2016-06-14, 16:33
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Lewicki är givetvis alldeles för dålig för att vara med i en landslagstrupp. Att han startar är ett ännu större skämt. Han platsar inte i MFF. Han kan inte passa en fotboll. URUSEL.

Jag förstår inte varför han startade igår, han fungerar i en väldigt specifik kontext där man är förväntade att vara starkt tillbakatryckta som U21-laget var förra sommaren. Men när man iaf skall ha ambitionen att föra spelet? Då blir han bara ett hinder, som i MFF.
Citera
2016-06-14, 16:33
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag tror ju att italienarna kommer att springa åttor runt Källström.

Det gör de flesta lag. Men hans fot behövs.
Citera
2016-06-14, 16:34
Medlem
Citat:
Lewicki är givetvis alldeles för dålig för att vara med i en landslagstrupp. Att han startar är ett ännu större skämt. Han platsar inte i MFF. Han kan inte passa en fotboll. URUSEL.

Detta har jag framfört i flera månader innan mästerskapet i både den här tråden och den Allsvenska tråden men fått skit för att vara "populistisk". Lewicki har varit en av MFF's sämsta spelare men får på något sätt ändå fripass för insatsen mot Danmark som att en bra insats kan gottgöra 10 dåliga.

Lewicki är ju uppenbarligen alldeles för dålig för att spela mittfältare på den här nivån. Frågan är om han ens håller som back? Han saknar allt vad en passningsfot innebär och har du inte det inom den moderna fotbollen är du rökt på den här nivån. Lewicki är en överskattad sopa som bärs fram av högljudda MFF'are som någon slags fanbärare av landslaget och för sin "kämparanda".
Citera
2016-06-14, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Jag förstår inte varför han startade igår, han fungerar i en väldigt specifik kontext där man är förväntade att vara starkt tillbakatryckta som U21-laget var förra sommaren. Men när man iaf skall ha ambitionen att föra spelet? Då blir han bara ett hinder, som i MFF.

Håller med. Och så jävla bra var han inte i U21 som en del folk vill få det till.
Citera
2016-06-14, 16:45
Medlem
nygards avatar
Citat:

Allvarligt, gör du något annat än gnäller? Jag kan inte minnas att jag någonsin sett dig skriva något positivt överhuvudtaget. Jävla bölröv.

Lewicki var fantastisk i U21-EM och i matcherna mot Danmark, och gjorde det även bra mot Wales.
Han kan mycket väl passa en fotboll och lyckades med det flera gånger igår, men jag vet inte vad du eller andra egentligen förväntar er av honom. Han är ingen playmaker som ska slå smörpassar till sina medspelare. Det är inte hans roll. Däremot tycker jag det var fel av Hamrén att spela honom mot Irland där Sverige torde vara spelförande. Jag tror att han hade gjort större nytta mot Italien eller Belgien, om han nu får spela.

Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Detta har jag framfört i flera månader innan mästerskapet i både den här tråden och den Allsvenska tråden men fått skit för att vara "populistisk". Lewicki har varit en av MFF's sämsta spelare men får på något sätt ändå fripass för insatsen mot Danmark som att en bra insats kan gottgöra 10 dåliga.

Lewicki är ju uppenbarligen alldeles för dålig för att spela mittfältare på den här nivån. Frågan är om han ens håller som back? Han saknar allt vad en passningsfot innebär och har du inte det inom den moderna fotbollen är du rökt på den här nivån. Lewicki är en överskattad sopa som bärs fram av högljudda MFF'are som någon slags fanbärare av landslaget och för sin "kämparanda".

Fortfarande putt över att Alexander Fransson inte blev uttagen istället?

Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Håller med. Och så jävla bra var han inte i U21 som en del folk vill få det till.

Haha, jo, det var han. Bara en total fotbollsanalfabet kan påstå något annat.

Jag råder dig att leta upp matcherna och se dom igen.
Citera
2016-06-14, 17:08
Medlem
bagarn29s avatar
Lewicki är den bäste defensive mittfältare i truppen och kommer att bli viktig mot Italien och Belgien. Mot Irland borde han inte startat, precis som Nygard säger så var det tänkt att Sverige skulle föra matchen.
Lewicki är hjälpgubbe som kan sättas in på flera uppgifter. Han skulle vara utmärkt som en defensiv mitt bakom Hiljemark, Ekdal och Forsberg samtidigt som han skyddar mittbackarna.

MFF ska vara spelförande och då kan det brista lite i passningsspelet. Han spelade på Tinnerholms position, när T var avstängd, i allsvenskan och hans inlägg var det inga större fel på.
Citera
2016-06-14, 18:11
Medlem
mishimas avatar
Är det någon som tror något annat än att vi måste vara defensiva centralt mot Italien och Belgien? Vi måste krympa ytorna centralt och vara superkompakta. Låt yttrarna och anfallarna stå för offensiven.

Mot Belgien borde vi faktisk spela som MFF gjorde mot Salzburg hemma 2014.
Citera
2016-06-14, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Lewicki är den bäste defensive mittfältare i truppen och kommer att bli viktig mot Italien och Belgien. Mot Irland borde han inte startat, precis som Nygard säger så var det tänkt att Sverige skulle föra matchen.
Lewicki är hjälpgubbe som kan sättas in på flera uppgifter. Han skulle vara utmärkt som en defensiv mitt bakom Hiljemark, Ekdal och Forsberg samtidigt som han skyddar mittbackarna.

MFF ska vara spelförande och då kan det brista lite i passningsspelet. Han spelade på Tinnerholms position, när T var avstängd, i allsvenskan och hans inlägg var det inga större fel på.
Nej, Wernbloom är den bästa defensiva mittfältaren i truppen. Han har dock inte presterat i landslaget på flera år, men det har snarare att göra med att Hamrén ofta velat använda honom som någon slags tvåvägsmittfältare. Och där är han helt usel. Det är inte för inte som han är hyllad som en av ryska ligans bästa mittfältare. Dåligt att Hamrén inte har lyckats utnyttja det. Lewicki har potential att bli bättre, men i dagsläget hade han aldrig platsat i CSKA.
Citera
2016-06-14, 18:39
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Nej, Wernbloom är den bästa defensiva mittfältaren i truppen. Han har dock inte presterat i landslaget på flera år, men det har snarare att göra med att Hamrén ofta velat använda honom som någon slags tvåvägsmittfältare. Och där är han helt usel. Det är inte för inte som han är hyllad som en av ryska ligans bästa mittfältare. Dåligt att Hamrén inte har lyckats utnyttja det. Lewicki har potential att bli bättre, men i dagsläget hade han aldrig platsat i CSKA.

Han är ju kass även defensivt när han spelar i landslaget. En säkerhetsrisk som drar på sig otroligt mycket frisparkar.
Citera
2016-06-14, 19:36
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Wernbloom är klappkass som def.mitt. Ska han spela så ska han vara så långt uppe i banan som möjligt, som när han vikarierade som anfallare i blåvitt eller när han spelade off.mitt i början av landslagskarriären. Hans onödigt hårda spel medför bara en säkerhetsrisk.
Citera
2016-06-14, 20:37
Bannlyst
En dag som denna kan man inte annat än sakna Lars Lagerbäckur. Fyfan vilken äcklig jävla sopa scarfen är.
Citera
2016-06-14, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av netflixandpill
En dag som denna kan man inte annat än sakna Lars Lagerbäckur. Fyfan vilken äcklig jävla sopa scarfen är.
Håller med. Dock lät det inte såhär 2008–2009... Det är lätt att vara efterklok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in