Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-14, 22:42
  #94561
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Nej, polisen dolde spåret i ett olagligt extra sidomaterial, om du nu mot all förmodan missat det.

Övriga tecken på att VB påstått hon var gravid:

19 mars skriver VB till MB på facebook:
min grannens granne dog blodpropp. jag har läst man kan skydda genom att träna mera och äta mer grönsaker fisk istället för kött och potatis micke du måste börja äta rätt för min skull för ditt barn också du måste leva länge med oss. godnatt och sovgott! (FUP s891)

VB lägger upp en bild på en bebis på sin facebook natten mot den 28 april. (Källa VBs Facebook)

Förhör Förhör Mikael Berg 2013-08-15 (FUP s1001)
FL l: Vet du om hon ville ha barn?
MB: Ja hon nämnde det men jag uppfattade det inte som att hon ville ha det med mig utan
rent allmänt.



PS! Hur gick det med källan till ditt påstående?

Det där var ju nonsens, hon var inte gravid. Vad är det du inte fattar? Har du inte kommit längre än så än. MB var dessutom säker på att dom använde kondom varje gång. Varför skulle han vara orolig isåfall. Skulle han vara så orolig menar du, så att han mördar henne och planterar bevis för att sätta dit KJ? Var är bevisen för att så är fallet? Du är ju inte riktigt frisk

Jag har redan nämnt det, Källan är KJ själv, som sa i förhören, att han ville ha henne tillbaka, hon ville inte - han ansåg att det var smärtsamt. Vilket såklart betyder att hon dissade han.

ps: Hur gick det med beviset för MB´s inblandning i styckmordet, och KJ´s oskuld. Vi har bara väntat i tre år nu, man börjar tro att du inte har något att komma med? Men det är lugnt jag kan vänta några år till på svar.
__________________
Senast redigerad av henkess 2016-06-14 kl. 22:47.
Citera
2016-06-14, 22:46
  #94562
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Det där var ju nonsens, hon var inte gravid. Vad är det du inte fattar? Har du inte kommit längre än så än. MB var dessutom säker på att dom använde komdom varje gång. Varför skulle han vara orolig isåfall. Skulle han vara så orolig menar du, så att han mördar henne och planterar bevis för att sätta dit KJ? Var är bevisen för att så är fallet? Du är ju inte riktigt frisk

Hon behöver inte varit gravid - det räcker med att hon påstått hon var gravid och att hon tänkt behålla barnet. Hur ska MB kunna veta?

Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Jag har redan nämnt det, Källan är KJ själv, som sa i förhören, att han ville ha henne tillbaka, hon ville inte - han ansåg att det var smärtsamt. Vilket såklart betyder att hon dissade han.

ps: Hur gick det med beviset för MB´s inblandning i styckmordet, och KJ´s oskuld. Vi har bara väntat i tre år nu, man börjar tro att du inte har något att komma med? Men det är lugnt jag kan vänta några år till på svar.

Jag hittar inte källan. När påstår han det? Vilket förhör?
__________________
Senast redigerad av zero73 2016-06-14 kl. 22:53.
Citera
2016-06-14, 22:48
  #94563
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Det där var ju nonsens, hon var inte gravid. Vad är det du inte fattar? Har du inte kommit längre än så än. MB var dessutom säker på att dom använde komdom varje gång. Varför skulle han vara orolig isåfall. Skulle han vara så orolig menar du, så att han mördar henne och planterar bevis för att sätta dit KJ? Var är bevisen för att så är fallet? Du är ju inte riktigt frisk

Jag har redan nämnt det, Källan är KJ själv, som sa i förhören, att han ville ha henne tillbaka, hon ville inte - han ansåg att det var smärtsamt. Vilket såklart betyder att hon dissade han.

ps: Hur gick det med beviset för MB´s inblandning i styckmordet, och KJ´s oskuld. Vi har bara väntat i tre år nu, man börjar tro att du inte har något att komma med? Men det är lugnt jag kan vänta några år till på svar.

Du har ett märkligt sätt att värdera vissa motiv högre än andra.

En man som obesvarat älskar henne har motiv, men en man som blir stalkad av henne saknar motiv.
Citera
2016-06-14, 22:50
  #94564
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Prova, så kommer du till insikt.

Såren blir inte U-formade av en märlspik, snarare D-formade med ett hålrummet i mitten tomt. Dessutom hugger man märlspiken i hud, spricker den.

Synd att dessa avgjutningar av stickkanalerna inte redovisats. Eller åtminstone bilderna från avgjutningarna. Hade gett lite mer fingervisning.

Att död/torr hud spricker betvivlar jag inte, men att "levande" hud med invärtes innehåll spricker har jag svårt att tro. Har du nu prövat hugga i levande hud eller nyligt avliden så får jag väl tro dig.
Citera
2016-06-14, 22:53
  #94565
Moderator
OYs avatar
Med tanke på KJ:s militära intresse så bör ett sånt här vapen knappast vara långsökt, http://dms06.dimu.org/image/012sB2qZF37e, större sannolikhet att mordvapnet är en bajonett av något slag än att det är en märlspik, oavsett om vapnet genomborrade diverse skelettdelar i offret.
Citera
2016-06-14, 22:54
  #94566
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Med tanke på KJ:s militära intresse så bör ett sånt här vapen knappast vara långsökt, http://dms06.dimu.org/image/012sB2qZF37e, större sannolikhet att mordvapnet är en bajonett av något slag än att det är en märlspik, oavsett om vapnet genomborrade diverse skelettdelar i offret.

