Flashback bygger pepparkakshus!
2016-06-14, 23:12
Medlem
sisotalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det enda en sån som du förmår känna är väl hat, avund och illvilja.
Varför har du kommet hit för att ge utryck för din hat mot alla personer som inte deltar i vulgaritet, som du utövar på den andra tråden.

I denna tråd diskuteras däremot specifika alternativa gärningsmän.
2016-06-15, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
Så har du sammarbetat med Nerijus eller varför är du så aggressivt intresserad av dödsmordet?

Ja, du har förstått helt rätt: varenda en som inte är imponerad av brottsutredningen och rättsprocessen eller ställer kritiska frågor är naturligtvis i själva verket hemliga medhjälpare som här fortsätter sin stora konspiration.
2016-06-15, 13:20
Medlem
Citat:
Ja, tänk vad fånigt det är att finna en pappa som låter sig bli känslomässigt berörd
av att hans ena dotter försvinner och sedermera påträffas död, mördad på det mest brutala
och vidriga sätt.
Sånt ska man väl i din förvridna, frusna värld ta med en klackspark. Känslor, usch bort med dylikt.
Något rasar under fötterna på en. Golvet bara rämnar, man ramlar en hel jävla skyskrapa ner, berättar pappan om känslorna när han fick beskedet om att hans dotter hittas död.
Inför en sån beskrivning av hur man upplevt beskedet om att ens försvunna dotter nu
hittats DÖD, mördad, känner du vad då? Förakt? Tycker det är löjligt? En överreaktion?

Var SH "lite dum" när han reagerade så pass snabbt som han gjorde den där söndagskvällen
i juni förra året? Det skulle han väl helst inte gjort eller hur? För du önskar ju givetvis att
eran käre mördarbalt skulle kommit undan med sitt mord och det kanske han hade gjort
om det reagerats lite senare än vad som verkligen blev fallet och man inte lika tidigt
fått igång alla sökinsatser som följde. Attans skit, va? Gillas icke av polis-och
militärhataren nr 1.

Det kan väl i den normala världen dit en sån som du inte hör konstateras att Lisas far
var beundransvärt behärskad rättegångarna igenom. Lät den omdömeslösa toktanten
Rönnbäck hålla på med sitt elaka förtal och sina alldeles vettlösa utgjutelser om
konspiration hit och dit involverande alla möjliga krafter. Pappan och de andra i familjen
som fanns på plats i rättssalarna uthärdade tålmodigt skiten.
Vid ett enda tillfälle blev det bara för mycket även för en sån behärskad och sansad person
som SH och det var när advokathönset gick på som värst med antydningar om att militären
påverkat Missing People i sökarbetet och att han själv hade del i detta. Om jag nu inte minns fel.
Hur som helst - SH fick nog till slut alltså. Och sa ifrån. Helt förståeligt. Det var inget utbrott som
det påståtts, det var istället en lugn och saklig uppmaning till tanten att upphöra med sina
lögner. Men tror dessvärre det fick dålig effekt för det fortsatte väl ljugas och kränkas från
det där besinningslösa advokathållet.

Obegripligt att människan ännu inte är utesluten ur advokatsamfundet.
Hon bar sig väl lika illa åt som du har burit dig åt i trådarna om mordet på Lisa skulle jag tro.

Du skrev tidigare:

Därmed är det slutmedverkat för min del i denna tråd och snart också i den andra, den
enda som borde ha funnits om fallet om det hade varit normalt.

Detta är den alternativa tråden - här diskuteras fritt om hur många frågetecken det finns i fallet, om hur aggressivt kritiska röster behandlas och vilka grupperingar som kan vara skyldiga till dråp, mord eller skyddande av brottsling och bevisförvanskning.
2016-06-15, 18:51
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sisotalo
Varför har du kommet hit för att ge utryck för din hat mot alla personer som inte deltar i vulgaritet, som du utövar på den andra tråden.

I denna tråd diskuteras däremot specifika alternativa gärningsmän.

