2016-06-08, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, i just det här fallet fick du dina fördomar bekräftade - det är dock skilt ifrån att alla med samma typ av utseende skulle agera på samma sätt. Den här kvinnan försökte backa ur förhållandet när hon upptäckte hur han var - det gick inte eftersom det slutade med att han dödade henne.

Tittar du runt bland män som fällts för just sådant dödande så kommer du att se att den här killens utseende inte är signifikant för sådana män.

Det har vi redan konstaterat, båda två. Kvinnomisshandlare kan även se ut som Tomas di Leva, absolut.

Men att en normal kvinna vill ha kontakt med en man som har detta utseende, rakad skalle, tatuerad upp över öronen, steroidpumpade muskler och enligt egen utsago utbildad i Livets hårda skola...samt lika våldsbenägen som han ser ut...det kommer jag aldrig att förstå.
Citera
2016-06-08, 10:10
Medlem
En sak jag undrar och som säkert väldigt få av oss kan ge svar på är: Hade hon inte hund? Slog han ihjäl hunden först eller?
Citera
2016-06-08, 10:13
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rovdjurskossan
Den kvinnosyn du ogillar är alltså tanken att vi ska ta hand om varandra? Om min son blir angripen kommer jag att skydda honom. Det är okej antar jag. Om min dotter blir angripen ska jag däremot stå handfallen, för att inte hamna i onåd hos dig och talibanfeministrörelsen? Du är verkligen så dum som alla på forumet säger.
Om din son eller dotter blir angripen så anser jag att det också är mammans sak att träda in. Du framstår som lika smart som din avatar givet att du uppenbarligen inte lyckats läsa vad som sägs i diskussionen och vilket resonemang jag vänder mig emot.

Citat:
Vi har ett samhälle som är genomruttet av feminism och kulturmarxism. Detta leder till en flathet mot kriminella element, som det i tråden. Vi har inte längre pengar att rusta upp rättsväsendet då dessa resurser istället fördelas på exempelvis illegala invandrare. Oavsett om BO i detta fall vore kvinna eller man gäller mitt påstående. Det är den rådande politiken, dvs radikalfeminismen, som bär det på sitt samvete.
Det är inte radikalfeminister som sitter på våra politiska poster - de har aldrig gjort det. Dessutom är "rehabiliteringstanken" en sjuttiotals skapelse -- från den tiden då män fortfarande styrde landet.
De sista årtiondet har man börjat lämna det fokuset och i högre grad återgått till "straff/prevention" -- vilket bl a lett till straffskärpningar på olika områden.

Skall du prata kriminalpolitik så bör du sätta dig in i den innan.
Citera
2016-06-08, 10:15
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Det har vi redan konstaterat, båda två. Kvinnomisshandlare kan även se ut som Tomas di Leva, absolut.

Men att en normal kvinna vill ha kontakt med en man som har detta utseende, rakad skalle, tatuerad upp över öronen, steroidpumpade muskler och enligt egen utsago utbildad i Livets hårda skola...samt lika våldsbenägen som han ser ut...det kommer jag aldrig att förstå.
Nej, det faller utanför vad som attraherar mig också -- precis som Tomas di Leva absolut gör.

När det gäller den här kvinnan har hon försökt backa ur relationen när hon inser vad han är - men det var försent.
Hur mycket hon visste om honom i början - under de två-tre veckor han uppvaktade henne, det vet vi ju inte. Vi vet att hon snabbt insåg vilken typ det var frågan om och redan tidigt försökte avsluta det hela.
Citera
2016-06-08, 10:17
Medlem
grey.eagles avatar
Varför ringde han polisen o angav sig själv så fort, var han rädd för nått tro.

Ni som vet, har han gjort likadant vid sina tidigare misshandlar?
Citera
2016-06-08, 10:18
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Om din son eller dotter blir angripen så anser jag att det också är mammans sak att träda in. Du framstår som lika smart som din avatar givet att du uppenbarligen inte lyckats läsa vad som sägs i diskussionen och vilket resonemang jag vänder mig emot.

