2016-06-10, 17:22
Medlem
heiss avatar
Ååhhh jag behöver blodtrycksdämpande medel om jag ska läsa och höra hur kvinno-mähän som agerar passivt istälelt för reaktivt när någon okänd person håller på så.
Öppna käften kanske och polisanmäl så kanske skyldiga kan straffas och brott bekämpas, om det är det man vill. Är det spårvagn har man väl övervakningsfilm också.
Senast redigerad av heis 2016-06-10 kl. 17:29.
Citera
2016-06-10, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Min kunskapare tror det

Snubben har också skickat till Tino

https://twitter.com/patriklu/status/740932532838014977?lang=sv

Jag ska fan ha detta som signatur.

Det finns inga strukturer. Dagens vänster sitter i sitt ointagliga Ivory Tower och skriver att vi män gör si och så, samtidigt som de vid minsta konfrontation avsäger sig allt ansvar och talar om en spöklik, oidentifierad och oidentifierbar struktur.

Samma kampanj genomfördes i Frankrike för tre år sedan då 100 procent av alla kvinnor som åkt tunnelbana i Paris hade utsatts för trakasserier. Alain Soral sade då mycket träffande att eftersom vänstern sedan 1968 har förrått arbetarklassen, måste den ägna sig åt en omläsning och förfalskning av samhälleliga problem: ur vänsterns forna sociala patos har vår tids samhälleliga patos uppstått. Kvinnors och homosexuellas rättigheter har ersatt arbetarklassen och det mystiska, obefintliga patriarkatet har ersatt kapitalismen.
Citera
2016-06-10, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Ååhhh jag behöver blodtrycksdämpande medel om jag ska läsa och höra hur kvinno-mähän som agerar passivt istälelt för reaktivt när någon okänd person håller på så.
Öppna käften kanske och polisanmäl så kanske skyldiga kan straffas och brott bekämpas, om det är det man vill. Är det spårvagn har man väl övervakningsfilm också.

Jo, fast då skulle det bara komma en annan artikel i tidningen som folk skulle störa sig på.

Som typ, Emma 16 blev tarrushad i skolans matsal, eller si och så många anmälningar för sexuella trakasserier har ökat. Folk skulle tycka det var lika larvigt och skriva att tjejerna fått vad de förtjänar.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2016-06-10 kl. 18:41.
Citera
2016-06-10, 19:26
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Min kunskapare tror det

Snubben har också skickat till Tino

https://twitter.com/patriklu/status/740932532838014977?lang=sv

Jag ska fan ha detta som signatur.
Underbart är det!
Skadeglädjen är sannerligen en av de riktigt stora glädjena!

På vägen fram till alla dessa logiska kullerbyttor och tafatta försök att rikta fokus på någon annan undrar jag över två saker:
Har någon talat om för honom att det kanske är bäst att sluta nu?
Eller har han gråtit hela dagen och bara skrivit av sig i pauserna?

Jag hoppas på båda.

Inte för att jag är elak utan för att det är karaktärsdanande och att man växer av att ta lärdom av sina misstag. Vi gör dem alla.
Hans syns och att de får mothugg nu, av pragmatiska människor dessutom är mycket bra tecken på att vi går framåt.
Citera
2016-06-10, 20:32
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
För att artikelserien INTE handlar om specifikt och /eller enbart våldtäkter. Utan om sexuella trakasserier i stort. En företeelse som rätt ofta inte ens betraktas som brottsligt.
Sen om nu denna studie visar en sanning, att halva Sveriges befolkning av kvinnor varit med om detta så är det en faktiskt omöjlighet att män som grupp skulle vara delaktiga till detta till 0%.
Inte om du inte tror kvinnor drömmer, hittar på eller har en armé av hemliga osynliga "Molgans" i hälarna.

Sen kan du ta ditt otrevliga idiot tilltal och stoppa upp i din emuanal bredvid din skalle.

Det är klart att män inte är oskyldiga till 0%. Men att en andel av en population är skyldig till brott innebär inte att 100% är skyldiga. Då bör man ta det lilla lugna med begrepp som "män" "kvinnor" "Muslimer" "invandrare" "judar" då dessa begrepp tenderar att omfatta alla i nämnda population.

Alla fattar detta utöver rasister då det kommer till invandrare och feminister då det kommer till män. Hur kommer det sig?

Har du funderat på det faktum att många av de tjejer som kallas hora blir det av andra tjejer? Att män också blir trakasserade på krogen av kvinnor?

Mitt otrevliga tilltal har du gjort dig förtjänt av då du började dilla om strutsar som den lågbildade debattör du är.

Begreppet studie brukar förknippas med vetenskap och nu talar vi faktiskt om aftonbladet
Senast redigerad av Blundetto 2016-06-10 kl. 20:46.
Citera
2016-06-10, 21:34
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Det är klart att män inte är oskyldiga till 0%. Men att en andel av en population är skyldig till brott innebär inte att 100% är skyldiga. Då bör man ta det lilla lugna med begrepp som "män" "kvinnor" "Muslimer" "invandrare" "judar" då dessa begrepp tenderar att omfatta alla i nämnda population.

Alla fattar detta utöver rasister då det kommer till invandrare och feminister då det kommer till män. Hur kommer det sig?

Har du funderat på det faktum att många av de tjejer som kallas hora blir det av andra tjejer? Att män också blir trakasserade på krogen av kvinnor?

