2016-06-09, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Denna kvinnan gjorde ju just det, drog sig ur fortare än kvickt och just att hon vågade det kanske var anledningen till att hon dog, gjorde väl för ont för hans ego att bli dumpad innan han hann misshandla henne...

Han hade redan misshandlat henne så hon fick söka vård, i maj.
Citera
2016-06-09, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvalls
Men fattar du inte?
Hon var RÄDD!
Rädd för att bli dödad av honom om hon anmälde!
Befogad rädsla visade det sig sen.

Ja, hon var rädd, men hon var också erbjuden ett SKYDDAT boende. Men istället åkte hon hem. Hon kunde (som hon gjorde) ha struntat i anmälan och bott i det skyddade boendet, det är inget jag har åsikter om, men man åker inte hem pga sin hund om man är livrädd. Det är vanvett.
Citera
2016-06-09, 22:11
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Hon hade polisanmält ja, men ville inte heller medverka till att utredningen fortskred. Hon "tog tillbaka" sin anmälan kan man säga på ett ungefär. Efter en vecka gömd, trodde hon kusten var klar, tackade nej till skyddat boende pga sin hund och åkte hem.

Många misstag har begåtts, men man har ansvar och man har makt över sitt liv i många avseenden. Detta var ingen kille på gatan som kom och plötsligt hoppade på henne ifrån ingenstans, utan hon gjorde vissa val- tex att inte medverka till utredningen och att inte flytta till skyddat boende.

Jag säger inte att åklagaren är fläckfri, men att kvinnor inte ska göra samma misstag som denna kvinna gjorde. En hund är inte viktigare än ditt liv, det finns hundpensionat, medverka till utredningen och så vidare. Ensam är inte stark.

Samhället har ett ansvar och det är att skydda den här kvinnan. Lyckades dom tycker du?
Kvinnan ska och kvinnor ska göra ditten och datten. Men för helvete de här männen ska låsas in och inte vistas ute.
Citera
2016-06-09, 22:11
Medlem
Hon borde fått mer hjälp,hon kunde fått sova på sitt jobb,där hade inte martin kunnat tasig in
Citera
2016-06-09, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Hon borde fått mer hjälp,hon kunde fått sova på sitt jobb,där hade inte martin kunnat tasig in

Erbjuden mer hjälp? Hon blev erbjuden skyddat boende (säkert med järndörr), mycket mer hjälp får man inte, skulle i så fall vara överfallslarm.
Citera
2016-06-09, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Nä. Man ska inte skuldbelägga brottsoffret. Frågan är hur någon kvinna kan vilja ha något att göra med en sådan här man. BO ville det uppenbarligen inte, men andra har velat det tidigare. Hur kan någon kvinna vilja ha med ett sådant här tatueringsmonster att göra. Han ser ju för jävlig ut.

Tror inte någon haft något val. Det är han, predatorn, som väljer ut lämpligt offer efter troligtvis vissa preferenser. Dom flesta, som någon här upptäckt, liknar varandra som typ vad gäller utseende och intressen (blonda, snygga, kroppsmetvetna mm). Det är inte ovanligt, som jag förstått, att det ingår i hans sadistiska fantasi liksom vad han tänker göra med dom. En fantasi som är hans våta dröm att få realisera, när han väl utfört sin sadistiska grymma katt- och råttalek, som tjänar som det eggande förspelet. Samma funktion som Rovdjurets lek med sitt byte.

En sådan person är ett ondskefullt Rovdjur utan tillstymmelse av mänskliga egenskaper.

Sådana finns omkring oss. Psykopater är också överrepresenterade i våra fängelser. Dom besitter ingen förmåga till skam, samvete, empati eller skuld. Det existerar inte i deras hjärna, just den delen
av hjärnan som hanterar känslor är klent utvecklad.

Denna skuldöverläggning från GM till BO är obehagligt. Det är lätt att sitta hemma vid ett
tangentbord och tycka saker.

Säg att Muskelberget suttit vid ett utehak, sippat på en öl, du släntrade förbi i solskenet, han retade sig på något med dig samt utsåg helt plötsligt DIG som sitt nästa Offer(Byte) att leka med. Kvinna/Man är ibland egalt.

Du börjar märka att du ser han ofta vid din port, ibland när du går till jobbet, du stöter på honom oftare och oftare. Obehaget börjar krypa på dig.

Sedan är han bara borta. En paus och du slappnar av. Säkert bara inbillning.