Än så länge har ni inte presenterat en enda specifik alternativ gärningsman som binds till brottet med bindande och hållbar bevis. Inger Rönnbäck har försökt med Nerijus bror, Aivaras, men det sket sig. Likaså har Hurtig försökt med både Aivaras och Irina men han kammade noll han med.
2016-06-15, 18:52
Bannlyst
Citat:
Ja, tänk vad fånigt det är att finna en pappa som låter sig bli känslomässigt berörd
av att hans ena dotter försvinner och sedermera påträffas död, mördad på det mest brutala
och vidriga sätt.
Sånt ska man väl i din förvridna, frusna värld ta med en klackspark. Känslor, usch bort med dylikt.
Något rasar under fötterna på en. Golvet bara rämnar, man ramlar en hel jävla skyskrapa ner, berättar pappan om känslorna när han fick beskedet om att hans dotter hittas död.
Inför en sån beskrivning av hur man upplevt beskedet om att ens försvunna dotter nu
hittats DÖD, mördad, känner du vad då? Förakt? Tycker det är löjligt? En överreaktion?

Var SH "lite dum" när han reagerade så pass snabbt som han gjorde den där söndagskvällen
i juni förra året? Det skulle han väl helst inte gjort eller hur? För du önskar ju givetvis att
eran käre mördarbalt skulle kommit undan med sitt mord och det kanske han hade gjort
om det reagerats lite senare än vad som verkligen blev fallet och man inte lika tidigt
fått igång alla sökinsatser som följde. Attans skit, va? Gillas icke av polis-och
militärhataren nr 1.

Det kan väl i den normala världen dit en sån som du inte hör konstateras att Lisas far
var beundransvärt behärskad rättegångarna igenom. Lät den omdömeslösa toktanten
Rönnbäck hålla på med sitt elaka förtal och sina alldeles vettlösa utgjutelser om
konspiration hit och dit involverande alla möjliga krafter. Pappan och de andra i familjen
som fanns på plats i rättssalarna uthärdade tålmodigt skiten.
Vid ett enda tillfälle blev det bara för mycket även för en sån behärskad och sansad person
som SH och det var när advokathönset gick på som värst med antydningar om att militären
påverkat Missing People i sökarbetet och att han själv hade del i detta. Om jag nu inte minns fel.
Hur som helst - SH fick nog till slut alltså. Och sa ifrån. Helt förståeligt. Det var inget utbrott som
det påståtts, det var istället en lugn och saklig uppmaning till tanten att upphöra med sina
lögner. Men tror dessvärre det fick dålig effekt för det fortsatte väl ljugas och kränkas från
det där besinningslösa advokathållet.

Obegripligt att människan ännu inte är utesluten ur advokatsamfundet.
Hon bar sig väl lika illa åt som du har burit dig åt i trådarna om mordet på Lisa skulle jag tro.
Instämmer höggradigt i ditt välformulerade inlägg.
Många testar alla vägar bara för att förvilla från faktum. Nerijus Bilevicius är dömd för mord och har mördat, men det hindrar inte alla från att försöka mörda detta faktum med de mest smaklösa inlägg mot allt som står emot den Litauiske Adelsmannens mord på bortaplan. Något han inte gjort på hemmaplan, därmed inte sagt att Nerijus kvalificerar till Renrakad rasist i alla meningar. Men var och kan fundera.

Nerijus_Bilevicius_Mord_Lisa_Holm_Blomberg_ALLT.pdf

Det krävs ett synnerligen selektivt urval för att missa faktum
2016-06-15, 19:21
Medlem
sisotalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PantherE
Än så länge har ni inte presenterat en enda specifik alternativ gärningsman

Här fins det stycke som du har tagit bort av mitt inöägg

Varför vill du sprida samma otyg även hit. Här kan vi diskutera alternativa GM-grupper. Litauiska familjen är en grupp, som åklagaren splittrade av taktiska skäl. Om han hade åtalat alla tre hade hans bevisning hållit bättre, dock inte till tre livstidsdom.

