2016-06-12, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Vad säger regelverket om att man kunde tömma arenan och spela klart?
Men det är klart med 2 döda i en Sana och en linjedomare så kanske detta var det bästa

Jag vet inte, kolla själv? Det sköttes dock enligt reglerna och precis som det har gått till tidigare så det börjar bli dags för dig att lägga ner
Citera
2016-06-13, 08:23
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney

Nja, det där är inte helt sant. Visst har det dömts ut böter men de är i sammanhanget alldeles för låga. Rejäla böter i mina ögon är böter som kännbart påverkar klubbens rörelseresultat och ska räkas som % av årsomsättningen. Samtidigt är det glapp i regelverket för dessa böter ska inte bara drabba klubben, de ska i lika hög grad drabba de supporterorganisationer som uppträder i klubbens färger och som ibland delvis, ibland helt och hållet försöker skydda dessa mer eller mindre välkända individer som orsakar dessa störningar och alltför ofta argumenterar utan helhetssyn och förståelse för samhällskontraktets oskrivna regler

För låga, 250 tusen spänn som förekommit är mycket för en allsvensk klubb.

Att straffa supporterorganisationerna? Ren och skär idioti. Det finns inga som jobbar så hårt för att få bort skiten från läktarna som supporterorganisationer.
Firmor/ultrasgrupperingar, om det är dessa syftar på, är inte möjligt att bötfälla som grupp då dessa inte är föreningar.

Böter har inte gjort nytta, kommer inte göra nytta och får bara motsatt effekt då det tar pengar från bl.a. säkerhetsarbetet.
Citera
2016-06-13, 09:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Fortfarande: Håll käften och sluta hitta på lögner.

Vad sägs om att dra ur pinnen du haft inkilad i röven alldeles för länge?

Man såg eller hörde er inte vurma såhär mycket för vilken katastrof regelverket var när samma sak drabbade oss, dif eller aik. Det är först nu det är ett problem. Regelverket kan man som sagt tycka vad man vill om, men det gäller för alla - även om ni sen tidigare är vana vid att bli slickade i röven och få specialbehandling. Sluta böla och gå vidare.
Vadå håll käften???? Men det är är klart med ett konto med en såådan avatar kan man väl inte räkna med allt för myclet i skallen....
Så det stämmer inte att de kastade bangers mot bollkallarnas håll? Media och funktionärer ljuger med andra ord?
Citera
2016-06-13, 09:53
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Vadå håll käften???? Men det är är klart med ett konto med en såådan avatar kan man väl inte räkna med allt för myclet i skallen....
Så det stämmer inte att de kastade bangers mot bollkallarnas håll? Media och funktionärer ljuger med andra ord?
Tror inte du hängt med i svängarna här?
Citera
2016-06-13, 11:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Tror inte du hängt med i svängarna här?
Hur menar du? Jag säger att MFF fans kastade bangers och en urblåst MFF-supporter ber men faara år helvete....
Citera
2016-06-13, 12:05
Medlem
Citat:
Hur menar du? Jag säger att MFF fans kastade bangers och en urblåst MFF-supporter ber men faara år helvete....
Det är svårt att ta dig på allvar när du kommer dragandes med uppenbara lögner. Ja de kastades in knallskott från vår sektion också men verkligen inte 7-8 stycken och inget som träffade någon. Den här gången var det dina två pajasföreningar som gjorde bort sig, lev med det och gå vidare istället för att sprida lögner i ett försök att skjuta skulden ifrån er.

Härligt för övrigt att hockeytölpen redan är fölåten och välkommen att mysa på kamratgården.
Citera
2016-06-13, 16:23
Medlem
bagarn29s avatar
Knappt fyra veckor till återstarten av allsvenskan så jag tänkt höra vad ni tycker om serien så här långt.

Största överraskningen (lag)? Sundsvall
(spelare)? Pa Konate (MFF)
Största besvikelse (lag)? Hammarby
(Spelare)? Rodic (MFF)

Annat som varit bra eller dåligt?
Lider med spelare som t.ex Radetinac, Mrbati och Cajtoft. Spelare som råkat ut långtidsskador.
Citera
2016-06-13, 23:37
Medlem
civilians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Knappt fyra veckor till återstarten av allsvenskan så jag tänkt höra vad ni tycker om serien så här långt.

(Spelare)? Rodic (MFF)

Håller med dig rörande Sundsvall, men jag vill påstå att Elfsborg är största besvikelsen så här långt, även om mina egna sympatier kanske spelar en roll här. Hammarby har sannerligen inte imponerat dock...
Citera
2016-06-14, 02:32
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29

(Spelare)? Rodic (MFF)

Lider med spelare som t.ex Radetinac, Mrbati och Cajtoft. Spelare som råkat ut långtidsskador.
Enligt mitt tycke och från mitt perspektiv.

(spelare)? Isak (AIK) Svårt att tro att han bara är 16.
Största besvikelse (lag)? Inget Tycker tabellen ser jävligt rimlig ut.
(Spelare)? Avdic (AIK) Skoparodi.

DIF och Bajen är alltid dåliga så det har varit bra.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Citera
2016-06-14, 06:59
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:

Det är ju inte vidare smart att ha en idiotisk avatar som det där isgänget heller, speciellt inte med tanke på vad för fjant som definitivt förstörde chansen till en återupptagen match.

Vem har sagt att det inte kastades in bangers?
Alla är på det klara med att det kastades in bangers där bollkallarna normalt står och att dessa fick flytta sig samt en del fotografer.
Borde MFF fått straff för det? Enligt regelverket nej eftersom de tydligen gjort allt för att förhindra det.
Jag är trött på hela storyn, vi går mot årets viktigaste månader med allsvenskan, EL-kval och transferperiod så fan fokusera på det eller gå på hockey.

Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale

Härligt för övrigt att hockeytölpen redan är fölåten och välkommen att mysa på kamratgården.

Det är verkligen inte alla nöjda med... Speciellt inte att det skämtades om att "det är svårare med målvakt" etc när MRO spelade.
Frölundas guldtröja på Ullevi lär vara otroligt impopulärt ett bra tag...Med all rätt.
Citera
2016-06-16, 10:45
Medlem
Otroligs avatar
En hel del OT rensat. Här diskuterar vi Allsvenskan 2016 - inte avatarer.

/Moderator
Citera
2016-06-16, 19:13
Medlem
Mange Eriksson klar för Dif. Är det ett kriterium nu för tiden att ha sin fotbollsfostran i AIK för att bli värvad till Dif? Eller räcker det med att kalla er fittapor för att få a-lagskontrakt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in