2016-06-15, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SHH88
Blir inte förvånad om Sverige spelar oavgjort i alla tre matcherna.

Varför fick Ekdal bara några minuters spel?

Skulle väl vara ganska bra om du fick rätt, 3 poäng med noll i målskillnad skulle sannolikt räcka till att bli bland de fyra bästa treorna, om Belgien-Irland blir X, så kan vi t.om bli tvåa med detta utfall. Tyvärr är det väl mer troligt att det blir förlust mot minst en av Italien och Belgien.
Citera
2016-06-15, 12:44
Medlem
56ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnbauerGrisen
Sätter ganska stora förhoppningar på Janne.

Ska bli mycket intressant att se hur han väljer att göra. Allt är egentligen bättre än Herr Shining.

Jag förstår inte varför vi måste ha en svensk tränare när majoriteten av spelarna i landslaget inte spelar i allsvenskan.
Är det inte dags att testa på en internationell tränare som har erfarenhet från den europeiska toppfotbollen.
Om vi inte är bättre än att vi tar oss till ett EM var fjärde år ja då spelar det väl ingen roll om Erik Hamren sitter kvar, men har vi några ambitioner i huvud taget varför inte testa en riktig stjärntränare.
Citera
2016-06-15, 13:00
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 56k
Jag förstår inte varför vi måste ha en svensk tränare när majoriteten av spelarna i landslaget inte spelar i allsvenskan.
Är det inte dags att testa på en internationell tränare som har erfarenhet från den europeiska toppfotbollen.
Om vi inte är bättre än att vi tar oss till ett EM var fjärde år ja då spelar det väl ingen roll om Erik Hamren sitter kvar, men har vi några ambitioner i huvud taget varför inte testa en riktig stjärntränare.

Hade inte velat se en utländsk tränare på förbundskapténpositionen. Det jag kan sträcka mig till är en nordisk tränare.

Jag hoppas Janne gör det bra, han har ganska annorlunda förutsättningar att jobba utefter.
Citera
2016-06-15, 13:11
Medlem
56ks avatar
Citat:
Hade inte velat se en utländsk tränare på förbundskapténpositionen. Det jag kan sträcka mig till är en nordisk tränare.

Jag hoppas Janne gör det bra, han har ganska annorlunda förutsättningar att jobba utefter.

Ja vi får väl se om 6-8 år efter vi missat VM åkt ut ur gruppspelet i två EM, som vanligt har svenskarna grinat i 4 år efter en ny förbundskapten. Så går vi runt i samma cirkel, "Sven Svensson gjorde det bra när Häcken vann sm-guld han kommer göra ett skitbra jobb i landslaget om han blev tränare, mycket bättre än de två innan som hade exakt samma meriter och var svenskar de med."
Citera
2016-06-15, 13:14
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
Ja vi får väl se om 6-8 år efter vi missat VM åkt ut ur gruppspelet i två EM, som vanligt har svenskarna grinat i 4 år efter en ny förbundskapten. Så går vi runt i samma cirkel, "Sven Svensson gjorde det bra när Häcken vann sm-guld han kommer göra ett skitbra jobb i landslaget om han blev tränare, mycket bättre än de två innan som hade exakt samma meriter och var svenskar de med."

Vi lyckades bra med Tommy söderberg / Lagerbäck. Ingen av dessa två hade någon nämnvärd erfarenhet av internationell topfotboll. Poängen är att vi vill belöna och odla fram bra svenska tränare och stärka allsvenskan. Det har gått ganska bra med U21 som kan leda till framgångar i A-landslaget.
Citera
2016-06-15, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Skulle väl vara ganska bra om du fick rätt, 3 poäng med noll i målskillnad skulle sannolikt räcka till att bli bland de fyra bästa treorna, om Belgien-Irland blir X, så kan vi t.om bli tvåa med detta utfall. Tyvärr är det väl mer troligt att det blir förlust mot minst en av Italien och Belgien.

Äh, Italien & Belgien imponerar ändå inte så mycket. Italien med en bra defensiv, utan några heta anfallare & ett överskattat Belgien.