Littauerna är en specifik GM-grupp. Bara detta att Lisa har inte mördat en person utan en grupp är specifikt. Sådant kan vi diskutera här om vi bara slipper att ideligen besvara din hatkampanj.

Min frågan gällde varför du för hit din hatkampanj. Räcker det inte att du har förstört den andra tråden. Detta har övertygat mig att domen mot Nerius måste vara fel eftersom det försvaras inte med argument utan med hatkampanj.
2016-06-15, 20:25
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Här fins det stycke som du har tagit bort av mitt inöägg

Varför vill du sprida samma otyg även hit. Här kan vi diskutera alternativa GM-grupper. Litauiska familjen är en grupp, som åklagaren splittrade av taktiska skäl. Om han hade åtalat alla tre hade hans bevisning hållit bättre, dock inte till tre livstidsdom.

Littauerna är en specifik GM-grupp. Bara detta att Lisa har inte mördat en person utan en grupp är specifikt. Sådant kan vi diskutera här om vi bara slipper att ideligen besvara din hatkampanj.

Min frågan gällde varför du för hit din hatkampanj. Räcker det inte att du har förstört den andra tråden. Detta har övertygat mig att domen mot Nerius måste vara fel eftersom det försvaras inte med argument utan med hatkampanj.

När har Lisa mördat någon över huvudtaget? Det är för böveln hon sam har blivit brutalt mördad av en balt (närmare sagt Nerijus) så sluta att förnedra och sprida lögner om Lisa?

Vad exakt svamlar du om? Jag har inte fört någon hatkampanj så sluta med att beskylla mig för något sådant. Var någonstans har jag förstört den andra tråden? Länka till alla dom inlägg som jag har förstört den andra tråden med?
Om man skriver sanning så förstör man inte något, det borde ju du veta.

Edit:
Jag har inte tagit bort något ur ditt inlägg: "Igår, 23:12 #2027
sisotalo" så sluta att beskylla mig för det med och ta reda på vad du skriver innan du hoppar på någon med dina senila dumheter.
Senast redigerad av PantherE 2016-06-15 kl. 20:40.
2016-06-15, 21:29
Medlem
sisotalos avatar
Citat:
När har Lisa mördat någon över huvudtaget? Det är för böveln hon sam har blivit brutalt mördad av en balt (närmare sagt Nerijus) så sluta att förnedra och sprida lögner om Lisa?
Så här åstadkommer man en total förvirring när jag tar upp tanken, att Lisa har mördats av en grupp människor, inte av Nerius ensamnt. Den som ligger närmast till är den litauiska familjen. Det är en nödvändig anlays eftersom åklagaren har släppt Aivaris och Irina utan argumentering.

Detta förnekar du genom att skriva att vi har inget alternativ.

Onekligen har jag beskyllt dig istället för andra som verkligen sysslar med hatkampanjer.
2016-06-15, 22:20
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Så här åstadkommer man en total förvirring när jag tar upp tanken, att Lisa har mördats av en grupp människor, inte av Nerius ensamnt. Den som ligger närmast till är den litauiska familjen. Det är en nödvändig anlays eftersom åklagaren har släppt Aivaris och Irina utan argumentering.

Onekligen har jag beskyllt dig istället för andra som verkligen sysslar med hatkampanjer.

Vilka är den "grupp människor" och har du någon teknisk bevis på det och vittnesiakttagelser?

På Nerijus finns det både teknisk bevisning + vittnesiakttagelser plus att han inte har någon alibi mellan 18:00-20:00. Var var Nerijus under den tid för han var definitivt inte hemma utan körde rally under den tiden plus annat (som att brutalt och regelrätt avrätta Lisa för att få utlopp för sina sadistiskt sexuella drifter)
2016-06-15, 23:01
Medlem
Citat:
Så här åstadkommer man en total förvirring när jag tar upp tanken, att Lisa har mördats av en grupp människor, inte av Nerius ensamnt. Den som ligger närmast till är den litauiska familjen.

Det är en nödvändig anlays eftersom åklagaren har släppt Aivaris och Irina utan argumentering.