Är det viktigare att det är ett jämställt försvar än att det är ett effektivt försvar? Om mamma inte vill eller kan, har jag tillåtelse att ta hennes plats eller är det bättre att barnen offras?

Detta sätter verkligen huvudet på spiken vad gäller radikalfeminismen. Man är villig att offra till och med sina egna barn i kampen efter numerär och imaginär rättvisa.

Citat:
Det är inte radikalfeminister som sitter på våra politiska poster - de har aldrig gjort det. Dessutom är "rehabiliteringstanken" en sjuttiotals skapelse -- från den tiden då män fortfarande styrde landet.
De sista årtiondet har man börjat lämna det fokuset och i högre grad återgått till "straff/prevention" -- vilket bl a lett till straffskärpningar på olika områden.

Skall du prata kriminalpolitik så bör du sätta dig in i den innan.

Politik kan vara väldigt enkel ibland. Kolla vilka partier som är mest ivriga att kalla sig feministiska. Kolla sedan på deras kriminalpolitik.
Citera
2016-06-08, 10:20
Medlem
deltoros avatar
Citat:

Det fetade: de som inte kan förstå är kvinnor med självrespekt & god självbild, så grattis till det.
Trasiga kvinnor med dålig självkänsla & dålig självbild anser sig däremot, medvetet eller omedvetet, inte förtjäna respekt och kärlek, därav val av man.

OnT: i USA har den här typen av våld ett namn: separationsvåld. Där har man också insett att den absolut farligaste fasen för en kvinna i en våldsam relation, är när hon gör slut.

Undrar vad alla "det är väl bara att gå"-människor har att säga om det.
Citera
2016-06-08, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Varför ringde han polisen o angav sig själv så fort, var han rädd för nått tro.

Ni som vet, har han gjort likadant vid sina tidigare misshandlar?

Han såg väl att hon skulle dö och förstod att det var kört.

Vad jag har läst så var det första gången han dödade någon.
Citera
2016-06-08, 10:23
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rovdjurskossan
Är det viktigare att det är ett jämställt försvar än att det är ett effektivt försvar? Om mamma inte vill eller kan, har jag tillåtelse att ta hennes plats eller är det bättre att barnen offras?

Detta sätter verkligen huvudet på spiken vad gäller radikalfeminismen. Man är villig att offra till och med sina egna barn i kampen efter numerär och imaginär rättvisa.
Detta sätter verkligen huvudet på spiken när det gäller mascho-tänk. Varför skulle inte mamman kunna försvara sina barn?
Varför skulle inte en storasyster kunna försvara sin lillebror ..?

Citat:
Politik kan vara väldigt enkel ibland. Kolla vilka partier som är mest ivriga att kalla sig feministiska. Kolla sedan på deras kriminalpolitik.
Ointressant faktiskt - du talade om samhällets utveckling gällande kriminalpolitiken och har uppenbarligen inte ens en aning om hur denna utvecklats över tid.
Citera
2016-06-08, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Att vilja använda våld är en fullt naturlig reaktion som finns hos både män och kvinnor.
Dock är det inte en naturlig reaktion att vilja slå en annan person sönder och samman för att de inte vill vara med dig och tycka om dig.
Att slentrianmässigt påstå att alla som är beredda använda våld är kapabla till att hoppa på andra människors huvuden och kropp pga att man blir avvisad är trams.

Nej det var inte så jag menade, utan snarare att "kvinnomisshandlare" väl är våldsamma/våldsbenägna generellt och inte bara mot just kvinnor.
Citera
2016-06-08, 10:24
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Han såg väl att hon skulle dö och förstod att det var kört.

Vad jag har läst så var det första gången han dödade någon.

Så en steroid/tjack kille förstår vad han gjort helt plötsligt menar du?

Eller var han rädd för några/någon o skyndade sig o ringde polisen.
Citera
2016-06-08, 10:24
Medlem
Om det finns en hotbild från ett sånt jävla kioskmongo som MJ så borde den hotade ha laglig lätt att beväpna sig. Liksom den hotades familj. Om han bara har otur att komma i närheten av dem så ska de ha rätten att skjuta för att döda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in