2016-06-10, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inavladarab
Jaha? Varför tog 87% av svenska folket in muslimer om de inte tycker om att gå i burka?
Kan du ange en källa till det du skriver?
När har vi haft en folkomröstning om "flyktingpolitiken"?
Citera
2016-06-10, 13:11
Medlem
Herr ADHD sätter regler som framstår som dagisfasoner.
Citera
2016-06-10, 13:12
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanligtNamn
Känns mer troligt för mig att det skulle vara klädkod, samma som finns på flertalet arbetsplatser.
Jobbade på ett kontor förut där vi inte fick ha vad vi ville på oss och tror inte att någon såg det som islamisternas fel. Förstår inte varför folk reagerar på detta när det är ett standardkrav på de flesta seriösare arbetsplatser. Men jag kanske hör till den hjärntvättade fårbefolkningen.

Dom flesta arbetsplatser som är offentliga i någon mening eller där arbetstagarna i någon mån representerar företag så har man klädkoder. Ofta är dessa klädkoder processade via facket och oftast är dom försiktigt skrivna.

I det här fallet kan man ha synpunkter på hur klädkoden är utformad och skriven och rimligt vore ju att den skrevs om och förhandlades fram med arbetstagarna och deras organisationer.
Citera
2016-06-10, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bepost
Jag förstår inte vad problemet är?
Kopplat till islam? Ge er för fan.

Jag har själv vänner som låter tuttarna svälla över i sina tighta dressar när de skvalpar iväg till jobb. Det ser inte förtroendeingivande ut. Man kan klä sig smakfullt och svalt och det är det jag tror dom är ute efter här. Att inget riktar sig till männen är väl för att ingen man, vad jag sett kommer till jobbet i speedos, svettlinne eller nåt annat tokigt. Max har de väl tubsockor i fula sandaler och shorts, men det är inte vulgärt, bara fult.

Men arbetar de på socialkontor då? Det är en sak att ha svällande tuttar i urringat linne om man säljer korv eller är typ frisör (inte vet jag???) men att det är ett problem bland socialtjänstemannankvinnor är verkligen en NYHET.
Citera
2016-06-10, 13:14
Medlem
Finskpinnes avatar
Klädkod på en arbetsplats - stoppa pressarna! Men seriöst, hur många arbetsplatser med kundkontakt har inte en klädkod, i synnerhet på sommaren? Man vill förmedla att man är en seriös och förtroendeingivande arbetsplats. Dessutom så brukar ju även en del män använda korta shorts och ha urringat på sommaren, så klädkoden träffar ju även dem. Om jag vore chef på exempelvis ett kontor så hade jag inte velat att en anställd mötte en kund klädd så här: https://discovalante.files.wordpress.com/2008/06/gal_shorts11.jpg

Utan hellre så här:

http://stylecab.com/wp-content/uploads/2014/06/7c977232f6c1ac90cf61fa28ff83b73d.jpg
Citera
2016-06-10, 13:16
Avslutad
"utifrån sommar värme mm. kan det vara svårt att veta hur vi skall klä oss på kontoret."

Ja, det kan faktiskt vara jättesvårt. Varje sommar samma sak, jag står framför spegeln och funderar; "kan jag verkligen ha de här korta shortsen?"

Det är jättesvårt.

Det är bra att arbetsgivaren kliver in och ger råd. Jag önskar att min arbetsgivare kunde göra detsamma, men för mig är det väl bara att se fram mot ännu en sommar med jättesvåra klädval.
Citera
2016-06-10, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xSOMEONEx
Haha nej det är det inte. Men shorts och kjol till knän låter som en bra regel.

Korta kjolar brukar vara något unga tjejer har. Inte universitetsutbildat folk på kontor. Rätta mig om jag har fel. Har aldrig sett en "kontrosnisse eller kontorsnissa" i kort kjol eller korta shorts.
Senast redigerad av Potifar2 2016-06-10 kl. 13:18.
Citera
2016-06-10, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
"utifrån sommar värme mm. kan det vara svårt att veta hur vi skall klä oss på kontoret."

Ja, det kan faktiskt vara jättesvårt. Varje sommar samma sak, jag står framför spegeln och funderar; "kan jag verkligen ha de här korta shortsen?"

Det är jättesvårt.

Det är bra att arbetsgivaren kliver in och ger råd. Jag önskar att min arbetsgivare kunde göra detsamma, men för mig är det väl bara att se fram mot ännu en sommar med jättesvåra klädval.

Jag skulle rekommendera att de sätter in god ventilation på det där socialkontoret så slipper folk ha sådana här kläddilemman som de tycks ha.
Citera
2016-06-10, 13:20
Medlem
svarttaxins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bepost
Jag förstår inte vad problemet är?
Kopplat till islam? Ge er för fan.

Jag har själv vänner som låter tuttarna svälla över i sina tighta dressar när de skvalpar iväg till jobb. Det ser inte förtroendeingivande ut. Man kan klä sig smakfullt och svalt och det är det jag tror dom är ute efter här. Att inget riktar sig till männen är väl för att ingen man, vad jag sett kommer till jobbet i speedos, svettlinne eller nåt annat tokigt. Max har de väl tubsockor i fula sandaler och shorts, men det är inte vulgärt, bara fult.

Så du menar att denna nya klädkod inte har någonting som helst att göra med att man under dom senaste åren tagit in hundratusentals "flyktingar" i form av muslimska män?

Problemet är väl uppenbart, kvinnorna ska kunna klä sig som dom vill utan att behöva anpassa sin klädstil till dom muslimska bidragstagande parasiterna?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81

Det är jättesvårt.

Det sprids ju en artikel på Facebook med denna klädkod och under den har en socialtant faktiskt skrivit att hon tycker klädkoden är bra, att den "underlättar" Alltså, vad fan är det för fel på folk? Ingen kan tänka själv längre?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Jag skulle rekommendera att de sätter in god ventilation på det där socialkontoret så slipper folk ha sådana här kläddilemman som de tycks ha.
Perfekt!
Så kyler de ner de hormonstinna klienterna samtidigt.
AC till alla sockontor!
Citera
2016-06-10, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Korta kjolar brukar vara något unga tjejer har. Inte universitetsutbildat folk på kontor. Rätta mig om jag har fel. Har aldrig sett en "kontrosnisse eller kontorsnissa" i kort kjol eller korta shorts.
Jo det är min poäng. Men enligt flashback är man muslim om man tycker det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in