktar upp en historia om att en okänd man har attackerat henne för att bortförklara blåtirorna för familj och vänner.

Eller?

Hon tillhör kategorin som inte anmälde och frågan är varför? Livrädd? Så rädd att hon inte vågade göra annat än vad han säger? Den typen finns, men en sak gjorde hon då han åkte in nämligen slut.

Samhället ska vara mer lyhörd gällande dom här brotten och se till så dom vågar anmäla, och inte svika som dom gjorde med Lotta. En anmälan är ett rop på hjälp hon fick inte den hjälpen.
Citera
2016-06-17, 14:54
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Men inte ens inlåsning på livstid kan hålla dessa kvinnor borta från dessa våldsamma män.

Du har ju läst artiklarna om livstidsdömda som gifter sig stup i kvarten inom fängelsemurarna med "lottas" och skaffar barn med dem?

Dessa män är helt enkelt så attraktiva i lottornas ögon att de inte kan låta bli..

Nu får du sortera lite tycker jag. En del mördargroupies finns, men det är inte dom vi avhandlar här.
Så några Lotta är dom knappast. Sen finns det andra kriminella som inte slår ihjäl kvinnor som attraherar "vissa" kvinnor det är sant. Men att dom önskar att bli slagna är ditt önsketänkande inget annat. Du får sluta dra alla kvinnor över en kam det har du jäkligt svårt för eftersom du är besviken stackare.
Citera
2016-06-17, 15:06
Medlem
Då och då råkar någon ut för en psykopat som fuckar upp livet, det kan vara i vilken relation som helst, enbart som vänner, bekanta eller i en intimare.
Det går fort i början och vi charmas sönder av ord, blickar och leenden.
Man kanske inte fattar - just i den stunden, inte förren det är för sent.

Du behöver definitivt INTE vara trög eller korkad, den som påstår detta, har inte upplevt situationen i verkliga livet – skatta dig lycklig.
Kom ihåg att det är psykopaten som är – experten - och kan dupera ner dig till fotknölarna, oavsett hur smart och uppmärksam du tror dig vara.

När du vill avsluta relationen och har tur, så kanske denne, nöjer sig med detta.
I en del fall är det inte så – inte för Lotta – som råkade ut för den värsta av värsta.

Psykopaten säger att denne gillar dig i ett tidigt skede
I ett VÄLDIGT TIDIGT SKEDE. Ni har träffats en gång, två gånger eller kanske bara snackat på Facebook.
Det stoppar dock inte psykopaten från att ösa ut sina känslor för dig.
Eller ja, sina och sina, de är ju inte på riktigt. Men denne är angelägen om att få dig runt lillfingret och säger därför vad som behövs för att du ska falla.

En ”äkta” psykopat skiftar ofta i humöret,0-100 snabbt som attan.
Det är inte ovanligt att denne går från att vara supergullig till att helt plötsligt få ett utbrott från helvetet.
Det är snarare regel än undantag. Vem får ta skiten? Du givetvis. Allt är ditt fel, vilket denne är noga med att påpeka.
Denne är intensiv till en början – för att sedan ”spåra ur” - utan förvarning
En psykopat är väldigt bekräftande - väldigt tidigt.
Att föreslå giftermål efter ni känt varandra i tre veckor är absolut inga konstigheter för psykopaten. Var bara beredd på att dessa framtidsplaner är extremt temporära - de existerar bara i stunden de yttras.

Personen är charmig så in i helvete.
Gulliga ord! Ögon som glittrar! Generös med komplimanger!
Lögner, hör till vardagen Oftast rör det sig om saker som egentligen inte har någon betydelse, hur många gånger han/hon varit på Kreta eller vad han/hon åt till lunch. Lögnerna följer inget logiskt mönster och saknar ofta ett bakomliggande syfte.

Psykopater känner inget dåligt samvete. Faktum är att de inte har något samvete över huvud taget. Därför drar denne sig sällan för att ligga och dejta runt med många samtidigt. Betar av människor som ”vanligt” folk tvättar händerna efter ett toalettbesök.

Att på något sätt skuldbelägga den som drabbas, sådana påståenden är totalt befängda. Varför man inte gjorde si eller så.
UTAN personlig erfarenhet, så kan man hänvisa till vad tusan som helst.

”Dåliga val” - som i förlängningen inneburit större eller mindre konsekvenser det har nog de flesta av oss gjort – både kvinnor och män, gammal som ung.
Men att för den sakens skull bli misshandlad till döds, är väl knappast en konsekvens någon av er – i det mest vildaste tänk – tror ska inträffa.

