Citat:
Ursprungligen postat av
Roy666
Du får ett generellt svar på en del av dina inlägg.
citat… Varje grupp har x % av idioter, så ökar man mängden i en grupp så ökar självklart denna % av idiotism i samma grad……i dag är att gloo en sexuell trakassering vilken bevisar att det du skrev faktiskt stämmer mycket väl på den feministiska rörelsen, som hejjar på varandra, hur mycket kan vi höja nivån i vad som definieras som trakasserier.
Skall man skratta eller gråta år vansinnet i er logik.
och vad är vansinnet i det jag skrev?…Väldigt vanligt här att man skriver: dina åsikter är vansinniga, idiotiska, trams etc. utan att sen komma med en vidare förklaring VAD som är trams. Detta är ett totalt värdelöst sätt att debattera på.
SÅ nå? nu vill jag alltså veta vad som är fel med:
"Varje grupp har x % av idioter, så ökar man mängden i en grupp så ökar självklart denna % av idiotism i samma grad"
tack. För det går nämligen inte alls att applicera på din lilla liknelse i botten.
Citat:
Största nämnaren på sexual brott/trakasserier, och det är faktum, är att homosapiens är överrepresenterade …..feministisk logik, eller hur! Och inte kan vi väl bryta ner det i detaljer, även det feministisk logik….och då måste det vara diskriminerande att bara kritisera män bara för att de är överrepresenterade så är det enligt din feministiska logik…. kapish! ….ni lever inte som i lär.
Ni mater era gamla klyschor män hit o män dit men ni kommer ingen vart, allt blir bara sämre i statistiken och ni bara skapar mer o mer motsättningar…vilket jag i och för sig tycker är bra för när droppen runnit över bägaren kommer feministers ord inte vara värt något.
kanske OM man nu skulle räkna över alla arter. Men gör vi detta? Sitter vi och frågar flodhästen Dora hur många ggr hon har blivit sexuellt trakasserrad av kusinen Arne på andra sidan staketet på det och det zoot?
Så nej din egen logik skulle jag säga. Ingen feminist resonerar så blåst.
Sen uppmanar jag fortfarande dig och resten i tråden att komma fram med det där citatet från denna kampanj där man fokuserar på ALLA män som förövare. Jag väntar fortfarande.
Citat:
Men det finns positivt med denna typ av artikelserie, såg en tydlig markering på ABs facebook sida (förmodligen raderat i dag, har inte tittat) där det var fler kritiska kommentarer än positiva, saker börjar tydligt ändra på sig, för ett par år sedan skulle inte många kritisera med namn o ansikte, men nu börjar det hända saker och inte bara från män det var många kvinnor som skrev, en klar trendförändring.
Får någonsin AB positiva kommentarer på sina artiklar? Är väl en svensk norm att vara kritisk till AB.
Citat:
Du och dina feministiska vänner ber, ursäkta kräver nu att de hemska svenska männen ska hjälpa till samtidigt som ni spottar på oss…….hur tror du männen tänker efter all skit de fått över åren, ni fortsätter att spotta och mellan spottloskorna kräver ni att vi skall hjälpa till för det är vårat fel?
Tror du verkligen att detta kommer få annan effekt är den motsatta bland Svenska män som ALLA vet vars problem är oavsett vad du och dina vänner mässar, hur dum får man egentligen bli, det är helt sanslöst, det är den mest korkade problemlösnings strategin jag NÅGONSIN har stött på, och jag har sett mycket i mina dagar.
vad för "skit" har ni fått över åren?
Feminismen har krävt rösträtt, dagisplatser, rätt till platser inom olika maktsfärer, föräldraansvar för era egna ungar, lika löner, att slippa diskriminering av alla möjliga slag, slippa bli sexuellt objektifierade, nedvärderade etc. Vidare har vi krävt rättigheter för HBTQ människor, samt att man slutar forma ungar till sina genus redan från vaggan och nu alltså slutar att tycka att sexuella trakasserer bara är….äsch! boys are boys... Tycker du detta är att "spotta på män"?
jag tycker exakt tvärtom, det är att vänligt men bestämt kräva rätten att slippa bli konstant spottade på.
Så sätt igång gör den där artikelserien tack med alla svenska män som blivit sexuellt eller verbalt trakasserade och "bespottade" av feminister just tack.
Citat:
Artikelserien är så verklighetsfrämmande (så här långt) att nästan inga män (och troligen de flesta vanliga kvinnor) känner igen sig, man får inte ut en enda poäng med det annat än att alla förstår att det är överdriven propaganda i god gammal kommunistisk anda , män skall omskolas likt robotar…..och man tror det är OK att göra så här, och så pratar du om tönt faktor när män kritiserar, som att det skulle motivera en masspsykotisk rörelses agerande…jaja,
haha…OJ! DU känner inte igen dig i en verklighetsbeskrivning från en ung tjej på 18 ex. Men ahhhh!!! då måste ju hennes verklighet vara fel! KAN ju bara finnas en verklighet och den är ju självklart din.
Citat:
Denna artikelserie har så här långt visat oss män än en gång att ni feminister inte är förmögna att lösa problem och rikta insatser på det som möjligen kan ge effekt…..ni kan inte ens bemöda er att skriva på rätt språk kritiken så att männen förstår, ni befinner er fortfarande i masspsykosen lalalland utan koppling till verkligheten och förmågan att tänka hur man effektivast löser ett problem.
"bemöda er att skriva på rätt språk kritiken så att männen förstår"
[ Tips! du kanske ska bemöda dig själv skriva korrekt svensk grammatik? ]
Den som befinner sig i en masspsykos och lallalla macho land är du själv.
Och kan lova dig att en majoritet av män där ute fattar utmärkt denna artikelserie, är DU och co som är undantagen.
Citat:
Lulla runt med någon genushandbok och drömma om en feministisk utopi och predika ert budskap i dess djupaste former är uppenbarligen det enda ni kan i dag.
Finns ingen plan, allt är ur hand i mun tänk….. fn ge mig en kvart så plockar jag fram 10 motiverbara idéer om hur vi skall förbättra på ett sätt som har möjlighet att ge effekt.
Hmmm laga bössan svenska man nu! så jag kan skjuta dig med den sen…det är budskapet med artikelserien.
När jag läser ordet jämställdhet är det med 99% säkerhet kopplat till någon form av kvinnlig rättighet, fy fn vad ni har missbrukar sönder det ordet.
Jag trodde för en tid sedan att er rörelse skulle leva i många år till innan nedgången, men det börjar vara mer o mer tydligt att den kan mycket väl komma redan nästa val, trender ändras och jag tror det är männens röst som kommer vinna nästa val, så vi får väl hoppas att feminismen fortsätter att jobba i denna riktning.
Vi lever redan i en "feminsitisk utopi" i stort i Sverige idag jämfört med resten av världen, och det som tagit oss hit är feminismen.
Tycker jag säger allt.