Citat:
Ursprungligen postat av
Rovdjurskossan
Den kvinnosyn du ogillar är alltså tanken att vi ska ta hand om varandra? Om min son blir angripen kommer jag att skydda honom. Det är okej antar jag. Om min dotter blir angripen ska jag däremot stå handfallen, för att inte hamna i onåd hos dig och talibanfeministrörelsen? Du är verkligen så dum som alla på forumet säger.
Om din son eller dotter blir angripen så anser jag att det också är mammans sak att träda in. Du framstår som lika smart som din avatar givet att du uppenbarligen inte lyckats läsa vad som sägs i diskussionen och vilket resonemang jag vänder mig emot.
Citat:
Vi har ett samhälle som är genomruttet av feminism och kulturmarxism. Detta leder till en flathet mot kriminella element, som det i tråden. Vi har inte längre pengar att rusta upp rättsväsendet då dessa resurser istället fördelas på exempelvis illegala invandrare. Oavsett om BO i detta fall vore kvinna eller man gäller mitt påstående. Det är den rådande politiken, dvs radikalfeminismen, som bär det på sitt samvete.
Det är inte radikalfeminister som sitter på våra politiska poster - de har aldrig gjort det. Dessutom är "rehabiliteringstanken" en sjuttiotals skapelse -- från den tiden då män fortfarande styrde landet.
De sista årtiondet har man börjat lämna det fokuset och i högre grad återgått till "straff/prevention" -- vilket bl a lett till straffskärpningar på olika områden.
Skall du prata kriminalpolitik så bör du sätta dig in i den innan.