2016-06-08, 21:13
Medlem
Bodickers avatar
Jag kan erkänna att jag, och en hel del andra killar, tog tjejer på röven ibland, drog i håret osv när man gick i mellanstadiet, början på högstadiet. Även om det är fel så tycker jag inte det är onormalt att man börjar bli nyfiken på det motsatta könet. Man fattar inte bättre när hormonerna flödar och hjärnan är en härdsmälta av känslor. Man är under utveckling, man formas sexuellt. Tjejer experimenterar med smink och tanga-trosor som går över kanten, fyller sina BH:ar etc.

Är det det de menar? Pojkar anklagas också för att vara odågor och omogna. "tjejer mogna fortare".
Det är att mogna, det är utveckling så jag tycker det är en orättvis beskrivning. Man testar motsatta könet och man testar gränser, det är en del av att bli vuxen.
Citera
2016-06-08, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelJodok
Exakt, den gemensamma nämnaren för förövarna är deras kön, inte deras etnicitet. Vilket tydligt framgår av AB artikeln.

Fastnade för den här , små pojkar tittar på flickor på ett sexuellt sätt"
Citera
2016-06-08, 21:20
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Blir i aldrig trötta på den där gamla klyschan?
Fakta är att svenska kvinnor är gifta med avsevärt fler än enbart 20% av den manliga befolkningen. tänka sig…redan där faller denna idiotism. allright?

Människor, män eller kvinnor som är evigt singlar hela livet är nog väldigt fåtaliga.
Jahapp, könlöst gick inte att få, men okej.

Jag ska spela med eftersom du i alla fall svarar åt det generella håll som frågan gick ut på:

http://fof.se/tidning/2014/10/artikel/ensamboendet-okar-i-hela-varlden-och-sverige-ligger-i-topp
Om du utgår ifrån den så ser du att ensamhushåll bland unga domineras av män och ensamboendet bland äldre domineras av kvinnor.

Demografin som kommer ändra detta över tid till ännu sämre är det faktum att det i vissa åldersgrupper går 125 män på 100 kvinnor.

Kina drog i nödbromsen vid 112 män på 100 kvinnor. Det kommer bli ett stort problem, men vi skiter i hur eller magnituden på den för just detta exempel.

Nästan halva befolkningen lever i parförhållanden. SCBs statistik från 2013

I kurvorna med de olika förskjutningarna baserat på ålder och kön syns livsvalen tydligt utritade mellan kvinnor och män.

Detta i ett samhälle där maktförskjutningen gått åt att ge kvinnor ett större inflytande för relationer än vad mannen har. (Tänk vårdnadstvister osv)

Vad är din sammanfattning av det du ser?

Antalet skilsmässor, kan det styrka kvinnors förstahandsval av man var fel från början?

Nu lupacade jag frågan en stund, men det var för att lägga upp för en sammanfattning jag har, med den faktan i bakhuvudet:
Jag tror att människan anpassar sig till sin verklighet. Män och kvinnor har helt olika förutsättningar för att välja sitt parförhållande. Fler kvinnor har möjligheten att välja ur en större grupp män och mäns generella uppgift är att snappa upp att man blivit utvald och sen spela med.

Män har förstått att urvalet går till så och anpassar sig, spelar med eller håller käften.
För dem är därför också ett uppbrott allvarligare.

Har man en gemensam bostad så är den kvinnans, speciellt om de har gemensamma barn.
För henne räcker det med att skaffa barnvakt, så kan hon sticka ut och hämta en ny plastpappa eller ringa upp nån av de män hon har i friendzone.

Gissa antalet män som har kvinnor i friendzone?

Här är min gissning under 20%.

Vi kan börja spinna på denna kula där.

Innan vi är klara kommer du inse att detta inte är en klyscha. Det är normen och "låt oss vara lite normkritiska".
Senast redigerad av Pansarvecket 2016-06-08 kl. 21:24.
Citera
2016-06-08, 21:25
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Fast man utgår från vilka som begår brottet när man letar ut minsta gemensamma nämnare inte tvärtom.
Den grupp som nästan 100% av alla våldtäktsmän tillhör är …..män. Sorry men a fact och inget "påhittad" polarisering utan en från verkligheten gällande just denna typ av kriminalitet.

Sen kan man som forskare, samhällsdebattör etc. börja spinna vidare på andra faktorer samt varför män just är så extremt överreprsenterade. Men! Är inte den debatten som denna artikelserie fokuserar på. Utan den fokuserar på offrens berättelser.

Och att det är i grunden ointelligent att dela upp världens befolkning av homo sapiens i 2 lag som man behandlar och betraktar som olika/ ger skilda möjligheter ex. håller jag helt med om.
detta är dock inte feministers görande utan helt andra krafter.

Du väljer ett djur för att den är "lustig" men du avskyr när andra också ser denna lustighet.
intressant onekligen.
Sen? hur vet du att du har en struts på din bild och inte en emu?
http://i401.photobucket.com/albums/pp98/dustyemu/emu_face001.jpg

är ju slående porträttlikhet…

Hur förklarar du att majoriteten av alla män födda och uppfostrade i Sverige aldrig begår en våldtäkt om det är gruppen män som är problemet? Varför lyssna på anekdotiska historier från folk med en agenda då forskning visar att de flesta män inte är våldtäktsmän? Drar man alla män över en kam så är de flesta INTE våldtäktsmän. Minsta gemensamma nämnare syftar inte till att klumpa ihop hela grupper utan snarare att komma ner till DEN MINSTA GEMENSKAPEN kring de individer som begår brott. Att de är män är inte den minsta gemenskapen. Att de är män är snarare den största gemenskapen. Ska man komma någon vart så bör man se på fler faktorer som jag räknat upp vid flera tillfällen och som du sedan tramsar bort.

För övrigt vet jag att det är en emu på bilden, det var du som började dilla om strutsar din jävla idiot. Nu är jag trött på dig ditt jävla troll och låtsasfeminist och tänker inte bemöta dina jävla papegojinlägg fler gånger. Lär dig att tänka och skriva är mitt avslutande råd till dig.
Senast redigerad av Blundetto 2016-06-08 kl. 21:45.
Citera
2016-06-08, 22:32
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodicker
Jag kan erkänna att jag, och en hel del andra killar, tog tjejer på röven ibland, drog i håret osv när man gick i mellanstadiet, början på högstadiet. Även om det är fel så tycker jag inte det är onormalt att man börjar bli nyfiken på det motsatta könet. Man fattar inte bättre när hormonerna flödar och hjärnan är en härdsmälta av känslor. Man är under utveckling, man formas sexuellt. Tjejer experimenterar med smink och tanga-trosor som går över kanten, fyller sina BH:ar etc.

Är det det de menar? Pojkar anklagas också för att vara odågor och omogna. "tjejer mogna fortare".
Det är att mogna, det är utveckling så jag tycker det är en orättvis beskrivning. Man testar motsatta könet och man testar gränser, det är en del av att bli vuxen.
ja det är väl sånt man säger att det inte är okej.

om varannan kvinna har blivit sextrakasserad och hälften var av invnandrare då har 25% blivit sextrakasserade av svenskar...så det är inte så litet problem om ni också vill se det som ett problem?
Citera
2016-06-08, 22:59
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
ja det är väl sånt man säger att det inte är okej.

om varannan kvinna har blivit sextrakasserad och hälften var av invnandrare då har 25% blivit sextrakasserade av svenskar...så det är inte så litet problem om ni också vill se det som ett problem?

Icke och nix. Andel och antal säger inget om individer i en grupp och deras bakgrund. Det finns ju trots allt kvinnor i gruppen invandrare. För övrigt så har jag blivit tagen på kuken och fått mitt ansikte nerkört i en kvinnas skrev, jag har även blivit kysst mot min vilja, som man. Detta innan jag förlorade oskulden vid 19. Blev jag sexuellt trakasserad? Är jag kränkt? Ett offer? Exempel 1 och 3 var kvinnor från den icke europeiska kultursfären. Samtidigt har jag aldrig gjort det motsatta mot en kvinna även om jag sett en och annan porrfilm. Är jag en del av våldtäktskulturen undrar lilla jag? Eller är jag GM?
Citera
2016-06-09, 04:22
Medlem
Pansarveckets avatar
Jag skulle tro att om du frågar en feminist, så har du sexuellt trakasserat hennes hand med din penis, på gränsen till våldtagit den
Citera
2016-06-09, 06:54
Medlem
Inget av det här handlar egentligen om trakasserier, utan om att kvinnor vill att "rätt" män ska bryta de sociala spelreglerna. Är det en man hon finner attraktiv och önskar en relation med som går emot konventionen så "vet han vad han vill ha" och är "inte bunden av samhällets normer" är det någon hon inte vill ha är mannen i fråga ett "äckel" att dra upp sån't här är bara ett försök att lägga till ytterligare barriärer för att kunna sortera bort de män de inte vill ha. Vi vattnar ur begreppen trakasserier sexuellt utnyttjande och våldtäkt så mycket att de snart inte har någon mening längre.
Citera
2016-06-09, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Hur förklarar du att majoriteten av alla män födda och uppfostrade i Sverige aldrig begår en våldtäkt om det är gruppen män som är problemet? Varför lyssna på anekdotiska historier från folk med en agenda då forskning visar att de flesta män inte är våldtäktsmän? Drar man alla män över en kam så är de flesta INTE våldtäktsmän. Minsta gemensamma nämnare syftar inte till att klumpa ihop hela grupper utan snarare att komma ner till DEN MINSTA GEMENSKAPEN kring de individer som begår brott. Att de är män är inte den minsta gemenskapen. Att de är män är snarare den största gemenskapen. Ska man komma någon vart så bör man se på fler faktorer som jag räknat upp vid flera tillfällen och som du sedan tramsar bort.

För övrigt vet jag att det är en emu på bilden, det var du som började dilla om strutsar din jävla idiot. Nu är jag trött på dig ditt jävla troll och låtsasfeminist och tänker inte bemöta dina jävla papegojinlägg fler gånger. Lär dig att tänka och skriva är mitt avslutande råd till dig.

För att artikelserien INTE handlar om specifikt och /eller enbart våldtäkter. Utan om sexuella trakasserier i stort. En företeelse som rätt ofta inte ens betraktas som brottsligt.
Sen om nu denna studie visar en sanning, att halva Sveriges befolkning av kvinnor varit med om detta så är det en faktiskt omöjlighet att män som grupp skulle vara delaktiga till detta till 0%.
Inte om du inte tror kvinnor drömmer, hittar på eller har en armé av hemliga osynliga "Molgans" i hälarna.

Sen kan du ta ditt otrevliga idiot tilltal och stoppa upp i din emuanal bredvid din skalle.
Citera
2016-06-09, 09:27
Medlem
Citat:
Skitsnack det män "uppfattade" som en "flört" på 50-talet kan mycket väl ha varit sexuella trakasserier.

Precis som män dras lättare och är mer "villiga" med snygga tjejer så gäller även motsatsen. KÖNSTIGT! VA??? har kvinnor idéer och önskemål om vilka de vill ligga med VA????

Sen tycker jag nog de tär lite patetiskt att en sån här kampanj väcekr sånt amssivt hat.
Liksom töntfaktor på den….

jaja…kivnnor får främmande mäns händer mellan benen…men vad fan!!!! Jag då! jag känner mig oskyldig anklagad som man!!!! Hemskt, förfärligt..stackars mig!!! Så tänk på lilla mig och håll truten.

Du får ett generellt svar på en del av dina inlägg.
citat… Varje grupp har x % av idioter, så ökar man mängden i en grupp så ökar självklart denna % av idiotism i samma grad……i dag är att gloo en sexuell trakassering vilken bevisar att det du skrev faktiskt stämmer mycket väl på den feministiska rörelsen, som hejjar på varandra, hur mycket kan vi höja nivån i vad som definieras som trakasserier.
Skall man skratta eller gråta år vansinnet i er logik.

Största nämnaren på sexual brott/trakasserier, och det är faktum, är att homosapiens är överrepresenterade …..feministisk logik, eller hur! Och inte kan vi väl bryta ner det i detaljer, även det feministisk logik….och då måste det vara diskriminerande att bara kritisera män bara för att de är överrepresenterade så är det enligt din feministiska logik…. kapish! ….ni lever inte som i lär.
Ni mater era gamla klyschor män hit o män dit men ni kommer ingen vart, allt blir bara sämre i statistiken och ni bara skapar mer o mer motsättningar…vilket jag i och för sig tycker är bra för när droppen runnit över bägaren kommer feministers ord inte vara värt något.

Men det finns positivt med denna typ av artikelserie, såg en tydlig markering på ABs facebook sida (förmodligen raderat i dag, har inte tittat) där det var fler kritiska kommentarer än positiva, saker börjar tydligt ändra på sig, för ett par år sedan skulle inte många kritisera med namn o ansikte, men nu börjar det hända saker och inte bara från män det var många kvinnor som skrev, en klar trendförändring.

Du och dina feministiska vänner ber, ursäkta kräver nu att de hemska svenska männen ska hjälpa till samtidigt som ni spottar på oss…….hur tror du männen tänker efter all skit de fått över åren, ni fortsätter att spotta och mellan spottloskorna kräver ni att vi skall hjälpa till för det är vårat fel?
Tror du verkligen att detta kommer få annan effekt är den motsatta bland Svenska män som ALLA vet vars problem är oavsett vad du och dina vänner mässar, hur dum får man egentligen bli, det är helt sanslöst, det är den mest korkade problemlösnings strategin jag NÅGONSIN har stött på, och jag har sett mycket i mina dagar.

Artikelserien är så verklighetsfrämmande (så här långt) att nästan inga män (och troligen de flesta vanliga kvinnor) känner igen sig, man får inte ut en enda poäng med det annat än att alla förstår att det är överdriven propaganda i god gammal kommunistisk anda , män skall omskolas likt robotar…..och man tror det är OK att göra så här, och så pratar du om tönt faktor när män kritiserar, som att det skulle motivera en masspsykotisk rörelses agerande…jaja,

Denna artikelserie har så här långt visat oss män än en gång att ni feminister inte är förmögna att lösa problem och rikta insatser på det som möjligen kan ge effekt…..ni kan inte ens bemöda er att skriva på rätt språk kritiken så att männen förstår, ni befinner er fortfarande i masspsykosen lalalland utan koppling till verkligheten och förmågan att tänka hur man effektivast löser ett problem.

Lulla runt med någon genushandbok och drömma om en feministisk utopi och predika ert budskap i dess djupaste former är uppenbarligen det enda ni kan i dag.
Finns ingen plan, allt är ur hand i mun tänk….. fn ge mig en kvart så plockar jag fram 10 motiverbara idéer om hur vi skall förbättra på ett sätt som har möjlighet att ge effekt.
Hmmm laga bössan svenska man nu! så jag kan skjuta dig med den sen…det är budskapet med artikelserien.

När jag läser ordet jämställdhet är det med 99% säkerhet kopplat till någon form av kvinnlig rättighet, fy fn vad ni har missbrukar sönder det ordet.
Jag trodde för en tid sedan att er rörelse skulle leva i många år till innan nedgången, men det börjar vara mer o mer tydligt att den kan mycket väl komma redan nästa val, trender ändras och jag tror det är männens röst som kommer vinna nästa val, så vi får väl hoppas att feminismen fortsätter att jobba i denna riktning.
Citera
2016-06-09, 10:01
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Fast man utgår från vilka som begår brottet när man letar ut minsta gemensamma nämnare inte tvärtom.
Den grupp som nästan 100% av alla våldtäktsmän tillhör är …..män. Sorry men a fact och inget "påhittad" polarisering utan en från verkligheten gällande just denna typ av kriminalitet.
Kan du förklara för en korkad antifeminist som jag vad "minsta gemensamma nämnare" är för något?

Jag har lärt mig en sak när jag studerade, men den måste uppenbarligen vara fel.

Kan du förklara? Vad är "minsta gemensamma nämnare" för något?

Du säger att minsta gemensamma nämnaren är "män" i dessa två våldtäktsfall:

http://www.svd.se/norsk-kvinna-valdtog-sovande-man
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22436412.ab

Men jag får inte ihop det.

Jag tänkte du kunde hjälpa mig, du skriver ju att du kan använda hjärnan:
Citat:
men snälla rara…använd nu den där hjärnan du är utrustad med..

SKA man ringa in korrekt grupp, dvs minsta nämnaren, så är det gruppen MÄN och inte några specialgrupper som typ…unga sportfånar i kepsar, eller stockholmsboende ung man som jobbar som lasbilschaufför, eller man från landet x, eller man med fräknar och skadad framtand…
man med inkomst under y kr i månaden boendes i förort…eller män som lyssnar på musik C. etc.

Så snälla Merapi, beskriv för mig vad "minsta gemensamma nämnare" är för något?
Citera
2016-06-09, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roy666
Du får ett generellt svar på en del av dina inlägg.
citat… Varje grupp har x % av idioter, så ökar man mängden i en grupp så ökar självklart denna % av idiotism i samma grad……i dag är att gloo en sexuell trakassering vilken bevisar att det du skrev faktiskt stämmer mycket väl på den feministiska rörelsen, som hejjar på varandra, hur mycket kan vi höja nivån i vad som definieras som trakasserier.
Skall man skratta eller gråta år vansinnet i er logik.

och vad är vansinnet i det jag skrev?…Väldigt vanligt här att man skriver: dina åsikter är vansinniga, idiotiska, trams etc. utan att sen komma med en vidare förklaring VAD som är trams. Detta är ett totalt värdelöst sätt att debattera på.
SÅ nå? nu vill jag alltså veta vad som är fel med:

"Varje grupp har x % av idioter, så ökar man mängden i en grupp så ökar självklart denna % av idiotism i samma grad"

tack. För det går nämligen inte alls att applicera på din lilla liknelse i botten.

Citat:
Största nämnaren på sexual brott/trakasserier, och det är faktum, är att homosapiens är överrepresenterade …..feministisk logik, eller hur! Och inte kan vi väl bryta ner det i detaljer, även det feministisk logik….och då måste det vara diskriminerande att bara kritisera män bara för att de är överrepresenterade så är det enligt din feministiska logik…. kapish! ….ni lever inte som i lär.
Ni mater era gamla klyschor män hit o män dit men ni kommer ingen vart, allt blir bara sämre i statistiken och ni bara skapar mer o mer motsättningar…vilket jag i och för sig tycker är bra för när droppen runnit över bägaren kommer feministers ord inte vara värt något.

kanske OM man nu skulle räkna över alla arter. Men gör vi detta? Sitter vi och frågar flodhästen Dora hur många ggr hon har blivit sexuellt trakasserrad av kusinen Arne på andra sidan staketet på det och det zoot?

Så nej din egen logik skulle jag säga. Ingen feminist resonerar så blåst.

Sen uppmanar jag fortfarande dig och resten i tråden att komma fram med det där citatet från denna kampanj där man fokuserar på ALLA män som förövare. Jag väntar fortfarande.

Citat:
Men det finns positivt med denna typ av artikelserie, såg en tydlig markering på ABs facebook sida (förmodligen raderat i dag, har inte tittat) där det var fler kritiska kommentarer än positiva, saker börjar tydligt ändra på sig, för ett par år sedan skulle inte många kritisera med namn o ansikte, men nu börjar det hända saker och inte bara från män det var många kvinnor som skrev, en klar trendförändring.

Får någonsin AB positiva kommentarer på sina artiklar? Är väl en svensk norm att vara kritisk till AB.

Citat:
Du och dina feministiska vänner ber, ursäkta kräver nu att de hemska svenska männen ska hjälpa till samtidigt som ni spottar på oss…….hur tror du männen tänker efter all skit de fått över åren, ni fortsätter att spotta och mellan spottloskorna kräver ni att vi skall hjälpa till för det är vårat fel?
Tror du verkligen att detta kommer få annan effekt är den motsatta bland Svenska män som ALLA vet vars problem är oavsett vad du och dina vänner mässar, hur dum får man egentligen bli, det är helt sanslöst, det är den mest korkade problemlösnings strategin jag NÅGONSIN har stött på, och jag har sett mycket i mina dagar.

vad för "skit" har ni fått över åren?
Feminismen har krävt rösträtt, dagisplatser, rätt till platser inom olika maktsfärer, föräldraansvar för era egna ungar, lika löner, att slippa diskriminering av alla möjliga slag, slippa bli sexuellt objektifierade, nedvärderade etc. Vidare har vi krävt rättigheter för HBTQ människor, samt att man slutar forma ungar till sina genus redan från vaggan och nu alltså slutar att tycka att sexuella trakasserer bara är….äsch! boys are boys... Tycker du detta är att "spotta på män"?
jag tycker exakt tvärtom, det är att vänligt men bestämt kräva rätten att slippa bli konstant spottade på.

Så sätt igång gör den där artikelserien tack med alla svenska män som blivit sexuellt eller verbalt trakasserade och "bespottade" av feminister just tack.

Citat:
Artikelserien är så verklighetsfrämmande (så här långt) att nästan inga män (och troligen de flesta vanliga kvinnor) känner igen sig, man får inte ut en enda poäng med det annat än att alla förstår att det är överdriven propaganda i god gammal kommunistisk anda , män skall omskolas likt robotar…..och man tror det är OK att göra så här, och så pratar du om tönt faktor när män kritiserar, som att det skulle motivera en masspsykotisk rörelses agerande…jaja,

haha…OJ! DU känner inte igen dig i en verklighetsbeskrivning från en ung tjej på 18 ex. Men ahhhh!!! då måste ju hennes verklighet vara fel! KAN ju bara finnas en verklighet och den är ju självklart din.

Citat:
Denna artikelserie har så här långt visat oss män än en gång att ni feminister inte är förmögna att lösa problem och rikta insatser på det som möjligen kan ge effekt…..ni kan inte ens bemöda er att skriva på rätt språk kritiken så att männen förstår, ni befinner er fortfarande i masspsykosen lalalland utan koppling till verkligheten och förmågan att tänka hur man effektivast löser ett problem.

"bemöda er att skriva på rätt språk kritiken så att männen förstår"
[ Tips! du kanske ska bemöda dig själv skriva korrekt svensk grammatik? ]
Den som befinner sig i en masspsykos och lallalla macho land är du själv.
Och kan lova dig att en majoritet av män där ute fattar utmärkt denna artikelserie, är DU och co som är undantagen.

Citat:
Lulla runt med någon genushandbok och drömma om en feministisk utopi och predika ert budskap i dess djupaste former är uppenbarligen det enda ni kan i dag.
Finns ingen plan, allt är ur hand i mun tänk….. fn ge mig en kvart så plockar jag fram 10 motiverbara idéer om hur vi skall förbättra på ett sätt som har möjlighet att ge effekt.
Hmmm laga bössan svenska man nu! så jag kan skjuta dig med den sen…det är budskapet med artikelserien.

När jag läser ordet jämställdhet är det med 99% säkerhet kopplat till någon form av kvinnlig rättighet, fy fn vad ni har missbrukar sönder det ordet.
Jag trodde för en tid sedan att er rörelse skulle leva i många år till innan nedgången, men det börjar vara mer o mer tydligt att den kan mycket väl komma redan nästa val, trender ändras och jag tror det är männens röst som kommer vinna nästa val, så vi får väl hoppas att feminismen fortsätter att jobba i denna riktning.

Vi lever redan i en "feminsitisk utopi" i stort i Sverige idag jämfört med resten av världen, och det som tagit oss hit är feminismen.
Tycker jag säger allt.
Senast redigerad av Merapi 2016-06-09 kl. 10:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in