2016-06-10, 12:54
Medlem
Det ät väl sunt och förnuft att inte klä sig horig när man jobbar?
Citera
2016-06-10, 12:55
Bannlyst
Islamismen slår mer och mer sina klor i vårat samhälle. Men det är ju så här folk vill ha det, ja i allafall 78% av befolkningen som röstar.
Citera
2016-06-10, 12:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av inavladarab
Jaha? Varför tog 87% av svenska folket in muslimer om de inte tycker om att gå i burka?

Muslimerna kommer bestämma det vare sig du vill eller inte.

Det är inte en fråga vad du vill eller inte. Muslimerna kommer införa sharia oavsett vad du tycker.
www.sydsvenskan.se/2012-10-15/slutmalet-ett-globalt-shariastyre

Sluta med dina dumma frågor. Var fan bor du någonstans? Följer du bara PK-media? Läs Avpixlat och Friatider så att du får lite koll på verkligheten och vad som kommer hända i framtiden.

*suck* Vad tror du? Inom islam är det bara kvinnor som ska ha klädkoder. Detta är den första anpassningen till sharia. Det kommer fler de närmsta åren tills ni till slut få gå i burka. Sluta läs PK-media för helvete!
Du var mig en dum j-vel. Men det är väl å andra sidan sommarlov nu, så jag borde inte vara överraskad.

87% av svenska folket har INTE tagit in några muslimer, och de vill antagligen inte gå i burka heller. 87%-snacket är gammalt nu, lägg ner det, blir tröttsamt.

I övrigt har jag röstat SD de två senaste valen, och kommer att göra så 2018 också.

Ok, vi låter muslimerna bestämma. Ett tag. Sedan går det åt helvete, som brukligt här också, precis som det gör överallt där de får härja utan en diktator som håller dem i nackskinnet. De klarar ju inte av att leva i demokratiska länder.

Den här "uppmaningen" är diskriminering mot kvinnorna. Mer riktigt, hade varit att gå ut med en uppmaning till alla medarbetare om att de bör klä sig vårdat. Inte att, som nu, peka ut en grupp och specifika saker man får och inte får ha på sig.
Senast redigerad av Pripps3.5 2016-06-10 kl. 13:04.
Citera
2016-06-10, 12:58
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xSOMEONEx
Det ät väl sunt och förnuft att inte klä sig horig när man jobbar?
Ja om man tänker som en muslim så är det väl logiskt kan jag tänka mig.
Citera
2016-06-10, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Ja om man tänker som en muslim så är det väl logiskt kan jag tänka mig.
Jaha så du tycker det är okej att komma till ett kontor med shorts like kort som trosor? Har jobbat på telias huvudkontor där de flesta är svenskar, där klädde alla normalt.
Citera
2016-06-10, 13:01
Medlem
VanligtNamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Har ingen personlig erfarenhet av "socialtjänstemän", men har en bild av "Prussiluskan" i huvudet när jag tänker på dem. Aldrig uppfattat at de skulle kritiseras för att se ruffiga och ovårdade ut, men det kanske de gör? Kanske är vänstermänniskor i trasiga jeans, väldigt urringade linnen och palestinasjalar på våra socialkontor numera?

Känns mer troligt för mig att det skulle vara klädkod, samma som finns på flertalet arbetsplatser.
Jobbade på ett kontor förut där vi inte fick ha vad vi ville på oss och tror inte att någon såg det som islamisternas fel. Förstår inte varför folk reagerar på detta när det är ett standardkrav på de flesta seriösare arbetsplatser. Men jag kanske hör till den hjärntvättade fårbefolkningen.
Citera
2016-06-10, 13:02
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xSOMEONEx
Jaha så du tycker det är okej att komma till ett kontor med shorts like kort som trosor? Har jobbat på telias huvudkontor där de flesta är svenskar, där klädde alla normalt.
Har jag påstått det? Här handlar det dock om "inte för smala axelband" samt "Shorts och kjolar ska gå till knäna.

Detta verkar vara din klädstil
http://3.bp.blogspot.com/-Jpypv-do20E/Tl_VGVR8LjI/AAAAAAAAAR8/1Ey7xqdyHns/s1600/Amish%2Bgirls%2B059.JPG
Citera
2016-06-10, 13:03
Medlem
caecos avatar
Att man inte har shorts på jobbet är väl sunt förnuft såvida man inte är asfaltsläggare eller möjligtvis byggarbetare?

Att detta blir en tidningsartikel är ju bara löjligt.
Citera
2016-06-10, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanligtNamn
Känns mer troligt för mig att det skulle vara klädkod, samma som finns på flertalet arbetsplatser.
Jobbade på ett kontor förut där vi inte fick ha vad vi ville på oss och tror inte att någon såg det som islamisternas fel. Förstår inte varför folk reagerar på detta när det är ett standardkrav på de flesta seriösare arbetsplatser. Men jag kanske hör till den hjärntvättade fårbefolkningen.

Det folk reagerar på är ju att det rör sig om ett KONTOR och man tror att vanligt vettigt universitetsutbildat folk ska VETA hur man klär sig på kontor, inte att chefen ska vara som en morsa som kommer med pekpinnar. Nä, någon musse har säkert klagat på en "för urringad" socialtant och så har chefen fått spel.
Citera
2016-06-10, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Har jag påstått det? Här handlar det dock om "inte för smala axelband" samt "Shorts och kjolar ska gå till knäna.

Detta verkar vara din klädstil
http://3.bp.blogspot.com/-Jpypv-do20E/Tl_VGVR8LjI/AAAAAAAAAR8/1Ey7xqdyHns/s1600/Amish%2Bgirls%2B059.JPG
Haha nej det är det inte. Men shorts och kjol till knän låter som en bra regel.
Citera
2016-06-10, 13:09
Medlem
Jag förstår inte vad problemet är?
Kopplat till islam? Ge er för fan.

Jag har själv vänner som låter tuttarna svälla över i sina tighta dressar när de skvalpar iväg till jobb. Det ser inte förtroendeingivande ut. Man kan klä sig smakfullt och svalt och det är det jag tror dom är ute efter här. Att inget riktar sig till männen är väl för att ingen man, vad jag sett kommer till jobbet i speedos, svettlinne eller nåt annat tokigt. Max har de väl tubsockor i fula sandaler och shorts, men det är inte vulgärt, bara fult.
Citera
2016-06-10, 13:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av caeco
Att man inte har shorts på jobbet är väl sunt förnuft såvida man inte är asfaltsläggare eller möjligtvis byggarbetare?

Att detta blir en tidningsartikel är ju bara löjligt.

Varför anser arbetsgivaren som skickade ut mailet till personalen att de inte har sunt förnuft?
Det är väl vuxna människor som arbetar där, behöver de verkligen någon som talar om för dem vad som är lämpligt eller inte att ha på sig?

Kan det ha kommit in klagomål utifrån?

Man skulle bra gärna vilja veta hur de brukar klä sig på det där stället. Måste ju vara ett rätt sexigt ställe, om det nu gått så långt att de känner sig manade att sätta upp klädkoder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in