Citat:
Ursprungligen postat av
Roy666
Vad är budskapet med denna kampanj, fråga alltid först innan ni överhuvudtaget rör en kvinna, som egentligen tycker det är bara töntar som frågar först……eller?
Det är som att män skall veta om kvinnan är attraherad och det är ok att röra henne, jag är övertygad om att om en ful kille klappar en tjej på rumpan och kallat henne snygging tar hon det som trakasseri men om en snygg kille som hon attraheras av gör samma sak samma kväll är det bara upphetsande.
Alltså vi har ju en parningsritual där det börjar med ögonkontakt och kvinnan skickar vissa signaler som meddelar när mannen kan avancera. Så är det inom de flesta djurslag jag känner till.
Män med en bra uppväxt har det där med sig i bagaget. Visst är det mer troligt att en kvinna finner attraktionen ömsesidig om mannen ser bra ut, men så enkelt som du gör gällande är det inte.
Kroppen är ens revir och den rör ingen utan inbjudan så är det bara.
Ang wiki
Citat:
Sexuella trakasserier är när en person blir utsatt för kränkande behandling eller bemötande av sexuell natur, som kränker den utsattas värdighet och/eller personliga integritet. Ett exempel på sexuella trakasserier kan vara när en person blir utsatt för fysisk beröring, blickar eller kommentarer som personen ifråga själv upplever som kränkande.
Sexuella trakasserier är inte detsamma som trakasserier på grund av kön, men fram tills helt nyligen fanns bara ett begrepp i svensk lagstiftning, "trakasserier", som omfattade båda begreppen, varför viss begreppsförvirring fortfarande råder.
Sexuella trakasserier kan ofta anses vara diskriminering, om det faller inom de områden som omfattas av diskrimineringslagstiftningen. Det kan också anses vara ofredande och/eller bryta mot lokala ordningsföreskrifter, beroende på omständigheterna.
Citat:
En gubbe som glor!!! ???? är det sexuella trackaserier??
Någon som kommenterar din kropp…. Normalt sett påtalar väl inte män om en kvinna är ful och är det en komplimang så….vad menar de egentligen.
Just här är de ju synnerligen oklara med vad som menas.
Någon som glor sextrakasserar inte enligt mig
Inte en komplimang heller - det beror på hur den görs, är den till för att glädja eller är det för att dra in en i en annans runkfantasi så är det att kränka ens värdighet tycker jag.
Ingen kvinna kan styra vad som händer i andras hjärnor, men att vifta med sin sexualitet i ansiktet på någon är inte värdigt.
Citat:
Vars går gränsen på en komplimang och trakasseri?? kan någon förklara det för mig, för jag tolkar budskapet i kampanjen som att OM! Kvinnan anser sig trakasserad är hon det, med det budskapet har väl alla män och kvinnor trakasserats vid något tillfälle i livet, eller?
Jag försökte förklara. Ang män så är det olika vad de uppfattar som kränkande av värdighet. Alla killar uppskattar inte kladdande. Jag skulle nog svara Ja på din fråga, alla har nog trakasserats.
Citat:
Vem riktar sig denna kampanj emot egentligen?, eller är det bara för att stirra upp kvinnorna än mer, för att försöka fånga upp än fler kvinnor till den masspsykotiska rörelse vi kallar feminism.
Jag tolkar den som dimridå och att stirra upp. Vi smulade sönder #Inteerkvinna, dags att smula sönder detta med otaliga påpekande om att män också trakasserats
Citat:
Jag tror rörelsen börjar få panik, tappa följare och de måste fånga upp nya och vad är då bättre än att skrämma upp dem än mer och därmed fånga upp dem i masspsykosen.
(Casen de skall ta upp antar jag kommer bestå av vita män, med det återstår att se.)
Jag tror också de börjar få panik, politikerna har också panik