Åklagaren har att bedöma om grunder finns för att räcka för ett åtal, finns inte det skall misstänkte/misstänkta släppas ur häkte. Sverige har fått kritik för långa häktestider. Utan väl grundade misstankar skall frihetsberövanden minimeras.

Från Aivarus fanns ett DNA från Ladan. Det var allt. Han jobbade där lika mycket/länge som sin bror.
Från Irina fanns DNA på ett enda ställe, i Lisas trosa. Det var allt. Mest troligt kontaminering. från Nerjius, som haft samlag med hustrun dagen innan.

Inget av detta hade räckt för åtal. Alltså släpptes dom.

Irina och Aivarus gav, helt oberoende av varandra, varandra alibi för tiden mellan 18.00 -20.00.

Värt att notera. Det alibit har aldrig Irina avvikit ifrån.

Irinas alibi för maken Nejrius däremot har förändras både hit och dit med olika berättelser om bl.a. om tider.

Irina har som hustru till den misstänkte ingen vittnesplikt. Om hon vittnar värderas det automatikt lägre pga att hon är nära anhörig. Ändrar hon sedan sina vittnesuppgifter från gång till annan sjunker hennes bevisvärde ytterligare. Den bedömningen är allmängiltig och gäller inte endast en rysktalande kvinna från Litauen.
Senast redigerad av Remark 2016-06-15 kl. 23:10.
2016-06-17, 09:38
Medlem
Citat:
Än så länge har ni inte presenterat en enda specifik alternativ gärningsman som binds till brottet med bindande och hållbar bevis. Inger Rönnbäck har försökt med Nerijus bror, Aivaras, men det sket sig. Likaså har Hurtig försökt med både Aivaras och Irina men han kammade noll han med.

Du har tydligen redan låst fast dig. Det har framkommit tydligt i tråden att händelseförloppet sannolikt är mycket mer komplicerat än så.
Du har också helt missuppfattat IR. Hon ville vissa på motsägelserna i fupen där DNA (från kända personer) i ena fallet har betydelse men anses planterade i andra fall eller vara betydelselösa.
Det visar, bland mycket annat, på bristen i logik i den s k fupen.

Hurtig har tyvärr missat mycket som var viktigt och koncentrerat sig på teknikaliteter, av vilka några inte fortfarande givits svar på, istället för att omfamna att detta är ett känslomässigt brott som är beroende av lojaliteter och rädsla för att inte lösas.

Det har IR, bland många andra, förstått.
2016-06-17, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Åklagaren har att bedöma om grunder finns för att räcka för ett åtal, finns inte det skall misstänkte/misstänkta släppas ur häkte. Sverige har fått kritik för långa häktestider. Utan väl grundade misstankar skall frihetsberövanden minimeras.

Från Aivarus fanns ett DNA från Ladan. Det var allt. Han jobbade där lika mycket/länge som sin bror.
Från Irina fanns DNA på ett enda ställe, i Lisas trosa. Det var allt. Mest troligt kontaminering. från Nerjius, som haft samlag med hustrun dagen innan.

Inget av detta hade räckt för åtal. Alltså släpptes dom.

Irina och Aivarus gav, helt oberoende av varandra, varandra alibi för tiden mellan 18.00 -20.00.

Värt att notera. Det alibit har aldrig Irina avvikit ifrån.

Irinas alibi för maken Nejrius däremot har förändras både hit och dit med olika berättelser om bl.a. om tider.

Irina har som hustru till den misstänkte ingen vittnesplikt. Om hon vittnar värderas det automatikt lägre pga att hon är nära anhörig. Ändrar hon sedan sina vittnesuppgifter från gång till annan sjunker hennes bevisvärde ytterligare. Den bedömningen är allmängiltig och gäller inte endast en rysktalande kvinna från Litauen.

Notera då att hon utsattes för starka hot mot sin person och kränktes till att må extra dåligt.
Ingen har heller hört henne förutsättningslöst vilken är en häpnadsväckande stor brist.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in