2016-06-10, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainKuling
Här finns en kopia på mailet som gick ut.
http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/kommunens-kl%C3%A4dkod-ingen-djup-urringning-1.2382094
Jag som är Göteborgare är seriöst oroad att Islamismen får styra så inom våra kommunala förvaltningar.

Det har ingenting med islamisering att göra. Redan för 15-20 år sedan blev unga (kvinnliga) sommarjobbare tillsagda att inte arbeta lättklätt eftersom det kunde distrahera manliga bilister som passerade.

Ett riktigt hån mot män i allmänhet, som alltså inte förväntas kunna köra bil om de distraheras av lättklädda sommarvikarier.

Sen att (manliga) vägarbetare står i bar överkropp juni till aug är det ingen som oroar sig för.
Citera
2016-06-10, 13:53
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guitarsmoke
Nu går göteborgspolitiker ut och kritiserar utskicket. Man säger att man inte kan förstå hur enhetscheferna resonerar. En ursäkt skickas ut till medarbetarna.

http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/efter-kl%C3%A4df%C3%B6rbudet-politikerna-i-vrede-1.2504952

Förvirringen är total

Är det islam, är det kvinnlig avundsjuka eller är det kall realism? Ingen vet men alla rasar. Rättigheter ställs mot rättigheter, gårdagens segrar uppdateras till dagsfärska nederlag och kvinnors frihet mäts i bredden på axelbanden.
Vi kan väl maila Jahja och fråga?
Bild på snubben:
https://pbs.twimg.com/profile_images/378800000572545024/d337c4a05935c8c7a8cd931f901a80bc.jpeg
Hans twitter:

https://twitter.com/jzeqiraj
Citera
2016-06-10, 13:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Guitarsmoke
Nu går göteborgspolitiker ut och kritiserar utskicket. Man säger att man inte kan förstå hur enhetscheferna resonerar. En ursäkt skickas ut till medarbetarna.

http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/efter-kl%C3%A4df%C3%B6rbudet-politikerna-i-vrede-1.2504952

Förvirringen är total

Är det islam, är det kvinnlig avundsjuka eller är det kall realism? Ingen vet men alla rasar. Rättigheter ställs mot rättigheter, gårdagens segrar uppdateras till dagsfärska nederlag och kvinnors frihet mäts i bredden på axelbanden.

Är det inte ministerstyre/politikerstyre, om en politiker går ut och pekpinnar mot en tjänsteman på detta viset? Jag tror inte det är tillåtet.

tjänstemannen bör be politikern att dra åt helvete, och hålla fast vid ingångna klädkoder. Politiker ska inte vara inne och detaljstyra verksamheten.
Citera
2016-06-10, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Är det inte ministerstyre/politikerstyre, om en politiker går ut och pekpinnar mot en tjänsteman på detta viset? Jag tror inte det är tillåtet.

tjänstemannen bör be politikern att dra åt helvete, och hålla fast vid ingångna klädkoder. Politiker ska inte vara inne och detaljstyra verksamheten.

Politikern menar ju att tjänstemännen inte kan detaljstyra klädval i kommunal sektor om det t ex inte gäller hygienskäl. Vad verkar vettigast? Att en chef styr bredden på samtliga medarbetares axelband eller att du får välja själv? Politiker måste ju värna om demokratin, att du kallar det ministerstyre är konstigt tycker jag. Ska man ha en avancerad dresskod kommunalt bör facket vara inblandat och alla överens om vilka kläder som gäller och varför.
Citera
2016-06-10, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Kan ju tala för mig själv bara hur många gånger har man inte varit på väg upp i röven på bilen framför på grund av snygga brudar

Men skulle de här vägarbetarna få ett mejl om dresskod när de står och arbetar skulle de nog bara skratta. Men oj, nä, jag glömde, de är ju inga tjänstemän. Att folk kanske kör ihjäl sig pga muskliga snygga barbröstade män är ett mindre bekymmer än att "Sara 35" sitter bakom skrivbordet i en kjol ovanför knäna.
Citera
2016-06-10, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
En del av mig motsätter sig detta självklart.
Att se en blond vacker 21-åring sommarpraktikant på kontoret i kort-kort kjol, så kort att jag kan se hennes stringtrosa, är det finaste Gud skapat och det bör lyftas fram.
Det väcker en björn inom vilken viril man som helst.

Men samtidigt är det ofantligt mycket avskyvärt fula människor där ute på gatorna. Feta kvinnor och män, sinnessjukt mycket WT-tatueringar.
Det har bara exploderat av tatueringar som kryper upp mot halsen, ja överallt, de senaste åren.
Och, nej, ingen vill se era feta, bläckfyllda armar.

