2016-06-07, 06:17
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polkagrissamurajen
Funderar på Wien i början av Augusti. Vilken "FKK" recomenderas under sommaren. Min favorit FKK i Tyskland är Golden Time. Någon av klubbarna som påminner om den.
Golden Time har flest tjejer och klienter. Ligger centralt. Men trånga lokaler. Hög nivå på tjejerna utseendemässigt, men inte i nivå med Artemis. Mycket business och turister, d.v.s. påminner om Artemis. Utomhuspool, 2 bastu, ingen bubbelpool. Bäst på sommaren, eftersom inomhus-lokalerna är så små.

Fun-Palast har färre tjejer och klienter. Ligger inte lika centralt men lätt att ta sig dit med buss. Stora lokaler, gott om plats. En nivå lägre på tjejerna när det gäller utseende, men helt OK. Lugnare atmosfär, mer relax. Påminner om FKK Sharks. Inomhuspool, 2 bastu, ingen bubbelpool. Året-runt klubb, eftersom inomhus-lokalerna är så stora.

Båda har bra mat. Båda har samma priser på entré (90€) och per halvtimme (60€)

Läs mer här: (FB) 3 FKK-klubbar i Wien på 4 dagar, bl.a. den nya klubben Fresh Sauna Club
Senast redigerad av Arnold15 2016-06-07 kl. 06:40.
Citera
2016-06-10, 22:54
Medlem
Kanske en dum fråga. Men FKK där går tjejerna runt nakna. Finns det något begrepp där det är en FKK, men att tjejerna har på sig kläder, eller är det helt enkelt en sexklubb.

Är FKK vanligast eller finns det lika gott utbud med FKK där tjejerna har kläder på sig? Pratas mycket om FKK på FB men inte sett något om några andra klubbar.
Citera
2016-06-10, 23:45
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lrikard21
Kanske en dum fråga. Men FKK där går tjejerna runt nakna. Finns det något begrepp där det är en FKK, men att tjejerna har på sig kläder, eller är det helt enkelt en sexklubb.

Är FKK vanligast eller finns det lika gott utbud med FKK där tjejerna har kläder på sig? Pratas mycket om FKK på FB men inte sett något om några andra klubbar.

FKK är det om tjejerna är nakna.
Sauna Club är det om tjejerna är lättklädda (bikini/underkläder/body).
Det är kanske ungefär 50-50 fördelning på klubbarna. men det är en trend att det blir allt vanligare med Sauna clubs.

Men i princip fungerar båda typer av klubbar på samma sätt och de buntas ofta ihop som ett begrepp "FKK", speciellt här på Flashback.

Klienterna betalar en entréavgift till klubbägaren (50-90 Euro) och kan då stanna på klubben hela dagen, I entrén ingår mat, dryck och relax.
Även tjejerna betalar en entréavgift till klubbägaren. Samma villkor gäller för dem.
Sedan betalar klienterna tjejerna för tjänster som de tillhandahåller på rummen enligt en fast prislista (t.ex. sex i 30 min för 50 eller 60 Euro, etc.).
Senast redigerad av Arnold15 2016-06-10 kl. 23:48.
Citera
2016-06-11, 01:34
Medlem
Citat:
Just så. Du har fattat mer än den genomsnittlige FB-torsken!

Citat:
Det finns gott om andra sexclubbar i Tyskland. Det som är unikt är FKKs. Varför skriva om sexclubbar som finns över hela världen när man kan besöka och skriva om FKK som finns i några få områden i världen.
Citera
2016-06-12, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold15
FKK är det om tjejerna är nakna.
Sauna Club är det om tjejerna är lättklädda (bikini/underkläder/body).
Det är kanske ungefär 50-50 fördelning på klubbarna. men det är en trend att det blir allt vanligare med Sauna clubs.

Men i princip fungerar båda typer av klubbar på samma sätt och de buntas ofta ihop som ett begrepp "FKK", speciellt här på Flashback.