Mitt otrevliga tilltal har du gjort dig förtjänt av då du började dilla om strutsar som den lågbildade debattör du är.

Begreppet studie brukar förknippas med vetenskap och nu talar vi faktiskt om aftonbladet

Lägger till att vänstertokar och miljömuppar kallar allt rasism.

Angående det kursiverade så kolla denna

https://pbs.twimg.com/media/CkeifSLXAAAO0jm.jpg
Senast redigerad av Gertrud1 2016-06-10 kl. 21:55.
Citera
2016-06-10, 21:38
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:

jaja…kivnnor får främmande mäns händer mellan benen…men vad fan!!!! Jag då! jag känner mig oskyldig anklagad som man!!!! Hemskt, förfärligt..stackars mig!!! Så tänk på lilla mig och håll truten.

95 % är ju oskyldigt anklagade.

Du andra bedriver bara en hetsjakt på män för att ni njuter av det.
Eftersom ni inte kan levera något för egen maskin så är det enda chansen att få känna sig i överläge en stund. Det är ditt jaktrus, den kick du får.

När ska du svara i den andra tråden?
Citera
2016-06-10, 21:39
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
jajamensm, man aborterar pojkfoster direkt så fort man ser den lilla snorren på ultraljudet….
och låter pojkbebisar svälta ihjäl etc.
är exakt därför som det idag fattas snart 200 miljoner kvinnor i världen.

Om ni ska klara att inte bli utrotade rekommendera jag verkligen hårdare tag mot kvinnor i världen.
Ni är alldeles för slapphänta onekligen. Minst 200 miljoner till av kvinnor bör nog stryka med för att ni ska klara er.
I Sverige har vi inte aborterat foster baserat på kön. Konstigt nog är vår könsbalans värre än Kinas och Indiens.

Hur tänkte du lösa det för du kommer behöva lösa det.
Citera
2016-06-10, 21:47
Medlem
Citat:
Lägger till att vänstertokar och miljömuppar kallar allt rasism.

Angående det understrukna så kolla denna

https://pbs.twimg.com/media/CkeifSLXAAAO0jm.jpg

Man måste nog vara en självspäkande rasist/sexist själv för att kunna anse det rimligt att alla andra är rasister eller sexister och nu kryper man till korset och ber kvinnor om ursäkt för sin blotta existens.

Underbart att vissa får de vad de förtjänar i slutändan.
Citera
2016-06-10, 23:19
Medlem
Citat:
95 % är ju oskyldigt anklagade.

Du andra bedriver bara en hetsjakt på män för att ni njuter av det.
Eftersom ni inte kan levera något för egen maskin så är det enda chansen att få känna sig i överläge en stund. Det är ditt jaktrus, den kick du får.

När ska du svara i den andra tråden?

Verkligen? Polisen kommer alltså och tar 100% av alla födda män i landet oss släpar dem till domstolarna eller?

Man är inte personligen anklagad för att någon hänvisar till någon större grupptillhörighet man råkar tillhöra. Jag är alltså inte personligt anklagad för att man pratar om "vita"/ "kvinnor" / "svenskar"
eller "blonda" etc. i olika typer av debatter.
Och är ju fan så töntigt att sitta och inbilla sig något sådant.

Om jag inte svarat dig i någon "annan tråd" så beror det högst sannolikt att jag inte anser det inlägget vara värt besväret eller eftersom det nu gäller just dig, att du i sedvanlig ordning löpt amok i spydigheter.
Senast redigerad av Merapi 2016-06-10 kl. 23:43.
Citera
2016-06-11, 00:24
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Verkligen? Polisen kommer alltså och tar 100% av alla födda män i landet oss släpar dem till domstolarna eller?

Man är inte personligen anklagad för att någon hänvisar till någon större grupptillhörighet man råkar tillhöra. Jag är alltså inte personligt anklagad för att man pratar om "vita"/ "kvinnor" / "svenskar"
eller "blonda" etc. i olika typer av debatter.
Och är ju fan så töntigt att sitta och inbilla sig något sådant.

Våldtäkter är inte representativt för gruppen män. Det är ju därför det uppfattas som provokation när man signalerar det.
Citera
2016-06-11, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Våldtäkter är inte representativt för gruppen män. Det är ju därför det uppfattas som provokation när man signalerar det.

Vilket man inte signalerar överhuvudtaget (jisses vad jag är trött på att förklara detta)

"alla män är potentiella våldtäktsmän" är en politisk slogan med kvinnor som subjekt, är alltså FÖR KVINNOR som alla män är potentiella vådltäktsmän. Vi måste leva liv där vi konstant garderar oss för detta med varenda man vi möter. Farsan, brosan, pojkvännen, manliga vänner, främligen etc etc. Går inte se på män om de kommer våldta en eller inte.

Och män är klart representativt för våldtäktsmän. Vilket snarare är vad man säger.
samt att män tvingas in i en manlighetsnorm igår och idag där aggressivt sexuellt våld mot kvinnor ses som ett slags föredömme. Är man då en klenbegåvad ung man så står man mindre väl emot "grupptrycket". Är därför som fasen små söta pojkar måste få något annan manlighetstyp att sträva efter som kids och inte den där klart begränsande och rent idiotiska machoskiten. Ni förtjänar bättre enligt mig och de flesta feminister.

Tydligt nog förklarat?
Senast redigerad av Merapi 2016-06-11 kl. 00:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in