Kanske upprepar jag något av vad i tidigare inlägg sagts – men...till er som INTE varit utsatt för liknande, till er vill jag säga – stanna upp – du tror att det är lätt att bara gå – så enkelt är det inte - i alla fall inte alla gånger.
Att helt säga upp sitt liv, kontakter med anhöriga, ny identitet, för detta krävs ett OERHÖRT stort mod. Du blir TOTALT ensam.
Att leva som ett jagat djur – vem vill det!
Senast redigerad av Rappakalja2 2016-06-17 kl. 15:14.
Citera
2016-06-17, 15:22
Medlem
satanslillebrors avatar
Citat:
Ur Expressens artikel:

Eller?

Skulle hon ha spottat han i nyllet istället? Tror du han hade lugnat ner sig då?

Hon var rädd att det skulle bli värre om hon anmälde honom förmodligen.

Du borde nog ta och lägga in dig på psyke som sitter och skriver sådär efter att ha läst den artikeln, idiot..
Citera
2016-06-17, 15:23
Medlem
http://www.expressen.se/nyheter/expojkvannen-om-sorgen-efter-lotta/

Lottas expojkvän Per berättar en osammanhängande story I Expressen:

Per och Lotta träffades på en fest och relationen varade över 22 år. I 17 av dessa år var de förlovade. Lotta var 41år gammal när hon dog.

2003 flyttade Lotta och expojkvännen in i en mindre lägenhet i Stockholm ihop. Men förhållandet tog slut.

Under tiden tillsammans skaffade de också en annan livskamrat, den gemensamma hunden, briarden Ecco, 10.

Så för 13 år sedan tog förhållandet slut – men för 10 år sedan var de tillsammans?

Lotta är förresten skriven I Härnösand – trots att hon bodde I Stockholm och har tydligen gjort det sen 2003.

Det måste finnas någon orsak till det..
Citera
2016-06-17, 15:28
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
När t.ex. vårdinsatser inte har visat sig fungera, eller att personer har diagnoser som är "obotbara", så ska risktagandet inte återfalla på att vi övriga i samhället ska behöva utsättas för en form av "rysk roulette".
När det gäller extremfall som MJ så anser jag att inlåsning på riktig livstid är det minsta man kan begära.
Citat:
Mitt svar till Rappakalja2 var att skydda samtliga (män, kvinnor, barn m.fl) i samhället genom inlåsning på riktig livstid.
Den typ av institution som det efter lagändring skulle kunna handla om anser säkert många vara inhuman, men det handlar ju trots allt bara om några få (?) totalt obotliga livsfarliga "no-humans".

(Mitt livs mesta icke PK foruminlägg)
Senast redigerad av LeBronThurman 2016-06-17 kl. 15:42.
Citera
2016-06-17, 15:29
Medlem
Medvallss avatar
Citat:

Per och Lotta träffades på en fest och relationen varade över 22 år. I 17 av dessa år var de förlovade. Lotta var 41år gammal när hon dog.

2003 flyttade Lotta och expojkvännen in i en mindre lägenhet i Stockholm ihop. Men förhållandet tog slut.

Under tiden tillsammans skaffade de också en annan livskamrat, den gemensamma hunden, briarden Ecco, 10.

Så för 13 år sedan tog förhållandet slut – men för 10 år sedan var de tillsammans?

Lotta är förresten skriven I Härnösand – trots att hon bodde I Stockholm och har tydligen gjort det sen 2003.

Måste det?
Hon kanske fick jobb i Stockholm?
Måste du vända på varje sten för att hitta en orsak till nåt som inte alls är relaterat till mordet?
Citera
2016-06-17, 15:29
Medlem
Citat:

Hon var för två dagar sedan skriven i Bromma. Troligtvis ändrat av anhöriga.
Har för mig att hon en kort period också bodde i trakterna kring Karlstad, innan Stockholm.
Om detta nu är relevant - vilket jag inte kan tycka.
Senast redigerad av Rappakalja2 2016-06-17 kl. 15:33.
Citera
2016-06-17, 15:38
Avstängd
dacks avatar
Rent fantastiskt att ingen av dom här båda skinbulorna till brödernas offer och som har blivit oskyldigt misshandlade ute på stan satt i kula mellan ögonen på svinen. Sedan kan dom få vara hur jävla stora dom vill desto hårdare slår dom i backen av en 9 ×19 mm i pannbenet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in