Klienterna betalar en entréavgift till klubbägaren (50-90 Euro) och kan då stanna på klubben hela dagen, I entrén ingår mat, dryck och relax.
Även tjejerna betalar en entréavgift till klubbägaren. Samma villkor gäller för dem.
Sedan betalar klienterna tjejerna för tjänster som de tillhandahåller på rummen enligt en fast prislista (t.ex. sex i 30 min för 50 eller 60 Euro, etc.).

Just det, Sauna club har jag sett nämnas någon gång. Känns ändå som det är stor begreppsförvirring. Googlade lite och har sett "FKK Sauna club" nämnas på vissa klubbar.

Saken är den att jag tror att jag är mer intresserad av ett ställe där tjejerna har något sexigt på sig. Känns mer spännande på något sätt. Men vet ju inte eftersom jag aldrig vågat mig eller haft möjlighet att åka på en FKK eller sexklubb överhuvudtaget. Dock väldigt sugen.

Synd att det inte finns i Sverige, vore enklare. Hade det funnits i Göteborg hade jag åkt direkt
Citera
2016-06-22, 07:20
Medlem
Är helt galen i flickor med silikonbröst.
Finns det många tjejer med fina silikonbröst på Artemis i Berlin?
Citera
2016-06-22, 08:02
Medlem
Antexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martino35

Fina.. Ligger nog i betraktarens ögon.
Men det är nog fler tjejer med silikonbröst än utan för det mesta där

/Antex
Citera
2016-06-22, 10:36
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martino35

På typiska turist-FKK så finns det gott om silikonbröst.

Artemis (Berlin), Oase (Frankfurt) och inte minst Palace (Frankfurt). Men på det sistnämnda stället har tjejerna dålig attityd.
Citera
2016-06-29, 23:13
Medlem
Jag undrar om jag väljer rätt när jag tänker flyga till Berlin och Artemis. Har läst på en del och det verkar som att Artemis haft motgångar men att det rättat till sig. Sen verkar det inte heller vara allra bäst i hela Tyskland men för en förstagångare lär det väl ändå vara ett jättehopp mot sketna små strippklubbar i Sverige? Flygtiden och antal avgångar gör Berlin lockande och att Artemis och diverse hotell inte är så långt från flygplatsen.

Finns det förresten några telltale signs på att en tjej är oengagerad på rummet? Sånt gör rätt mycket tycker jag.
Citera
2016-06-29, 23:26
Medlem
Antexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carnalbert
Jag undrar om jag väljer rätt när jag tänker flyga till Berlin och Artemis. Har läst på en del och det verkar som att Artemis haft motgångar men att det rättat till sig. Sen verkar det inte heller vara allra bäst i hela Tyskland men för en förstagångare lär det väl ändå vara ett jättehopp mot sketna små strippklubbar i Sverige? Flygtiden och antal avgångar gör Berlin lockande och att Artemis och diverse hotell inte är så långt från flygplatsen.

Finns det förresten några telltale signs på att en tjej är oengagerad på rummet? Sånt gör rätt mycket tycker jag.

Ja, du väljer rätt.

Jättehopp är det minst sagt. Det är som att jämföra Bangkok och Bollnäs

Om du pratar med en tjej utanför rummet och hon inte lyssnar på vad du säger lär hon inte lyssna och vara engagerad i rummet heller. Och skratt är ju ett trevligt tecken..

Viel spass !

/Antex
Citera
2016-06-30, 23:54
Medlem
Hermann666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carnalbert

Ja, ett tecken är att hon väljer dig snarare än att du väljer henne. Det finns gott om sharks som går runt och jagar och blir sura om man säger nej.

De bästa tjejerna sitter i baren eller i en soffa och verkar inte ens intresserade av männen. De vet att de är bra, kanske redan har förbokningar eller väntar på att en stammis ska ta med dem upp på rummet.
Citera
2016-07-03, 09:07
Medlem
Ligger det nån sanning i att det är maffian som ligger bakom många klubbar?

Och varför är FKK klubbar så stora just i Tyskland? Enda liberala landet kvar + tyskarnas förmåga att organisera?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in