Du är medveten om att den där har ett triangulärt tvärsnitt?
Citera
2016-06-14, 22:59
  #94567
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Du är medveten om att den där har ett triangulärt tvärsnitt?

Eh, ja jag är medveten om det, just därför säger jag bajonett av något slag. Se mitt inlägg som en hint om i vilket härad mordvapnet kan finnas och att bilden som jag länkade till endast är ett exempel på att bajonetter kan vara formade snarlikt en märlspik.

Finns antagligen en uppsjö olika former på bajonetter, jag utesluter inte att VB stacks med en bajonett.
Citera
2016-06-14, 23:02
  #94568
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
VB behöver inte varit gravid. Det räcker gott med att hon påstått hon var det.

Absolut. Men jag har svårt att få ihop en avancerad plan med bevisplantering med att han skulle lämna kroppen öppet i skogen så att graviditeten avslöjades och gjorde honom starkt misstänkt för mordet.
Citera
2016-06-14, 23:07
  #94569
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Absolut. Men jag har svårt att få ihop en avancerad plan med bevisplantering med att han skulle lämna kroppen öppet i skogen så att graviditeten avslöjades och gjorde honom starkt misstänkt för mordet.

Gm kanske tvingade henne göra graviditetstest under plågsamma former. Svaret kanske blev negativt, men då var det för sent.
Citera
2016-06-14, 23:12
  #94570
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Absolut. Men jag har svårt att få ihop en avancerad plan med bevisplantering med att han skulle lämna kroppen öppet i skogen så att graviditeten avslöjades och gjorde honom starkt misstänkt för mordet.

Tanken med att låta offrets mobil försvinna samtidigt som samtlig elektronisk kommunikationen mellan honom och offret raderades i hans egen mobiltelefon var kanske att polisen aldrig skulle intressera sig för honom även om de tog sig en titt i hans mobil, vad hade det gjort om man hittade hans gener eller DNA i eller på offret, han fanns kanske inte i polisens register, och om han gjorde det så är det väl inte olagligt att göra någon gravid.

Jag finner det märkligt att VB:s mobil är spårlöst försvunnen samtidigt som KJ:s mobil inte är oåterkalleligt rensad från kommunikation mellan KJ och VB, medans MB:s dito är det.

Jag tror fortfarande att KJ har med mordet att göra, dock så har jag inte svårt för att få ihop en avancerad planteringsplan med att kroppen dumpades relativt öppet i skogen. Det finns en anledning till att benen återfanns i huset och inte invid resten av kvarlevorna, frågan är varför.
Citera
2016-06-14, 23:27
  #94571
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Hon behöver inte varit gravid - det räcker med att hon påstått hon var gravid och att hon tänkt behålla barnet. Hur ska MB kunna veta?

Jag hittar inte källan. När påstår han det? Vilket förhör?

Vatchareeya höll sig inte alltid till sanningen - det framgår av utredningen. Men dina spekulationer har noll och inget värde - de kan lätt neutraliseras med en annan spekulation med precis lika mycket eller lite grund: Kristoffer hade hoppats att det skulle bli något mellan dem igen, men den där kvällen spårar det ur mellan dem och VB skriker plötsligt att hon minsann är gravid med MB:s barn och att Kristoffer kan dra åt helvete. Efter det...

Spekulation nr 2 har den fördelen att den låter sig förenas med kända fakta: Nämligen att mordoffret och den dömde mördaren befann sig på samma ställe dagen/kvällen för mordet och att inga kända observationer av offret finns efter de sista livstecknen från henne som kommer från hans lägenhet. Din alternativa GM finns det inga såna fysiska kopplingar till, bara några SMS.
Citera
2016-06-14, 23:37
  #94572
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Du har ett märkligt sätt att värdera vissa motiv högre än andra.

En man som obesvarat älskar henne har motiv, men en man som blir stalkad av henne saknar motiv.

Inte märkligt alls. MB visste att VB inte hade något substantiellt att komma med. Visst var det lite störande ibland men inte mer än han kunde hantera.

Han kunde bara låta bli att svara henne på SMS, så tiggde hon och bad på sina bara knän. För honom var hon bara en tjej han hade en fling med när det passade honom. Men alltid med kondom, nota bene.

För KJ var det helt annorlunda, han var djupt förälskad i VB. Där var det han som bönade och bad, för att få sin skärva av tid med VB, när det passade henne. Då dög han.

Ser du skillnaden?

Denna kväll när hon skulle komma hem till KJ var han säkert lycklig när han plockade upp henne utanför hennes hem med läxböckerna. Han fick tid med VB.

Vad gör hon då?

VB ägnar hela kvällen åt att messa med älskaren MB, i soffan hemma hos KJ. Ägnar knappt en blick i hans riktning.

Så vem av dom två har mest anledning att bli kränkt och förbannad tror du? MB eller KJ?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback