2016-06-07, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pejtrik
Mannen är en utrotningshotad art.

jajamensm, man aborterar pojkfoster direkt så fort man ser den lilla snorren på ultraljudet….
och låter pojkbebisar svälta ihjäl etc.
är exakt därför som det idag fattas snart 200 miljoner kvinnor i världen.

Om ni ska klara att inte bli utrotade rekommendera jag verkligen hårdare tag mot kvinnor i världen.
Ni är alldeles för slapphänta onekligen. Minst 200 miljoner till av kvinnor bör nog stryka med för att ni ska klara er.
Citera
2016-06-07, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inavladarab
Vita kvinnor är rasister mot vita män.

Män från muslimska länder har 23 gånger högre våldtäktsbenägenhet än svenska män:
http://www.d-intl.com/2014/05/07/muslimer-kraftigt-overrepresenterade-i-valdtaktsbrott/

Men istället så säger den vita kvinnan att den vita mannen är skyldig till övergreppen vilket är ren lögn.
Var någonstans i denna "kampanj" står det att man anklagar specifikt vita män ?
hmm?
kan du vänligen citera detta tack.

Någon borde göra en liten studie på detta forum:

Hur fort går det för average FB tråd att förvandlas till invandrarkritik eller ren och skär rasism?
1 minut? 20 minuter eller 2 sec?

I denna tråd tog det exakt 5 minuter och första inlägget…wow!
Senast redigerad av Merapi 2016-06-07 kl. 14:20.
Citera
2016-06-07, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
hmm?

Araber och afrikaner är också svenskar

Citera
2016-06-07, 14:20
Medlem
prolapse89s avatar
Vilken konstig grej. Jag känner mest "gå och knulla er själva" när jag ser dessa kampanjer.
Citera
2016-06-07, 14:21
Medlem
prolapse89s avatar
Citat:
Nu är antifeminist kampanjerna igång igen….
Förfärligt, "korkat" och "masspsykostiskt"! att kvinnor vill slippa sexuella kommentarer, tafsningar, nyp i rumpan av främmande män, våldtäkter, ideliga kommentarer om hur ens kropp ser ut eller inte ser ut, konstant fixering kring sex vartenda steg en kivnna tar.
Va??? va??? VA??????
HUR kan ni INTE gilla detta?!
Vad är det för bild man sänder till män???? VA????? ska vi inte få lov förvandla hela det offentliga rummet till enbart våra sexuella önskemål? VA????
Är inte kvinnor enbart till för män VA????? De ska väl fan inte får lov gå runt och bara vara människa när de bevisligen i min skalle enbart är till för ett enda sak? och jag minsann inte har ett skit intresse eller respekt över vad de tycker, känner, vill etc. De tär ju inte SUUUUUUNT!
De ska väl fan vara tacksamma för att jag x 10 till varje dag kommenterar, tar på dem, tjatar etc.
TACKSAMMA!!!!!

Va!!! va!!! VA????

[Liten annan variant av TS fast i mer muntligt hållen (satirisk) ton, som ingen jävel kommer fatta förstås, utan är ju jag som är känslosam eller hur?]

Det konstiga med grejen är ju bara att dom vänder sig till män. Varför prata i media om detta?
Citera
2016-06-07, 14:26
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roy666
Nu är masspsykotiska feminister på g igen, kanske den mest korkade missriktade kampanjen någonsin, detta kan inte vara sunt.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22876518.ab
http://inteensam.story.aftonbladet.se/

Svenska män har i alla tider fått höra att vi är för blyga och tar inte för oss, och kvinnorna har attraheras av män från mer sydliga breddgrader för att de är bättre att ta för sig…..män skall inte behöva fråga om de får en kyss typ…..och nu denna kampanj….hur fn skall de ha det egentligen.
Det gnälls att vi är för blyga och det gnälls att vi rör i kvinnor.

Vad är budskapet med denna kampanj,

Syftet är att relativisera sexövergreppen av nyanlända.
Det är sant att varannan kvinna har blivit tagen på på ett oänskat sett, av någon klantskalle eller en överförfriskad idiot på krogen.

Men det är en enorm skillnad, dessa händelser blir man inte rädd för utan förbannad på. Det som de nyanlända gör är att syssla med detta i grupp och då är man försvarslös. De går att dänga till en full Svenne men inte 5 nyktra nyanlända som inte lärt sig att man inte får slå tjejer, utan tvärtom anser det fullt legitimt.

Artikelns syfte är att skrämma upp folk för det säljer lösnummer, samt att styra den politiksa debatten. Folk i allmänhet är förvirrade de vet inte vad de ska tro och slutar bry sig.

Ska svare mera sedan men undrar

Citat:
hmm?.

Varför duckar du mina helt relevant frågor angående den koloniala skulden i min tråd?

Det har ju relevans för detta, vita män skall ju känna skuld för allt. Även muslimers illgärningar och oförmåga.

Varför försvarar du inte din ståndpunkt? - Varför redovisar DU inte dina källor till DINA påståenden?

Byta tråd är ju djävligt lätt när man blir motbevisad.
Citera
2016-06-07, 14:33
Medlem
Citat:
hmm?

Någon borde göra en liten studie på detta forum:

Hur fort går det för average FB tråd att förvandlas till invandrarkritik eller ren och skär rasism?
1 minut? 20 minuter eller 2 sec?

I denna tråd tog det exakt 5 minuter och första inlägget…wow!
Lev som du lär.
När jag kritiserar feminism får jag ofta på pälsen för att just den typen feminism inte är blablabla, och jag kan inte generalisera om jag skall på ett seriöst sätt kritisera och tas på allvar, jag borde sätta mig in i vad jag kritiserar och kunna specificera mig mer, känner du igen det?
Men när det gäller män, då dras alla över en kam.
Citera
2016-06-07, 14:34
Bannlyst
Sära på kvinnor och män är den bästa lösningen, kvinnsen kommer komma krypande till männen efter ett tag. Den enda som kan ge en kvinna trygghet är en man, det är kvinnorna som är ett fanstyg och vehängsna mot män. Feminister retas bara för att de just nu har en så pass stor makt.
Citera
2016-06-07, 14:40
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Vad är budskapet med denna kampanj, fråga alltid först innan ni överhuvudtaget rör en kvinna, som egentligen tycker det är bara töntar som frågar först……eller?
Det är som att män skall veta om kvinnan är attraherad och det är ok att röra henne, jag är övertygad om att om en ful kille klappar en tjej på rumpan och kallat henne snygging tar hon det som trakasseri men om en snygg kille som hon attraheras av gör samma sak samma kväll är det bara upphetsande.

Alltså vi har ju en parningsritual där det börjar med ögonkontakt och kvinnan skickar vissa signaler som meddelar när mannen kan avancera. Så är det inom de flesta djurslag jag känner till.

Män med en bra uppväxt har det där med sig i bagaget. Visst är det mer troligt att en kvinna finner attraktionen ömsesidig om mannen ser bra ut, men så enkelt som du gör gällande är det inte.
Kroppen är ens revir och den rör ingen utan inbjudan så är det bara.

Ang wiki
Citat:
Sexuella trakasserier är när en person blir utsatt för kränkande behandling eller bemötande av sexuell natur, som kränker den utsattas värdighet och/eller personliga integritet. Ett exempel på sexuella trakasserier kan vara när en person blir utsatt för fysisk beröring, blickar eller kommentarer som personen ifråga själv upplever som kränkande.
Sexuella trakasserier är inte detsamma som trakasserier på grund av kön, men fram tills helt nyligen fanns bara ett begrepp i svensk lagstiftning, "trakasserier", som omfattade båda begreppen, varför viss begreppsförvirring fortfarande råder.
Sexuella trakasserier kan ofta anses vara diskriminering, om det faller inom de områden som omfattas av diskrimineringslagstiftningen. Det kan också anses vara ofredande och/eller bryta mot lokala ordningsföreskrifter, beroende på omständigheterna.

Citat:
En gubbe som glor!!! ???? är det sexuella trackaserier??
Någon som kommenterar din kropp…. Normalt sett påtalar väl inte män om en kvinna är ful och är det en komplimang så….vad menar de egentligen.
Just här är de ju synnerligen oklara med vad som menas.
Någon som glor sextrakasserar inte enligt mig
Inte en komplimang heller - det beror på hur den görs, är den till för att glädja eller är det för att dra in en i en annans runkfantasi så är det att kränka ens värdighet tycker jag.
Ingen kvinna kan styra vad som händer i andras hjärnor, men att vifta med sin sexualitet i ansiktet på någon är inte värdigt.
Citat:
Vars går gränsen på en komplimang och trakasseri?? kan någon förklara det för mig, för jag tolkar budskapet i kampanjen som att OM! Kvinnan anser sig trakasserad är hon det, med det budskapet har väl alla män och kvinnor trakasserats vid något tillfälle i livet, eller?
Jag försökte förklara. Ang män så är det olika vad de uppfattar som kränkande av värdighet. Alla killar uppskattar inte kladdande. Jag skulle nog svara Ja på din fråga, alla har nog trakasserats.

Citat:
Vem riktar sig denna kampanj emot egentligen?, eller är det bara för att stirra upp kvinnorna än mer, för att försöka fånga upp än fler kvinnor till den masspsykotiska rörelse vi kallar feminism.
Jag tolkar den som dimridå och att stirra upp. Vi smulade sönder #Inteerkvinna, dags att smula sönder detta med otaliga påpekande om att män också trakasserats

Citat:
Jag tror rörelsen börjar få panik, tappa följare och de måste fånga upp nya och vad är då bättre än att skrämma upp dem än mer och därmed fånga upp dem i masspsykosen.

(Casen de skall ta upp antar jag kommer bestå av vita män, med det återstår att se.)

Jag tror också de börjar få panik, politikerna har också panik
Citera
2016-06-07, 14:40
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Så det är ok om män tycker du är ful och inte vill ha med dig att göra och känner sig trakasserad av dina antastningar, eller när du glor på dem ?
Du beter dig som män men vill inte att de skall bete sig som du…..jag fattar

Njaa, det kan ligga någonting i det du säger. Vi talar givetvis om nordiska/vita karlar här, så araberna och afrikanerna som citerat mig kan ju gå någon annan stans.
Citera
2016-06-07, 14:42
Medlem
vegeges avatar
Det finns ju oroväckande många kvinnor i det där kommentarsfältet (ab:s facebook) som tycker att man bör se alla män som potentiella våldtäksmän, de uppträder ju helt rabiat. Knappt någon som reagerar på det heller.

Samma kvinnor anklagar i regel män för att vara "vita" och "kränkta" samtidigt som de är värsta sexisterna och helt superkränkta själva.

Kör upp era dubbla måttstockar i röven, äckliga hycklare.
Citera
2016-06-07, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gastkramande
Sära på kvinnor och män är den bästa lösningen, kvinnsen kommer komma krypande till männen efter ett tag. Den enda som kan ge en kvinna trygghet är en man, det är kvinnorna som är ett fanstyg och vehängsna mot män. Feminister retas bara för att de just nu har en så pass stor makt.
Lösningen är att göra namnet feminism lika socialt acceptabelt som Nazism, det kommer ta tid med om vi jobbar hårt och gemensamt mot det målat så kanske vi lyckas, fler och fler kvinnor tar trots allt avstånd från rörelsen och vi måste göra det acceptabelt att tala om de förtryck/mobbning feminismen utsätter både män o kvinnor i landet för och börja öppna upp för att öppet kunna kritisera och debattera det vansinne feminismen egentligen förorsakar.

Vi måste ta order jämställdhet från dem, de har missbrukat det ordet tillräckligt länge nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in