Fast spelar Sverige som de gjorde mot Irland är det nog tack&hej.
Citera
2016-06-15, 13:45
Medlem
56ks avatar
Citat:
Vi lyckades bra med Tommy söderberg / Lagerbäck. Ingen av dessa två hade någon nämnvärd erfarenhet av internationell topfotboll. Poängen är att vi vill belöna och odla fram bra svenska tränare och stärka allsvenskan. Det har gått ganska bra med U21 som kan leda till framgångar i A-landslaget.

Jag hoppas att det är rätt väg att gå att satsa på inhemska svenska tränare medan många svenska spelare går utomlands som unga.
Jag hoppas självklart att janne gör det bra och att vi får ett landslag som lyckas ta sig till ett VM igen.
Citera
2016-06-15, 13:53
Medlem
ulvvfs avatar
Förstår inte varför så många klagar så mycket på insatsen. Det var kanske inte den bästa, men vi var ändå det bästa laget på planen, och snacket om att vi inte förtjänade poängen i matchen är bara lustig. Irland hade förutom målet inte så mycket mer än några långskott. Vi skapade de flesta heta målchanserna i straffområdet och vi hade klart mer bollinnehav etc (men enligt kommentatorerna så vann irland mittfältskampen!??). Men bara för Irland fick till några fina långskott så dominerade de matchen?
Citera
2016-06-15, 14:14
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Jag hoppas att det är rätt väg att gå att satsa på inhemska svenska tränare medan många svenska spelare går utomlands som unga.
Jag hoppas självklart att janne gör det bra och att vi får ett landslag som lyckas ta sig till ett VM igen.
Tror du förbundet är villiga att betala 10 Mkr/år i lön för någon med internationell topperfarenhet?
Stjärntränare, tillåt mig att skratta... Ska vi på den nivån så pratar vi 30 Mkr+/år.
Jag vill ha en svensk förbundskapten, eventuellt en nordisk.
Citera
2016-06-15, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
men vi var ändå det bästa laget på planen, och snacket om att vi inte förtjänade poängen i matchen är bara lustig.

Fuck outta here. Baserat på vad? Irland hade mycket mer skott på mål och chanser att
göra mål. Sveriges mål kom ju på självmål oxå.

Det ända Sverige hade var några minuter i andra halvlek, och ändå säger du att Sverige var
det bästa laget på planen? Typiskt blåögd.

Irland var definitivt värdiga att vinna men Sverige hade tur att de inte satte en till balja. Sverige hade inga skott på mål, sprang dåligt i snitt, inte bra spel och inte några chanser - men ändå var Sverige "det bästa laget"?

Fuck outta here.

The positiva är väl att de kanske rycker upp sig mot Italien och skrällar.
Citera
2016-06-15, 15:28
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TearDrops
Fuck outta here. Baserat på vad? Irland hade mycket mer skott på mål och chanser att
göra mål. Sveriges mål kom ju på självmål oxå.

Det ända Sverige hade var några minuter i andra halvlek, och ändå säger du att Sverige var
det bästa laget på planen? Typiskt blåögd.

Irland var definitivt värdiga att vinna men Sverige hade tur att de inte satte en till balja. Sverige hade inga skott på mål, sprang dåligt i snitt, inte bra spel och inte några chanser - men ändå var Sverige "det bästa laget"?

Fuck outta here.

The positiva är väl att de kanske rycker upp sig mot Italien och skrällar.

Sverige hade 57% bollinnehav, 74% i passningsprocent emot deras 64%, och mer än 100 fler passningar, hade fler målchanser inne i straffområdet etc.
Citera
2016-06-15, 15:38
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Tror du förbundet är villiga att betala 10 Mkr/år i lön för någon med internationell topperfarenhet?
Stjärntränare, tillåt mig att skratta... Ska vi på den nivån så pratar vi 30 Mkr+/år.
Jag vill ha en svensk förbundskapten, eventuellt en nordisk.

Överlag så tycker jag topptränarna är överskattade, inte gör de några mirakel överlag, var Hiddink någon succe i Ryssland exempelvis? LVG var en succe i holland men fiasko i MU etc. Det handlar nog mer om rätt tränare vid rätt tidpunkt, en ny röst etc, för jag skulle gärna vilja se vad en tränare gör överlag som motivera de stora löneskillnader, jag tror det mest bara är en image de säljer.

Om vi ska ha utländsk tränare så tar jag hellre Potter än Mourinho.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in