2016-06-10, 13:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Det sprids ju en artikel på Facebook med denna klädkod och under den har en socialtant faktiskt skrivit att hon tycker klädkoden är bra, att den "underlättar" Alltså, vad fan är det för fel på folk? Ingen kan tänka själv längre?
Länk?
Och "underlättar" vaddå?
Citera
2016-06-10, 13:23
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainKuling
Här finns en kopia på mailet som gick ut.
http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/kommunens-kl%C3%A4dkod-ingen-djup-urringning-1.2382094
Jag som är Göteborgare är seriöst oroad att Islamismen får styra så inom våra kommunala förvaltningar.

Det är väl inte konstigt. Kommunens huvudsakliga uppgift är ju att föda upp araber. Det är väl lika självklart för en kommunanställd att bära burka som för en gymtränare att bära träningskläder.
Citera
2016-06-10, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Länk?
Och "underlättar" vaddå?

Det underlättar för henne att välja kläder antar jag. Så hon inte råkat välja det linne med urringning ned till naveln https://www.facebook.com/MartinPH9generator/posts/10153707916352781?comment_id=10153708084267781&not if_t=comment_mention&notif_id=1465496645336663

Så här skriver socialsekreterare Lindamarie: Att ha klädkod underlättar och som myndighetsperson passar det sig inte att klä sig hur som helst, oavsett årstid.
Senast redigerad av Potifar2 2016-06-10 kl. 13:29.
Citera
2016-06-10, 13:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Det underlättar för henne att välja kläder antar jag. Så hon inte råkat välja det linne med urringning ned till naveln https://www.facebook.com/MartinPH9generator/posts/10153707916352781?comment_id=10153708084267781&not if_t=comment_mention&notif_id=1465496645336663

Så här skriver socialsekreterare Lindamarie: Att ha klädkod underlättar och som myndighetsperson passar det sig inte att klä sig hur som helst, oavsett årstid.

Tack för länken, ska kolla den.

Jahaja. Så våra myndighetspersoner har så lågt IQ att de inte kan tänka själva, utan behöver någon som talar om för dem att det inte passar sig att gå i bikini på jobbet. Där ser man. Det är till att dumförklara sig själv.
Citera
2016-06-10, 13:35
Medlem
Naturligtvis är detta en anpassning till mångkulturen. Och det är svenska kvinnor s gradvis ska anpassa sig. Vad blir nästa steg? Att kvinnor rekommenderas att inte gå ut utan manligt sällskap?
Vi ser nu 100 års kamp för kvinnors frihet monteras ner.
Citera
2016-06-10, 13:35
Medlem
Observerads avatar
Hade jag varit en av kvinnorna i personalen hade jag bokstavligen talat pissat enhetschefen i ansiktet.

Snacka om att gå tillbaka till stenåldern. En underbar utveckling om ni frågar mig!
Citera
2016-06-10, 13:39
Medlem
Ser inte detta förslag som något problem. Tycker det låter bra att göra en avböjning från en trend som gått allt mer åt porrindustrins vägnar.
Citera
2016-06-10, 13:41
Medlem
Kragoms avatar
Påminner lite om detta samtal med Eurocop

https://www.youtube.com/watch?v=T5L5cfx2SLo
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Observerad
Hade jag varit en av kvinnorna i personalen hade jag bokstavligen talat pissat enhetschefen i ansiktet.

Snacka om att gå tillbaka till stenåldern. En underbar utveckling om ni frågar mig!

Finns ju en massa frågetecken kring denna klädkod varje vettig människa som inte vågar tänka själv vill reda ut. Vad är t ex "för djup urringning"? Är V-ringat öht ok? Får det synas minsta lilla "klyfta"? Vad är för tunna axelband? Är det bara "spaghettiaxelband" eller är det axelband som täcker BH-banden också? Är ett tajt, men täckande linne ok om man har stora bröst? Är det okej om man har små bröst?

Vad för repressalier får man om man bryter mot klädkoden och kommer i t ex för tunna axelband? Lönesänkning? Allvarssamtal med chefen? Gå hem och byta om?

Kanske lika bra att införa uniform, en slags polisuniform med knäppt skjorta och långbyxor.
Senast redigerad av Potifar2 2016-06-10 kl. 13:46.
Citera
Medlem
Guitarsmokes avatar
Nu går göteborgspolitiker ut och kritiserar utskicket. Man säger att man inte kan förstå hur enhetscheferna resonerar. En ursäkt skickas ut till medarbetarna.

Citat:
Hur har den här situationen kunnat uppstå?

– Det är en väldigt bra fråga som vi har tagit upp med stadsdelsdirektören.

Enligt ordföranden för Västra Hisingens stadsdelsnämnd Jahja Zeqiraj kommer en ursäkt att utfärdas på intranätet till medarbetarna och ett samtal har hållts med cheferna inom ledningsgruppen som mejlade utskicket till sina anställda.

http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/efter-kl%C3%A4df%C3%B6rbudet-politikerna-i-vrede-1.2504952

Förvirringen är total

Är det islam, är det kvinnlig avundsjuka eller är det kall realism? Ingen vet men alla rasar. Rättigheter ställs mot rättigheter, gårdagens segrar uppdateras till dagsfärska nederlag och kvinnors frihet mäts i bredden på axelbanden.
Citera
2016-06-10, 13:43
Medlem
rotesaus avatar
En enhetschef som gör ett sådant pekpinne-utskick, men som brukar svensk skrift som en 12-åring?
Citera
2016-06-10, 13:50
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
En del av mig motsätter sig detta självklart.
Att se en blond vacker 21-årig sommarpraktikant på kontoret i kort-kort kjol, så kort att jag kan se hennes stringtrosa, är det finaste Gud skapat och det bör lyftas fram.
Det väcker en björn inom vilken viril man som helst.

Men samtidigt är det ofantligt mycket avskyvärt fula människor där ute på gatorna. Feta kvinnor och män, sinnessjukt mycket WT-tatueringar.
Det har bara exploderat av tatueringar som kryper upp mot halsen, ja överallt, de senaste åren.
Och, nej, ingen vill se era feta, bläckfyllda armar.

Så jag vet inte. En normalisering av hur mycket hud man visar, kanske skulle vara nyttigt i den här dekadenta tidsålder vi lever i.

Men, då direktivet uppenbart kommer för att inte stöta sig med kolonisatörerna från MENA. Så är jag tveksam.
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2016-06-10 kl. 14:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in