Så jag vet inte. En normalisering av hur mycket hud man visar, kanske skulle vara nyttigt i den här dekadenta tidsålder vi lever i.

Men, då direktivet uppenbart kommer för att inte stöta sig med kolonisatörerna från MENA. Så är jag tveksam.

Snacka om att va gubbsjuk!
Citera
2016-06-10, 14:10
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diser92
Snacka om att va gubbsjuk!

Gubbe? jag är 80-talist
Citera
2016-06-10, 14:11
Medlem
1. Om arbetsgivaren har krav på hur medarbetarna skall vara klädda ska arbetsgivaren bekosta kläderna.
2. Det står ingen om genomskinliga blusar utan något under, ej heller något om korta tunna klänningar...
3. Har karriärtanterna blivit uppmärksammade på konkurrensen på jobbet och vill begränsa unga kvinnors konkurrensförmåga?
4. Det sägs att män förtrycker kvinnor. Jag anser att det är främst andra kvinnor som förtrycker kvinnor och chefen i Göteborg visar detta med all tydlighet.
Citera
2016-06-10, 14:15
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Vi kan väl maila Jahja och fråga?
Bild på snubben:
https://pbs.twimg.com/profile_images/378800000572545024/d337c4a05935c8c7a8cd931f901a80bc.jpeg
Hans twitter:

https://twitter.com/jzeqiraj

Och här är Ylvas Twitter, säger inte så mycket och bild saknas (såklart). Möjligtvis kan man tolka in baserat på hennes yrkes, karriärval och avsaknad av bild både på Twitter och Facebook att det sällan för att inte säga aldrig brukar vara några urpingar på dessa funktioner. Utan normalt hittar vi här asylkåta batikkärringar i medelåldern där bäst före-datum passerades innan studenten. Göteborg är helt nedlusat av dessa kärringar, klart som fan att ingen ska få klä sig som dom vill, speciellt inte unga tjejer och vi måste ju tänka på att anpassa oss till mångkulturen.

Allt ska offras på dom nyanländas altare!

https://twitter.com/MorenYlva

/Provokatör
Citera
2016-06-10, 14:16
Medlem
Det hela påminner om när Göteborg fick sina första kvinnliga spåvagnaförare 1960. Debatten gällde inte främst kvinnors lämplighet som förare utan snarare kjolens längd som fastställdes till 42cm över golvet.
Citera
2016-06-10, 14:22
Medlem
ReclaimYourMinds avatar
Vad är det för fel med smala axelband? Det är skönt att ha och bekvämare nu när det är varmt. Så länge det inte är en minikjol så ser jag inte vad problemet är, så löjligt att ställa krav på längden! Tycker det räcker med sexualiseringen av oss kvinnor nu. Klädkod i all ära men detta är uppenbarligen något annat. Blir sne som fan på sånt här. Hur en väljer att klä sig är ens egen ensak och sålänge det inte är något extremt avvikande eller provocerande så ska inte en jävel lägga sig i, kommentera eller konfrontera varken en man eller kvinnas klädval. Sã jävla ytligt samhället har blivit kan jag tycka.. Barn dör av svält varje dag och vårt kära land håller på att gå under men hur folk klär sig osv är tydligen viktigare att lägga fokus på enligt de som har makten. Bra jobbat!
Citera
2016-06-10, 14:24
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReclaimYourMind
Vad är det för fel med smala axelband? Det är skönt att ha och bekvämare nu när det är varmt. Så länge det inte är en minikjol så ser jag inte vad problemet är, så löjligt att ställa krav på längden! Tycker det räcker med sexualiseringen av oss kvinnor nu. Klädkod i all ära men detta är uppenbarligen något annat. Blir sne som fan på sånt här. Hur en väljer att klä sig är ens egen ensak och sålänge det inte är något extremt avvikande eller provocerande så ska inte en jävel lägga sig i, kommentera eller konfrontera varken en man eller kvinnas klädval. Sã jävla ytligt samhället har blivit kan jag tycka.. Barn dör av svält varje dag och vårt kära land håller på att gå under men hur folk klär sig osv är tydligen viktigare att lägga fokus på enligt de som har makten. Bra jobbat!
Det utstrålar sexuella signaler fattar du väl! Precis som det är förbjudet för muslimska kvinnor att cykla då detta uppfattas sexuellt av männen. Nästa steg blir att förbjuda cyklande kvinnor på Västra Hisingen.
Samt inköp av gurkor.
Kan tänka mig nästa mail:

"Hallå! Nu är det sommar och det är trevligt att äta medhavd sallad till lunch. Tänk dock på att inte medtaga gurkor då detta kan uppfattas stötande."
Senast redigerad av Carl Serung 2016-06-10 kl. 14:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in