Efter en vecka när du åter släntrar förbi det där ölhaket känner du en tung kraftfull hand på din axel, vänder dig om och tittar rakt i brösten på samma Muskelberg som ler vänligt stort

"Ursäkta men jag känner igen dig från någonstans, inte kommer du från X-berg?(han är sett vilken port du gått in i, kollat upp vilka som bor där och kartlagt ditt liv).

"Jomenvisst, men jag känner inte igen dig?"

Återigen skrattar han vänligt, nästan frustande
"Det är klart, jag var väldigt mager som grabb, dom kallade mig Stickan". "Förresten jag heter Åke och jobbar på gymmet därborta?"

"Du, visst dricker du en bers eller dricka med mig? Det vore såå roligt att få prata med någon från min hemort, du vet sedan mina föräldrar gick bort ... tja, det är lite ensamt och man grubblar en del". Ögonen är fuktigt bedjande samtidigt som han ler generat.

Du hör dig själv säga

"Självklart, det kan jag väl. Men bara en kort stund"

Du har just fångats i fällan.

Du borde bara gått vidare. Varför avspisade du honom inte? Hur kunde du vara så korkad?

Något att tänka på.
Senast redigerad av Remark 2016-06-09 kl. 23:10.
Citera
2016-06-09, 22:14
Bannlyst
Citat:

Hennes anhöriga i Härnösand skulle ha hämtat henne vare sig hon ville eller inte . Där uppe hade hon varit säkrare.
Citera
2016-06-09, 22:14
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillan72
Men jag fattar fortfarande inte...

Hon anmäler honom för Gud vet vad, söker sedan skydd hos en väninna där han lyckas hitta henne...
för att sedermera släppa in honom i lägenheten efter att han brutit sig in i trapphuset??

Att han inte var vid sina sinnes fulla bruk visste hon ju redan sedan tidigare, men framförallt när han bryter sig in och slår sönder porten....eller han kanske alltid gjorde så när han ville ta en fika och porten var låst?

Någonstans i allt det här har hon ju inte fattat hur illa ställt det var med snubben. Nog för att jag älskar min hund, men är jag i behov av skydd så går mitt liv före. Det finns säkert någon vänligt sinnad själ som kan hjälpa mig med jycken....

Det kan mycket väl vara så att hon gjorde det för att inte grannarna skulle höra honom väsnas i trappuppgången. Hon är rädd , får panik och då kan man göra mindre bra val. Jag kan också ha förståelse för det här med hunden, men jag tror även att det kan ha handlat om oro för närstående.
Skyddat boende är ju dessutom bara konstgjord andning, enda sättet är att få ny identitet.
Citera
2016-06-09, 22:15
Medlem
Citat:
Erbjuden mer hjälp? Hon blev erbjuden skyddat boende (säkert med järndörr), mycket mer hjälp får man inte, skulle i så fall vara överfallslarm.
Ja varför tog hon inte emot hjälpen om skyddat boende
Citera
2016-06-09, 22:15
Medlem
Mythknaeckarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Det är väl samma övertatuerade drägg rakt igenom. Tanken att dessa figurer skulle skydda kvinnor är fullständigt löjeväckande. De kunde med fördel gasas.

Exakt, de patrullerade gatorna för att skapa ordning och trygghet enligt dem själva. Och så ingår människor som det här charmtrollet i organisationen. Men mördar-Martin tydliggör på ett alldeles utmärkt sätt varför SD-nämndemannen som hängde med Soldiers of Odin fick avgå. Ingen vettig människa kan på allvar stödja såna här figurer. Så otroligt töntigt namn förresten, Soldiers of Odin. Fjortis-romantik.
Citera
2016-06-09, 22:16
Medlem
Citat:
Ja, hon var rädd, men hon var också erbjuden ett SKYDDAT boende. Men istället åkte hon hem. Hon kunde (som hon gjorde) ha struntat i anmälan och bott i det skyddade boendet, det är inget jag har åsikter om, men man åker inte hem pga sin hund om man är livrädd. Det är vanvett.

Det var INTE i hennes bostad, misshandeln ägde rum.
Citera
2016-06-09, 22:16
Medlem
Medvallss avatar
Citat:
Eller så kunde man ju ha låst in Martin som efter ett felaktigt beslut tilläts knalla runt helt fritt och hota och hata och misshandla och döda.Trots att han borde suttit inspärrad.

Men det är tydligen alltid kvinnan som ska veta och agera.

Man blir mycket trött av att läsa allas åsikter om vad HON skulle ha gjort i den här tråden.

Det är HAN som är mördaren, HAN skulle ha gett fan i henne, HAN skulle ha låsts in.

Men när inte ens dom som ska upprätthålla svensk lag anser det så fattar man ju vad alla pappskallar här får sin uppfattning ifrån!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in